Gå til innhold

Snus-slutt 2018. Bli med?


Nordis

Anbefalte innlegg

Jeg slutter å snuse I DAG. Tok min siste porsjonssnus sent i går kveld. Jeg har snust i flere år men har hatt tre "pauser" på ca 6 mnd der jeg altså har klart å slutte men idiotisk nok begynt igjen. Men nå er det nok! Jeg gidder ikke øse ut mer penger på avhengighet av et tullete produkt som noen bare sitter og tjener seg rike på at jeg har blitt avhengig av.

Vil du bli med å endelig klare å kutte ut snusinga, så hiv deg med i tråden. Det er lettere å klare dette om man er flere som kan dele tips, råd og støtte underveis :)

Endret av Nordis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Nordis skrev:

Jeg slutter å snus I DAG. Tok min siste porsjonssnus sent i går kveld. Jeg har snust i flere år men har hatt tre "pauser" på ca 6 mnd der jeg altså har klart å slutte men idiotisk nok begynt igjen. Men nå er det nok! Jeg gidder ikke øse ut mer penger på avhengighet av et tullete produkt som noen bare sitter og tjener seg rike på at jeg har blitt avhengig av.

Vil du bli med å endelig klare å kutte ut snusinga, så hiv deg med i tråden. Det er lettere å klare dette om man er flere som kan dele tips, råd og støtte underveis :)

Jeg er med. Sluttet med snus i starten av forrige uke, og har siden det tygget litt tyggis, men ikke så mye. Forbausende lite, med tanke på at jeg var en storsnuser. Så mye som jeg har snuset, sterk styrke, så går det ikke å kutte tvert føler jeg. Jeg har ikke råd til å fortsette, men det er kjempetøft, for jeg er oppriktig glad i å ha snusen under leppa. Nå tar jeg ca fire tyggis i løpet av dagen. 

Lillesky.

Anonymkode: 2002f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med. Sluttet med snus i starten av forrige uke, og har siden det tygget litt tyggis, men ikke så mye. Forbausende lite, med tanke på at jeg var en storsnuser. Så mye som jeg har snuset, sterk styrke, så går det ikke å kutte tvert føler jeg. Jeg har ikke råd til å fortsette, men det er kjempetøft, for jeg er oppriktig glad i å ha snusen under leppa. Nå tar jeg ca fire tyggis i løpet av dagen. 

Lillesky.

Anonymkode: 2002f...b6e

Er et nikotintyggis du bruker - eller vanlig tyggis?

Jeg har prøv meg på nedtrapping av snus/nikotin før, men det fungerer ikke for meg. Akkurat som at jeg da bare haler ut alt i tid og at motivasjonen da daler. De tre gangene jeg har sluttet med snus tidligere har jeg gått cold turkey og kuttet tvert. Det har vært skikkelig hardt, særlig de første dagene og med den verste toppen på dag 4. Da har jeg vært så illsint på folk rundt meg at jeg burde vært sendt til en øde øy. Så regner med at ca torsdag denne uka blir dagen jeg må sende meg selv i isolasjon fra andre mennesker :biggrin:

Akkurat nå er det vel ca 12-13 timer siden jeg tok siste snus, og jeg begynner å merke det.. Kroppen liksom maser etter snus. Skal prøve å holde meg veldig opptatt og distrahert med andre ting i dag.

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet juli 2015. 2018 skal også bli et snusfrittår. Helt røykfritt også. 

Anonymkode: d1be9...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, VET skrev:

Jeg slutta for snart et år siden etter 16 år med snusing. Det blir hardt, men dette klarer du 💪

Gratulerer med snus-slutt-suksess! Ja, dette SKAL jeg klare :)

Anonymkode: fd185...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet juli 2015. 2018 skal også bli et snusfrittår. Helt røykfritt også. 

Anonymkode: d1be9...c33

Grattis! :)

Anonymkode: fd185...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste innleggene mine her kom som AB av en eller annen grunn. Prøver igjen: Gratulerer til dere to over her som har lyktes. Lyst til å dele hva som motiverte dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nordis skrev:

Er et nikotintyggis du bruker - eller vanlig tyggis?

