Gå til innhold

Når faller håret av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når faller håret av som man ikke mistet under graviditeten? Når ungen er noen måneder? Uker? Rett etter fødsel?

Anonymkode: 49cb1...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mistet ikke mer hår enn vanlig verken under eller etter graviditetene.

Anonymkode: 9172b...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen få mnd, tror jeg. Ikke helt rett etter fødsel, hvertfall. Jeg tenkte ikke så mye over at jeg mistet hår (har mye å ta av), men syns det var pyton når det vokste ut igjen, masse små tuster. Og håret ble mørkere etter hver graviditet (er naturlig mørk blond). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet hår i det heletatt. Håret mitt ble tykkere og fyldigere i begge mine svangerskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker etter fødsel. Man mister færre hår under svangerskapet og får derfor gjerne litt fyldigere hår når man er gravid, men etter fødselen faller disse ut og en periode mister man da mer hår enn vanlig. Som Vera Vinge syntes jeg det verste var når det vokste ut igjen og man gikk med korte hårtuster her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet aldri noe merkbart mer hår, med noen av barna. Jeg har ikke spesielt tykt eller vakkert hår, vanlig nordisk og litt tynt hår. 

Det er ikke alle som mister så mye. 

(Ja, jeg ammet) 

Anonymkode: 23eb2...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet ikke et eneste hårstrå i svangerskapene mine, hårbørsten var like tom for hår måned etter måned. Jeg har normalt ganske tykt hår, og hadde kjempetykt hår i svangerskapene. Jeg begynte vel å miste håret (som skulle ha falt av, og enda mer enn det) noen uker etter fødselen. Jeg var nesten redd jeg skulle bli skallet, men det ble jeg ikke. :-) Og så begynte det å vokse ut igjen, med en sky av korte hår som stakk frem.

Mitt hår forandret ikke struktur eller farge, men det vet jeg mange som opplever. Søsteren min fikk krøller, det hadde hun aldri hatt før. Og mange blir mørkere enn de var.

Anonymkode: dc13e...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1-2 mnd etter er vel normalen. Det kommer av østrogenet som faller veldig etter fødselen. Østrogenet har vært høyt og stabilt under svangerskapet og har da "holdt igjen" håret. Når østrogenet faller så faller også håret av. Det har ingenting med amming å gjøre. Men ikke alle har like mye hår som faller av. 

Anonymkode: 28818...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte det ca 3 mnd etter fødselen. Holdt på i 3-4 mnd. Men det begynte fort å vokse ut da, fikk sånne fine tuster i vikene😂

Anonymkode: e4c6d...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte ca 3 måneder etter fødsel. Noe bedre nå, 7 mnd siden... 

Anonymkode: ba64b...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt nå hos meg og det er 3 måneder siden fødsel. 

Anonymkode: a0da5...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde jeg hadde sluppet unna, men så kom det for fult da baby var 4,5 mnd. :( Hvis det skal fortsette slik blir jeg snart skallet...

Anonymkode: 0dc1a...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen var 5 måneder gammel begynte håret mitt å falle av, i stooooore klaser! Hver gang jeg vasket det, falt det av massevis. Trodde nesten jeg skulle bli skallet en stund, for mengden var skremmende. Det holdt på slik til barnet bikket 1 år, altså i hele 7 måneder. Det endte med at jeg klipte med skulderkort, for håret mitt ble utrolig tynt i lengdene. Nå driver det å vokser ut igjen, men jeg tuller ikke når jeg sier at 1/3 av håret mitt er 10 cm langt! Dette er spredt rundt på hele hodet, fint innblandet i det lange håret. Men uff....

Anonymkode: 63797...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk denne reaksjonen ca 1-2 mnd etter p-pilleslutt og legen sa det var samme reaksjon som etter graviditet (østrogen som forlater kroppen) så jeg blir nok lekkert når jeg mister håret for 2 gang på litt over et år 😂😂

Anonymkode: 8cc1f...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter ca. 3 måneder begge gangene. Faller av sinnsyke mengder, og jeg har tynt hår fra før... Gir seg etter et par måneder på meg, men da har jeg mistet utrolig mye og det ser helt j**** ut.... 

Anonymkode: e491a...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet utrolig utroig masse en uke etter fødsel med den første. Det var merkelig. Gikk over etter noen måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...