Gå til innhold

Sykepleier som røyker hasj!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen betydning.

Anonymkode: cccb3...ff4

Jeg spør hva du mener? Du som oppfordrer til å melde fra til myndighetene i stedet for og si ifra til vedkommende selv, - det er DEG jeg spør, - hva mener du?

Ville du meldt fra anonymt eller ville du meldt fra med navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I USA har man nok kanskje litt mer tak i folk enn her. En kvinnelig lærer ble anmeldt og måtte finne seg ny jobb etter at elevene filmet at hun tok kokain. Her i dette landet skal man ikke bry seg over at en sykepleier tar hasj... Begge stillinger er stillinger der man har ansvar for mennesker, sånn til opplysning, og tar man slike midler under jobb så er man ikke egnet til den type stilling og bør finne seg noe annet å gjøre. Synes det er helt greit at ledelse får vite. 

Anonymkode: 1cfb3...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I USA har man nok kanskje litt mer tak i folk enn her. En kvinnelig lærer ble anmeldt og måtte finne seg ny jobb etter at elevene filmet at hun tok kokain. Her i dette landet skal man ikke bry seg over at en sykepleier tar hasj... Begge stillinger er stillinger der man har ansvar for mennesker, sånn til opplysning, og tar man slike midler under jobb så er man ikke egnet til den type stilling og bør finne seg noe annet å gjøre. Synes det er helt greit at ledelse får vite. 

Anonymkode: 1cfb3...fa2

Og sigmound freud brukte kokain som behandling for overklasse-fruene i wien på 30-tallet.

Derfor har vi psykoanalysen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, waco said:

Og sigmound freud brukte kokain som behandling for overklasse-fruene i wien på 30-tallet.

Derfor har vi psykoanalysen idag.

Det er ikke derfor vi har psykoanalyse i dag, og det har ingen relevans for noe som helst.

Anonymkode: cccb3...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg nekter å tro at ikke kolleger merker det hvis denne sykepleieren er ruset på jobb. Derfor tror jeg ikke helt på det. 

Da har du ikke mye erfaring når det kommer til "innrøykte". Men for all del, nekt i vei :fnise::fnise:

Anonymkode: ee171...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg havner på sykehus skal jeg be spesifikt om en sykepleier som røyker hasj. Gjerne en som har noe på seg. Hvis ikke nekter jeg behandling.

Anonymkode: 94aaf...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld ifra. Det er ulovlig å bruke narkotika og være påvirket på jobb. Helsevesen burde ha respekt for loven

Anonymkode: 9593b...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Axl Rose skrev:

Jeg vet hva tråden handler om, og det er typisk at fyllesjuke folk på jobb er greit. For det er så vanlig så da er det liksom mer greit. Meld i fra når det gjelder de også. Ikke bare hasj. Men det ignorerer de fleste. 

Hvis en sykepleier/lege/pilot eller andre som kan forvolde skade på andre gjentagende kommer på jobb full eller fyllesyk, tar jeg det som en selvfølge at det er like naturlig å melde fra om som med hasj. Det er forskjell på å jobbe hjemmefra med hekling, og å transplantere hjerter på et sykehus, men har man direkte ansvar for andres ve og vel, skal ALL rus eller negative konsekvenser av rus tas alvorlig, uansett om det er heroin, alkohol, hasj eller sniffing av lim. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Hvis en sykepleier/lege/pilot eller andre som kan forvolde skade på andre gjentagende kommer på jobb full eller fyllesyk, tar jeg det som en selvfølge at det er like naturlig å melde fra om som med hasj. Det er forskjell på å jobbe hjemmefra med hekling, og å transplantere hjerter på et sykehus, men har man direkte ansvar for andres ve og vel, skal ALL rus eller negative konsekvenser av rus tas alvorlig.

Dette. Skulle noe skje og jeg havner på sykehus så ønsker jeg at den personen som har ansvaret for å redde livet mitt er nykter. Meld fra TS! Narkotika er ulovlig! Røyker hun så mye som du sier så er det direkte skammelig at hun har en jobb hvor hun skal redde mennesker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SnuskeLuska skrev:

Så lenge hun ikke er ruset på jobb gjør du ikke noen ting.

Så så lenge noen som er politi driver nasking på fritiden så ser du ikke noe galt i det heller?

Anonymkode: 50471...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kala skrev:

Oj, så naiv du fremstår her TS. 

Naiv ? På hvilken måte er jeg naiv ?:kosteskaft:

Anonymkode: ee171...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 14.1.2018 at 12:15 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet om ei sykepleier som røyker hasj... Daglig!
Dette er ikke ett rykte jeg har hørt, heller ikke noe jeg bare tror, men som jeg vet, med hundre prosent garanti!!
Hva gjør jeg ?

Anonymkode: ee171...cd1

Meld fra til arbeidsgiver. Som andre skriver, vil en som røyker hasj daglig være konstant påvirket, og over tid bli sløvet. En sykepleiers feildosering av medisiner kan være fatal. Du vil være medskyldig om noe slikt skulle skje, og du ikke har meldt fra.

Anonymkode: b9ee0...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalt bortkastet å poste ville gjettinger, uten å støtte disse opp med kilder eller funn fra forskning. 

"Allmenne kjent" holder ikke. 

Har du en hypotese om at daglig cannabis fører til nedsatt empati, hukommelse, konsentrasjon, osv., vis til legitim forskning som støtter dette.

 

Anonymkode: 052f8...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor arbeider denne sykepleieren da? Det finnes jo faktisk sykepleiere som kun gjør administrativt arbeid. Synes det er forskjell på det og på å være ute blant pasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Luckiness said:

Hvor arbeider denne sykepleieren da? Det finnes jo faktisk sykepleiere som kun gjør administrativt arbeid. Synes det er forskjell på det og på å være ute blant pasienter.

Hvem har sagt at ikke administrative feil i helsevesenet kan føre til skade eller død?

Anonymkode: cccb3...ff4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Hun røyker både før og etter jobb.

Anonymkode: ee171...cd1

Hvis du med 100% sikkerhet vet at hun røyker hasj før jobb så bør du melde ifra. Dette kan gå ut over pasienter

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyppig forekommende hasjrøyking er ikke bra, men så lenge det foregår utenfor arbeidstid er ikke dette din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Luckiness said:

Hvor arbeider denne sykepleieren da? Det finnes jo faktisk sykepleiere som kun gjør administrativt arbeid. Synes det er forskjell på det og på å være ute blant pasienter.

Ja, kanskje hun bare roter til for noen som står i kø for kreftundersøkelse, for eksempel. Det er jo ikke så farlig.

Anonymkode: a5243...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...