Gå til innhold

Dere med helt vanlig inntekt - Hvilke resturanter spiser dere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I følge en tråd her inne så er det hvert fall ingen som spiser på egon, Fridays, big horn og andre kjede restauranter. Så dere med helt vanlig inntekt for deres livsfase, altså ikke dere rike eller med høy lønning, hvor spiser dere?

Anonymkode: 17bcf...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser på disse plassene. Ønsker meg tips til andre steder. 

Anonymkode: 74d83...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Calandria skrev:

Italiensk, Mexicansk og indisk.

Litt mer spesifikt er kult :D 

Anonymkode: 74d83...4cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på. Vil jeg ha rask og god middag med "litt" stil spiser jeg gjerne på La Villa på Grønland. Vil jeg ha veldig god mat for en del mer penger kan jeg spise på Eldhuset på løkka. Eller alt i mellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

McDonald :fnise:

Man kan fint også bestille pizza fra Pizzabakeren, eller stekt ris fra dne lokale kinesiste restauranten.

Men egon er nå en ganske god plass å spise, eller de andre du nevnte, hva er galt med dem? Kanskje litt dyrt, men spiser jo ute ganske så sjeldent (et par ganger i året), så betyr ikke så mye om en middag i ny og ne blir litt dyr :) 

Anonymkode: 5cfbb...0b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser på disse stedene. I tillegg spiser jeg på den lokale kinesiske restauranten og den indiske. Og innimellom bestiller vi pizza. 

Men det er sjelden vi spiser på restaurant, blir alt for dyrt. 

Anonymkode: 630ef...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører jeg til i Trondheim da...

Una, Nordøst, Sot, Le bistro, Taqueros taco & tequila,sabrura..er de jeg kommer på.

Anonymkode: 2d8eb...882

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva jeg er ute etter. Jeg har ingen problemer med å spise på Egon eller Fridays når jeg skal ha litt rask middag mellom jobb og kveldsplaner eller har med meg barn, maten er helt grei og jeg vet hva jeg får. Vil jeg gjøre litt mer ut av måltidet går jeg gjerne på Dinner, Lemongrass, Sanguine o.l., og av og til, ved spesielle anledninger eller bare fordi jeg har lyst på en opplevelse går jeg på de mer fancy, som Ekebergrestauranten og Theatercaféen. Alt til sitt bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går dit jeg vil. Når man kan gå på en ekte italiensk restaurant hvor italiensk pizza er billigere enn Egon, så er valget enkelt. Vil jeg ha burger, så går jeg på en av burgerrestaurantene, som har billigere burger enn Egon. 
Har sittet å sett på menyen på Egon og sammenlignet med noen veldig anerkjente lokale restauranter i byen her, og Egon kommer dårligst ut på absolutt alt av mat prismessig. 

Her i byen kommer nesten uten unntak Egon og Peppes dårligst ut på pris. Da foretrekker jeg gå på steder som er billigere, har bedre atmosfære, bedre service, og bedre mat. 
 

Anonymkode: d6cb8...b6a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt mer spesifikt er kult :D 

Anonymkode: 74d83...4cb

Nå er dette lokale restauranter, så jeg utdyper det ikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det to kategorier mat, spiselig og uspiselig. Så jeg går gjerne dit jeg er sikker på at jeg finner noe spiselig, og kan bestille akkurat det samme hver gang, når jeg først har funnet ut hva som er aller mest spiselig. Dvs. diverse kjederestauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lav inntekt, som jo er vanlig for oss studenter, så spiser jo ikke akkurat ofte ute. Men ved spesielle anledninger, feiringer eller hvis vi skulle ha litt ekstra en periode er det gjerne steder som dette (i Oslo):

The Indus, som er favorittrestauranten. - Også tester vi jevnlig ut de andre indiske/pakistanske i byen.

Trattoria Popolare

Villa Paradiso

Anatolia (tyrkisk).

