Gå til innhold

Han dater fler enn meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har ikke lest igjennom alt. men jeg har lært ayt i en slik dating periode kommer man enten dit at man ikke vil mer eller bare har det gøy eller man ber om ekslusivitet. og du er nok kommet dit at du vil være ekslusiv. men dettd lukter ikke han. ta praten med han og fortell han hva du føler og så blir dere enige om dette funker eller ikke. 

Anonymkode: a0824...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Axl Rose skrev:

Det har variert. Hvor fort betatt jeg har blitt. Det har skjedd at jeg ble så betatt at jeg avsluttet kontakt med de andre og bare tenkte på henne etter første date sammen. Andre har gått lengre tid. Nå vet jeg ikke hvor sikker jeg må være. Det vil tiden vise. 

Har du vært i en situasjon hvor du har vært betatt av noen, men så dukker det opp en til som du blir betatt av og ender opp med å slite med å velge? Har du da klart å være like dedikert til de det gjelder?

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg har inntrykk fra flere fora at det ikek er unormalt å gardere seg med å holde på med flere samtidig i startfasen. Selv synes jeg det er en uting. 

Har du snakket med han om å være eksklusive? Egentlig burde det være unødvendig men med enkelte er det tydeligvis en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem. Og ja, jeg skjønner at du tviler. Fikk du sett navnet hennes? Hvis, kan det være en idé å søke henne opp på sosiale medier?

Det er lett å tenke sånn i ettertid. Men grunnen til at du ikke reagerte og sa ifra med en gang, er nok fordi du ble sjokkert. Og da er det ikke alltid så lett å handle. Men skjer det igjen, så kan du virkelig reagere! 

Takk :) Det er veldig frekt, ja. Vi hadde datet i kanskje 1-2 måneder. Jeg husker ikke helt nøyaktig. 

Ja, jeg er enig. Og når dere har stadfestet at dere dater og har hatt sex, så føler du på en måte at dere skulle ha kommet lengre enn å date andre. Jeg skjønner deg veldig godt. Ikke tenk at du er dum som har vært naiv, i hvert fall. Det er sånn man lærer, og du har jo villet gi han en sjanse fordi han har virket real!

Synes det er så dårlig gjort, når han har gitt inntrykk til deg om det motsatte. Jeg har dessverre lært at man ikke kan stole på så mange folk.. En annen jeg datet sa til og med at han ville at jeg ikke skulle date andre, mens han hang på Tinder.. frekt! Har lært at man ikke kan anta, også er en gylden regel: vil den andre parten virkelig ha deg, så er ikke ting så komplisert. Synes det er ganske logisk, egentlig. Vil man ha hverandre like mye (og seriøst), så skal ting flyte. 

Og jeg skjønner at du trodde at han var seriøs. Alt har gitt inntrykk av det til det som nå skjedde. Men du kan fortsatt legge lista på ditt nivå: si til han at du kun dater en om gangen, og føler at dere har kommet såpass langt i datingen at du ønsker dette. Hvis ikke går du! Det kan du eventuelt gjøre neste gang du dater også. Det er to parter i en datingrelasjon, og du har like mye krav på å bli respektert. Sett ned foten. 

Klem :) 

Anonymkode: c9a18...a1d

Jeg fikk med meg fornavnet men ikke resten dessverre, skjermen lyste ikke så lenge og øynene ble mer dratt mot kyssefjes og da teksten. Vanskelig å søke på face med kun fornavn, ikke så jeg bilde på meldingen heller, og han har ingen med det navnet på vennelisten sin. Da skurrer det enda litt mer i mine ører..

Han har virket veldig real, og som du sier - det er vel av smekkene man får at man lærer. Det er bare vanskelig å skjønne at noen gidder å holde på slik, er det følelsen av å være ettertraktet som er så viktig? Eller er jakten på den rette så intens at man ikke kan la noen sjanser gå fra seg liksom?

Jeg er så enig med deg i dette med flyt og ukomplisert.. Det er liksom sånn et forhold skal starte og være som jeg tenker det, og det er sånn jeg har følt det hittil. Som sagt har jeg tatt det usagte som en selvfølge, og ikke vurdert mulighetene for at det er flere dører åpne for han sin del. Jeg har ihvertfall lært av dette, og skal ta det med meg videre. Selv om det lukter gull, smaker gull og ser ut som gull så kan gråsteinen ligge rett under en blankpolert overflate. Det er for ille da, at man ikke skal kunne stole på noen på noe måte og hele tiden ta forbehold. Jeg kjenner det gjør meg sliten allerede :( 

Jeg håper å få snakket med ham i kveld, han var opptatt på jobb i går og kunne ikke møtes. Det blir avklart i løpet av dagen hvordan det blir, jeg kjenner at jeg gruer meg litt og er veldig spent på hva han har å si!

