Gå til innhold

Sykepleier som røyker hasj!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke pokker om jeg ville hatt et dophue til å passe på meg hvis jeg var syk.

Anonymkode: bf6d8...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Mange mennesker elsker jo å ødelegge andres liv for å føle seg selv bedre:sinna: Så moro det er! 

Hvis man har lyst til å røyke hasj hver dag fins det 1000 vis av yrker der det livsvalget ikke går ut over andre mennesker. Man trenger ikke velge seg et av de FÅ yrkene der et sånt livsvalg kan gå ut over uskyldige mennesker. Såpass ansvar må en kunne forvente at voksne mennesker klarer å ta. 

Anonymkode: 1619a...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om ei sykepleier som røyker hasj... Daglig!
Dette er ikke ett rykte jeg har hørt, heller ikke noe jeg bare tror, men som jeg vet, med hundre prosent garanti!!
Hva gjør jeg ?

Anonymkode: ee171...cd1

Er vel lurt om du gir et tips vel, om du veit hvor vedkommende jobber. Det et slett ikke greit at man ruser seg, om det med det ene eller det andre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke bra å være påvirket av noe på jobb. Helsetilsynet har som regel nulltoleranse for dette. Så når du melder i fra så må arbeidsgiver melde det videre til helsetilsynet som kommer til å tilbaketrekke autorisasjonen hennes til hun har vist negative rustester i minst ett år. 

Anonymkode: f17cb...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville meldt det. En som røyker daglig vil ha hasj påvist i kroppet opptil tre måneder etter siste bruk. Sykepleieren er da ruset på jobb selv om personen røyker på fritiden. Min venninne mistet jobben pga daglig røyking. 

Anonymkode: e09fa...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyker hen så mye så er hen vel avhengig av rus, og i og med at hen jobber på et sted hvor hen har tilgang til medikamenter (som sykepleier) så handler dette også om etikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Sykepleieren er da ruset på jobb selv om personen røyker på fritiden.

Nei, sykepleieren er ruset på jobb fordi at h*n røyker før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big deal. Voks opp. Det finnes større problemer i verden enn hasj.

Anonymkode: 94aaf...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere som røyker hasj kan potensielt bli PsYkOsEpleiere! 

Anonymkode: 94aaf...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj (THC) lagres i kroppen i mye lengre tid enn f.eks alkohol. Man er kronisk påvirket ved regelmessig inntak, selv om man kanskje ikke føler det sånn selv. Hvis det var snakk om en sykepleier/bussjåfør eller hva som helst som innebærer ansvar for andre, som drakk alkohol både før og etter jobb, ville de fleste sagt fra. Det er heller på ingen måte noen grunn til å ikke si fra når det gjelder hasj. Man er påvirket av rus med andres liv og helse i hendene. Det sier man fra om. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som forsvarer at å røyke før og etter jobb er en personlig sak, at man ikke skal blande seg inn. Er dere de samme som hyler høyest når feil skjer i helsevesenet? om at menneskelig feil er uakseptabelt? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis hadde jeg sakt dette er ikke noe å bry seg, men siden å være sykepleier er et jobb der man har mye kontakt med mennesker (pluss det er forventet at en sykepleier skal også opprettholde samme reglene utenfor jobben når man er autorisert sykepleier), så er det viktig å melde det. Det er kanskje ikke farlig men det kan være ubehagelig for pasienter. Selv min svigermor som er sykepleier har plikt å ikke la barn under 18 drikke hos henne og må anmelde det hvis det skjer, fordi hun er fortsatt en sykepleier utenom jobben sin.

Anonymkode: 4d920...d77

Sykepleiere har jo ofte med medisinutdeling å gjøre, fort gjort det skjer en glipp når man er påvirka.

Anonymkode: 4904b...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonym melding til arbeidsplassen hens.

Anonymkode: bf6d8...5d8

Hvorfor skal du melde anonymt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv min svigermor som er sykepleier har plikt å ikke la barn under 18 drikke hos henne og må anmelde det hvis det skjer, fordi hun er fortsatt en sykepleier utenom jobben sin.

Det er ikke kriminelt for en under 18 år å drikke alkohol.

Så hva er det din svigemor skal anmelde? Hvilken paragraf bruker din svigemor for å anmelde mennesker under 18 år som drikker alkohol?

Fortell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si fra. Regner med at de som arbeider med mennesker tar gode valg i hverdagen, men det finnes jo noen som ikke klarer å tenke så klart. De har et stort ansvar for andre mennesker i jobben, og det de gjør i hverdagen utenom jobb, kan påvirke arbeidet deres i arbeidstiden. Tenk dere litt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som hevder at dette forbruket ikke påvirker denne sykepleieren på jobb, lyver.

Det burde være almennkunskap at cannabis har svært lang eliminasjonstid, og at både THC og andre psykoaktive stoffer akkumulerer i kroppen ved daglig bruk. Dette gir kronisk påvirkning, og det er helt, helt uforenlig med å jobbe som sykepleier.

Dette SKAL meldes. Rus er hovedgrunn til tibakekalling av autorisasjoner, og denne saken er absolutt noe som skal granskes.

Det er fylkesmann/fylkeslege som skal kontaktes. Her er en oversikt over de respektive fylkers kontaktinformasjon:

https://www.helsetilsynet.no/no/Toppmeny/Kontakt-oss/Fylkesmennene-kontaktinformasjon/

Du kan eventuelt sende melding til [email protected]. Eventuelt kan man kontakte ledelse ved den aktuelle avdelingen.

Dett er IKKE en privatsak for den aktuelle sykepleieren, og absolutt ikke noe som kan aksepteres, selv om den faktiske bruken skjer i fritiden. Et slikt bruksmønster fører til kronisk påvirkning enten man vil eller ikke, og det medfører stor risiko for vedkommendes pasienter. Hvorfor noen føler behov for å forsvare dette, er helt ubegripelig.

Anonymkode: cccb3...ff4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som hevder at dette forbruket ikke påvirker denne sykepleieren på jobb, lyver.

Det burde være almennkunskap at cannabis har svært lang eliminasjonstid, og at både THC og andre psykoaktive stoffer akkumulerer i kroppen ved daglig bruk. Dette gir kronisk påvirkning, og det er helt, helt uforenlig med å jobbe som sykepleier.

Dette SKAL meldes. Rus er hovedgrunn til tibakekalling av autorisasjoner, og denne saken er absolutt noe som skal granskes.

Det er fylkesmann/fylkeslege som skal kontaktes. Her er en oversikt over de respektive fylkers kontaktinformasjon:

https://www.helsetilsynet.no/no/Toppmeny/Kontakt-oss/Fylkesmennene-kontaktinformasjon/

Du kan eventuelt sende melding til [email protected]. Eventuelt kan man kontakte ledelse ved den aktuelle avdelingen.

Dett er IKKE en privatsak for den aktuelle sykepleieren, og absolutt ikke noe som kan aksepteres, selv om den faktiske bruken skjer i fritiden. Et slikt bruksmønster fører til kronisk påvirkning enten man vil eller ikke, og det medfører stor risiko for vedkommendes pasienter. Hvorfor noen føler behov for å forsvare dette, er helt ubegripelig.

Anonymkode: cccb3...ff4

Bør man melde anonymt eller med navn etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco said:

Bør man melde anonymt eller med navn etter din mening?

Det har ingen betydning.

Anonymkode: cccb3...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at ikke kolleger merker det hvis denne sykepleieren er ruset på jobb. Derfor tror jeg ikke helt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...