Gå til innhold

Hvordan skal jeg (kvinne) tørre å flørte når jeg ser helt gjennomsnittlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.1.2018 den 13.51, generalmajoren skrev:

Jeg er under snittet pen. Flørter likevel! 

Og! Nå kommer det overraskende - utseendet mitt har lite å si på responsen. 

Da kan du ikke være under gjennomsnittet pen...jeg kjenner noen damer som virkelig er mindre pene/stygge de får ALDRI noen oppmerksomhet fra menn uansett hvor blide og smilende de er. Utseende har hvor lite vi enn liker det mye å si for menn. Selv de stygge mennene avviser de mindre pene damene selv om de selv ikke er noe pene...og klager over at ingen kvinner vil ha dem. 

Anonymkode: a1aee...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Livet er hardt. Og det bør kuken være også. 

Anonymkode: ab3f0...82b

Så bør den være stor også, men ikke altfor stor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du ikke være under gjennomsnittet pen...jeg kjenner noen damer som virkelig er mindre pene/stygge de får ALDRI noen oppmerksomhet fra menn uansett hvor blide og smilende de er. Utseende har hvor lite vi enn liker det mye å si for menn. Selv de stygge mennene avviser de mindre pene damene selv om de selv ikke er noe pene...og klager over at ingen kvinner vil ha dem. 

Anonymkode: a1aee...ce2

kunne du ikke holdt det der for deg selv? du ødelegger selvtilitten til damene. Vet om mindre pene/stygge damer som får seg kjærester jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da kan du ikke være under gjennomsnittet pen...jeg kjenner noen damer som virkelig er mindre pene/stygge de får ALDRI noen oppmerksomhet fra menn uansett hvor blide og smilende de er. Utseende har hvor lite vi enn liker det mye å si for menn. Selv de stygge mennene avviser de mindre pene damene selv om de selv ikke er noe pene...og klager over at ingen kvinner vil ha dem. 

Anonymkode: a1aee...ce2

Hva ligger du egentlig i å få oppmerksomhet? Er det at mannen kommer bort og snakker med damen?

For å si det slik, i Norge hadde jeg fått lite oppmerksomhet om jeg kunne hadde gått rundt og vært smilende og blid. I andre land har jeg fått betydelig mer oppmerksomhet. Det er ikke mange kvinner i Norge som har kommet bort og introdusert seg selv eller bare gitt meg et kompliment i dagliglivet. For meg er det ikke uvanlig at dette skjer i andre land, ergo er det den norske kulturen som gjør at jeg får lite "oppmerksomhet". Norske menn og kvinner er mer innesluttet, og holder seg mer til seg selv og sine kjente. Det er derfor du ser tråder her inne alla: "Hvorfor er det bare utlendinger som kommer bort til meg?" fra kvinner her inne.

Poenget jeg egentlig vil fram til er at når man ikke er blant de peneste, kan man ikke forvente å kunne bruke samme strategi som dem heller. Spesielt i land som Norge hvor folk i større grad holder seg til sine kjente. Dvs jeg som en helt normal mann må belage meg på å være mer frempå, og må ta mer initiativ for å være relevant enn hva en veldig kjekk mann må. Det må også normale kvinner gjøre, og kvinner som er under gjennomsnittlige pene. Problemet er at mange kvinner ikke virker villig til å gjøre dette, og eller gir for enkelt opp når de først prøver. Vet du hva suksessraten er for mannlige playere som har greie på hva de gjør? Da snakker vi om menn som aktivt sjekker opp damer, og som ikke er passive. Menn som har hatt sex med 300+ damer. Av damene de sjekker opp, ender de opp med å ha sex med ca 10% av dem. Det er 1/10, og i 90% av tilfellene blir de avvist. Disse mennene pusher noe hardt for sex, og jeg mener at den avvisningsraten hadde vært noe lavere om de hadde tatt foten litt av fra gasspedalen, men dette illustrerer uansett til en viss grad hvordan det er å ha initiativbyrden. Man kan bare tenke seg hva avvsiningsraten er for de som ikke har peiling på hva de gjør. Det svært få som har noe innsikt i hvordan dette funker. Det krever en ganske sterk psyke, og et spesielt tankesett for å ta mengden initiativ som trengs før man får gode erfaringer ut av det. Dette er en av grunnene til at jeg mener at kvinner generelt er dårlige "aktive sjekkere". Det er 10x lettere å være en "passiv sjekker" i den forstand at man lar det motsatte kjønn stå for initiativene i den initielle fasen. Kvinner har et kjempe potensiale for utvikling her, men svært få virker interessert i å gjøre jobben som trengs. "Menn kommer ikke bort til meg på byn slik på samme måte som de gjør med de peneste". Vel, kvinner tar ikke tak i meg på dansegulvet slik de gjør med de kjekkeste mennene. Jeg tar initiativ for det om, og hadde jeg ikke gjort det hadde ikke jeg opplevd 70% + av erfaringene jeg har gjort meg. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Charlene87 skrev:

kunne du ikke holdt det der for deg selv? du ødelegger selvtilitten til damene. Vet om mindre pene/stygge damer som får seg kjærester jeg. 