Hvordan er situasjonen din nå? Dater du, eller har du funnet noen?

Klem tilbake! :klem:

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så mye styr og vesen, å skulle søke opp jenta på face og sjekke hvem hun er og regelrett være detektiv. Snakk om konfliktsky. Den eneste måten man får svar er å spørre den det gjelder, lyver ham eller unnviker synes jeg ikke forholdet er verdt å satse på. Og helt ærlig: tør man ikke ta det opp (selv om joda det er ubehagelig) så er ikke forholdet verdt å satse på. 

Leser at du skal snakke med ham i kveld TS så bra! Si det som det er, du lurer på hva han vil? Du så en melding tilfeldig da han var på do og lurer på hva det er mtp at han sa han ikke dater andre. Du har ikke gjort noe galt siden den lå fremme om du ikke kunne unngå å slå blikket bort dit da han fikk en melding.  Bestem deg på forhånd hva du ønsker å gjøre, sånn at du ikke blir sjarmert til å fortsette noe du egentlig synes er uaktuelt. 

Det kan jo hende han overrasker deg! Kanskje han er polyamorøs og han ser etter en ny kjæreste (i tillegg til en han allerede er sammen med)! :ohmy::PEller eksen ikke klarer å gi slipp og fortsatt telefonterroriserer med å sende natta- og sussemeldiner.  ... Eller han er en drittsekk som lyver. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snabeldyr skrev:

Det er mange som dater flere, har to venninner som dater så mye at jeg blir helt svimmel, kan raskt bli førti dater på 4-5 mnd på dem. Noen av gutta kan de møte to ganger, og da kan det raskt få både 3-4 uker mellom date en og to og i mellomtiden møter dem andre. Selv på en dag har dem klart å klemme inn to dater, den andre etter at de er på vei hjem fra den første. Tidvis kan det bare gå to til tre dager før dem møter en, dagen etter dem har startet å skrive med noen også. Det er helt vilt!

Selv er jeg mer gammeldags, dater bare ei om gangen og det kan ta lang tid før jeg dater henne. Går jeg inn for ei så er det ikke snakk om å date ei annen for min del, jeg er målrettet på hva jeg vil og ikke vil. Men alle er jo ikke som meg, og han du dater er tydligvis en motsetning til meg på dette.

At han skriver til hun andre mens han er med deg er ikke det beste, selv er jeg veldig utilgjengelig for alle andre mens jeg er på date, føler annet ville være uhøffelig. Han føler trolig ikke at dere har bundet/forpliktet dere til hverandre på noen måte, noen føler ikke slik når de blir fysiske med noen, mens andre igjen da stopper opp og får fullt fokus.

Tenker at du er en av dem som føler at du forplikter deg sterkere når du blir fysisk, mens han ser det på en annen måte der. Men uansett, han kunne spart seg å fikle med telefonen med henne mens han rotet med deg. Selv hadde jeg ikke følt for å gå videre med ei som satt å fiklet med mobilen på første date, da hadde jeg ikke gått videre med henne, så sant hun ikke forklarte hvorfor hun prioriterte den fremfor meg på date. Skal være noe viktig for min del, dersom jeg skal svare noen på SMS mens jeg er på date, og da sier jeg fra til henne hvorfor jeg må avbryte litt og forklarer hvorfor jeg må det.

De kan da umulig lete etter kjærlighet?? De må være mer avhengig av følelsen av oppmerksomhet og det å være attraktiv, det kan da ikke være normalt å holde på sånn. Når de møter så mange så må de vel til slutt møte på noen som kjenner noen de allerede har møtt? Verden er vel ikke så stor liksom? Syntes dette høres utrolig slitsomt ut jeg da!

Jeg har reagert litt på telefonbruken, ikke det at han sitter med den hele tiden men at han stadig er innom og sjekker og tydeligvis sender små beskjeder. Så legger han den fra seg med et smil og fortsetter å snakke som om ingenting har skjedd. Jeg synes også telefon under et besøk med hvem som helst er uhøflig, det er greit om man skal vise noe men da gjør man det i en felles greie og det blir noe annet.

