Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er stor forskjell på Trond-sakene og Trine-saken.

Trond misbrukte andre i partiet. 

Trine hadde det gøy privat på fest og klinte privat i åkeren med en borger som ikke er med i noe politisk parti. 

Anonymkode: c3c1a...d70

Klinte?

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trine hadde sex med en gutt som frivillig var med på det.

Trond gjorde ting mot andre som var mot deres vilje.

Stor forskjell.

Jeg synes det er rart at folk bryr seg om Trine-saken jeg. Javel, så var det stor aldersforskjell, men gutten sier jo at det var frivillig.

Anonymkode: 3516f...c4f

Synes det er alvorlig hvis Grande lyver og forteller en versjon som fremstiller situasjonen helt annerledes enn hva som har skjedd. Både til statsministeren og til media.

Endret av Mynona
Omtale kropp i sitat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

De hadde begge drukket, så bildet av hva som egentlig skjedde kan nok se litt forskjellig ut hos de to, uten at det betyr at begge lyver. (Jeg tror det ha sex med en gjennomsnittlig ivrig 16-åring kan oppfattes som å bli «hoppet på» av en dame på 38, uten at det føles sånn fra guttens side, for å si det sånn) Det de derimot er enig om, er at alt skjedde frivillig og uten at det var noe maktforhold inne i bildet. Da synes jeg faktisk vi skal legge hele saken død.

Anonymkode: f5faa...94c

Helt enig. En leder i Venstre som har sex med en full mindreårig er ikke noe skjevt maktforhold. 

Anonymkode: b8fd6...02e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nobile skrev:

Det er fullt lovlig å ha sex med 17 åringer, hvor smart det er, er en annen ting 

Det er fullt lov å gjøre klønete tilnærmelser til yngre jenter i eget parti også.. Men om det er moralsk riktig er en annen ting. 

Anonymkode: 8bff3...fb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledelig å se at Grande er en kåt galning bak sitt tilbaketrukne ytre. Jeg liker henne bedre nå!

Anonymkode: 17fbf...60e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er fullt lov å gjøre klønete tilnærmelser til yngre jenter i eget parti også.. Men om det er moralsk riktig er en annen ting. 

Anonymkode: 8bff3...fb0

Nei, man står ikke fritt til å gjøre tilnærmelser til yngre jenter i eget parti. Det er ikke brudd på straffeloven, men det kan være brudd på partiets egne regler. Blir som på alle andre arbeidsplasser. Man kan få fyken selv om man ikke er dømt for noe straffbart. Det holder at man ikke forholder seg til reglene på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun burde få sparken asap. Ha seg meg en 17 åring når du er nesleder i et parti og 38 år.. Dette viser hvor stor forskjell det er på saker som omhandler kvinner og menn. Og Giske ble sparket for ikke engang å hatt sex men kysset ei jente. Sykt opplegg. Hun er jo over dobbelt så gammel som han. Og i tillegg prøver hun å legge ansvaret over på han. Hadde dette vært min sønn sier jeg bare. 

Anonymkode: 7b699...a63

Visste hun at han var 17 på tidspunktet? Uansett, sier han nå i en alder av 26 år, at det var frivillig. Jeg kjenner den dag i dag, menn som skryter over at de hadde sex som 16-åring med godt voksne damer. Dette har ikke preget dem. Disse ser på dette som en erobring, og føler de hadde sitt livs debut.... 

Er enig i at Giske har blitt sparket "litt for lett" - fordi han flørtet, eller prøvde å flørte.... 

Anonymkode: 2ac0f...fb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Er enig i at Giske har blitt sparket "litt for lett" - fordi han flørtet, eller prøvde å flørte.... 

Anonymkode: 2ac0f...fb5

Han kastet seg over jenter så de låste seg inn på do. Litt av en måte å flørte på.

Anonymkode: f6df8...401

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

Er enig i at Giske har blitt sparket "litt for lett" - fordi han flørtet, eller prøvde å flørte.... 

Anonymkode: 2ac0f...fb5

Han kysset jenter mot deres vilje i 20+ år.  Du kan jo prøve å gjøre det samme på din arbeidsplass og sjekke om du får fortsette i jobben din like lenge. 

Anonymkode: 22a6e...eaa

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres et poeng ut av at personen ikke var medlem av Venstre, men hvis denne festen er hva det sies å være, så var jo dette en fest full av de mektigste personene i landet. Og en full 17-åring. 

Å påstå at det ikke er noe skjevt maktforhold blir bare helt fjernt. 

