Gå til innhold

Hormonkurer


BlaBla

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til andre hormonkurer enn Pergotime. Min svigerinne tok noen sprøyter i magen. Fikk tvillinger. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere hormonpreparater. Jeg brukte tidligere pergotime. Nå bruker jeg Puregon som settes med ensprøytepenn i magen.

Forskjellen er vel hvordan de stimulerer hormonproduksjonen til kvinnen. En anne veldig stor forskjell er prisen . Fra en snau hundre lapp i måneden for Pergo til flere tusen i måneden for Puregon. (en flaske koster 1500,- og man trenger gjerne flere pr. syklus) Tjansen for tvillinger øker ved alle former for hormonstimulering. Men det er ikke stor økning,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei eggmodningssprøyte (i magen) på slutten av to av mine Pergokurer, for å sluttmodne egget..Vet ikke om det er vanlig prosedyre, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei eggmodningssprøyte (i magen) på slutten av to av mine Pergokurer' date=' for å sluttmodne egget..Vet ikke om det er vanlig prosedyre, jeg?[/quote']

Det er i alle fall ikke uvanlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp den eggmodningssprøyten. Skal snart begynne på min andre kur. Har IKM enda. Men har fått en resept på en pille som fremkaller mens.

Må man eller kan man spørre etter denne sprøyten. Det er litt enklere å spørre legen når man vet hva andre har vært igjennom.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, tror den eggmodningssprøyten var ganske effektiv. Fikk iallefall EL, men tror jeg fikk det av den første Pergokuren uten sprøyte også (men da tok jeg ikke blodprøve for å være helt sikker), så sånn sett var det kanskje ikke så stor forskjell....men tror kanskje det gikk raskere de syklusene jeg fikk sprøyte (mener jeg da var nede i 28-dagers syklus, noe som er kort til meg å være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bruker jeg Puregon som settes med en sprøytepenn i magen.

Snuppelure, kan jeg spørre deg hvor mange sykluser du har brukt Puregon? Og tar du det for manglende eggløsning?

Selv holder jeg på med samme behandling, dvs hormoner i kombinasjon med "vanlig" befruktning (ikke egguttak- og innsetting). Er i gang med syklus nr. 2 med Gonal-F, som tilsvarer Puregon. I tillegg setter jeg eggløsningssprøyten Pregnyl og bruker progesteron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Snuppelure, kan jeg spørre deg hvor mange sykluser du har brukt Puregon? Og tar du det for manglende eggløsning?

Klart du kan spørre, selv om jeg er treg til å svare... :-)

Jeg har EL på egenhånd. Tar Puregon for å optimalisere forholdene og for å kunne kontrolere modningen. Dvs. det er vel helst legen som kontrolerer når ting skal skje :-) Jeg er på 3. runde med puregon nå. Hadde to på pergo tidligere for å optimalisere forholdene som legen sa. Disse siste tre rundene med Puregon har vi også hatt AIH som behandling. Siste forsøk nå til uken før evnt IVF så vi er ganske så spente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp den eggmodningssprøyten. Skal snart begynne på min andre kur.

Den hjalp for meg - jeg ble gravid etter en kur med pergo og så en eggmodningssprøyte under EL på neste syklus. Jeg hadde normale sykluser og EL og legen fant ikke ut hvorfor jeg ikke ble gravid - alt var OK med mannen også. Men etter denne sprøyten klaffet det, etter 1,5 års prøving! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...