Gå til innhold

Hvor mange her inne er venstrehendte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet venstrehendt og skrev med venstre hånd, men da jeg begynte på skolen ble jeg tvunget til å skrive med høyre hånd. Er dog ambidekstri og bruker venstre og høyre hånd om hverandre. Kan også male med begge hender samtidig. Er dog atskillig sterkere i venstre hånd/arm enn høyre og har alltid vært det.

Politisk nøytral.

Anonymkode: 63b0f...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venstrehendt, politisk venstrevendt. Gleder meg til å se forskning på denne sammenhengen, du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendt. Venstrebent også. Jeg klarer å bære ting med høyrehånden og gå på høyrebenet, men det er også omtrent alt de duger til, såpass venstre-dominant er det hos meg. Har ingen søsken. Pappa er fullstendig høyrehendt. Mamma må nok også kalles høyrehendt, men er betraktelig bedre med venstre enn f.eks. jeg er med høyre. Ikke oversikt over søskenbarn eller besteforeldre.

Innbiller meg at det er en kraftig overrepresentasjon av venstrehendte blant vennene mine, da. Tipper egentlig det handler mest om bekreftelsestendens, men av de fem jeg nok ville satt øverst på en liste over mine nærmeste venner er fire venstrehendte.

Politisk befinner jeg meg helt klart til høyre for sentrum, men ganske moderat. Stemmer normalt Høyre, men har Venstre som et soleklart andrevalg.

Siden man nevner politikk: Venstrehendte har vært sterkt overrepresentert blant amerikanske presidenter de siste tre tiårene. Obama, Clinton og Bush senior var venstrehendte alle tre. Bush junior og Trump er høyrehendte. Det er et altfor lite utvalg til at man kan slå fast at det er annet enn tilfeldig, men litt morsomt er det nå.

Anonymkode: f21e9...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var venstrhendt til jeg var rundt 11. Jeg ville være høyrehendt. Så jeg bytta. Var litt vanskelig de første dagene, men så falt det meg bare naturlig etter det. Nå er jeg høyrehendt. Ingen andre i familien som jeg kjenner til er eller har vært venstrehendte.

Har dessverre ingen parti jeg stemmer mer for enn andre i politikken. Er nok ikke interessert nok enda... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendt, som eneste i familien. Moren min prøvde å lære meg å bruke høyre, men det gikk ikke. Er nok ganske "midt på" når det kommer til politikken, har stemt SP.

Anonymkode: 692b6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og min søster er venstrehendte. Har det fra pappa. Hele familien stemmer høyre. 

Anonymkode: 2b48f...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er keivhendt. Bruker venstre mest, men som keivhendt blir man automatisk ganske god til å bruke begge hender. Skriver som en gris med høyre, kan hverken kaste ball med høyre arm eller sparke ball med høyre fot. Klarer ikke å klippe med saks med høyre. Skyter også links. Alltid fått bruke foretrukken kroppshalvdel. 

Eneste keivhendte i nærmeste familie.

Holder til til venstre for midten i norsk politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venstrehendt. Ingen av foreldrene mine men min tante (fars søster) var i utgangspunktet venstrehendt men bør tvinget til å bruke høyre og bruker derfor høyre også den dag idag. 

Jeg bruker venstre stort sett til alt. På skolen prøvde en lærer å tvinge meg til å bruke høyre (jeg er i 20årene så lenge etter at det var vanlig å gjøre det) men det gikk jeg ikke med på. 

Anonymkode: 95391...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Venstrehendt, fetteren min er det også, og det er det. 
Skriver og tegner med venstre.
Holder saks i høyrehånden fordi de kun hadde høyrehendt sakser i skolen, så ut av vane. 

Stemmer... pleide å stemme AP

Anonymkode: 45d18...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er! Og broren min, og farfar.

Jeg har ingen sterk venstredominanse, da. Skriver og spise med gaffel med venstre hånd, mens å klippe gjør jeg med høyre (selv om jeg sikkert skulle klart å bruke vestrehånda). Tror jeg er litt mer treffsikker om jeg kaster med høyre hånd. Føtter - eh, det har jeg ikke tenkt på. Likevel er det ikke noe problem å omstille meg til å bruke den ene hånda til noe om den andre er sliten - å skrive er unntaket :P Skriver jævlig nok med venstre.

Stemte FRP sist, men er ikke helt fornøyd. Er nok litt mer lent mot høyresida politisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er venstrehendt.

Interessant nok så er nesten alle nålevende menn i min familie på morssiden venstrehendte; 3 fettere, 2 onkler og en nevø. En annen nevø er unntaket da han er høyrehendt.  Både min bestefar og oldefar var også venstrehendte. Alle kvinnene (og det er mange flere kvinner i min familie) er høyrehendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venstrehendt, den eneste i min familie. Stemmer på Høyre.

Anonymkode: a09b3...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke venstrehendt, men gjør med hensikt mye med venstre for hjernetrimmen sin del. Med pc-mus har jeg dog brukt venstre siden dag én hjemme mens jeg bruker høyre på jobb. Å pusse tennene med venstre er det verste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...