Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Akkurat nå, ops2 skrev:

Hallo, alle andre media har ringt og ringt også. Slutt med den j---vla dobbeltmoralen, takk. " Selv om ingen av de store mediene skrev noe, ringte de ham stadig oftere. "

Jeg leste den setningen som at "ringte de [Resett] ham stadig oftere", men jeg kan ta feil der da. 

Hvis andre media har ringt og ringt har de også satt seg i dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rainstorm said:

Resett setter seg selv i dårlig lys. Med å plage en privatperson som har sagt tydelig fra om at han ikke ønsker noe snakk om dette, og så fortsette å ringe ham oftere. 

Resett, i tillegg til alle andre aviser - ref. artikkelen i VG. 

Anonymkode: 45b61...af2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kulturministeren er solid forankret trønder kulturen 🤣

Har vært en gang i Trøndelag, og endte opp å drikke karsk og å knulle i en åker jeg også 🤣🤣🤣

Anonymkode: 58a3e...056

Fort gjort, det der ja.

Been there, done that osv. 

Nå ferierer jeg bare sør for Oslo. Alt lenger nord er bare altfor skummelt. Himkok, karsk, knulling i prammer full av fesk (fisk), åkermoro..... Nei, tør ikke mer. 

 

Anonymkode: 3b034...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Grande er så ille? Greit nok i dag så har hun tapt seg mye og er veldig overvektig. Men i 2008 så hun jo ganske bra ut. Som feks her: https://www.nytid.no/vil-snu-opp-ned-pa-sprakdebatten/

Fresh i huden og fine svære pupper. Hadde hun hadde langt hår her og tonet ned brillene ville hun faktisk sett rimelig hot ut.

Anonymkode: 01bd1...95f

Jeg har alltid sett på Grande som en ... kanskje litt aseksuell krabat? Ikke noe videre spennende, kanskje hun liker å brodere, har jeg tenkt, men nå de siste par dagene har jeg jo sett at det finnes en side ved henne som jeg synes er litt pirrende. 

Anonymkode: 17fbf...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt etter "Fru Johnsen" Inger Lise Rypdal

Og like inn i salen kom Resett, kledd i miniskjørt som aldri før. Først da Helge Lurås nådde prekestolen, snudde han, og så ut på den fulle sal og sa: Jeg har litt å si til Dere, voktere av stedets moral. Der på første benk er VG, flere ganger var han på min dør, og om hans kone var alene når han trodde? Gå spør han, de som tør... Og sekretæren Deres Dagbladet, kan De si oss hvorfor hun dro bort så brått, og kan de reise Dem, Aftenposten, og si hvor mange drinker De har fått. Vår kjære Nrk og herr Tv2, de som står i spissen for moralen vår, det var vel altervin på flaskene som Dere bar inn bakveien i går? Er det fra denne samling hyklere jeg hører at jeg ikke strekker til??? - fordi min redaksjon er nærmere den himmel dere aldri kommer til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tirben said:

Hvorfor er det en viktig sak???

Fordi en godt voksen stortingsrepresentant som har sex med en full 17-åring har elendig dømmekraft, og slik informasjon er derfor viktig når man avgjør hvem man skal stemme på.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2 gutter på 14 og 16 år, som jeg ofte snakker med ifht sex. Det jeg blant annet sier er at de ikke bør ha sex i fylla. Av flere grunner. Når man drikker tar man kanskje ikke like gode valg, og man kan ende opp med å angre seg i ettertid,  og at det i ettertid kan oppleves som å ha blitt utnyttet/utnyttet en annen.

Jeg vil påstå at det er VELDIG dårlig dømmekraft av en dame på 38 år og ha sex med en full 17-åring. Som voksen bør man skjønne bedre enn dette. 

For en 17-åring kan det være både litt «tøft» og «spennende» å ha sex med en dame som er så mye eldre, og som i tillegg ikke var «hvemsomhelst». Hun hadde også da en stilling som hun burde vite at kunne oppleves som litt «kjendis»-aktig, og dermed vite at bare dette kan gjøre at man blir litt ekstra spennende og populær blant yngre.

