Gå til innhold

Jeg begynner å bli lei menn i kommentarfeltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, trådstarter, måten du skriver på bidrar til å gjøre at kvinner blir enda mer stakkarsliggjorte. 

"Vi må passe på kvinner, for de greier ikke seg selv. VI må sørge for at alle får lik lønn, for det greier ikke kvinner å sørge for selv". Skjønner du? 

Litt som sosialistene som synes synd på "de stakkars afrikanerne", og når HM kommer med en liten gutt med apegenser på, hvem ser en ape og "rasisme"? De største rasistene selvfølgelig, sosialistene. 

Nei, nå får dere gi dere, gitt.. Slutt å skape kjønnsforskjeller! 

Hva hadde du skrevet om det var to menn der den ene fikk en mindre lønn enn den andre? "Det er fordi han ene er mer populær"? Da gjelder det for kvinner og menn også. Ikke SKAP forskjeller som ikke er der.

Anonymkode: 37f8d...f19

Dette handler ikke om at kvinner ikke greier seg selv, eller at kvinner ikke greier å sørge for å få høyere lønn selv.
Det handler om at vi lever i at patriarki , utviklet av menn, hvor patriarkatet undertrykker kvinner.
Man kan ikke "sørge for" å få høyere lønn uten å prøve å kjempe mot patriarkatet, derav feminisme.
Kvinner passer på seg selv og trenger ikke menn til å passe på seg, men vi trenger at menn passer på seg selv og sørger for å ikke voldta eller diskriminere kvinner.

Anonymkode: e07b0...9b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Påkrevd skrev:

Fail back

Det er jo litt rart å bastant påstå at Leonardo diCaprio er en bedre skuespiller enn begge til sammen når du ikke har hørt om Michelle Williams før nå🤔

jeg trenger ikke vite en dritt om michelle williams, leonardo er bedre, mer populær, vært i større filmer og drar mye mer enn michelle. 1 google søk så finner du det.  michelle er et ukjent navn, er en grunn til at mange ikke vet hvem hun er 

fail right back at ya

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Williams spiller jo også oftere i mindre mainstream-filmer. De trekker et annet publikum, ofte mennesker som er oppriktig interessert i filmmediet. Reichardt, regissøren for en av de filmene Williams spiller i, er jo en anerkjent regissør som står bak flere kritikerroste filmer.

Det blir litt som å si at Jo Nesbø er Norges beste forfatter bare fordi han nok er den som tjener mest penger og alle kan navnet på. Men alle som har peiling på litteratur vet at dette ikke er tilfellet. Han skriver bøker som treffer bredt, det kan være bra det og gøy å lese pageturnere, men han er ikke akkurat en ordkunstner.

Anonymkode: 773bc...c21

hele denne tråden handlet jo om lønn gjore den ikke ? og det var noen hjernedøde irrasjonelle høns som drar patriarket inn i kjernen i tema og null logikk

michelle williams takket selv ja til 80 dollar eller den lave lønnen hun fikk. michelle williams er heller ikke så stort navn eller trekkplaster som wahlberg og dermed tjener langt mindre penger, fordi hun generer mindre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pewdiepie skrev:

jeg trenger ikke vite en dritt om michelle williams, leonardo er bedre, mer populær, vært i større filmer og drar mye mer enn michelle. 1 google søk så finner du det.  michelle er et ukjent navn, er en grunn til at mange ikke vet hvem hun er 

fail right back at ya

Det er et helt hinsides rart argument. Så fordi Citizen og Timex er mer kjente klokkemerker som flere har, så har de bedre kvalitet enn IWC, Patek Philippe eller Zenith?

Double fail back at you...again

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, pewdiepie said:

mark wahlbergs networth er 255 millioner

williams networth er 16 millioner

1 hour ago, pewdiepie said:

ikke kom det det der oscar pisset

Wahlberg har for øvrig trolig også penger på bok for modell- og musikerkarrierene sine, i tillegg til at han er medeier i et cricketlag og en restaurantkjede. Han tjener altså penger på mere enn på skuespillerkarrieren.

Men for all del, jeg aner virkelig ikke hvem av de som er mest kjent, for det er faktisk ikke en faktaopplysning som jeg så langt har sett at noen har målt, eller forsket på. Spekulere kan vi gjøre til vi blir både gule og grønne, men det interesserer meg ikke veldig mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, pewdiepie said:

er en grunn til at mange ikke vet hvem hun er 

Er mange som ikke vet hvem Mark Wahlberg er heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Miklo Velka said:

Er mange som ikke vet hvem Mark Wahlberg er heller.

