Gå til innhold

Dere med helt vanlig inntekt - Hvilke resturanter spiser dere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan er det interessant? Det spørs jo helt hvor man bor? 

Jeg spiser indisk på Albertine, Thai på Taste Thai, Mexikansk på Tijuana. Alt i Oslo 

Anonymkode: e208e...400

Det er interessant om noen bor i nærheten av oslo. Og det er jo flere som har skrevet om resturanter der nå så jeg er happy. 

Så kan du gå å kverulere i et annet innlegg. 

Anonymkode: 74d83...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.1.2018 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Litt mer spesifikt er kult :D 

Anonymkode: 74d83...4cb

Lille Saigon, Beijing Palace, flere indiske, og bestiller pizza på Dominos.  

Anbefaler også å spise på Grønland i Oslo. Masse gode og rimelige restauranter der, selv om de er enkle. Palmyra er spennende med mat fra Sri Lanka og så er det flere gode tyrkiske der.

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at Egon, Fridays og Peppes er fastfood restauranter. Eks så er alle pizzaene på Egon som å anse som frossen pizza. Det bakes ikke egen bunn på stedet. De kommer ferdig lagd. Det samme gjelder alt av dressinger, sauser osv. Så langt det er mulig så er alt ferdiglaget og kommer i store dunker og mye har også vært frosset. Man må ikke være kokk for å jobbe der. 

Skal innrømme at jeg er på disse stedene av og til selv, det har med at jeg har barn og derfor er det praktisk. Hadde aldri dratt ut å spist der med mannen eller venninner. Prisen er jo også rimelig stiv. Jeg tror mange liker å dra dit fordi da vet de hva de får og det er store menyer så mor kan spise indisk, far biff og lillebror pasta ihverfall på Egon. 

Anonymkode: 8eb6a...ec2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har over gjennomsnittlig god inntekt, men vi spiser heller på Egons enn på type fancy gourmetrestauranter hvor det koster 5-600 kr for hovedrett+drikke til én person. 

Vi spiser på helt normale steder, alt fra Pasta sentral, til Peppes, til kinarestauranter, indiske restauranter, osv. Vi er ikke fisefine eller veldig kravstore, og har null problemer med at sausen er fra pose så lenge det smaker godt, og vi går derfra mette og fornøyde. 

Anonymkode: 71852...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

McDonalds. Hadde jeg kunnet hadde jeg spist på Peppes, en kinarestaurant og Egon. Men jeg har så mange allergier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Palestinsk favorittrestaurant . Utrolig god mat , men servicen er litt opp og ned . Men maten , og spesielt den faste forretten.  NAM !

Anonymkode: ce829...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er jo at Egon, Fridays og Peppes er fastfood restauranter. Eks så er alle pizzaene på Egon som å anse som frossen pizza. Det bakes ikke egen bunn på stedet. De kommer ferdig lagd. Det samme gjelder alt av dressinger, sauser osv. Så langt det er mulig så er alt ferdiglaget og kommer i store dunker og mye har også vært frosset. Man må ikke være kokk for å jobbe der. 

Skal innrømme at jeg er på disse stedene av og til selv, det har med at jeg har barn og derfor er det praktisk. Hadde aldri dratt ut å spist der med mannen eller venninner. Prisen er jo også rimelig stiv. Jeg tror mange liker å dra dit fordi da vet de hva de får og det er store menyer så mor kan spise indisk, far biff og lillebror pasta ihverfall på Egon. 

Anonymkode: 8eb6a...ec2

Flere restauranter gjør sånn, så da er mange restaranter fast food restauranter. På de fleste restauranter, så er mye av maten laget på forhånd. Så derfor slipper man å vente så lenge på maten.

Anonymkode: cca08...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere restauranter gjør sånn, så da er mange restaranter fast food restauranter. På de fleste restauranter, så er mye av maten laget på forhånd. Så derfor slipper man å vente så lenge på maten.

Anonymkode: cca08...ebe

Det stemmer. Selv på dyrere restauranter får man ofte mat som er laget i forveien. Sist vi brukte penger på en fancy restaurant var det umulig å få anden gjennomstekt (gravid i følget som spurte), for alt var stekt ferdig om morgenen, og ble bare varmet opp litt før servering. 

Anonymkode: 71852...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere restauranter gjør sånn, så da er mange restaranter fast food restauranter. På de fleste restauranter, så er mye av maten laget på forhånd. Så derfor slipper man å vente så lenge på maten.

Anonymkode: cca08...ebe

Det er forskjell på mise en place, som er helt vanlig og nødvendig på et restaurant kjøkken for at det skal flyte under service, og å bruke halvfabrikata (frossen pizzabunn, posesauser etc.).  Og det er ikke bare kjederestaurantene som gjør sistnevnte.  Er f.eks. en lokal restaurant der jeg bor som lager svært lite fra bunnen av (kjenner en som jobbet som "kokk" der i studietiden).

Anonymkode: 6d96d...e93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2018 den 13.34, hocane skrev:

Hva er vanlig inntekt? Rundt 300 000 i året?

400K tenker jeg er vanlig

Anonymkode: cb320...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...