Gå til innhold

Når kjæresten går helt ut av det blå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt rådvill. Jeg møtte i sommer drømmemannen, verdens mest fantastiske fyr. Vi er begge i starten på 30-årene. Jeg var vanskelig for han å få med på notene, da jeg var svært redd for å bli såret igjen. Heldigvis «overbeviste» han meg, og jeg aldri vært en mann som er så empatisk, åpen, så dyktig til å kommunisere, så kjekk. Vi hadde planene klare for å bli samboere, vi var enige i alt rundt bosted, barn osv. Rett og slett et fantastisk forhold.

Så plutselig slipper han bomben. Han er ikke så forelsket i meg som jeg er i han, han må videre - det finnes ingen fremtid for oss.

Jeg har ikke fått noen forvarsler. Dager i forveien var like fine som alle før, han sa han elsket meg og at jeg var en fantastisk kjæreste. Vi hadde mange planer denne helgen, uken som kom og lenger frem i tid, som vi har snakket om og gledet oss til senest denne uken.

Hvordan kan dette skje?! Hvordan kommer jeg over dette? Har aldri vært med på lignende, og hjertet mitt er så knust..

Anonymkode: accc4...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd noe lignende. Det var en forferdelig opplevelse, og jeg var utrøstelig i flere uker. Vi prøvde igjen noen ganger, og hver gang det ble slutt, var kjærlighetssorgen tilbake. Det tok flere år før jeg tillot meg selv å få følelser for noen igjen, fordi jeg var redd for å bli såret.

Det kan være mange grunner til at han bestemte seg for å gå fra deg. Det er sannsynligvis ikke din feil. Mange har psykiske problemer de ikke snakker om. Det kan også være at han tror han ikke er bra nok for deg. Han er den eneste som vet den egentlige grunnen, og vil han ikke fortelle det, kommer du ikke til å få vite det heller. 

Mitt tips er å ikke prøve igjen med denne mannen, uansett hva som skjer. Det er ikke verdt det. Det finnes mange gode menn å velge i. Ta deg tid til å komme over dette tapet før du finner en ny kjæreste. Hvis du finner en ny for tidlig, risikerer du at han blir usikker på om du er sammen med han fordi du elsker han, eller fordi du trengte trøst. 

Selv om det kan virke håpløst akkurat nå, går livet videre. Sorgen blir enklere å håndtere når det har gått litt tid, og sannsynligheten er stor for at du finner kjærligheten igjen med en annen.

 

Anonymkode: aa21c...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du føler deg knust, og bare gå uten noen forklaring på hvorfor det ble slutt må være kjempe vondt. Håper du får en ordentlig avslutning, bruddet blir ikke nødvendigvis lettere, men da vet du hvorfor.

Tillat deg å sørge for det som er tapt, men husk å omringe deg med ting som gjør glad og lykkelig også. Klem ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. 

Han har gjort det klart at det aldri blir oss. Men har sagt ja til å treffe meg for å forsøke og forklare, slik at jeg kan få noen svar. 

Jeg vet jo at kjærlighetssorg går over, men dette var Mannen, med stor M. Jeg var så trygg på han, jeg har følt meg så elsket og ivaretatt. Jeg trodde virkelig vi skulle dele livet sammen. 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg med tiden skal finne noen som kan erstatte han, tror bare jeg vil måle alt og alle opp mot han.. 

Anonymkode: accc4...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg. I den grad det er noen trøst så er du i hvert fall ikke alene, veldig mange av oss har gått på en slik smell i kjærligheten. Hvor man blir helt tatt på sengen og sitter igjen med alle spørsmålene. Det verste er følelsen av at det mennesket man respekterte mest, tydeligvis ikke følte nok tilbake. Å ikke bli elsket av den man selv ville gjort "alt" for. Forkastet, ikke ansett som verdifull nok å ta med seg videre på livets vei. Grusomt!

Akkurat nå må du sørge, kjærlighetssorgen må bare gjennomleves. Bruk dine nærmeste, gråt og hør på trist musikk. Det er som et sår som man må få all betennelsen ut av. Så, etter en stund, plukker du deg selv opp og kommer deg ut i verden igjen, selv om det føles meningsløst. Det som er typisk etter å ha blitt dumpet, er at man kverner på spørsmål som hvorfor, hva gjorde jeg galt, hva er feil med meg, osv. Man kan ikke la sånne selvkritiske tanker få for stor plass.

Faktum er at selv de vakreste og snilleste menneskene blir dumpet, ingen blir elsket av alle, og det nytter ikke å over-analysere. Med mindre du blir dumpet etter kort tid hver eneste gang du treffer noen, så er ikke dette et mønster, du har bare vært uheldig. Så omgi deg med venner og familie som setter pris på deg, gjør hyggelige ting som bygger deg opp, fokuser på det du er god til, når de tankene kommer.  

Angående nye menn, er det for tidlig å tenke på nå. Etterhvert vil det føles mer naturlig, selv om du har såret fra forrige brudd med deg. For meg hjalp det å bli litt sint på eksen som dumpet meg: hvis han ikke synes jeg var verdt å være sammen med, så skal da for pokker ikke JEG sitte her i evigheter og lengte etter han heller, mens han dater nye damer. Jeg fortjener også lykken. Tok litt tid, men idag har jeg en ny samboer som jeg er ekstremt glad i. Vil nok alltid føles litt rart å møte eksen på butikken, men jeg ville aldri ha byttet bort han jeg elsker nå. :) 

Anonymkode: 99b8f...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 21.1.2018 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt rådvill. Jeg møtte i sommer drømmemannen, verdens mest fantastiske fyr. Vi er begge i starten på 30-årene. Jeg var vanskelig for han å få med på notene, da jeg var svært redd for å bli såret igjen. Heldigvis «overbeviste» han meg, og jeg aldri vært en mann som er så empatisk, åpen, så dyktig til å kommunisere, så kjekk. Vi hadde planene klare for å bli samboere, vi var enige i alt rundt bosted, barn osv. Rett og slett et fantastisk forhold.

Så plutselig slipper han bomben. Han er ikke så forelsket i meg som jeg er i han, han må videre - det finnes ingen fremtid for oss.

Jeg har ikke fått noen forvarsler. Dager i forveien var like fine som alle før, han sa han elsket meg og at jeg var en fantastisk kjæreste. Vi hadde mange planer denne helgen, uken som kom og lenger frem i tid, som vi har snakket om og gledet oss til senest denne uken.

Hvordan kan dette skje?! Hvordan kommer jeg over dette? Har aldri vært med på lignende, og hjertet mitt er så knust..

Anonymkode: accc4...9db

Akkurat det samme skjedde med meg 😢 Faktisk rundt samme periode det skjedde med deg 😔 Vi hadde vært sammen nesten ett år, var blitt samboere, planlagt fremtiden og begge var på vei inn i nye jobber. Så kommer bomben som lyn fra klar himmel.

Jeg var helt utrøstelig 😢 Aldri opplevd et så stort svik. Jeg sitter igjen uten svar, uten forklaring. Basert på det jeg har fått vite fra andre skyldes dette trolig psykiske utfordringer hos han; det skal ikke være hverken meg eller vært forhold som er problemet. 

Jeg savner han mer og mer for hver dag 😢 Jeg har det ikke bra. Jeg gråter for meg selv når jeg er alene. Alle andre tror jeg har gått videre 😔 Har aldri vært så glad i en mann som jeg er i han 😟

Anonymkode: be07d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...