Gå til innhold

Har MeToo ført til at menn prøver seg sjeldnere?


Collan

Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?  

48 stemmer

  1. 1. Synes du menn tar romantisk og / eller seksuelt initiativ sjeldnere nå enn før MeToo-kampanjen?

    • Ja
      25
    • Nei
      23


Anbefalte innlegg

Jeg kløp ei kvinne på låret heromdagen så la jeg meg til å sove på fanget hennes. Det gikk bra og jeg sov som en bebbi i 1 time mens hun tittet på tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor skulle ikke en fyr kunne klare å sjekke opp to kvinner på en kveld?   Det går veldig fint an å sjekke opp en kvinne uten å klasse og være slibrig.   Det er slik de fleste oppegående menn sjekker opp kvinner. 

Det var ikke det jeg skrev. Mannen jeg snakket med sa nå tør ikke Vi menn engang å flørte med kvinner. Hva som helst kan skje og de kan ødelegge livene våre, alt er metoo nå. Så sjekket han opp to kvinner, så han var jo tydeligvis ikke så redd likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder meg helt unna kvinner til dette hysteriet har gått over! 

Anonymkode: 194de...1f7

JA: "Du ser tiltrekkende og hyggelig ut! Prate over en øl/drink?"
NEI!: "Jævla sexye pupper du har da! *Tafse-grafse-glise-grynte* Pule?"

JA: Flørte ved hjelp av blikk, smil og ta kontakt for å prate.
NEI!: Flørte ved å klå og grafse før du en gang har åpnet kjeften og snakket med vedkommende, og ta ethvert nei som et ønske om enda mer aggressive fremstøt.

Ganske greie kjøreregler. De fleste kvinner takler både fyllerør og dårlig flørting uten å føle seg forulempet og krenket nok til å skrike "METOO!" Heldigvis takler de fleste menn også både alkohol innabords og lettkledde damer uten å gå helt i apemodus og fikle med puppene og rumpa/skrittet før de har sjekket responsen på mer uskyldige fremstøt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Det var ikke det jeg skrev. Mannen jeg snakket med sa nå tør ikke Vi menn engang å flørte med kvinner. Hva som helst kan skje og de kan ødelegge livene våre, alt er metoo nå. Så sjekket han opp to kvinner, så han var jo tydeligvis ikke så redd likevel.

Jeg tror ikke oppegående menn lar seg affisere av Metoo, de vet jo hvor grensene går.  Det vet slibrige menn også, med de gir faen eller så har de ikke blitt oppdratt til å respektere kvinner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor skulle ikke en fyr kunne klare å sjekke opp to kvinner på en kveld?   Det går veldig fint an å sjekke opp en kvinne uten å klasse og være slibrig.   Det er slik de fleste oppegående menn sjekker opp kvinner. 

Selvsagt enig.

Det er som om noen menn er redd de ikke vil få damer lenger fordi de ikke kan trakassere dem uten å risikere motstand. Det var liksom så mye lettere når kvinnene lydig tuslet viljeløst med de hjem etter å ha blitt kløpet nok ganger i puppen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Er det ikke lov til å gi jenter en klem engang nå?»

"Våkn opp. Dette handler ikke om deg.

Hvorfor er det så mange menn som går i forsvarsposisjon med en gang #metoo kommer opp som tema? Du personlig er ikke anklaget for noe, hvorfor har du så stort behov for å beskytte deg?

Jeg hører til stadighet at #metoo-kampanjen blir møtt med kommentarer og holdninger som:
«Det er et hylekor.»
«Jeg syns det er så overdrevet.»
«Ja, det er fælt at noen har opplevd dette, men det er sikkert mange som overdriver også.» «Det er lett å utnytte denne kampanjen.»
«Jeg føler at jeg ikke kan gi jenter en klem en gang.»

Kommentarer og holdninger som de jeg nevner over er grunnen til at mange ikke tør å melde fra. De er redde for å ikke bli trodd, at de ikke skal bli hørt, ikke tatt på alvor

. Denne kampanjen handler om ofrene som går og bærer på vonde opplevelser, frykt for å miste jobben, frykten for å ikke bli trodd. Ikke frata de som har blitt utsatt for noe makten over sine egne følelser.

Jeg reagerer på at flere av personene som beklager seg i offentligheten «beklager at ofrene har følt det eller opplevd det sånn». De beklager ikke handlingene sine, de beklager «at noen kan ha følt seg sånn». Hvis du unnskylder deg offentlig så vet du at du har gjort noe som ikke er innafor og bør endre oppførselen sin som gjør at kvinner føler det sånn.

Jeg er så lei av å føle at jeg må forsvare #metoo-kampanjen. Ja - det er helt drøyt å se hvor mange saker som har kommet opp. Både historiene og omfanget er helt groteskt. Nesten helt utrolig. Så mange bransjer har hatt egne opprop for å bekjempe maktmisbruk og dårlig kultur. For det er det kampanjen handler om: Å bekjempe maktmisbruk, elendige holdninger og råtten kultur.

