Gå til innhold

Hvordan skal jeg (kvinne) tørre å flørte når jeg ser helt gjennomsnittlig ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orket ikke lese hele innlegget ditt for det var litt mye tekst :P Men hallo? Tror du at alt som betyr noe er utseende? En mann som er ute etter en kjæreste ser etter ei som er sjarmerende, smart og morsom. Fint utseende er en bonus! Dessuten er smaken som baken, noen liker det ene og andre liker noe helt annet. Hvis vi (jeg er dame) er ute på byen og det kommer en gjeng gutter og setter seg ned med oss så går jeg ofte for den mindre pene kompisen. Det er ofte han som er morsom og sjarmerende. De som er veldig pene har sluppet å jobbe for oppmerksomheten og mangler ofte sjarm. Dette er veldig generaliserende, jeg sier ikke det gjelder alle. Men det er iallfall min erfaring. Dessuten orker jeg ikke være sammen med en gutt/mann som alle damer sikler etter. 

Mitt tips til deg er å øve på de sosiale evnene dine. Vis oppmerksomhet til den du snakker med, vær nysgjerrig på de du møter, vær hyggelig og smil masse! Det er det det handler om. 

Anonymkode: 95a63...020

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest generalmajoren

Jeg er under snittet pen. Flørter likevel! 

Og! Nå kommer det overraskende - utseendet mitt har lite å si på responsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg fikk følelser for en som var "helt normal" som du selv sier du er. Grunnen til at jeg begynte å like henne var fordi hun var smart, oppegående, varm, snill, leken, og helt klart den morsomste damen jeg har møtt til nå. Kvinner og menn er likere enn hva man skulle tro. Når det kommer til seksuell seleksjon er det derimot en stor forskjell, og det er at kvinner i større grad er opptatt av sosial status, noe som gir menn en ekstra vei til å kunne bli mer attraktiv. Så mens menn kan skape attraksjon gjennom utseende, høy sosial status, og sosiale ferdigheter, har dere kvinner egentlig bare to måter å gjøre dette på, og det er gjennom utseende og sosiale ferdigheter. Som en normal kvinne møter du på samme problem som en normal mann gjør, og det er at man i større grad må skape tiltrekkelsen gjennom flørt og lek. Kjekke menn og pene kvinner trenger ikke i like stor grad å måtte skape denne tiltrekkelsen fordi veldig ofte vil folkene de møter allerede være tiltrukket av dem i utgangspunktet. Hva de må/burde gjøre avhenger litt av situasjonen og personen de liker, men sånn generelt med mindre de går etter playere og eller svært attraktive menn/kvinner trenger de bare å bli bedre kjent med personen, og få h*n til å føle seg trygg. Jeg for eksempel føler meg ikke veldig trygg tidlig i datingfasen med en pen kvinne fordi jeg vet av erfaring at hun kan ha mange samtaler gående med andre menn gjennom facebook- og snapchaten hennes.

Kort oppsummert må du legge større vekt på å skape tiltrekkelse noe du gjør gjennom flørt og lek. Ellers burde du lære deg å  ta initiativ til menn sånn generelt. Dette er noe menn må lære, og jeg kjøper faktisk ingen av argumentene for hvorfor kvinner ikke skal gjøre det. Grunnen til at det å ta initiativ er bra er at det gir deg muligheten til å komme i kontakt med noen du liker. Så må man bare jobbe med de sosiale ferdighetene og bli flink til å flørte, lese signaler osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Alle har forskjellige smak, lyst, behov etc. 

 

Du skriver at du ser helt gjennomsnittlig ut, at du kommer aldri til å bli vakker, pen. Det vet jeg ikke.

MEN du kommer garantert til å være veldig pen for noen mannfolk.

Ikke tenk på sånn. Vær positiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått hva attraksjon innebærer. Man kan være stygg som faen og fortsatt finne den personen som har lyst å knulle deg. Vanskeligere, muligens, men fult mulig. Er selv under gjennomsnittlig pen men legger merke til når menn er tiltrukket av meg, og det hender innimellom. Da snakker jeg ikke om menn som legger an på meg eller sjekker meg opp, men når jeg merker at de har de blikkene og kroppspråket som avslører attraksjon- noe som det virker som mange mennesker ikke legger merke til. Om folk hadde vært flinkere til å merke dette hadde virkelighetsoppfatningen deres blitt satt på hode- ikke ikke bare på en god måte. Noen ganger er det best å ikke vite hvem som er tiltrukket av deg, for eks når man merker det i egen slekt. 

Alle pene kvinner er for øvrig ikke mine rivaler hos min mann, da min mann har snever smak i kvinner og hvem han vil være sammen med. For han har personlighet mye å si, han kunne aldri vært sammen emd en hvilken som helst kvinne bare fordi hun er pen. Nå er han delvis misantropisk så han liker ikke mennesker flest

Anonymkode: 249b1...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

Helt feil, du ER både vakker og pen!! Det skrev du mellom linjene!! Spesielt dersom match! Og skjer det (mot formodning) noe 'uønsket' så oppfatter bare guttene det som søtt. Tro meg, jeg er gutt!! Tror du det er et skall (uten at følelser kommer til overflaten når man snakker med a') gutta er på jakt etter?! ☺

Vil gjerne sende deg et ❤, TS !! Sånt vekker følelser, ihvertfall hos meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjøre mye med klær også. Selg legger jeg mye mer merke til en kvinne med ordinært utseende som har på seg et kult antrekk som skiller seg ut fra mengden, sammenlignet med en svært pen kvinne med et antrekk som går i ett med det resten av den "grå massen" har på seg. Så for meg personlig er personlighet og klesstil mye viktigere enn utseendet. Problemet er ofte at de som føler seg som en grå mus gjerne kler seg som en grå mus og oppfører seg tilsvarende. Da blir det fort vanskeligere. Selvtillit og utstråling er sexy ;)

Anonymkode: 92fc2...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt mange kompiser og når jeg var ung (og mindre smart ;) ) lot jeg meg noen ganger overraske over hvem guttene sa var fine. Noen ganger fortalte de om en de hadde noe på gang med og at hun var SÅ fin osv. Jeg ble ofte overrasket da jeg traff denne dama, fordi hun aldri var så fin som de hadde sagt. Etter MITT syn, akkurat som du tenker om deg selv! Det var jo JEG som var dum! For gutta virkelig mente dette! Så du må bare legge fra deg å føle deg gjennomsnittlig! Noen synes at du er det og andre synes at du er fantastisk! Jeg selv har alltid hatt mye mer draget enn utseendet skulle tilsi, og jeg tror det er fordi jeg er blid og jeg liker å tulle/flørte. 

Rett deg opp i ryggen og tenk bedre om deg selv! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått hva attraksjon innebærer. Man kan være stygg som faen og fortsatt finne den personen som har lyst å knulle deg. Vanskeligere, muligens, men fult mulig. Er selv under gjennomsnittlig pen men legger merke til når menn er tiltrukket av meg, og det hender innimellom. Da snakker jeg ikke om menn som legger an på meg eller sjekker meg opp, men når jeg merker at de har de blikkene og kroppspråket som avslører attraksjon- noe som det virker som mange mennesker ikke legger merke til. Om folk hadde vært flinkere til å merke dette hadde virkelighetsoppfatningen deres blitt satt på hode- ikke ikke bare på en god måte. Noen ganger er det best å ikke vite hvem som er tiltrukket av deg, for eks når man merker det i egen slekt. 

Alle pene kvinner er for øvrig ikke mine rivaler hos min mann, da min mann har snever smak i kvinner og hvem han vil være sammen med. For han har personlighet mye å si, han kunne aldri vært sammen emd en hvilken som helst kvinne bare fordi hun er pen. Nå er han delvis misantropisk så han liker ikke mennesker flest

Anonymkode: 249b1...6c3

Hvorfor skriver folk om at alle kan finne noen som vil knulle dem? Skal det liksom få mindre pene mennesker til å føle seg bedre? Jeg har sett folk skrive det flere ganger og skjønner ikke poenget. 