Han til høyre.

Anonymkode: 1f280...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nylig et NRK-program i radio hvor dette med menn og kommentarfelt ble diskutert. På verdidebatt.no er eksempelvis 95% av de som deltar menn, ble det sagt. Det ble også sagt at de mannlige deltakerne ofte har en nedlatende holdning til kvinner som kommenterer (sånn "Hør nå her, lillevenn, så skal jeg fortelle deg hvordan ting EGENTLIG henger sammen"), og det selv når kvinnelige debattanter har høyere formell kompetanse på det som diskuteres. De blir likevel sablet ned og forsøkt latterliggjort for sine synspunkter. Dete er et stort problem som får kvinner til å unngå å delta i debatter, noe som igjen kan sies å være et demokratisk problem.

Anonymkode: 75e96...eb8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørte nylig et NRK-program i radio hvor dette med menn og kommentarfelt ble diskutert. På verdidebatt.no er eksempelvis 95% av de som deltar menn, ble det sagt. Det ble også sagt at de mannlige deltakerne ofte har en nedlatende holdning til kvinner som kommenterer (sånn "Hør nå her, lillevenn, så skal jeg fortelle deg hvordan ting EGENTLIG henger sammen"), og det selv når kvinnelige debattanter har høyere formell kompetanse på det som diskuteres. De blir likevel sablet ned og forsøkt latterliggjort for sine synspunkter. Dete er et stort problem som får kvinner til å unngå å delta i debatter, noe som igjen kan sies å være et demokratisk problem.

Anonymkode: 75e96...eb8

Ikke så ulikt en del menn på KG med andre ord.

Anonymkode: ac0be...cdf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte nylig et NRK-program i radio hvor dette med menn og kommentarfelt ble diskutert. På verdidebatt.no er eksempelvis 95% av de som deltar menn, ble det sagt. Det ble også sagt at de mannlige deltakerne ofte har en nedlatende holdning til kvinner som kommenterer (sånn "Hør nå her, lillevenn, så skal jeg fortelle deg hvordan ting EGENTLIG henger sammen"), og det selv når kvinnelige debattanter har høyere formell kompetanse på det som diskuteres. De blir likevel sablet ned og forsøkt latterliggjort for sine synspunkter. Dete er et stort problem som får kvinner til å unngå å delta i debatter, noe som igjen kan sies å være et demokratisk problem.

Anonymkode: 75e96...eb8

Veldig mange av de kvinnene tror formell kompetanse er en tillatelse til å ha rett når de tar feil. Det samme gjelder endel menn.

Anonymkode: 9ad29...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så ulikt en del menn på KG med andre ord.

Anonymkode: ac0be...cdf

Ja, og kvinner. Egentlig vanskelig å finne én eneste person som er kranglefantfri på ethvert forum:rasende:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte nylig et NRK-program i radio hvor dette med menn og kommentarfelt ble diskutert. På verdidebatt.no er eksempelvis 95% av de som deltar menn, ble det sagt. Det ble også sagt at de mannlige deltakerne ofte har en nedlatende holdning til kvinner som kommenterer (sånn "Hør nå her, lillevenn, så skal jeg fortelle deg hvordan ting EGENTLIG henger sammen"), og det selv når kvinnelige debattanter har høyere formell kompetanse på det som diskuteres. De blir likevel sablet ned og forsøkt latterliggjort for sine synspunkter. Dete er et stort problem som får kvinner til å unngå å delta i debatter, noe som igjen kan sies å være et demokratisk problem.

