Gå til innhold

Hvorfor forstår ikke folk at pruting ved bruktkjøp er en uskreven regel?


Husholdning1

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jo, det er veldig vanlig å prute i Norge. Mer vanlig enn uvanlig ved brukthandel.

Har du linker som bekrefter dette (led: statistikk) om ikke så er det kun synsing 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Når man tilbyr må man forvente motbud. Å rapportere folk fordi de kommer med bud er tåpelig.

Jeg har over ti annonser og disse jeg prater om som gir skambud, de byr nesten en tredjedel av det jeg ønsker. Og så gir de skambud på alle annonsene.. Det synes jeg at er såpass drøyt at det fortjener rapport.

Anonymkode: 84411...b81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Har du linker som bekrefter dette (led: statistikk) om ikke så er det kun synsing 

Fakta blir ikke synsing på grunn av din synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

De selger den nok for 3-400.

Det kan hende, men hvis det ligger 10 stk. der til 500, og jeg legger ut samme vare for 700, så vil ikke folk bry seg med min annonse i det hele tatt. Da blir det kr. 0,- på meg og kr. 400,- på de andre. Da legger jeg den heller ut til 500,- jeg også. Så får man heller bare skrive i annonsen at skambud ikke aksepteres. En viss prisantydning for en viss vare legger seg på det nivået av en grunn. Ingen butikk hadde fått noe salg om de hadde annonsert melk til 50 kroner literen (pruting eller ikke), når alle andre ligger på halvparten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Fakta blir ikke synsing på grunn av din synsing.

Om det er et faktum så vil du kunne gi meg rapporter som bekrefter det 

Jeg har aldri sagt at det er sånn og sånn i denne diskusjonen, men du har, ergo er det på deg å legge frem bevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har over ti annonser og disse jeg prater om som gir skambud, de byr nesten en tredjedel av det jeg ønsker. Og så gir de skambud på alle annonsene.. Det synes jeg at er såpass drøyt at det fortjener rapport.

Anonymkode: 84411...b81

De gjør jo ikke noe galt. Er ikke verre enn at du lar være å svare, eller evt. sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har solgt og kjøpt på finn i alle år, og eneste som ikke har blitt prutet på hos meg er konsertbilletter for de solgte jeg for samme pris som jeg kjøpte de for, alltid. Så jeg vil si at pruting på finn er veldig vanlig 

Anonymkode: 5c077...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Om det er et faktum så vil du kunne gi meg rapporter som bekrefter det 

Jeg har aldri sagt at det er sånn og sånn i denne diskusjonen, men du har, ergo er det på deg å legge frem bevis.

Å sitte å bevise ting "alle" vet bør være unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Å sitte å bevise ting "alle" vet bør være unødvendig.

Mao du kan ikke bevise

Ergo er det ikke ett faktum men din oppfatning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Mao du kan ikke bevise

Ergo er det ikke ett faktum men din oppfatning.

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Feil.

Beklager men det er du som ikke kan legge frem bevis på utsagnene dine og så lenge bevisbyrden ligger på deg så er og den som tar feil unødvendigvis du.

Kanskje det er en norm i din bekjentskapskrets men det gjør det ikke til en allmenn norm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst! Husholdning1 og Fru Uperfekt. Det dere holder på med nå, gidder dere å ta det på pm? Det har nemlig særdeles lite nytteverdi for alle oss andre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Beklager men det er du som ikke kan legge frem bevis på utsagnene dine og så lenge bevisbyrden ligger på deg så er og den som tar feil unødvendigvis du.

Kanskje det er en norm i din bekjentskapskrets men det gjør det ikke til en allmenn norm.

At du ikke er kjent med virkeligheten er da vitterlig ikke mitt problem. Du kan benekte fakta så mye du vil, men dette er da allmenn kjent. Og det forblir det uansett om du synser videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Psst! Husholdning1 og Fru Uperfekt. Det dere holder på med nå, gidder dere å ta det på pm? Det har nemlig særdeles lite nytteverdi for alle oss andre.

Nei, synes vedkommende kan fortsette å ta feil for offentlig beskuelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har solgt og kjøpt på finn i alle år, og eneste som ikke har blitt prutet på hos meg er konsertbilletter for de solgte jeg for samme pris som jeg kjøpte de for, alltid. Så jeg vil si at pruting på finn er veldig vanlig 

Anonymkode: 5c077...a68

Pruting ifm bruktsalg er veldig vanlig, og forekommer oftere enn det ikke gjør det. En konsertbillett for salg vil vanligvis ikke være brukt, selv om det finnes enkelte unntak på samlermarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Nei, synes vedkommende kan fortsette å ta feil for offentlig beskuelse.

Skjønner at dere er uenige, men nå har det stagnert slik at dere kun påpeker at den andre tar feil i innlegg etter innlegg. Da er det ikke noe poeng i å fortsette. "Du er dum". "Nei, du er dum" er en diskusjon som ikke bærer noen frukter. Alle som har lest tråden har uansett sikkert lagt seg opp en mening om hvem av dere som har mest rett, så får dere bare være uenige. Sånn er det av og til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Og hvorfor tar de ikke hensyn til dette når de setter pris?

Fordi de fledte ikke er vant til å prute i Norge. Jeg ante ikke at dette var noen uskreven regel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Skjønner at dere er uenige, men nå har det stagnert slik at dere kun påpeker at den andre tar feil i innlegg etter innlegg. Da er det ikke noe poeng i å fortsette. "Du er dum". "Nei, du er dum" er en diskusjon som ikke bærer noen frukter. Alle som har lest tråden har uansett sikkert lagt seg opp en mening om hvem av dere som har mest rett, så får dere bare være uenige. Sånn er det av og til.

Her er ikke noen som har mest rett og ikke. Det er en som tar feil her, og bør slutte å gjenta seg når jeg påpeker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hva du og jeg og alle andre synes er irrelevant. Det er likefullt noe man tar med i beregningen når man selger brukt.

Men om du forventet 500 men skriver 700. Skjønner ikke du da at det er noen suckers som lar seg lure av det og betaler de 700 da? Er jo gsnske frekt av deg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg har kommet over disse trådene her inne. Nå vet jeg at satt pris på et produkt skal prutes ned og at jeg faktisk ikke behøver å betale fult:fnise: Kunne lett blitt lurt her, så takk dere.

Anonymkode: 71ff8...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...