Jeg har vel bare tatt det usagte som en selvfølge, og må vel kanskje bare være mer tydelig. Jeg har forstått det på svarene her som at man må bli enige i å ikke la en eventuell gryende forelskelse bli ødelagt av å treffe andre samtidig, for meg er det helt bak mål men sånn er det kanskje bare blitt nå.

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, padawan skrev:

Jeg har inntrykk fra flere fora at det ikek er unormalt å gardere seg med å holde på med flere samtidig i startfasen. Selv synes jeg det er en uting. 

Har du snakket med han om å være eksklusive? Egentlig burde det være unødvendig men med enkelte er det tydeligvis en nødvendighet.

Jeg har begynt å få det inntrykket jeg også, og det er et helt merkelig opplegg spør du meg.. :klo:

Jeg har ikke snakket med ham om det nei, jeg har som skrevet før vært utrolig naiv og tatt det usagte som en selvfølge. Men håper å få klarlagt alt i kveld :) 

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Så mye styr og vesen, å skulle søke opp jenta på face og sjekke hvem hun er og regelrett være detektiv. Snakk om konfliktsky. Den eneste måten man får svar er å spørre den det gjelder, lyver ham eller unnviker synes jeg ikke forholdet er verdt å satse på. Og helt ærlig: tør man ikke ta det opp (selv om joda det er ubehagelig) så er ikke forholdet verdt å satse på. 

Leser at du skal snakke med ham i kveld TS så bra! Si det som det er, du lurer på hva han vil? Du så en melding tilfeldig da han var på do og lurer på hva det er mtp at han sa han ikke dater andre. Du har ikke gjort noe galt siden den lå fremme om du ikke kunne unngå å slå blikket bort dit da han fikk en melding.  Bestem deg på forhånd hva du ønsker å gjøre, sånn at du ikke blir sjarmert til å fortsette noe du egentlig synes er uaktuelt. 

Det kan jo hende han overrasker deg! Kanskje han er polyamorøs og han ser etter en ny kjæreste (i tillegg til en han allerede er sammen med)! :ohmy::PEller eksen ikke klarer å gi slipp og fortsatt telefonterroriserer med å sende natta- og sussemeldiner.  ... Eller han er en drittsekk som lyver. 

Lykke til! 

Var ikke så mye styr, når navnet ikke var på listen hans så fikk jeg jo ikke gjort noe mer ;) Men helt enig i at det beste er å spørre og være forberedt på et ærlig svar..

Takk! Ja, jeg håper på at det blir å møtes i kveld. Jeg skal ha tenkt igjennom litt i forkant, sånn at jeg har kartlagt litt hva jeg forventer og vil ha. Det var forresten et godt råd! Jeg har i grunn ikke noe valg annet enn å fortelle at jeg så meldingen, det er jo den som har startet dette. Håpet er at han viser meg den fysisk slik at han kan ufarliggjøre hele greia.. Jeg aner ikke hva jeg kan vente meg, og har bittelitt nerver. Men uansett er det kanskje bedre å finne ut av det tidlig i prosessen, selv om det føles aldri så bra akkurat nå :( 

Anonymkode: 0de8f...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke så mye styr, når navnet ikke var på listen hans så fikk jeg jo ikke gjort noe mer ;) Men helt enig i at det beste er å spørre og være forberedt på et ærlig svar..

Takk! Ja, jeg håper på at det blir å møtes i kveld. Jeg skal ha tenkt igjennom litt i forkant, sånn at jeg har kartlagt litt hva jeg forventer og vil ha. Det var forresten et godt råd! Jeg har i grunn ikke noe valg annet enn å fortelle at jeg så meldingen, det er jo den som har startet dette. Håpet er at han viser meg den fysisk slik at han kan ufarliggjøre hele greia.. Jeg aner ikke hva jeg kan vente meg, og har bittelitt nerver. Men uansett er det kanskje bedre å finne ut av det tidlig i prosessen, selv om det føles aldri så bra akkurat nå :( 

Anonymkode: 0de8f...d95

Det føles nok ikke bra nå! Men det er jo ikke å forvente. At det føles dårlig betyr ikke at det er feil å gjøre det. Jeg synes det eneste rette er å snakke med ham. Du får tenke sånn at "om 12 timer er dette over" (og så "om 10 timer er dette over osv.), det eneste du skal gjøre på en måte er å stille opp, gjøre det du har planlagt å gjøre og holde ut situasjonen, så blir det mye bedre etterpå når du får avklart og sagt det du vil si og vet hvor du har ham og dere. 