Jeg har prøv meg på nedtrapping av snus/nikotin før, men det fungerer ikke for meg. Akkurat som at jeg da bare haler ut alt i tid og at motivasjonen da daler. De tre gangene jeg har sluttet med snus tidligere har jeg gått cold turkey og kuttet tvert. Det har vært skikkelig hardt, særlig de første dagene og med den verste toppen på dag 4. Da har jeg vært så illsint på folk rundt meg at jeg burde vært sendt til en øde øy. Så regner med at ca torsdag denne uka blir dagen jeg må sende meg selv i isolasjon fra andre mennesker :biggrin:

Akkurat nå er det vel ca 12-13 timer siden jeg tok siste snus, og jeg begynner å merke det.. Kroppen liksom maser etter snus. Skal prøve å holde meg veldig opptatt og distrahert med andre ting i dag.

Lykke til til deg!

Det er nikotintyggis ja. Er bare så redd for at jeg skal få voldsomme abstinenser. Jeg har snust nesten en boks om dagen, skruf white fresh sterk. Tror du jeg kan prøve å bare slutte altså? Nå har jeg jo tygget i en uke snart også og fått i meg mye mindre nikotin denne uka i hvert fall.

Lillesky

Anonymkode: 2002f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nikotintyggis ja. Er bare så redd for at jeg skal få voldsomme abstinenser. Jeg har snust nesten en boks om dagen, skruf white fresh sterk. Tror du jeg kan prøve å bare slutte altså? Nå har jeg jo tygget i en uke snart også og fått i meg mye mindre nikotin denne uka i hvert fall.

Lillesky

Anonymkode: 2002f...b6e

Har ikke erfaring med nikotintyggis. Hvis du har tygget  i en uke, så har du jo fått trappet litt ned. Kan være at det da går å kutte tvert. Du kan jo prøve å bare kutte og så se hva som skjer? Blir det heelt krise ift abstinenser, så kan du jo ta en liten tyggegummibit eller noe?

For min egen del må jeg bare kutte tvert. Nå nærmer jeg meg et døgn uten snus. Kjenner absolutt på suget, det har kommet i bølger ila dagen. Men jeg er sta og nekter å la kroppen vinne over hjernen. Og hjernen har bestemt seg for at nok er nok nå.

Endret av Nordis
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! Dette klarer dere 😀

Ikke mat nikotinmonsteret. Næring får det til å vokse seg stort. Når du slutter å gi monsteret næring så krymper det og forsvinner. Prosessen er dog hard, for monsteret gjør først et opprør i deg når det ikke får næring før det begynner å krympe.

Når folk sier at de fremdeles har lyst på røyk/snus etter mange år, så er det fordi at de har lyst på det. Ikke fordi at de trenger det eller har behov for det.

Så jeg ville jobbet med lyst på-tanken/følelsen viss monsteret ikke skal etterlate seg et hult rom.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2018 skal bli det året jeg også er fri for snus! Har begynt, med nedtrapping. Å slutte cold turkey fungerer ikke for meg, for da begynner jeg bare igjen. Har ikke satt meg noen dato eller annet, men nok er nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for 41 dager siden. Snuste nesten en boks om dagen.

Valgte dårlig tidspunkt da, ble syk, fikk mensen og sluttet samtidig. Haha. Var veldig tøft de første 8 dagene, da hadde jeg lyst på snus hele tiden. Men plutselig fra dag 9 gikk det over. Og det ble bare lettere og lettere. Jeg brukte ifa og tyggis på de verste dagene. Nå tenker jeg ikke på snus lenger, det er sjeldent isåfall. 

 

Heier på dere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mass skrev:

Lykke til!! Dette klarer dere 😀

Ikke mat nikotinmonsteret. Næring får det til å vokse seg stort. Når du slutter å gi monsteret næring så krymper det og forsvinner. Prosessen er dog hard, for monsteret gjør først et opprør i deg når det ikke får næring før det begynner å krympe.

Når folk sier at de fremdeles har lyst på røyk/snus etter mange år, så er det fordi at de har lyst på det. Ikke fordi at de trenger det eller har behov for det.

