AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Del Skrevet 22. januar 2018 Jeg strikker for løst ift strikkefastheten. Strikkefastheten er 22 masker = 10 cm. Jeg får 22 masker = 11 cm. Dette resulterer i at genseren blir for stor 198 masker på bolen, så det utgjør ganske mye. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg strikker allerede den minste størrelsen, så kan ikke gå ned i størrelse. Er det mulig å gå ned i pinnestørrelse? Jeg følger mønster, så det må passe med antall masker. Setter stor pris på hjelp! Anonymkode: 526d1...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 22. januar 2018 #2 Del Skrevet 22. januar 2018 Prøv å gå ned et halvt nr på pinnen. Strikk en prøvelapp, er det fremdeles for mye, gå ned et helt nr. En bekjent av meg må opp 2-3 str på pinnen for hun strikker så fast. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Del Skrevet 22. januar 2018 Det @Belima sier. Prøvelapp er absolutt verdt arbeidet hvis du øsnker et godt resultat. Anonymkode: 3f4ab...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Del Skrevet 22. januar 2018 Strikker du for løst så må du gå ned i pinnestørrelse. Om du må gå ned 0,5 eller 1 pinnestørrelse må du strikke prøvelapp for å finne ut. Det er alltid kjedelig men nødvendig å lage en prøvelapp før du begynner på prosjektet ditt for å slippe å rekke opp når strikkefastheten ikke stemmer. Nå bør du rekke opp ned til vrangborden fordi det ellers blir stor forskjell når du bytter pinnetykkelse for å få strikkefastheten til å stemme. Anonymkode: 13563...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Del Skrevet 22. januar 2018 Tusen takk! Da prøver jeg å gå ned i pinnestørrelse, og skal absolutt strikke prøvelapp. Har nå strikket 39 cm lang bol før jeg fant ut at den er for stor, så da er det bare å rekke opp :O Anonymkode: 526d1...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Del Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Da prøver jeg å gå ned i pinnestørrelse, og skal absolutt strikke prøvelapp. Har nå strikket 39 cm lang bol før jeg fant ut at den er for stor, så da er det bare å rekke opp :O Anonymkode: 526d1...018 Tenk på at dette har du lært av. Opprekking er kjedelig men ofte nødvendig noe vi alle har prøvd og lært av. Anonymkode: 13563...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Del Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk på at dette har du lært av. Opprekking er kjedelig men ofte nødvendig noe vi alle har prøvd og lært av. Anonymkode: 13563...5d1 Absolutt:) Anonymkode: 526d1...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå