Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

19 timer siden, blomst12 skrev:

Så bra!!:) deilig å få en bekreftelse på at alt er i orden og at man får en forklaring på ting :) og så gøy å få vite kjønnet,nå kan shoppingen begynne!!:)

Ja, kan innrømme at det ble 5 nye plagg igår. :fnise: Venter litt med slike custom-made med navn osv til etter oul da, og oppussing av barnerom. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

15+5

Første kynner? Kom da jeg skulle gjøre nr 2, krampetak i livmora som ved menssmerter. :fnise:

15+6

Vi kjente spark/bevegelse? Jeg holdt hånden på magen, koste litt, så kjente jeg en dult borti hånden?! :alice: Skyndte meg og sa kjæresten måtte kjenne, og jaggu kom det ikke to dult da og. Men ikke kjent noe mer siden. Var nok ikke rumling heller, for det var dult et spesielt sted og kjente det jo godt. Kjentes ut som h*n snudde seg litt rundt i går og.

Er vanskelig å tyde disse bevegelsene altså, om det er spark eller ikke. Prøver skille det fra ting jeg har kjent før og ikke.

Magen vokser også litt nå, men den er fortsatt liten. Må nesten vite at jeg er gravid for å se det. :fnise: Noen som vil se et magebilde 16+0?

 

14+1 syntes jeg også at jeg kjente noe, litt som små bobler som sprakk eller rumling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3

Her er den lille magen jeg har fått. Den var større før, syntes jeg krymper. :P 

2D0964DC-B35D-4C68-B2DF-E968B129FDFC.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gravid2018 skrev:

16+3

Her er den lille magen jeg har fått. Den var større før, syntes jeg krymper. :P 

2D0964DC-B35D-4C68-B2DF-E968B129FDFC.jpeg

Å så koselig! Kjempefin babybump det der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2018 den 11.35, Gravid2018 skrev:

14+4(15+2 i følge jordmor, lege, mens)

Da har vi vært på ultralyd, og alt så fint ut. Vi fikk til og med vite kjønn.:hjerte: Hun målte ikke eller noe, så jeg går fortsatt utifra eggløsning når det gjelder hvor langt jeg er frem til OUL. 

Blødning skyldes infeksjon fra sist uke samt. at jeg har celleforandringer(visst dette i noen år), nedsatt immunforsvar under graviditet kunne da gi litt blødning, skal tilbake for sjekk om en mnd, forstod det slik at det også blir ultralyd da. :) 

Var helt fantastisk å se den lille babyen vår, tror det ble hakket mer virkelig for kjæresten min også. :hjerte:

Uff, stakkars deg som måtte oppleve å blø, det må ha vært veldig skremmende! Veldig godt å lese at alt gikk bra! 

Fikk du vite kjønn allerede i uke 15?? Så gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ede skrev:

Uff, stakkars deg som måtte oppleve å blø, det må ha vært veldig skremmende! Veldig godt å lese at alt gikk bra! 

Fikk du vite kjønn allerede i uke 15?? Så gøy! 

Ja, det var ikke noe gøy, men heldigvis ingenting farlig for baby. Kan hende jeg må koniseres og litt sånn etter fødsel, men det skal jeg tåle. :) Det var brun utflod før UL, men etter gynekologen hadde gjort undersøkelser og tatt noen prøver kom det også blod, og det var skummelt.. våknet om morgenen og gikk til kjæresten helt gråtkvalt, sikker på at nå går det galt.. Kan ikke en gang tenke meg hvor forferdelig det faktisk er å miste.:cry3:

Hun sa det så ut som en gutt, men jeg tar det med en klype salt frem til OUL, men jeg har hatt guttefølelse hele tiden. Lite kvalme skal tyde på gutt også. Heldigvis ikke lenge til OUL. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Fantastisk fin mage. :rodmer:

