Gå til innhold

Hvor mange her inne er venstrehendte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og er det flere venstrehendte i familien din? Har du måtte lære deg å bruke høyre? Og hvor står du politisk? 

Anonymkode: d0f60...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er venstrehendt

Ingen andre venstrehendte i familien så vidt jeg vet om, ikke noe man legger merke til eller snakker om

Aldri lært å bruke høyre hånd med unntak av gitarspilling på ungdomsskolen og innebandy (fotball også egentlig, høyre fot), bruker høyrehånd når jeg bruker datamus, men det skjer helt naturlig 

Stemmer Høyre 

Anonymkode: 12b57...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er! Min mor og min bror er også det. Har ikke blitt tvunget til å bruke høyrearmen, holder meg til venstresiden i politikken. (Ikke at jeg ser at det skal ha noen sammenheng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venstrehendt, den eneste i familien. Har ikke blitt tvungen til å bruke høyre nei, men kan bruke høyre til mye. 

Anonymkode: 88845...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendt og bruker venstre. Oldemor var også venstrehendt, men brukte høyre. Stemmer SV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Mine søsken er også venstrehendte, ingen av mine foreldre er. 1 av barna mine er venstrehendt. Har også en mann som er venstrehendt.

Bruker venstrehånden til skriving, skjæring og styring. Spiller fotball med høyre fot. 

Er i en politisk storm akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg. Ingen i familien som jeg vet om er det.

Har måttet lære å bruke høyre når jeg hilser på folk og på PC med mus på høyre side. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter på å bruke venstre og høyre i hverdagslige oppgaver. Til grovmotorikk bruker jeg oftere høyre og motsatt med finmotorik. Håndskriften er like fin (eller stygg) uansett hvilke hånd jeg bruker. Eneste der er at jeg skriver "a" på to forskjellige måter etter hvilken hånd jeg skriver med. 

 

Alle andre i min blodrelaterte familie er høyrehendte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hovedsaklig venstrehendt. Det betyr i praksis at jeg skriver og tegner med venstre, men holder verktøy som saks, tenger og datamus i høyre. Politisk sett befinner jeg meg i sentrum. Hvilken hånd eller side som er dominant har da ingen sammenheng med politisk syn?

Hverken mine foreldre eller søsken er venstrehendte, men det er flere i slekta på min fars side som er det.To av pappas søsken var opprinnelig venstrehendt, men de ble tvunget til å måtte bruke høyre hånd. De var begge født på 1920-tallet, og på den tida var det ikke akseptert at man skrev med venstre hånd. Selv har jeg aldri opplevd noe press om å bli høyrehendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venstrehendt, i likhet med min far, og de fleste av hans søsken. :) 

Befinner meg på venstresida politisk.

Jeg bruker venstrehånda til det meste, men den gang jeg lærte å bruke f.eks pc, var det kun med mus på høyre side, så jeg bruker faktisk datamusen med høyre hånd. Ellers gjør jeg det meste annet med venstre hånd. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er venstrehendt og holder meg til høyresiden i politikken sånn hovedsaklig sett.

Forskjell fra mine nærmeste familiemedlemmer er at de er gode i feks matte noe som jeg sliter med,jeg er derimot flink til å lære meg språk,noe de sliter med.

Jeg har også blå øyne og de har brune. Har blodtype 0,mens de har variasjoner av blodtype A  (+/-)

Kanskje jeg er adoptert?🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Og er det flere venstrehendte i familien din? Har du måtte lære deg å bruke høyre? Og hvor står du politisk? 

Anonymkode: d0f60...3ff

Skriver med venstre, men alt annet, og jeg mener absolutt ALT annet er høyre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er venstrehendt, samme er pappa, men vi begge kan skrive og bruke begge hender noenlunde like bra. Pappa ble riktignok tvunget til å skrive med høyre hånd da han var liten, jeg har aldri blitt det. 

Jeg startet med å skrive speilvendt med venstre hånd og riktig vei med høyre da jeg var liten, nå skriver jeg med venstre hånd mest av vane, mens jeg bruker enkelte verktøy på f.eks. jobb bedre med høyre enn venstre hånd.

Anonymkode: dbad6...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venstrehendt, men bruker høyre til noen få ting bla. datamus fordi, som en tidligere bruker skrev, er det jeg har blitt opplært til.

Vi er tre av fem søsken som er venstrehendte og jeg vet at det er flere i familien.

Jeg liker egentlig ikke å plassere meg i en høyre-venstreakse politisk, men ville aldri finne på å stemme Høyre eller FRP, så jeg får vel svare sentrum/venstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendt her også 🙋

Min bestefar var venstrehendt, ellers er alle andre i familien høyrehendte. Jeg måtte lære meg å skrive med høyre etter en skade i armen. Det gikk sådär, skriver fortsatt ikke noe godt med høyre nei. Venstresiden politisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venstrehendt. 

Kan skrive med høyre også, jeg trodde nemlig ikke at det var lov å være venstrehendt og jeg lærte å skrive før jeg begynte på skolen.(80-tall).  

Politisk nøytral. 

Anonymkode: bcecf...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter kjeivhendt på norsk, faktisk. For det å skrive med venstre hånd er å skrive med kjeiv, altså feil, hånd. De fortjener den straff de får, blekk på hånden sin, for at de skriver med feil hånd.

Anonymkode: 5ae7e...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er beggehåndsskriver. Far og mor er venstrehendt, en niese er venstrehendt og dattera mi er venstrehendt. 

Jeg, mor og far stemmer Høyre. 

 

Las en artikkel om at babyer som blir utsatt for mange ultralyder har 20 %større sjanse til å bli venstrehendt. Det stemmer med dattera mi. 

Anonymkode: 83915...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...