Man kan jo ikke fornekte sannheten. Bedre å innse virkeligheten slik virkeligheten er enn å innbille seg noe annet og så bli skuffet over at illusjonen brast.  De jeg kjenner er ikke ulykkelige mennesker men har et lite pent utseende som gjør dem "usynlig" for det motsatte kjønn, akkurat som eldre kvinner kan blir usynlige for menn når de har passert 60.  Hvis man har et handikapp er man klar over det og lærer seg å leve med det. Det gjelder også for dem som har et uheldig utseende. Man trenger ikke ha et ulykkelig liv eller dårlig selvtilitt selv om man ikke er mindre pen og lite attraktiv for det motsatte kjønn. 

Anonymkode: a1aee...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Hva ligger du egentlig i å få oppmerksomhet? Er det at mannen kommer bort og snakker med damen?

For å si det slik, i Norge hadde jeg fått lite oppmerksomhet om jeg kunne hadde gått rundt og vært smilende og blid. I andre land har jeg fått betydelig mer oppmerksomhet. Det er ikke mange kvinner i Norge som har kommet bort og introdusert seg selv eller bare gitt meg et kompliment i dagliglivet. For meg er det ikke uvanlig at dette skjer i andre land, ergo er det den norske kulturen som gjør at jeg får lite "oppmerksomhet". Norske menn og kvinner er mer innesluttet, og holder seg mer til seg selv og sine kjente. Det er derfor du ser tråder her inne alla: "Hvorfor er det bare utlendinger som kommer bort til meg?" fra kvinner her inne.

Poenget jeg egentlig vil fram til er at når man ikke er blant de peneste, kan man ikke forvente å kunne bruke samme strategi som dem heller. Spesielt i land som Norge hvor folk i større grad holder seg til sine kjente. Dvs jeg som en helt normal mann må belage meg på å være mer frempå, og må ta mer initiativ for å være relevant enn hva en veldig kjekk mann må. Det må også normale kvinner gjøre, og kvinner som er under gjennomsnittlige pene. Problemet er at mange kvinner ikke virker villig til å gjøre dette, og eller gir for enkelt opp når de først prøver. Vet du hva suksessraten er for mannlige playere som har greie på hva de gjør? Da snakker vi om menn som aktivt sjekker opp damer, og som ikke er passive. Menn som har hatt sex med 300+ damer. Av damene de sjekker opp, ender de opp med å ha sex med ca 10% av dem. Det er 1/10, og i 90% av tilfellene blir de avvist. Disse mennene pusher noe hardt for sex, og jeg mener at den avvisningsraten hadde vært noe lavere om de hadde tatt foten litt av fra gasspedalen, men dette illustrerer uansett til en viss grad hvordan det er å ha initiativbyrden. Man kan bare tenke seg hva avvsiningsraten er for de som ikke har peiling på hva de gjør. Det svært få som har noe innsikt i hvordan dette funker. Det krever en ganske sterk psyke, og et spesielt tankesett for å ta mengden initiativ som trengs før man får gode erfaringer ut av det. Dette er en av grunnene til at jeg mener at kvinner generelt er dårlige "aktive sjekkere". Det er 10x lettere å være en "passiv sjekker" i den forstand at man lar det motsatte kjønn stå for initiativene i den initielle fasen. Kvinner har et kjempe potensiale for utvikling her, men svært få virker interessert i å gjøre jobben som trengs. "Menn kommer ikke bort til meg på byn slik på samme måte som de gjør med de peneste". Vel, kvinner tar ikke tak i meg på dansegulvet slik de gjør med de kjekkeste mennene. Jeg tar initiativ for det om, og hadde jeg ikke gjort det hadde ikke jeg opplevd 70% + av erfaringene jeg har gjort meg. 

Og hvis man som mindre pen kvinne faktisk tar kontakt med menn,blir man latterliggjort av dem.

Anonymkode: 26542...2fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis man som mindre pen kvinne faktisk tar kontakt med menn,blir man latterliggjort av dem.

Anonymkode: 26542...2fd

Kvinner gjør det samme. Er du med på leken må du tåle steken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og hvis man som mindre pen kvinne faktisk tar kontakt med menn,blir man latterliggjort av dem.