Og hvis du avslutter det gjør det vondt, men det er mye bedre enn å fortsette med en som kanskje bare leker med følelsene dine. 

(Kanskje du kan finne på et gjøremål i kveld? Som du kan se frem til etter konfrontasjonen liksom. Da blir alt dette bare ting du må få unnagjort for å komme dit på en måte. Litt som en pause eller premie for å komme deg gjennom dagen, som du kan ha i minnet i stedet for å tenke og kverne på hvor vanskelig dette blir.) 

Du fikser det! Vær din egen beste støttespiller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Det føles nok ikke bra nå! Men det er jo ikke å forvente. At det føles dårlig betyr ikke at det er feil å gjøre det. Jeg synes det eneste rette er å snakke med ham. Du får tenke sånn at "om 12 timer er dette over" (og så "om 10 timer er dette over osv.), det eneste du skal gjøre på en måte er å stille opp, gjøre det du har planlagt å gjøre og holde ut situasjonen, så blir det mye bedre etterpå når du får avklart og sagt det du vil si og vet hvor du har ham og dere. 

Og hvis du avslutter det gjør det vondt, men det er mye bedre enn å fortsette med en som kanskje bare leker med følelsene dine. 

(Kanskje du kan finne på et gjøremål i kveld? Som du kan se frem til etter konfrontasjonen liksom. Da blir alt dette bare ting du må få unnagjort for å komme dit på en måte. Litt som en pause eller premie for å komme deg gjennom dagen, som du kan ha i minnet i stedet for å tenke og kverne på hvor vanskelig dette blir.) 

Du fikser det! Vær din egen beste støttespiller! 

Nei, det føles litt uvirkelig. Og siden jeg har oppfattet ham som seriøs og like åpen for oss som det jeg har så gjør det alt så ekstra vanskelig.. Jeg har alltid stolt på magefølelsen min, og den er ikke god akkurat nå. Men at det eventuelt er litt trist nå er bedre enn om han sårer meg skikkelig senere, det er det ingen tvil om. 

Vi snakker om overnatting, han vet jo ikke at jeg skal snakke alvor med ham, men jeg skal ha en plan B sånn i tilfelle ting skjærer seg og jeg blir alene. Det var faktisk veldig lurt! 

Takk for støtten.. Den er god å ha, selv om jeg føler meg litt teit som legger ut om dette her inne. Det er bare så vanskelig å sitte med tankene inni seg av og til :sukk:

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På datingarenaen er det lurest og mest effektivt å treffe flere på en gang istedenfor å knytte seg til en. 

Jo flere man treffer jo mer sannsynlig er det at man treffer den man er mest kompatibel med. Så lenge man er singel og ikke i et eksklusivt forhold så er dette selvfølgelig helt greit da man ikke har noen forpliktelser.

Når jeg var på nettby for mange år siden traff jeg 24 jenter før jeg endelig fant en jeg likte veldig godt, slo meg så til ro med hun.

Min venninne kjørte samme praksis, hun traff over 30 menn i løpet av en måned. Men det var ingen av de som hun likte/hadde kjemi med. 

Det beste er å ha så mange alternativer som mulig fremfor å bare holde seg til en av gangen, det er også veldig tidkrevende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, WubWub skrev:

På datingarenaen er det lurest og mest effektivt å treffe flere på en gang istedenfor å knytte seg til en. 

Jo flere man treffer jo mer sannsynlig er det at man treffer den man er mest kompatibel med. Så lenge man er singel og ikke i et eksklusivt forhold så er dette selvfølgelig helt greit da man ikke har noen forpliktelser.

Når jeg var på nettby for mange år siden traff jeg 24 jenter før jeg endelig fant en jeg likte veldig godt, slo meg så til ro med hun.

Min venninne kjørte samme praksis, hun traff over 30 menn i løpet av en måned. Men det var ingen av de som hun likte/hadde kjemi med. 

Det beste er å ha så mange alternativer som mulig fremfor å bare holde seg til en av gangen, det er også veldig tidkrevende.  

Kjære vene.. Hørtes veldig slitsomt ut! ;) 

Men.. Hvor nær kan/kunne du blitt med flere før du luket dem ut? Jeg synes jo vi har blitt veldig tett på kort tid, men jeg har forstått at det ikke betyr det samme som blir omtalt her som eksklusivitet. 