Anonymkode: 1946a...420

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giske ble ikke sparket fordi han hadde nussa på ei ung jente. Han hadde styra rundt i alle år. "Halve" Norge "visste" om disse ryktene i lang tid. Ikke kom og fortell meg at ingen i AP ikke hadde hørt noe om disse ryktene tidligere. Men da det ble kjent måtte han selvfølgelig gå. Ikke ulikt hva som skjer i Frp nå.

TSG og den daværende 17-åringen gikk på ei skikkelig blemme i fylla. Ingen har tilsynelatende tatt skade av dette i ettertid. Ja, det har muligens blitt litt mobbing/garderobeprat rundt gutten. Men ikke mer enn at han har tatt det som en mann og gått videre. Jeg tror de fleste av oss har gjort ting i fylla vi ikke er så stolte av og har fått høre om det i ettertid. 

Min første tanke var at dette var noe ikke folk flest trengte å vite noe om. Dette har jo begge parter også blitt enige om. Men når TSG så går ut med at hun er offeret, så mister jeg all respekt for kvinnen. Og det er det jeg synes er det værste med denne saken!

Anonymkode: b4eae...bfd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint jeg, at politikere og "høyt på strå " folk kan gjøre tabber som å drikke seg full og drite seg ut akkurat som oss vanlige folk😁 

Anonymkode: a8353...8e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rainstorm skrev:

Resett setter seg selv i dårlig lys. Med å plage en privatperson som har sagt tydelig fra om at han ikke ønsker noe snakk om dette, og så fortsette å ringe ham oftere. 

De kan vel også med fordel ta noen kurs i logikk og deduksjon, og for så vidt også ta av seg sølvfoliehattene som forteller dem at vi snart blir infiltrert av russiske spioner. 

Greit nok at media bryter grensen for hva gjelder pågåenhet, men helt uavhengig av om gutten ønsker oppmerksomhet er det likevel en sak i medias interesse at en minister, den gang stortingspolitiker, og tidligere lærer, hadde seg med en beruset 17 åring. Medias oppgave er å sette fokus på saken, helt uavhengig av om det er lovlig, helt uavhengig av hva gutten vil, for velgerne må få bestemme om de har tillit til en minister som har sex med en beruset mindreårig.

Anonymkode: 1c26c...eac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg mener at jeg ikke gjorde noe galt», sier Grande.

Jeg er 38 år. Hvis jeg hadde våknet morgenen etter et fyllekalas og husket at jeg kvelden før hadde hatt sex med en gutt på 17 år som var full. Ute i en åker hvor andre kunne se. Ja da hadde jeg absolutt følt at jeg hadde gjort noe galt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint jeg, at politikere og "høyt på strå " folk kan gjøre tabber som å drikke seg full og drite seg ut akkurat som oss vanlige folk😁 

Anonymkode: a8353...8e5

Ja, det er jo også en måte å se det på..

Anonymkode: bcfdc...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

 

Aaaaaaltså ... Januar 2018 (nå): Er 26 år. Sommeren 2008 (som 9,5 år siden), kan fult mulig, og til og med realistisk sett, ha vært 17 år. Så slutt med denne svartmalingen basert på ett (!) års forskjell. 

Grande fremstiller seg ikke som offer. Når hun sier, hvis sitatet er rett, at han "hoppet på henne", så er det en talemåte for å beskrive frivilligheten fra hans side. Det er ikke en fordling av offer-rolle. 

Og de fleste av oss vet hvordan hormon-rike tenåringer kan være. Noen tenåringer er ikke ofre, de vet rett og slett meget godt hva de gjør (uten at jeg skal si kategorisk at jeg vet at det gjelder i denne saken). 

