Gå til innhold

Hva koster nytt kjøkken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er Aubo på pris? 

Anonymkode: 396d4...610

Omtrent som Sigdal og Norema tror jeg. Litt vanskelig og si for det er veldig mange forskjellige fronter, der de billigste nesten er ned mot Ikea. 

Anonymkode: f944e...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 17.1.2018 den 10.13, Yvonne skrev:

Vi har nettopp bestilt nytt kjøkken fra Ikea, og skal få dette satt opp i februar. Vi har betalt 120 000 for et ganske stort kjøkken (19 skap), dette inkluderer da alt av hvitevarer (fryseskap, kjøleskap, induksjonstopp, mikro, stekeovn og oppvaskmaskin, løsninger for lys (vi skal ha lys i alle skuffer, skap osv), benkeplate, samt demontering og bortkjøring av gammelt kjøkken, og montering av nytt kjøkken. Selve skap + hvitevarer kom på 94 000 kr.

Vi valgte dog mange av de dyreste hvitevarene. Da jeg pusset opp kjøkkenet i en annen leilighet (akkurat samme fronter, men andre hvitevarer), kom dette på ca 40 000 kr. 

Det fine med Ikea er at man kan få både rimelige og dyre løsninger, det er alt ettersom hva man velger å gå for. 

Jeg må også gi litt skryt til Ikea, for jeg opplever dem som veldig proffe og flinke. Selv om jeg hadde hatt kontrollmåling, satt jeg vel nesten 3 timer hos kjøkkenspesialistene deres, hvor de da kom med ytterligere forslag, og trippelsjekket at alle mål stemte. De kom også med løsninger som jeg ikke hadde tenkt på, f.eks ekstraskuffer og avfallssorteringssystem. Ble veldig fornøyd, selv om det ble et par tusenlapper ekstra. De bruker Montera for montering, og siden vi skal renovere hele kjøkkenet (nye gulv, nytt panel på veggene, flislegging osv), tar de av seg denne biten, og koordinerer dette med elektriker, rørlegger osv. Har fått en egen prosjektleder jeg forholder meg til, og det gjør at alt går fint for seg. Jeg merker at det har vært veldig avgjørende for en fin prosess, og at prosessen rundt oppussingen ikke blir stressende og vanskelig. Det gjenstår selvfølgelig å se hvordan resultatet blir, men enn så lenge en fin prosess. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Var du fornøyd med montera? Vi har bestilt demontering og montering hos dem, men blir skremt av skrekkhistorier på nettet om at de gjør dårlig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, murray skrev:

Var du fornøyd med montera? Vi har bestilt demontering og montering hos dem, men blir skremt av skrekkhistorier på nettet om at de gjør dårlig arbeid.

Nå er det ikke meg du spurte, men ikea anbefalte oss å finne noen selv som kunne montere opp for oss. Han begrunnet det med at montera hadde vokst så raskt at de har måtte ansette veldig mange nye folk, og at det var litt ymse kvalitet på de ansatte pga det.  Det var nå i januar.

Anonymkode: a3a18...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke meg du spurte, men ikea anbefalte oss å finne noen selv som kunne montere opp for oss. Han begrunnet det med at montera hadde vokst så raskt at de har måtte ansette veldig mange nye folk, og at det var litt ymse kvalitet på de ansatte pga det.  Det var nå i januar.

Anonymkode: a3a18...f5c

Såpass 😮 nå ble jeg veldig i tvil. Hvem brukte dere til å montere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, murray skrev:

Såpass 😮 nå ble jeg veldig i tvil. Hvem brukte dere til å montere?

Vi brukte et firma via mitt anbud. V8 fikk mange henvendelser på montering av ikea-kjøkken, så er det bare å velge ut infra anmeldelser og magefølelse 😃

Anonymkode: a3a18...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...