Tusen takk. :hjerte: Regner med den popper mer ut etterhvert nå. Fant bilde fra uke 13 og syntes det er litt forskjell!23B0BA31-C518-4581-9656-AE5269492225.thumb.png.55a35ebcbae04c4f3cbfe2fca2d04e69.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
15 timer siden, Pupsilure skrev:

Hei, hvordan går det med deg? 😀

Hei! :) 

Det går fint med meg. Var på oul torsdag(18+5), og ble satt frem 2 dager. Er da idag 19+1! Det var en aktiv perfekt liten gutt. 💙 Under ultralyden kjente jeg deg jeg vet med 100% sikkerhet var et spark, rett i ultralydapparatet.🙈  Et par timer senere holdt jeg meg på magen og kjente tydelig bevegelse. 💙 Igår kjente også kjæresten det helt tydelig og jeg så også sparkene utenpå magen. 😍 Dette er så gøy. Bobling og bevegelser jeg har trodd har vært bebis har jeg kjent noen uker, på dagtid, men har ikke vært helt sikker, men nå er det ikke tvil.  Magen kommer mer og mer frem nå og.🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+6, og imorgen bikker vi 20 fullgåtte, da er vi halveis mandag da(20+2)?

Fra 19+4 har jeg vært så støl i beina, det er greit om morgenen men blir verre. Idag har jeg og vondt i armene.. Ellers er vel formen egentlig fin og jeg føler meg heldig. 😊 Selvom jeg har humørsvigninger(!!!!) og kan være et mareritt og omgås, jeg tisser mye. Her om dagen tisset jeg 3-4 ganger på bare en halvtime, satte meg ned igjen like fort som jeg reiste meg opp. Kan han begynne presse på blæra enda?🙈 Puppene vokser også fort, og har kjøpt meg 3 ammebh’r, misstenker jeg må kjøpe flere etterhvert, med mindre det er veldig god stretch i de.

Lillegutt er aktiv, mest på formiddagen rundt 11-12. Kan kjenne det utenpå, men da er jo kjæresten og jeg på jobb, så er jo kun i helgen han får kjent godt. Han sparker/beveger seg litt utover dagen/kvelden og, men det er mer tilfeldig. 

Her er magen idag, som plutselig spratt mer ut for noen dager siden! 

💙💙💙💙

99107191-6187-46B5-8111-DAA190E42952.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

23+6 :gravid:

Jeg glemmer helt bort forumet, eller glemmer å skrive selv! Følger med noen forskjellige her, men dårlig til å skrive.:tongue:

Etter første tydelige spark 18+5, og synlige spark 19+0(har de første sparkene på film faktisk!:rodmer:) har det ikke skjedd så mye nytt. Vi har kjøpt myyyye klær, pusset opp barnerom som vi straks er ferdig med og pusset opp og ordnet ellers i huset! Jeg er i seriøst nesting-mode! Helgens planer er etter jeg igår vasket huset i 6(!) timer, storvask av kjøkkeninnredning og rydding av skap! Føles godt å få ting unna nå mens formen er der, selv om ryggen min skriiiker om jeg holder for mye på.:rolleyes:

Det er blitt et mer tydelig mønster i bevegelsene jeg kjenner og. Ofte rundt 9-10 om morgenen, så rundt 12-13. Ellers om jeg setter meg ned, og litt da jeg legger meg. Har også gått opp fra 55 kg til 61. 

Ellers er det noe annet som har plaget meg ekstremt i graviditeten. Jeg er til vanlig litt følsom for lyder mens jeg sover, da tungpusting/snorking fra kjæresten, og det har blitt helt uutholdelig nå. :Gjesp: 

Slenger med et magebilde fra igår 23+5. :hjerte:

CB695D65-A67A-4C00-AB8C-A46AAC0D6AAB.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har ikke tatt en sånn her enda, så gjør det nå. 😊

Termin 6.00

På vei: 27+2

Igjen til termin: 92 dager  

Kjønn: Gutt 💙

Navn: navnet har vært klart siden uke 9, før vi visste kjønn. :fnise: Jeg hadde en sterk magefølelse da. 

