Gå til innhold

- Jeg varslet Siv om Leirstein-saken i 2012


i så fall

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/norge/hevder-siv-jensen-ble-varslet-om-leirstein-saken-i-2012-1.13867254

"Frps tidligere stortingsrepresentant Jon Gåsvatn sier han varslet Siv Jensen om Ulf Leirsteins SMS'er der han foreslo sex med unge partifeller allerede i 2012. (...) Kvinnen i 30-årene som mottok de seksualiserte tekstmeldingene fra Leirstein sier hun også tok kontakt med Siv Jensen i 2012."

"NRK sitter med kopier av tekstmeldinger som viser at kvinnen som utvekslet tekstmeldinger med Leirstein fikk partileder Siv Jensens mobilnummer tilsendt av andre i november 2012. Hun sendte deretter en SMS til Frps daværende generalsekretær Finn Egil Holm hvor hun opplyser at Siv Jensen har bedte henne om ta kontakt med Holm."

Jensen sier hun ikke husker å ha blitt varslet.

Ord mot ord, foreløpig. Hva blir det av dette?

Endret av i så fall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sitronmelisse

Siv Jensen:

– Beklageligvis husker ikke jeg dette, men på generelt grunnlag er jeg opptatt av at alle som blir varslet om mulig alvorlige forhold skal sikre at det blir bragt inn for vårt organisasjonsutvalg.

:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sier Siv Jensen ikke ville vite mer

På møtet med partilederen fortalte han om tekstmeldingene.

– Jeg viste til at jeg hadde fått meldinger om at Leirstein hadde forsøkt å få sex med mindreårige. Hun avbrøt meg, og sa kort og godt: Ikke si noe mer. Jo mindre jeg vet jo bedre, og det forstår du, forteller Gåsvatn til VG.

Kvinnen som mottok de seksualiserte tekstmeldingene fra Leirstein sier til NRK at hun også tok kontakt med Siv Jensen i 2012.

 Jeg ringte til Siv, og begynte såvidt å fortelle hva det gjaldt. Hun avbrøt meg og sa at jeg måtte ringe generalsekretæren. Hun sa at dette ville hun ikke høre noe om, sier kvinnen."

 

Sakset fra VG. Hvis dette stemmer er det bare èn ting å si: Morna Siv!!!

Anonymkode: 1fca1...67f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide siv tar sin hatt og går. Morna siv

Anonymkode: 56471...b68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke kan holde kvinnehatet deres for dere selv så har dere ikke noe her på kvinneguiden å gjøre.

Anonymkode: 46114...d53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke kan holde kvinnehatet deres for dere selv så har dere ikke noe her på kvinneguiden å gjøre.

Anonymkode: 46114...d53

Jeg er kvinne. Dette har absolutt ingenting med kvinnehat å gjøre. Så her tar du feil.

Anonymkode: 1fca1...67f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Dette har absolutt ingenting med kvinnehat å gjøre. Så her tar du feil.

Anonymkode: 1fca1...67f

Det hat som Siv Jensen og i tillegg Listhaug må gjennomgå fra venstresiden er helt tydelig motivert av at de er kvinner. At de som kvinner kan gå helt andre veier enn den ensformige veien som venstreekstremistene kaller for kvinnefrigjøring. Så jo, det er kvinnehat. 

Anonymkode: 46114...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke kan holde kvinnehatet deres for dere selv så har dere ikke noe her på kvinneguiden å gjøre.

Anonymkode: 46114...d53

Her er det snakk om en kriminell handling, der det er gjort grove feil i håndteringen av saken, dersom dette er sant. Kjønn har ingenting med det å gjøre. Nettsiden heter kvinneguiden, men hvordan det kan bety at ingen kvinner skal kritiseres for noe som helst, uansett, det skjønner jeg ikke. Du vet, Vi Menn skriver også negative artikler om mennsom begår feil. De blir ikke beskyttet fordi tittelen på bladet/nettsiden inneholder ordet "menn"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hat som Siv Jensen og i tillegg Listhaug må gjennomgå fra venstresiden er helt tydelig motivert av at de er kvinner. At de som kvinner kan gå helt andre veier enn den ensformige veien som venstreekstremistene kaller for kvinnefrigjøring. Så jo, det er kvinnehat. 

Anonymkode: 46114...d53

Nei, det er det ikke. Denne saken handler ikke om kjønn. Den handler om det å lyve. Meningsløst å forsøke å gjøre dette til en kjønnsdebatt eller en høyre/venstre-akse-debatt. Siv har fortalt at hun ikke visste om dette. Så viser det seg at hun var blitt varslet om saken men kostet det under teppet ved å gi uttrykk for at hun ikke ville høre om det.