Ja, alle kvinner kan finne noen som vil knulle dem klokka 02.30 natt til søndag på byen. Det er ikke akkurat oppløftende eller noe. 

Folk som er mindre pene har ikke lyst til å bli tatt til takke med av en fyr som har gått gjennom alle jentene på et utested fordi han er kåt og må stappe kølla si i et varmt hull. 

Anonymkode: be4c7...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi menn er ikke like kravstore som kvinner når det kommer til utseendet. Så lenge jenta er litt søt og hyggelig så holder det for de fleste menn. Mens kravene kvinner har til menn ofte er lange som vonde år

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare gjennomsnittlig, men har ikke etter fylte 20 år ikke hatt noe problem med å tiltrekke meg menn jeg syns er interessante. Tror det handler mye om å by på seg selv rent mentalt. Bare være seg selv og være ærlig. Er dere like som personer så vil han like deg - sikkert med unntak av gutter som generelt har vært vant med mye oppmerksomhet fra jenter.

Skjønner ikke hvorfor du lar disse tankene fungere som en tvangstrøye på deg. Det er jo bare å prøve seg frem. Alle har livets rett, så ta din plass. Du vet jo innerste inne at tiltrekning mellom personer handler om mer enn bare utseendet. Hvorfor er du så kjip mot deg selv?

Anonymkode: fe16c...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Vi menn er ikke like kravstore som kvinner når det kommer til utseendet. Så lenge jenta er litt søt og hyggelig så holder det for de fleste menn. Mens kravene kvinner har til menn ofte er lange som vonde år

Jo, det kan dere være, og nei, det er ikke alltid det holder å være "litt søt og hyggelig".

Anonymkode: be4c7...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan dere være, og nei, det er ikke alltid det holder å være "litt søt og hyggelig".

Anonymkode: be4c7...37e

Ikke alltid; men som oftest. Selv kvinner uten særlig personlighet eller utseendet blir rent ned av frierier og brev på datingsider og datingapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skriver folk om at alle kan finne noen som vil knulle dem? Skal det liksom få mindre pene mennesker til å føle seg bedre? Jeg har sett folk skrive det flere ganger og skjønner ikke poenget. 

Ja, alle kvinner kan finne noen som vil knulle dem klokka 02.30 natt til søndag på byen. Det er ikke akkurat oppløftende eller noe. 

Folk som er mindre pene har ikke lyst til å bli tatt til takke med av en fyr som har gått gjennom alle jentene på et utested fordi han er kåt og må stappe kølla si i et varmt hull. 

Anonymkode: be4c7...37e

Fordi det er samme greia med pene mennesker. De kan finne flust av mennesker som vil knulle dem og være i forhold for å få tilgang til sex. Alle mennesker vil slite med å finne en partner som elsker dem for den de er uansett hvordan de ser ut, med mindre det er snakk om heldekkende brannsår eller andre ekstremiteter. Det er selvsagt noen som har flaks og finner noen raskt, men bare fordi du er pen betyr ikke at de du liker vil like deg tilbake annet enn som knull

Anonymkode: 249b1...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, generalmajoren said:

Og! Nå kommer det overraskende - utseendet mitt har lite å si på responsen. 

Det er fordelen med å være kvinne. Bra for deg at du får god respons! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg (kvinne i midten av 20-årene) tørre å flørte med menn når jeg kun ser helt gjennomsnittlig ut? Jeg kommer aldri til å bli vakker eller pen, bare gjennomsnittlig grei liksom, er det ikke da litt nedtur at nettopp jeg tar kontakt/smiler til deg etc.? Utseendemessig kan jeg aldri konkurrere med de peneste jentene, såpass selvinnsikt har jeg. Sikkert noen som tenker at det uansett er hyggelig at jeg viser interesse, eller at det i alle fall ikke hjelper meg om jeg ikke smiler og virker uinteressert. Det skjønner jeg. Men jeg får liksom ikke bukt med de tankene i hodet som sier "det var ikke deg han la merke til først i dette rommet", "hadde han kunne valgt fritt, hadde han ikke stått her sammen med deg". Den følelsen av å være hun som duger når første, andre,...tiende valget ikke var oppnåelig. 