Anonymkode: 0de8f...d95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her son påpekte at 'savner deg' kan jo ha vært til en venn/familie etc. Er du helt sikker på at det var romantisk ment? 

Ellers syns jeg det er fullstendig utenfor alle rammer å sitte å tekste slik med andre damer, når man har kommet såpass langt inn i dateingprosessen. Hvis det er en annen dame han dater, hadde jeg glatt droppet han. La han kjenne på følelsen av at du bare forsvant, så kan han selv lure, til han eventuelt spør. 

Anonymkode: 4d0f2...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en her son påpekte at 'savner deg' kan jo ha vært til en venn/familie etc. Er du helt sikker på at det var romantisk ment? 

Ellers syns jeg det er fullstendig utenfor alle rammer å sitte å tekste slik med andre damer, når man har kommet såpass langt inn i dateingprosessen. Hvis det er en annen dame han dater, hadde jeg glatt droppet han. La han kjenne på følelsen av at du bare forsvant, så kan han selv lure, til han eventuelt spør. 

Anonymkode: 4d0f2...849

Kysse-blunke-fjes sier meg at det ikke var familie, samt at han ikke har på vennelisten sin på FB det navnet jeg så. Det er så mange andre små tegn også, som jeg ser klarere nå, på at dette er noe mer..

Som mange skriver så er det såkalte uskrevne regler og terminologier i dette dating-fjaset, og jeg aner jo ikke hva tankene hans rundt dette er. Jeg føler det som et skikkelig overtramp selv, ikke vær i tvil om det - frekt, egoistisk og fullstendig blottet for integritet spør du meg :( 

Anonymkode: 0de8f...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er sårt at han dater andre, spesielt siden du bryr deg om han og ikke ønsker å date flere. Men siden dere ikke har hatt den praten om å bare date hverandre, så virker det ikke som man kan forvente noe heller i dagens datingverden.

Men han er skikkelig respektløs som sitter i ditt selskap og flørter med en eller flere damer, for så og gå til sengs med deg en liten tid etterpå. Hadde han hatt en tanke om at det kunne bli seriøst mellom dere så tror jeg ikke han hadde vært så åpenlyst med at han dater andre. Men når han behandler deg med så liten respekt allerede nå, så tror jeg ikke du skal kaste bort mer tid og følelser på den mannen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg skjønner at det er sårt at han dater andre, spesielt siden du bryr deg om han og ikke ønsker å date flere. Men siden dere ikke har hatt den praten om å bare date hverandre, så virker det ikke som man kan forvente noe heller i dagens datingverden.

Men han er skikkelig respektløs som sitter i ditt selskap og flørter med en eller flere damer, for så og gå til sengs med deg en liten tid etterpå. Hadde han hatt en tanke om at det kunne bli seriøst mellom dere så tror jeg ikke han hadde vært så åpenlyst med at han dater andre. Men når han behandler deg med så liten respekt allerede nå, så tror jeg ikke du skal kaste bort mer tid og følelser på den mannen. 

Det er nettopp der jeg føler meg så naiv, at jeg ikke har tenkt over at man må be om eksklusivitet - jeg trodde ærlig talt det falt seg helt naturlig når man møter noen man liker og det føles så sterkt på felles kjemi.. Jeg føler meg helt ærlig så utrolig gammeldags :( Jeg har falt for ham ja, ingen tvil om det.. Han har fremstått som en utrolig flott fyr som jeg matcher så veldig med, og det gjør det ekstra sårt når jeg vet det finnes så mange playere der ute.

Ja.. Følelsene det gir å tenke på det grenser nesten til en form for utroskap i hodet mitt. Man sitter og lurer på hvor mye tilstede han egentlig har vært mentalt dersom han flørter med andre mens han er med meg, og om de gode følelsene når vi er sammen kun skyldes meg eller om flørtingen gjør ham ekstra godt stemt. Herregud så mye tanker.. Hvorfor kan ikke folk bare være fair mot hverandre?? 

Anonymkode: 0de8f...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp der jeg føler meg så naiv, at jeg ikke har tenkt over at man må be om eksklusivitet - jeg trodde ærlig talt det falt seg helt naturlig når man møter noen man liker og det føles så sterkt på felles kjemi.. Jeg føler meg helt ærlig så utrolig gammeldags :( Jeg har falt for ham ja, ingen tvil om det.. Han har fremstått som en utrolig flott fyr som jeg matcher så veldig med, og det gjør det ekstra sårt når jeg vet det finnes så mange playere der ute.