Personene dette gjelder har ingen relasjon i et lederhierarki eller på annet hvis er deltagende i samme organisasjon. De var begge over den seksuelle lavalderen. De var trolig fulle, men hvor fulle og hvem som var mest full vites ikke. Dette førte da til frivillig sex mellom to samtykkende individer, på et jorde, om sommeren. Og for å være ærlig, litt sex i en blomstereng en sommerkveld, det har vi alle gjort. 

Dette er en juridisk ikke-sak og et forsøk på en heksejakt der det ikke er noen heks. Bare to sommerkåte, fulle personer. Og det bør vi rett og slett ikke mene så mye om at vi påtar oss dommer-rollen.

Nå var han under 18 år, full og ikke ved sine fulle fem. Da Har Grande i form av sin posisjon moralsk ansvar å avvise seksuell kontakt med denne umyndige personen. Uavhengig om han hoppet på henne eller ikke. En nestleder i et politisk parti må skjønne såpass.

 

En mannlig politiker hadde mått stått til ansvar for noe lignende. Likestilling gjelder ikke bare en vei. Gutter/menn trenger også å vernes.

Anonymkode: 3becc...746

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var han under 18 år, full og ikke ved sine fulle fem. Da Har Grande i form av sin posisjon moralsk ansvar å avvise seksuell kontakt med denne umyndige personen. Uavhengig om han hoppet på henne eller ikke. En nestleder i et politisk parti må skjønne såpass.

En mannlig politiker hadde mått stått til ansvar for noe lignende. Likestilling gjelder ikke bare en vei. Gutter/menn trenger også å vernes.

Anonymkode: 3becc...746

Men hvem er du til å si at han ikke var ved sine fulle fem? 

Hvordan tror du det oppleves for denne 26-åringen at noen han aldri har møtt skriver så bastant om hva han har følt og opplevd i denne saken, når han selv har tydelig sagt fra om og presisert at det var frivillig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rainstorm said:

Men hvem er du til å si at han ikke var ved sine fulle fem?

Det kan alle som vet hva ordet "beruset" betyr si.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn det fungerer. At 26 åringen hadde integriteten til å si nei, betyr ikke at resett frikjennes for å prøve å betale kilder for å sverte noen. 

På samme måte som om jeg tilbyr en dommer penger mot at han frikjenner meg så er det fortsatt kriminelt av meg selv om dommeren takker nei til betalingen.  Jeg kan ikke si "men han tok jo ikke betalingen"

Anonymkode: 22a6e...eaa

Ikke det samme å sammenligne domstol versus media og få frem kilder. Håndteres av ulikt lovverk.

Anonymkode: 3becc...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan alle som vet hva ordet "beruset" betyr si.

Anonymkode: a6e10...f3f

Jeg har vært beruset og fullt bevisst mine handlinger mange ganger, det er ikke slik at alkoholinntak gjør deg bevisstløs. 

Anonymkode: 94cd2...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært beruset og fullt bevisst mine handlinger mange ganger, det er ikke slik at alkoholinntak gjør deg bevisstløs. 

Anonymkode: 94cd2...945

Man må ikke være bevisstløs for å ikke være ved sine fulle 5.

Anonymkode: a6e10...f3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke være bevisstløs for å ikke være ved sine fulle 5.

Anonymkode: a6e10...f3f

Sant det, men som oftest er man iallfall ved sine fulle 4. 

Anonymkode: 94cd2...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan alle som vet hva ordet "beruset" betyr si.

Anonymkode: a6e10...f3f

Så du skrev i bunn og grunn denne setningen "Nå var han under 18, full og full [...]"? All den tid beruset og full er det samme? Jeg skjønner. Beklager misforståelsen. 

Innsigelsen min er likevel den samme, dere som står sånn veldig opp for dette "offeret", hvordan tenker dere det oppleves å nærmest infantiliseres på nett her? Han har tydelig sagt fra at de var frivillig, og likevel hevder flere her inne at han er et offer. Jeg tenker at det må være utrolig kjipt, ikke bare at det skal brettes ut over alt, men i tillegg at fremmede mennesker skal eie sannheten som hans seksuelle affærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...