Nå høres jo tankene mine veldig negative ut, men jeg tror egentlig ikke det er så unaturlig med tanke på hvor viktig utseende er for vår attraksjon. Klart man ønsker å være attraktiv for det motsatte kjønn. Noen ganger tar jeg meg faktisk i å dagdrømme om å være en av de pene jentene. Hun som får oppmerksomhet, som guttene tenker "wow" om, og som slipper å være så ekstremt usikker på "hvordan ser jeg ut nå?" i en hver situasjon. Patetisk much? I know.

Vil bare bemerke at det ikke er slik at jeg tenker at pene mennesker har det utelukkende enkelt i livet, eller at alle menn finner de samme jentene attraktive. Jeg vet, vi liker litt forskjellig og vi tiltrekkes av andre egenskaper i tillegg til utseende. Men samtidig er det noen universale trekk som går igjen, slik som symmetri, typiske feminine trekk etc. Og det er ikke det at jeg KUN er negativ (bare personligheten, haha!) men jeg har kanskje noen uheldige trekk jeg blir veldig obs på i møte med det motsatte kjønn. Og i og med at jeg VET jeg kun er gjennomsnittlig unngår jeg nok menn og til en viss grad. Kanskje er jeg snar med å se ned/ en annen veg, kanskje gjemmer jeg meg mellom to venninner etc. Dere skjønner tegningen, det hele blir en selvoppfyllende profeti. Jeg føler meg ikke bra, så jeg unngår og dermed blir det vanskelig å kunne møte noen.. Såå hjelp.   

Anonymkode: cc989...95c

For å si det sånn, dersom du ikke er pen nok og hadde prøvd deg hadde jeg anmeldt deg for trakassering. 

Anonymkode: 4713b...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WubWub skrev:

Ikke alltid; men som oftest. Selv kvinner uten særlig personlighet eller utseendet blir rent ned av frierier og brev på datingsider og datingapper. 

Åja, har ikke merket noe til å bli rent ned av noe som helst på datingsider eller apper. Jeg må være virkelig stygg jeg da, siden det skjer med alle kvinner.

Anonymkode: be4c7...37e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, har ikke merket noe til å bli rent ned av noe som helst på datingsider eller apper. Jeg må være virkelig stygg jeg da, siden det skjer med alle kvinner.

Anonymkode: be4c7...37e

Er dette som det tilfellet hvor ei kvinne klagde til meg at hun aldri fikk noen brev på sukker og møteplassen hvorpå jeg sa "det var rart, får du ingen brev?" og hun svarte "jo får jo brev men..." og jeg spurte "hvor mange om dagen da?" og hun sa "varierer litt, alt fra 30 til 100. men ingen av de interesserte meg så de teller ikke". Fikk lyst til å smelle hodet mitt i veggen. Hu var ganske gjennomsnittlig men allikevel silte hun ut hundrevis av gjennomsnittsmenn. 

En mann skal være heldig om man får 1 brev i uka/måneden. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jung var den som poengterte at i den grad du ser ondskap i andre er du skyldig i den samme ondskap i deg selv. Det vil si, det vi i dag kaller projisering. Dette handler om at du vil ha menn som har vært veldig heldige med utseendet. Du kunne aldri tenke deg å bli sammen med en "normal", "vanlig", mann. Du vil ha en som er topptrent, har en muskuløs og vakker kropp.

Det er ditt egentlige problem. Begynn å trene. På treningssentre finner du mange topptrente menn. Be med ut på en øl eller noe. Blir vedkommende full nok kanskje du kan få lurt den personen i seng og så tar dere det videre der fra. 

Anonymkode: 9cf41...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...