Ja.. Følelsene det gir å tenke på det grenser nesten til en form for utroskap i hodet mitt. Man sitter og lurer på hvor mye tilstede han egentlig har vært mentalt dersom han flørter med andre mens han er med meg, og om de gode følelsene når vi er sammen kun skyldes meg eller om flørtingen gjør ham ekstra godt stemt. Herregud så mye tanker.. Hvorfor kan ikke folk bare være fair mot hverandre?? 

Anonymkode: 0de8f...d95

Jeg skjønner deg så godt. Jeg håper jeg aldri blir kastet ut i den kalde dating verden igjen. Det er blitt så mye mer kynisk bare de siste årene. Men det er garantert menn som føler det på samme måte som deg, dere må bare finne hverandre opp i alt kaoset.

Det kan jo være greit å ha en samtale med han du dater, før du tar en avgjørelse. Tviler på at du misforsto det du leste, men vet at jeg av og til "blåser" kyss til venner og mamma med emoji, så kan vel være greit å avklare før du eventuelt kutter kontakt. Og blir du å greie å komme over hva han gjorde nå, om han flørter og dater andre? Syns iallefall ikke at du skal la han leke med følelsene dine og bruke deg. Og om han virkelig har flørtet med noen så åpenlyst mens han var på date med deg, så er han så utrolig respektløs at han fortjener ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan da umulig lete etter kjærlighet?? De må være mer avhengig av følelsen av oppmerksomhet og det å være attraktiv, det kan da ikke være normalt å holde på sånn. Når de møter så mange så må de vel til slutt møte på noen som kjenner noen de allerede har møtt? Verden er vel ikke så stor liksom? Syntes dette høres utrolig slitsomt ut jeg da!

Jeg har reagert litt på telefonbruken, ikke det at han sitter med den hele tiden men at han stadig er innom og sjekker og tydeligvis sender små beskjeder. Så legger han den fra seg med et smil og fortsetter å snakke som om ingenting har skjedd. Jeg synes også telefon under et besøk med hvem som helst er uhøflig, det er greit om man skal vise noe men da gjør man det i en felles greie og det blir noe annet.

Jeg har vel bare tatt det usagte som en selvfølge, og må vel kanskje bare være mer tydelig. Jeg har forstått det på svarene her som at man må bli enige i å ikke la en eventuell gryende forelskelse bli ødelagt av å treffe andre samtidig, for meg er det helt bak mål men sånn er det kanskje bare blitt nå.

Anonymkode: 0de8f...d95

Mennesker har svært forskjellige interesser og bedriver svært forskjellige aktiviteter, personligheten kan også variere voldsomt. Slik er det også med mennesker sine ønsker og behov. Jeg tenker at det er naturlig for mennesker å søke etter kjærligheten, på sine forskjellige måter. Noen har større behov for oppmerksomhet og å føle seg attraktiv enn andre, de søker nok fortvilet etter disse bekreftelsene og noen kan sikkert finne dette i å se at de får oppmerksomhet fra mange, noe som sikkert får dem til å føle seg mer attraktive enn hva dem reelt er og de stiller derfor kanskje for store krav til den andre fordi de føler at dem har mange som interesserer seg for dem. Andre igjen finner ikke bekreftelse på sine behov i andre ann den rette, de søker mot den ene (den som gir dem stabilitet). At dem som dater mye til slutt møter noen de alt vet hvem er, eller som kjenner noen de har datet m.m. Hun ene av de to, henne jeg snakker mest med, har mange historier om at flere av dem hun har datet kjenner både den ene og den andre og at de har møttes ved en tidligere anledning m.m. Har vært mye slikt drama for henne. Hun møtte 40 menn på en liten tidsperiode og bare siden jul har hun møtt flere menn og har flere i vente, hun skal på date i helgen som kommer bl.a.