Anonymkode: b8fd6...02e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er også forskjell på sakene i form av at Giske la an på andre i partiet - dermed maktposisjonen. Samt var det i den casen større grad av ufrivillighet. Det er mye vi kan mene om Skei Grande- saken, blant annet knyttet til den enorme aldersforskjellen. Men jeg vil samtidig hevde at det her er snakk om en privatsak, og at det ikke burde få konsekvenser for hennes politiske karriere. 

Anonymkode: 03846...bff

Dersom hun lyver for å fremstille en gutt på 16/17 som overgriper så burde hun selvfølgelig gå av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tillot alkohol-skjenking til en mindreårig?

Anonymkode: bcfdc...e89

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjøres et poeng ut av at personen ikke var medlem av Venstre, men hvis denne festen er hva det sies å være, så var jo dette en fest full av de mektigste personene i landet. Og en full 17-åring. 

Å påstå at det ikke er noe skjevt maktforhold blir bare helt fjernt. 

Anonymkode: b8fd6...02e

Hvis ikke det var en mektig full 17-åring da.

Anonymkode: 17fbf...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tillot alkohol-skjenking til en mindreårig?

Anonymkode: bcfdc...e89

Foreldrene hans, antar jeg. Var det ikke et bryllup (i Trøndelag)? 

Anonymkode: f5faa...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene hans, antar jeg. Var det ikke et bryllup (i Trøndelag)? 

Anonymkode: f5faa...94c

Er vel ikke mer lovlig i bryllup enn andre steder. Tror dessuten lovverket gjelder likt i alle fylker.

Anonymkode: bcfdc...e89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tabben hennes, var at hun gikk til avisen etter at de ble enig å ikke si noe. Nå er historien at han er en overgriper. Han dro meg bak huset og hoppet på meg. Tror neppe han vil leve med de ryktene. Det smeller en dag i media.  

Anonymkode: 46db4...fd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er jo 26 nå og det skal ha skjedd i 2008. Så hvis det skal være sant må han jo være født veldig tidlig på året.

Anonymkode: ace47...515

 

30 minutter siden, lizziea said:

Feil, festen var i August, mannen er i dag  26 År

Aaaaaaltså ... Januar 2018 (nå): Er 26 år. Sommeren 2008 (som 9,5 år siden), kan fult mulig, og til og med realistisk sett, ha vært 17 år. Så slutt med denne svartmalingen basert på ett (!) års forskjell. 

Grande fremstiller seg ikke som offer. Når hun sier, hvis sitatet er rett, at han "hoppet på henne", så er det en talemåte for å beskrive frivilligheten fra hans side. Det er ikke en fordling av offer-rolle. 

Og de fleste av oss vet hvordan hormon-rike tenåringer kan være. Noen tenåringer er ikke ofre, de vet rett og slett meget godt hva de gjør (uten at jeg skal si kategorisk at jeg vet at det gjelder i denne saken). 

Personene dette gjelder har ingen relasjon i et lederhierarki eller på annet hvis er deltagende i samme organisasjon. De var begge over den seksuelle lavalderen. De var trolig fulle, men hvor fulle og hvem som var mest full vites ikke. Dette førte da til frivillig sex mellom to samtykkende individer, på et jorde, om sommeren. Og for å være ærlig, litt sex i en blomstereng en sommerkveld, det har vi alle gjort. 

Dette er en juridisk ikke-sak og et forsøk på en heksejakt der det ikke er noen heks. Bare to sommerkåte, fulle personer. Og det bør vi rett og slett ikke mene så mye om at vi påtar oss dommer-rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjøres et poeng ut av at personen ikke var medlem av Venstre, men hvis denne festen er hva det sies å være, så var jo dette en fest full av de mektigste personene i landet. Og en full 17-åring. 

Å påstå at det ikke er noe skjevt maktforhold blir bare helt fjernt. 

Anonymkode: b8fd6...02e

Uansett hadde ikke hun en autoritet over han.  Hun var ikke en leder over han, og hun tvang han ikke.  Han sier selv at det var frivillig. Det kan ikke sammenlignes med Giske, Søviknes eller Tonning Riise, som eglet seg på unge jenter i politiske fora hvor de var ledere. Tonning Riise og Leirstein kan til og med straffeforfølges!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke mer lovlig i bryllup enn andre steder. Tror dessuten lovverket gjelder likt i alle fylker.

Anonymkode: bcfdc...e89

Sa ikke at det var lovlig, bare antok at foreldrene hans var der (hvorfor går ellers en 17-åring i bryllup?)

Anonymkode: f5faa...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...