Anonymkode: 1fca1...67f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hat som Siv Jensen og i tillegg Listhaug må gjennomgå fra venstresiden er helt tydelig motivert av at de er kvinner. At de som kvinner kan gå helt andre veier enn den ensformige veien som venstreekstremistene kaller for kvinnefrigjøring. Så jo, det er kvinnehat. 

Anonymkode: 46114...d53

Det er ikke kvinnehat å kritisere manglende håndtering av en overgrepssak, selv om kvinner er involvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett politisk ståsted, så skrangler det godt i alle skjelettene som er gjemt i skapene på stortinget om dagen 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Uansett politisk ståsted, så skrangler det godt i alle skjelettene som er gjemt i skapene på stortinget om dagen 

Hehe, ingen tvil om det. Og det virker nesten som om noen har funnet universalnøkkelen til alle de skapene i det siste, og nå går fra kontor til kontor:fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Apis said:

Uansett politisk ståsted, så skrangler det godt i alle skjelettene som er gjemt i skapene på stortinget om dagen 

Stortingspolitikerne er vel ikke noe særlig bedre enn folk flest. Og blant folk flest finnes det også ganske mye tvilsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Siv Jensen:

– Beklageligvis husker ikke jeg dette, men på generelt grunnlag er jeg opptatt av at alle som blir varslet om mulig alvorlige forhold skal sikre at det blir bragt inn for vårt organisasjonsutvalg.

:frkk:

Hvis det står så dårlig til med hukommelsen hennes, er det på tide å fratre sin stilling og jobb som politiker. 

Anonymkode: 98943...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Denne saken handler ikke om kjønn. Den handler om det å lyve. Meningsløst å forsøke å gjøre dette til en kjønnsdebatt eller en høyre/venstre-akse-debatt. Siv har fortalt at hun ikke visste om dette. Så viser det seg at hun var blitt varslet om saken men kostet det under teppet ved å gi uttrykk for at hun ikke ville høre om det.

Anonymkode: 1fca1...67f

Men det er piss. Det er også piss at hun ikke visste om Søviknes. Hun lyver. Vi har en regjering der man fint man få støtte og få ledende posisjoner til tross for overgrep. Media er feige og er for lite kritiske til makta som sitter (noe man alltid bør være uanestt hvem som sitter der). At media er venstrevridd, er altså ikke sant. 

Anonymkode: 98943...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, T-Rex skrev:

Stortingspolitikerne er vel ikke noe særlig bedre enn folk flest. Og blant folk flest finnes det også ganske mye tvilsomt...

Ja, men folk flest er ikke stortingspolitikere/regjeringsmedlemmer. I visse yrker er det forventet at man går foran med et godt eksempel. Vi hadde begynt å lure hvis Pål Enger plutselig plutselig satt i en stilling som politi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er piss. Det er også piss at hun ikke visste om Søviknes. Hun lyver. Vi har en regjering der man fint man få støtte og få ledende posisjoner til tross for overgrep. Media er feige og er for lite kritiske til makta som sitter (noe man alltid bør være uanestt hvem som sitter der). At media er venstrevridd, er altså ikke sant. 

Anonymkode: 98943...f7e

Jeg synes det i sakene om lobbyvirksomhet og First House, SSB, innblanding i forskning om havbruk og nå dette virker som makta slipper ekstremt lett unna. Nå må media begynne å gjøre jobbe sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Dette har absolutt ingenting med kvinnehat å gjøre. Så her tar du feil.

Anonymkode: 1fca1...67f

Mange kvinner hater andre kvinner, så kvinnehat er ganske utbredt også blant kvinner. Eller kanskje hater de seg selv? Misunnelse blant kvinner er også vanlig. 

Anonymkode: 98b66...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner hater andre kvinner, så kvinnehat er ganske utbredt også blant kvinner. Eller kanskje hater de seg selv? Misunnelse blant kvinner er også vanlig. 

Anonymkode: 98b66...8ae

Mulig det, det vet jeg ikke noe om. Men jeg hater altså ikke andre kvinner :)

Forøvrig tror jeg det er mange menn som hater og misunner andre menn også, så dette blir en tullete debatt.

Anonymkode: 1fca1...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken bør få konsekvenser for både Siv Jensen og Espen Teigen som begge skal ha blitt varslet. Men ingen av dem husker å ha blitt varslet om en såpass alvorlig sak, noe som er svært lite troverdig. Som Espen Teigen sier: "Dette kan jeg ikke erindre". Ordet "erindre" er forøvrig påfallende ofte i bruk av politikere med svært selektiv hukommelse. Kan huske at Manuela Ramin Osmundsen også benyttet samme ord i sin sak igjen og igjen - "Nei, det kan jeg ikke erindre" (noe som selvsagt viste seg å være en bløff).

Anonymkode: 1fca1...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...