Anonymkode: 75e96...eb8

Her er programmet jeg referer til. Fra 11.januar i år.

https://radio.nrk.no/serie/verdiboersen/MKRV17000618/11-01-2018#t=1m20s

Anonymkode: 75e96...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Jepp og om jeg var med i filmen skulle jeg minst ha hatt like god lønn som Michelle Williams! Helst skulle jeg ha hatt samme lønna som Wahlberg, fordi jeg er jo mann! :fnise:
Skuespillere får betalt det de er verdt, hva de kan forhandle seg til og hva de godtar. Rart hvor mye sutring det er fra kvinnfolk når det kommer til lønn. Ingen som stopper fra kvinner å starte egne studio, finansiere egne filmer. Kvinnelige hovedroller med høyere lønn enn menn i støtteroller. 50% av befolkningen, får ikke til noe som helst uten menn! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trollkarlen skrev:


Skuespillere får betalt det de er verdt, hva de kan forhandle seg til og hva de godtar. Rart hvor mye sutring det er fra kvinnfolk når det kommer til lønn. Ingen som stopper fra kvinner å starte egne studio, finansiere egne filmer. Kvinnelige hovedroller med høyere lønn enn menn i støtteroller. 50% av befolkningen, får ikke til noe som helst uten menn! :rolleyes:


Og hvorfor er kvinner mindre verdt, bare fordi de er av et annet kjønn?
Godtar ikke kvinner det så blir de utstøtt.
Og dette med at kvinner kan starte egne studio så kan du bla se i tråden om det nye norske iniativet om Kvinnehus, som skal bli en platform for kvinnelig utfoldelse, kvinnelige kunstnere og talenter nettopp fordi disse blir undertrykt PGA at det er kvinner som står bak , og se hvordan menn skriver at kvinnelig utfoldelse, kvinnelig kunst og talenter er uinteressant. DERFOR er det ikke "bare" for kvinner å starte egne studioer når MENNS holdning er slik , og det er ut fra KJØNN og ikke arbeid , resultat, kompetanse eller talent. Det finnes nok av kvinner som har utgitt arbeide under manns pseudonymer, og da fått kollektivt godkjent og mer støtte for arbeidet sitt, enn når de ga ut samme arbeide under kvinnenavn.  For det trengs faktisk at 50% av befolkningen IKKE boikotter den andre 50% slik menn gjør i dag kun fordi de er av et annet kjønn!

Anonymkode: e07b0...9b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen
Just now, AnonymBruker said:


Og hvorfor er kvinner mindre verdt, bare fordi de er av et annet kjønn?
Godtar ikke kvinner det så blir de utstøtt.
Og dette med at kvinner kan starte egne studio så kan du bla se i tråden om det nye norske iniativet om Kvinnehus, som skal bli en platform for kvinnelig utfoldelse, kvinnelige kunstnere og talenter nettopp fordi disse blir undertrykt PGA at det er kvinner som står bak , og se hvordan menn skriver at kvinnelig utfoldelse, kvinnelig kunst og talenter er uinteressant. DERFOR er det ikke "bare" for kvinner å starte egne studioer når MENNS holdning er slik , og det er ut fra KJØNN og ikke arbeid , resultat, kompetanse eller talent. Det finnes nok av kvinner som har utgitt arbeide under manns pseudonymer, og da fått kollektivt godkjent og mer støtte for arbeidet sitt, enn når de ga ut samme arbeide under kvinnenavn.  For det trengs faktisk at 50% av befolkningen IKKE boikotter den andre 50% slik menn gjør i dag kun fordi de er av et annet kjønn!

Anonymkode: e07b0...9b8

Tja, hvis det er sånn at skuespillerinner trekker mindre publikum enn skuespillere. Så er jo kvinner mindre verdt pga kjønnet sitt. Hva er løsningen? Tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle? :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Trollkarlen skrev:

Tja, hvis det er sånn at skuespillerinner trekker mindre publikum enn skuespillere. Så er jo kvinner mindre verdt pga kjønnet sitt. Hva er løsningen? Tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle? :rolleyes: 

Herregud som du prøver å provosere. Barnslig.

Anonymkode: 75e96...eb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som du prøver å provosere. Barnslig.

Anonymkode: 75e96...eb8

Du kunne jo prøvd å svare på spørsmålet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Du kunne jo prøvd å svare på spørsmålet.

Når spørsmålet er så useriøst som om vi skal "tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle?", da føler jeg ikke for å svare på spørsmålet, nei.

Anonymkode: 75e96...eb8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når spørsmålet er så useriøst som om vi skal "tvinge folk til å betale for filmer med kvinnelig hovedrolle?", da føler jeg ikke for å svare på spørsmålet, nei.

Anonymkode: 75e96...eb8

Spørsmålet er legitimt. Du valgte i stedet for å svare på det å komme med en usaklighet. Det fremstår som om du ble svar skyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...