Anonymkode: 26542...2fd

Jeg er mann og det har faktisk skjedd i min vennegjeng at noen av kvinnene som har kommet bort har blitt latterliggjort. Det har ikke vært ment stygt, men vi har vært fulle og trodd det "bare var morsomt" uten å tenke over at dama som kom bort for å sjekke opp en av oss var i en sårbar situasjon. Kan godt forstå at hun opplevde å bli latterliggjort.   Flau over hva jeg har gjort og passer på at hverken jeg eller noen i vennegjengen gjør det samme igjen. 

31 minutter siden, Minesveiper said:

Kvinner gjør det samme. Er du med på leken må du tåle steken.

Hva mener du med dette?

Anonymkode: f953e...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med dette?

Anonymkode: f953e...f56

Hvis du går bort til en kvinne, eller en gruppe kvinner på byn som ikke har lyst å snakke med deg så kan de godt finne på å slenge drit. Kvinner her inne har lagd flere tråder om når menn de anser som uattraktive har sjekket dem opp for eksempel. Ganske normalt at damer bare ignorer deg også dersom de ikke har lyst å snakke. Det er en del av gamet, og som jeg poengterte i innlegget over har ikke de fleste sterk nok psyke til å gå gjennom antall initiativ som trengs før man får en god erfaring. Selvbilde får en solid knekk om man ikke tenker "riktig" når det kommer til å  ta initiativ osv. Gir man opp før man får den gode erfaringen, blir man sittende igjen med inntrykket av at det ikke lønner seg å ta initiativ, slik som flere menn og kvinner ender opp med å gjøre. 

Det å gå bort til folk man ikke kjenner er litt annerledes enn å møte folk gjennom ens sosiale sirkel bare så det er sagt. Da opplever man i langt mindre grad samme type negativ oppførsel, og samme frekkhet. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Minesveiper said:

Hvis du går bort til en kvinne, eller en gruppe kvinner som ikke har lyst å snakke med deg så kan de godt finne på å slenge drit. Kvinner her inne har lagde flere tråder om når menn de anser som uattraktive har sjekket dem opp for eksempel. Ganske normalt at damer bare ignorer deg også dersom de ikke har lyst å snakke. Det er en del av gamet, og som jeg poengterte i innlegget over har ikke de fleste sterk nok psyke til å gå gjennom antall initiativ som trengs før man får en god erfaring. Selvbilde får en solid knekk om man ikke tenker "riktig" når det kommer til å  ta initiativ osv. Gir man opp før man får den gode erfaringen, blir man sittende igjen med inntrykket av at det ikke lønner seg å ta initiativ, slik som flere menn og kvinner ender opp med å gjøre. 

Det å gå bort til folk man ikke kjenner er litt annerledes enn å møte folk gjennom ens sosiale sirkel bare så det er sagt. Da opplever man i langt mindre grad samme type negativ oppførsel, og samme frekkhet. 

Det finnes sikkert kvinner som latterliggjør menn som sjekker dem opp, men det er ikke grei oppførsel. Man har jo ikke akseptert å bli latterliggjort bare fordi man ikke er pen. 

Anonymkode: f953e...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

Men du vil da ha gjennomsnittlige menn? Er det godt nok?

Anonymkode: d04ac...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest generalmajoren
10 hours ago, AnonymBruker said:

Da kan du ikke være under gjennomsnittet pen...jeg kjenner noen damer som virkelig er mindre pene/stygge de får ALDRI noen oppmerksomhet fra menn uansett hvor blide og smilende de er. Utseende har hvor lite vi enn liker det mye å si for menn. Selv de stygge mennene avviser de mindre pene damene selv om de selv ikke er noe pene...og klager over at ingen kvinner vil ha dem. 

Anonymkode: a1aee...ce2

Jeg er ca en 4 på en skala 1-10.

Likevel går det helt fint å flørte. Det gjør det sannsynligvis for ts, også! 

(og så har mennesker ulike preferanser, noen synes jeg er pen, noen synes jeg er stygg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes sikkert kvinner som latterliggjør menn som sjekker dem opp, men det er ikke grei oppførsel. Man har jo ikke akseptert å bli latterliggjort bare fordi man ikke er pen. 

Anonymkode: f953e...f56

Greit at det er dårlig oppførsel, men å poengtere det kommer ikke til å endre at det skjer. Bedre å innta tankemønstre som gjør at man håndterer det greit uten at det påvirker en noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du vil da ha gjennomsnittlige menn? Er det godt nok?

Anonymkode: d04ac...c32

Utseendemessig, ja, det er godt nok. :) 

TS

Anonymkode: cc989...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...