Gå til innhold

I år er året!


svakni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så trist at det endte sånn. Lykke til med ny prøving❤️

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På tide med en liten oppdatering! 

SA var kjipt og trist, spesielt fordi det var mitt første svangerskap ... Trenger ikke å gå inn i alle detaljer om hvordan jeg oppdaget det, men kvelden før jeg begynte å blø, målte jeg ganske lavt hcg-nivå, og et par dager etterpå var hcg på 15. En fullstendig og ganske rask abort altså. Jeg opplevde alt som en ganske kraftig mens som varte ca en uke, med kanskje litt kraftigere menssmerter en eller to av dagene. Fysisk udramatisk, men psykisk tungt der og da. Et par dager etterpå var alt mye bedre, og jeg klarte å gelde meg over å kunne drikke litt øl igjen med venner ++. Har ikke fått mensen igjen etterpå, men kjenner meg sikker på at fordi det var en sånn ukomplisert SA, så kommer syklusen i gjenge igjen ganske raskt. Krysser fingrene. 

Nå er jeg på syklusdag 23 dersom jeg regner første blødningsdag på SA-en som en mens, og der er faktisk mulighet for at jeg har hatt eggløsning. Noe skjer i alle fall med kroppen. Akkurat nå er jeg litt småkvalm, stikker i magen, et tilfelle av halsbrann i går (har det aldri) og fikk til og med en soppinfeksjon på toppen av det hele (!!), som også er sjelden hos meg, samt svimmel, trøtt etc. Mulig det bare har vært en del hormoner hit og dit den siste måneden, men har tenkt tanken: Er det mulig at jeg faktisk har klart å bli gravid igjen? Tester jeg har tatt i går og i dag har vært blendahvite, men jeg aner jo ikke når jeg kan forvente mensen eller hvor jeg er i syklusen.Om jeg ikke er gravid er det i alle fall heftig pms tenker jeg, som kan bety at TR er like rundt hjørnet, som betyr at syklusen er i gang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen. Bra at du hadde en såpass ukomplisert sa. Forstår godt at det tar på psykisk, men bra at du er klar for å prøve igjen!

Spennende symptomer. Du kan jo absolutt være gravis igjen allerede. Som du sier er det jo vanskelig å vite hvor du er i syklusen, så du må nesten bare vente og se... Noe som er krevende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke hvor mange dpo jeg er, eller om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning, men i dag tidlig fikk jeg antydning til strek på graviditetstest (sensitiv), men bare jeg som ser den og kommer ikke helt frem på bilde. Men antydningen kom i alle fall innenfor tidsfristen! Ganske spennende og utrolig, men har jo hørt om andre som har blitt gravide ganske raskt etter SA. Men kommer ikke til å tro på at jeg er gravid før 12 uker, hehe. Men hadde vært gøy om det faktisk klaffer så raskt! Om jeg er heldig så har jeg kanskje svar over helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, svakni skrev:

Aner ikke hvor mange dpo jeg er, eller om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning, men i dag tidlig fikk jeg antydning til strek på graviditetstest (sensitiv), men bare jeg som ser den og kommer ikke helt frem på bilde. Men antydningen kom i alle fall innenfor tidsfristen! Ganske spennende og utrolig, men har jo hørt om andre som har blitt gravide ganske raskt etter SA. Men kommer ikke til å tro på at jeg er gravid før 12 uker, hehe. Men hadde vært gøy om det faktisk klaffer så raskt! Om jeg er heldig så har jeg kanskje svar over helgen. 

Så spennende :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tutta23 said:

Så spennende :popcorn:

Ja .... Er SÅ vanskelig å på en måte kjenne at noe er på gang, men ikke vite om det er graviditet eller pms! Da jeg ble gravid i mars, så tenkte jeg at jeg i alle fall slipper mer prøving på en stund, men den gang ei ... men det jeg kjenner nå er i alle fall hormoner som er i sving, så jeg har et håp om å i alle fall ikke måtte gå og vente og vente på at syklusen skal komme tilbake. 