Det vi ser av #metoo-kampanjen er bare toppen av isfjellet.

Jeg syns det er bra at dritten kommer opp i lyset. Det er det som tydeligvis må til for å skape endring, og det er #metoo-kampanjen er et levende bevis på. Og da må du dessverre tåle å høre det. Igjen og igjen. For jenter opplever det igjen og igjen.

Jeg tror det er vanskelig for en mann å forstå hvordan uønsket seksuell oppmerksomhet oppleves. Jeg skal ikke gjøre noe inngående forsøk på å prøve å få dem til å forstå det heller. Men jeg kan gi et godt tips: Er du i tvil om hvordan ditt budskap - på fylla eller ei - kommer til å bli mottatt, så drit i å sende det. Jeg snakker ikke om «en klem» eller «så fin du var i dag» med et hyggelig smil - du vet hva jeg snakker om.

Jeg kan forstå at kampanjen kan virke overveldende og kanskje provoserende på mange, men jeg skal love deg at seksuell trakassering er verre enn «overveldende» og mer enn «provoserende».

Jeg vil oppfordre deg til å stille deg bak kampanjen, si ifra når du ser noe, og sympatisere med de som virkelig er ofrene her: De personene som har blitt utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet, seksuell trakassering eller seksuelle overgrep."

https://www.dagbladet.no/kultur/er-det-ikke-lov-til-a-gi-jenter-en-klem-engang-na/69340651

 

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter tåler dårlige sjekketriks, men #metoo handler ikke om fomlete flørting.

– Å ta noen på puppene uten at du har snakket med dem, eller å ta hånden under skjørtet på en jente som bestiller et glass vin i baren, er ikke greit, og hører heller ikke til noe sjekkeritual.

– Det viktigste nå, er å belyse et alvorlig samfunnsproblem. Jeg har ennå til gode å se at noen skriver om lange blikk eller klumsete sjekking.

Hun tror heller at mange er blitt overrasket over hvilke historier som faktisk deles, og hvor alvorlige de er. Og hun uroer seg ikke for at noen deler falske historier for å ta hevn eller ødelegge for andre.

– Å være et offer er ikke en attraktiv merkelapp. De fleste jeg har snakket med, syntes det var vondt og mest av alt skamfullt. Det er lettere å holde kjeft enn å være åpen om seksuelle overgrep.

Fortsatt lov å prøve seg

Samtidig vil hun berolige menn som nå bekymrer seg for at «det ikke skal være lov å prøve seg».

– Jeg tror ikke at gutter og menn skal være så engstelige. Jenter tåler dårlige sjekketriks, men #metoo handler ikke om fomlete flørting. Det handler om seksuelt maktmisbruk.

Hun er positiv til at flere og flere deler sine historier og er åpne rundt temaer som voldtekt og overgrep. Det kan føre til at flere tenker over hvordan de selv eller kamerater oppfører seg ute på byen.

– Det enkleste er å se en annen vei, men jeg håper #metoo-kampanjen får både kvinner og menn til å bli mer bevisste og gripe inn når noen går over en grense.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/R3BO5/-Jenter-taler-darlige-sjekketriks_-men-metoo-handler-ikke-om-fomlete-florting

 

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det har ikke blitt forbudt å flørte - Tips og triks til deg som «bare vil prøve deg»


En litt for vanlig respons til jenter og kvinner som forteller om grov trakassering er at «det må jo være lov å prøve seg» og «flørting er faktisk ikke forbudt». Det kan som kjent «være vanskelig for mange å vite forskjellen».

Det er unektelig en litt merkelig tilnærming. Insinuasjonen om at folk som opplever grov trakassering ikke skjønner at de «egentlig» bare har blitt flørtet med er frekk og arrogant.

Og hvis det faktisk er slik at mange som «bare vil prøve seg» selv ikke skjønner forskjellen er det ens eget ansvar å ta tak i problemet og LÆRE seg forskjellen.

Det bør strengt tatt ikke være en veldig vanskelig oppgave. Allikevel har jeg tatt meg bryet med å hjelpe de mest usikre litt på vei. Under følger en liste med tips og triks.
 