Så jeg ville jobbet med lyst på-tanken/følelsen viss monsteret ikke skal etterlate seg et hult rom.

Liker godt ordet "monster". Monstre bør og skal aldri vinne, det vet alle :)

Ja, er litt redd for at det skal etterlate seg et hulrom som man begynner å fylle med noe annet tull. Viktig å være obs på at det lett kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, wahaj skrev:

Jeg sluttet for 41 dager siden. Snuste nesten en boks om dagen.

Valgte dårlig tidspunkt da, ble syk, fikk mensen og sluttet samtidig. Haha. Var veldig tøft de første 8 dagene, da hadde jeg lyst på snus hele tiden. Men plutselig fra dag 9 gikk det over. Og det ble bare lettere og lettere. Jeg brukte ifa og tyggis på de verste dagene. Nå tenker jeg ikke på snus lenger, det er sjeldent isåfall. 

 

Heier på dere! 

Jeg gjorde NESTEN det samme selv.. Fikk influensa for noen uker siden, og mensen samtidig. Følte meg elendig og hadde ikke lyst på snus (eller mat eller noen ting egentlig). Så da ble det et par-tre dager jeg ikke snuste, og da tenkte jeg at "nå griper jeg sjansen og stopper med dette tullet". Men neida. Straks jeg var på beina igjen, så var jeg i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben :) 

har begynt å trappe ned fra ei eske skruf sterk white om dagen til ei halv skruf original white. Målet at dette er siste snuseuka mi. 

Joggeskoene og tredemølla står klare... må få utløp fysisk når de verste abstinensene herjer, så for å skåne mann, barn og bikkjer for elendig humør og hissighet så løper jeg til krampa tar meg. 

Sluttet med snus for tre år siden, men da løp jeg så mye og ensidig på tredemølla at jeg klarte å løpe på meg tretthetsbrudd i kneet. 8 uker med skinne fra foten og opp til rumpa, null belastning på kneet, og mye sofasliting. Så jeg begynte å snuse igjen. 

Men skal moderere meg litt med løping denne gangen. 

Vurderer å kjøpe boksesekk og hansker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nordis skrev:

Har ikke erfaring med nikotintyggis. Hvis du har tygget  i en uke, så har du jo fått trappet litt ned. Kan være at det da går å kutte tvert. Du kan jo prøve å bare kutte og så se hva som skjer? Blir det heelt krise ift abstinenser, så kan du jo ta en liten tyggegummibit eller noe?

For min egen del må jeg bare kutte tvert. Nå nærmer jeg meg et døgn uten snus. Kjenner absolutt på suget, det har kommet i bølger ila dagen. Men jeg er sta og nekter å la kroppen vinne over hjernen. Og hjernen har bestemt seg for at nok er nok nå.

Ja jeg skal jammen prøve, så skal dere få høre hvordan det går.

Lillesky

Anonymkode: 2002f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 av snus-slutt-prosjektet mitt. Har omtrent ikke vært mulig å sove i natt. Ligget mye våken og svettet mye. Kan dette være abstinenser? Eller bare tilfeldig? Noen som vet?

Endret av Nordis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting, men det høres abstines ut.

Slutta tvert ei uke før jul etter 30 år med general løs og netter med lite søvn og svetting har det vært noen av. Men det kommer seg nå. Jeg forteller meg selv at dette bare er ei pause og at jeg skal begynne igjen når det passer meg :) Det føles trist å skulle leve resten av livet uten snus.

Men selvsagt skal jeg ikke begynne igjen, jeg trenger bare å lure meg selv litt for å komme over det verste suget.

Stå på! Dette klarer du! (selv om det er et helvete :) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nordis skrev:

Dag 2 av snus-slutt-prosjektet mitt. Har omtrent ikke vært mulig å sove i natt. Ligget mye våken og svettet mye. Kan dette være abstinenser? Eller bare tilfeldig? Noen som vet?

Det er nok ikke tilfeldig. har hørt at det er vanlig med urolige og søvnløse netter den første tiden etter snusslutt. Du er flink synes jeg. 

Lillesky

Anonymkode: 2002f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...