Ellers ender vi jo av og til med å bestille take-away fra div. steder i nærheten, asiatisk takeaway, litt for mye kebab og sånn. Er av og til på Pub-quiz, og da blir det jo gjerne mat på noen slike steder en sjelden gang, f.eks. BD57.

Spiser tilnærma aldri på Egon og lignende. Ikke fordi jeg har så veldig fælt forhold til det, men synes man får bedre mat andre steder hvis man skal spise ute, pluss at det som regel er en hyggeligere opplevelse. Liker å kunne spørre de som jobber der om maten og tilbehør, og har inntrykk av at de ikke fokuserer så alt for mye på det når det gjelder opplæringa av ansatte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiatiske som ligger litt utenfor sentrum. Mekong i Oslo (de er dessverre nedlagt og byttet ut med en som ikke virker like bra) og Lotus i Kristiansand. Interiøret er mer kafé-standard, men maten er god.

Anonymkode: 2fe1b...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar Oslo som eksempel: hvorfor skal jeg gå på Egon å spise en bacon cheeseburger til 200kr, når jeg får en større bacon cheeseburger til 160kr på Døgnvill? 
Jeg sliter egentlig med å finne noen som har dyrere burger enn Egon... 

Anonymkode: d6cb8...b6a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser på disse stedene. I tillegg spiser jeg på den lokale kinesiske restauranten og den indiske. Og innimellom bestiller vi pizza. 

Men det er sjelden vi spiser på restaurant, blir alt for dyrt. 

Anonymkode: 630ef...1c7

Du spiser sjelden på restaurant, men kom straks på 6 forskjellige steder du spiser på? Kanskje vi har ulike definisjoner på 'sjelden'.

Jeg spiser sjelden på restaurant. Sist gang var i august, som var mitt eneste restaurantbesøk i fjor. Synes ikke det er verdt det å betale 3-5 ganger mer for et måltid bare for å slippe å lage maten sjøl. (Spiser ikke på McDonalds og lignende steder, av etiske og helsemessige grunner.)

Anonymkode: c7f18...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke på inntekt. Men når jeg går ut og spiser vil jeg ikke spise mat jeg kan slenge sammen for 1/4 av prisen  - og attpåtil få et bedre resultat.

Egon er beste (verste) eksemplet på en slik restaurant. Så lenge du kan litt om råvarer, og litt om matlaging, lager du mye bedre mat selv. Og i mye hyggeligere omgivelser. Så det er nok først og fremst grunnen til at motstanden er så massiv. 

Nå gjetter jeg - det er lenge siden jeg var på Egon. Men sett bort fra vin betaler jeg omtrent 450 på Hanami, mot ca 300 på Egon. Så det er ikke inntektsnivået som avgjør hvor man går ut og spiser. 

Anonymkode: ff92f...a57

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har inntekt med dette å gjøre?  Egon (eller andre kjederestauranter for den sakens skyld) er ikke akkurat billig. Det finnes nok av restauranter som serverer mat av langt høyere kvalitet til samme eller lavere priser enn kjedene.  

Vi er en del i Oslo siden utvalget er større der, men siden flere av stedene vi spiser på der allerede er nevnt kommer våre favoritter i Drammen, som er nærmeste by for oss:

  • Tynnbunnet, italiensk pizza på Cafe Grua
  • Burgere på Brask & Bramm
  • Gode biffer på Vertshuset Oscar & Stallen  De har et supert "After Work" tilbud mellom kl. 16 og 18 mandag til fredag: En 180 grams mørbradbiff servert med salat, pommes frites og bearnaise- eller peppersaus for 155 kr.  Mandag til fredag 16 til 18 får man dagens husmannskost til 135 kr, det er god mat til en rimelig penge.
  • For god kinamat har vi Dynastiet Restaurant
  • Tyrkiske Cappadocia Restaurant har veldig god autentisk tyrkisk mat til en rimelig penge.
  • Vår favorittrestaurant er Frukt & Grønt.  Maten holder jevnt over høyt nivå og man får tre retter for 450 kr.
Endret av Christiane_W
Rettet stavefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...