Gå til innhold

Første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

PP1

Da får jeg lage en dagbok jeg og, da får jeg samlet alt et sted og har noe å se tilbake på når det klaffer. :nori:

Gått på p-piller fra 2010-2015(?), satt inn pstav, byttet til p-piller etter et halvt år. Sluttet på p-piller i mai 2017, og byttet til kobberspiral. Helt prevensjonsfri nå!

Syklusdag 1 var 21. desember, eggløsning et sted mellom 3-5 januar. Hadde en liten blødning 13-14 januar, negativ test 14. januar. :( Små smerter i det jeg tror er livmortappen lørdag(?), iallfall samme smerte som å ta ut spiral. Er 10-12 dpo. Nå håper jeg snart på positiv test eller mensen så vi kan prøve igjen snart.

Har kjøpt 50 el-tester, 50 graviditetstester og CB monitor, så en eventuell PP2 burde gå som det skal. :fnise: God helse, eneste er at det er litt mye koffein, litt lite frokost og veldig lite trening. :fnise:

Er det flere her i PP1? Føler mange har blitt gravide i PP1 denne måneden, så håper det skjer med meg og. :fnise:

 

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og lykke til med prøveperioden. Jeg er selv i pp3😄 Du har vertfall nok tester om det ikke skulle klaffe med en gang☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

PP2

Eggløsning om noen dager. Tester med CBFM hver morgen, den har vist høy siden syklusdag 6, er nå syklusdag 15. Tester også med EL-tester på ettermiddag og kveld. Burde vel få med meg en eggløsning da. :fnise: Jeg skal iallfall teste som en gal denne syklusen, eggløsningen skal jeg finne!

Venter eggløsning 4-6 dager, så dette er spennende. 

Skal begynne tempe for fullt neste mnd om det ikke går denne mnd(håper det går❤️), noen som vet om noen gode termometere? Tenker føre inn i Fertility friend! 

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en forferdelig ekkel slimhoste, så da tar jeg litt hostesaft. Fin unnskyldning for å prøve kjerringrådet :fnise:

Noen som vet om bronkyl har samme effekt? Jeg syntes det smaker mye bedre. Det er jo slimløsende det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig vondt i hodet og trøtt nå, pleier jeg aldri å være. Håper det er EL som nærmer seg. Da jeg skrev inn i Flo at jeg var trøtt ble EL antatt å komme tidligere. 

Fikk negativ test istad, så den blir nok ikke positivitet ikveld, men er lov å håpe. 

Når på døgnet får andre positive tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det går an å bli så glad for eggløsning :fnise: Jeg har vært så redd for at kroppen min ikke har fungert, men nå vet jeg det! Da er det bare å fortsette å teste helt til det blir negativt igjen!

Startet teste igår på morgenen, og fikk plutselig en magefølelse av at jeg måtte teste litt oftere igår. Toppen kom på natten på skikkelig utvannet urin.:alice: Og MAX på CBFM.

41494716-C702-496B-A45D-D936E8BEED38.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tyah skrev:

Så gøy med positiv EL test 😄

Ja, kjempe gøy. :fnise: Tenk så glad man blir av positiv graviditetstest :yvonne:

De testene jeg bruker koster 56 kroner for 50 stk. Er det lov å linke her? Nå har jeg jo fått bekreftet at de funker. Ikke så dårlig samvittighet for å teste når de er så billige. :laugh:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ja, kjempe gøy. :fnise: Tenk så glad man blir av positiv graviditetstest :yvonne:

De testene jeg bruker koster 56 kroner for 50 stk. Er det lov å linke her? Nå har jeg jo fått bekreftet at de funker. Ikke så dårlig samvittighet for å teste når de er så billige. :laugh:  

Jeg brukte faktisk de samme. Fra ebay, sant? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plastfolien skrev:

Jeg brukte faktisk de samme. Fra ebay, sant? :nigo:

Ja! :) De billigste man finner der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-test positiv nå på morgnurin. Var på vei nedover igår kveld igjen.. Er det bare fordi urinen var konsentrert? CBFM er også på Max og har tydelig sterk strek.. håper på negativ test senere på dagen da, trodde EL skulle vært idag? 

Hatt sex de to siste dagene for å være sikker, men blir nok etter jobb idag og. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste er fra dagen igår, så kommer kvelden, den siste er fra morgenen idag. De var knall positive om morgenen igår og på dagen som dere ser. :D 

304255B1-68A2-4C89-A4A2-66881A3659DF.jpeg

Endret av Gravid2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da regner jeg med eggløsning er over idag. :) Testene er svakere igjen og jeg har vondt i korsryggen og litt øm i magen. 

8.2 - EL negativ, CBFM høy: :humpe:

9.2 - EL negativ, CBFM høy: 

10.2 - EL negativ til positiv, CBFM høy: :humpe:

11.2 - EL positiv til negativ, CBFM max: :humpe:

12.2 - EL negativ, CBFM max: :humpe:

 

Vi har nå iallfall gjort det vi kan. Nå håper jeg om positiv graviditetstest om 2 uker!:phaedra:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plastfolien skrev:

Det blir spennende tider fremover :alice: Krysser fingrene for deg!

Har ikke trua, men håper jo! :) Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å lage et barn inni magen min. :fnise:

Takk. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende! Er 1dpo i dag jeg og, så det blir ekstra spennende å følge deg framover! Har bestemt meg for å ikke ta test før 14 dpo (hvis jeg ikke får mensen først) siden jeg er opptatt hele helgen før, og har ikke lyst til å vite om jeg er gravid før da. Og forrige periode testet jeg meg ihjel :P Håper det blir din tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, svakni skrev:

Så spennende! Er 1dpo i dag jeg og, så det blir ekstra spennende å følge deg framover! Har bestemt meg for å ikke ta test før 14 dpo (hvis jeg ikke får mensen først) siden jeg er opptatt hele helgen før, og har ikke lyst til å vite om jeg er gravid før da. Og forrige periode testet jeg meg ihjel :P Håper det blir din tur!

Så gøy. :laugh: Hvor lang syklus har du?

Samboer har bursdag den 24. februar, så tenker å teste da. Tenk så gøy å kunne gi han en positiv test i gave. Så har det vært morsdag, fastelavn(boller i ovnen:fnise:) og så er valentines imorgen. Så februar hadde vært den perfekte måneden å bli gravid! 

Håper egget ble befruktet og at det fester seg om noen dager. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, februar er en fin måned 😁 tok ut spiralen i desember, så har ikke hundre prosent kontroll på syklusene, men forrige var omtrent 28 dager. Så regner med at mensen kommer rundt 26. februar. Eller, håper jo ikke at den kommer i det hele tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...