At noen stadig sjekker telefonen kan være et tegn, men trenger ikke å være det da mange generelt ser for mye ned i den uavhengig av om dem møter venner, familie eller er på date. Uansett hvem jeg møter, om det er venner eller familie etc. så unnskylder jeg egen telefonbruk og forklarer den med hva det gjelder, det er rett og slett uhøflig å sitte med snuten ned i telefonen og svare på meldinger etc. når man sosialiserer med andre. Noen er irriterende uoppmerksom der, selv har jeg måtte si fra til mange bekjente om akkurat dette. Men min venninne som jeg nevnte over her er ekstrem på det, hun er trygdet og det er hva hun benytter dagene til, kontakt med alle disse mennene så lenge relasjonen varer. Ikke overdrivelse og si at hun sitter i telefon 8 timer i døgnet med diverse menn, det ville være en underdrivelse vil jeg si. Selv når jeg har besøkt henne så har det hendt at hun prater en time med den ene og en time med den andre, mens jeg har sittet og sett TV og ventet. Plagsomt ja, og normalt hadde jeg sagt i fra om slik (men bare gjort det en gang mot henne), har pleid å la henne få gjøre det og det har ikke plaget meg veldig at hun har stukket seg bort slik for jeg håper hun finner den rette nå, hun har vært single i to år så det er på tide. Den gangen jeg sa ifra var en gang hun hadde bedt meg med på noe, men så var hun ikke tilstede i det hele tatt fordi hun satt 1,5 time i telefon med en kar mens jeg satt og ventet på henne, etter en og en halv time gikk jeg og avbrøt henne og det er den eneste gangen jeg har vært sur på henne - etter det har hun skjerpet seg litt. Mente det ble feil å be meg med, når jeg kjører to timer for å møte henne så prioriterer hun ikke å være sosial i det hele tatt.

Er egentlig hans oppgave å forklare egen telefonbruk synes jeg, du har ikke gjort noe feil som har tatt det usagte som en selvfølge, for det blir feil at du skal måtte kommentere dette da det er han som skulle vært høfellig nok og sagt fra for å forsvare egen telefonbruk. Det er normalt å beklage og forklare egen uoppmerksomhet synes jeg, men ikke alle er like velloppdragen på akkurat det og det virker som om dem synes det er greit å bruke telefonen mye uansett hvem dem møter. Men er mye generasjonsbestemt også dette, tenker at jeg er født i en generasjon hvor telefonbruk ikke er en så stor del av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler han løy når han sa at han kun datet deg. Av erfaring kan jeg si at hvis det var tilfelle, vil han gå totalt i forsvarsposisjon, og benekte alt, og helt sikkert Si noe sånt som at dere uansett ikke hadde avtalt eksklusivitet, at dere ikke er kjærester, så hvisom dersom hadde han uansett hatt sitt på det rene. Mest sannsynlig blir det da sur stemning.

Har han ikke løyet, og faktisk ikke dater andre, men vil ha deg, så vil han gjøre alt for å overbevise deg om at du har misforstått. Da er kanskje dette kvelden dere blir kjærester. Behagelig, voksen samtale, der han tar steget videre og vil ha deg med.

Anonymkode: 239b4...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det føles litt uvirkelig. Og siden jeg har oppfattet ham som seriøs og like åpen for oss som det jeg har så gjør det alt så ekstra vanskelig.. Jeg har alltid stolt på magefølelsen min, og den er ikke god akkurat nå. Men at det eventuelt er litt trist nå er bedre enn om han sårer meg skikkelig senere, det er det ingen tvil om. 

Vi snakker om overnatting, han vet jo ikke at jeg skal snakke alvor med ham, men jeg skal ha en plan B sånn i tilfelle ting skjærer seg og jeg blir alene. Det var faktisk veldig lurt! 

Takk for støtten.. Den er god å ha, selv om jeg føler meg litt teit som legger ut om dette her inne. Det er bare så vanskelig å sitte med tankene inni seg av og til :sukk:

Anonymkode: 0de8f...d95

Ja, fy, det er skikkelig, skikkelig kjedelig når man møter noen man tror det skal funke med og tror det er gjensidig og så blir det sånn. Men nå ser du i kveld og tar ikke sorgene på forskudd,  du takler det uansett! Og det er helt rett som du sier, bedre å finne ut nå enn senere. 

Du er ikke teit som legger ut om det her og søker råd og støtte. Det er bare fint tenker jeg at man kan bruke forumet til det. Er ikke alltid man vil/kan snakke med venninner om det og da er det fint å få litt oppbakking fra vennligsinnede fremmede (er mange gode "venninner" på KG! :P) her. Er helt normalt å ikke ville ha alle bekymringer inni seg og alene! 

Håper det går bra i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...