Puppene er ikke så ømme at det gjør vondt, men har litt såre brystvorter og det stikker av og til ... og har synlige blodårer. På en annen side tenker jeg at dersom jeg har så mange symptomer, så måtte det jo slått ut ganske klart på en sensitiv test? Har hatt det jeg vil karakterisere som graviditetssymptomer i ca fire dager nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, svakni skrev:

Ja .... Er SÅ vanskelig å på en måte kjenne at noe er på gang, men ikke vite om det er graviditet eller pms! Da jeg ble gravid i mars, så tenkte jeg at jeg i alle fall slipper mer prøving på en stund, men den gang ei ... men det jeg kjenner nå er i alle fall hormoner som er i sving, så jeg har et håp om å i alle fall ikke måtte gå og vente og vente på at syklusen skal komme tilbake. 

Puppene er ikke så ømme at det gjør vondt, men har litt såre brystvorter og det stikker av og til ... og har synlige blodårer. På en annen side tenker jeg at dersom jeg har så mange symptomer, så måtte det jo slått ut ganske klart på en sensitiv test? Har hatt det jeg vil karakterisere som graviditetssymptomer i ca fire dager nå. 

Sånn jeg forstår det er det progesteron og østrogen som gjør at puppene blir ømme, hormonene er tilstede både med og uten graviditet, så inntil ikm kan symptomene bety begge deler tror jeg...

Jeg har ikke pleid å ha ømme pupper utenom mine første ganger med mensen for 20 år siden. Fikk det symptomet sterkt med første graviditet, men fraværende ved andre og trefje graviditet. Etter MA i høst har jeg hatt ømme pupper i uka før ikm uten å være gravid....så rar kroppen kan være... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer startet 1 uke etter EL. Jeg testet ikke allerede da, men tviler på at strek nr. 2 ville ha vist så tidlig. Kanskje du er rundt 10-11 dpo eller noe? Hvis symptomene startet rundt samme tid som hos meg. Hvis du klarer å vente med ny test til søndag ville jeg gjort det, men jeg skjønner deg godt om du tester igjen i morgen også. :) Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese andre sine erfaringer, takk! Og tok selvfølgelig test igjen i dag tidlig 😂 samme greia: svaaaak svak strek som er vanskelig å se og vanskelig å se om har farge ... Men den dukket opp etter kort tid og føles tydeligere enn i går. Det var min siste sensitive test,  men har et par "vanlige" liggende. Fordi streken er så veldig svak, er det sikkert ikke vits i å teste før mandag eller tirsdag, slik at det eventuelle hcg-nivået i alle fall har doblet seg. Å, det er så kort tid men likevel lenge! Legger ved et bilde av testen i dag, selv om jeg ikke tror jeg kan skimte streken selv 😜

20180505_084829.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Måtte distansere meg litt fra forum og slikt siden jeg forrige måned sannsynligvis opplevde en veldig tidlig kjemisk, hadde en cyste som sprakk på ene eggstokken +++. Denne måneden traff vi tydeligvis blink!! Ettermiddagsurin 10 dpo. Måtte det bare vare!!!! Kryss alt dere har for meg!!! Men jeg trøster meg med at jeg tydeligvis blir lett gravid. 

20180611_171303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spotta et par dager, og blødningen tar seg opp. I dag er IKM, så det er evt. en kjemisk graviditet. Akkurat samme blødningsmønster som sist da det gikk galt. Trist! Men takknemmelig for at det skjer så tidlig. Selvsagt tenker jeg at det kan være noe galt med meg, men må vel bare prøve igjen. Tar litt pause. Snakkes når jeg er klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

For å oppdatere litt: Blødningen var ikke like stor som en skikkelig mensen, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro. Har derfor levd som gravid, dvs holdt meg unna alkohol. Tok en test uka etter blødningen som var ganske sterk positiv, så tydelig at uansett om det er liv inne i magen eller ikke, så er det noe der. Puppene er fremdeles litt ømme. Skal ta en ultralyd om noen dager for å bekrefte/avkrefte SA/MA. Er så nervevrak som jeg kan bli, føler jeg er litt gravid og litt ikke? Men er i alle fall så langt "på vei" at det går an å se det på en tiflig ultralyd nå, skal bli godt å ikke leve i forvirring lenger. God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...