Neste kontroll: 10. august

Liv i magen: Ja, mye. Veldig synlig og jeg kjenner det godt. 💙

Hodet ned: Det vet jeg ikke. Skal på 3d ul snart, så det finner de vel kanskje ut det? Finner jm ut på kontroller hvordan han ligger inni der? 

Vektøkning: +7.

Plager: Jeg er vel det man kan kalle heldig? Merker såklart jeg er gravid, men sykemelding er ikke nødvendig og jeg klarer husarbeid etc. helt fint enda, selvom jeg får god "hjelp" (vi er vel egentlig to om husarbeid selvom jeg er mer nøye? 😅) til husarbeid av kjæresten. Han vasker bad, tar oppvask eller rydder om jeg ber han om det. Igår hadde han brettet håndklær uten at jeg spurte. 😍 

Merker jeg er mer trøtt igjen nå, det gikk jo litt over etter 1 trimester. Nå burde jeg vel egentlig ta meg en lur midt på dagen, men jeg får meg ikke til å gjøre det. 😆 Får litt vondt i ryggen/korsrygg om jeg beveger meg ekstra, men det gir seg etter et par dsger om jeg slapper av når jeg merker det. 

Cravings: Cola😖 

Søvn: Sover kanskje litt mer urolig, men er overraskende lite oppe på do om natten nå. 20+ var jeg oppe 1-2 ganger om natten. 

Humør: Det er et kapittel for seg selv, tror jeg....... 

Utålmodig: Veldig!! Og det er bare dumt, for da går tiden saaakte. Tiden går jo egentlig ganske fort når jeg tenker på det.😊

Barnerom: Det er så og si ferdig. Må henge opp noen hyller/bilder, noen lister ++, men det er bare småpirk. 😊

Sykehusbagen: Har ikke pakket, men kjøpt litt spekemat og ha i den. 😂 Tenker den pakkes en mnd før eller noe? Med et par skift med komfortable klær til meg, kjæreste og bebis. Hva får man egentlig på sykehuset? Må jeg ha med bind, ammeinnlegg, bleier? 

Tanker om fødselen: Jeg har gledet meg siden før jeg ble gravid jeg. 🙊 Hvorfor skal jeg grue meg? Det går som det går og jeg må jo gjøre det. Har så klart ønsker om fødselen, men er forberedt på at ting må gjøres annerledes.. Eneste jeg "gruer" meg til er og måtte krangle meg til enerom/familierom. Dobbel/fellesrom med andre nybakte mødre vet jeg at ikke går, jeg er utrolig sær når det gjelder søvn. ☹️ Vet at det kunne "ødelagt" mye av barseltiden.. Derfor har jeg faktisk vurdert å føde på et annet sykehus med pasienthotellet, men jeg vil jo føde på sykehuset jeg allerede har fått fødeplass på.. Tenkte høre med jordmor om det er noe man kan søke på for å garantert få et rom med kjæreste og uten fremmede. 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor / lege kjenner på magen og finner ut hvilket leie baby ligger i på kontroller :nigo: Og ang fødebagen, man får i hvertfall bind og bleier der. Ammeinnlegg er jeg usikker på :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, plastfolien skrev:

Jordmor / lege kjenner på magen og finner ut hvilket leie baby ligger i på kontroller :nigo: Og ang fødebagen, man får i hvertfall bind og bleier der. Ammeinnlegg er jeg usikker på :klo: 

Åå, da gleder jeg meg til å finne ut det på fredag. Lurer på hva som er bein, hode, armer og rumpe, når magen bare bobler når han er aktiv 😂

Bleier til både mor og barn? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være forskjell fra sted til sted. Men der jeg var hadde de tre forskjellige store bleier for voksne + nattbind. Og bleie til baby såklart. :)

Ikke ammeinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...