  • Hilse og smile til det motsatte kjønn: Helt innenfor!
  • Vise frem kølla uprovosert: Tenk deg om.
  • Invitere fremmede på kaffe: Hyggelig!
  • Invitere på sextreff i kjelleren din: Not so much.
  • Håndhilse: Vanlig høflighet.
  • Grafse tilfeldige på puppene eller i skrittet: Du bryter faktisk loven. Og du er en kødd.
  • Høflig spørre om å få sette seg ned: Lov å prøve.
  • Følge etter tilfeldige på vei hjem mens man plystrer og stirrer: På tide skjerpe seg.
  • Spørre om du kan spandere en drink: Ok.
  • Skjelle ut mottakeren fordi du ikke får sex tilbake: Idiot.
  • Spørre om noens telefonnummer/FB-kontakt eller lignende: Helt innenfor.
  • Selv finne frem til kontaktinformasjonen og benytte den til å sende penisbilder: På tide å skjerpe seg. Helt seriøst.
  • Forsøke å slå av en prat med noen du ikke kjenner: Kan være hyggelig.
  • Rope etter tilfeldige at de har bra pupper og at du gjerne vil ha de med deg hjem i sex-kjelleren din: Du er en kødd. Og det er trakassering.

    https://www.dagbladet.no/kultur/neida-det-har-ikke-blitt-forbudt-a-florte/68813331

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pewdiepie skrev:

nei det er nok ikke et resultat av metoo i det hele tatt, den oppførselen som du beskriver er helt vanlig. det er høfflige menn som hjelper til i hverdagen eller white knights som prøver å score noen poeng hos deg. en hasjtagg på internett har null innvirkning på menn i hverdagen. de som er griser er forsatt griser mens de fleste er helt normale og ordentlige menn som før og sjekker opp kvinner på vanlig måte....som før

Det var en rar hypotese. Så når du hjelper gamle damer over veien eller noen som har falt eller som har blitt slått ned, så gjør du det kun for å score poeng og komme i buksene på henne? Enda godt at hypotesen din handler mer om deg selv enn om andre menn, for det finnes faktisk menn som er høflige mot kvinner uten å prøve å score poeng, men bare fordi de er hyggelige personer og anser kvinner som personer og ikke objekter de kan score som ikke er verdt folkeskikk eller høflighet om det ikke gir dem noen goder tilbake.

Og heldigvis har denne hasjtaggen og kampanjen positiv innvirkning på menn i hverdagen, griser skjerper seg, og helt normale ordentlige menn nøler ikke lenger med å gripe inn for nå vet de at situasjoner de har vært usikre i hvordan håndtere når de ser det, er helt uakseptable og har mye lettere for å gripe inn.

 

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en rar hypotese. Så når du hjelper gamle damer over veien eller noen som har falt eller som har blitt slått ned, så gjør du det kun for å score poeng og komme i buksene på henne? Enda godt at hypotesen din handler mer om deg selv enn om andre menn, for det finnes faktisk menn som er høflige mot kvinner uten å prøve å score poeng, men bare fordi de er hyggelige personer og anser kvinner som personer og ikke objekter de kan score som ikke er verdt folkeskikk eller høflighet om det ikke gir dem noen goder tilbake.

Og heldigvis har denne hasjtaggen og kampanjen positiv innvirkning på menn i hverdagen, griser skjerper seg, og helt normale ordentlige menn nøler ikke lenger med å gripe inn for nå vet de at situasjoner de har vært usikre i hvordan håndtere når de ser det, er helt uakseptable og har mye lettere for å gripe inn.

 

Anonymkode: 86a26...bf9

uff her kverulerer du. nei , men mange menn kommer løpende til unnsetning for de litt mer pene damene pga de er pene og pga de får en stjerne i boken. dette vet du selv så hvorfor kverulerer du ?

stygge kvinner får ganske lite hjelp iforhold til veldig pene damer, da kommer menn løpende med det minste nød og ramaskrik

kjære deg, Meetoo har NULL innvirkning på menn i hverdagen, er ikke alle som har hørt hasjtaggen engang. meetoo er kun på internett og sosiale medier eler i avisen man har hørt om, ikke alle som er innpå eller følger med. uansett påvirker det ikke menn i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, pewdiepie skrev:

uff her kverulerer du. nei , men mange menn kommer løpende til unnsetning for de litt mer pene damene pga de er pene og pga de får en stjerne i boken. dette vet du selv så hvorfor kverulerer du ?

stygge kvinner får ganske lite hjelp iforhold til veldig pene damer, da kommer menn løpende med det minste nød og ramaskrik

kjære deg, Meetoo har NULL innvirkning på menn i hverdagen, er ikke alle som har hørt hasjtaggen engang. meetoo er kun på internett og sosiale medier eler i avisen man har hørt om, ikke alle som er innpå eller følger med. uansett påvirker det ikke menn i det hele tatt

Du kan snakke på dine egne vegne, men ikke snakk på andre menns vegne.
Det er sykt at du ser sånn på det og mener at menn bare hjelper pene jenter og hjelper kvinner for å få stjerne i boka.
Du tilhører heldigvis mindretallet :) Tipper du er en sånn en som klager på at kvinner friendzoner deg også, for eneste grunnen til at du har giddi å vært hyggelig med hun er fordi du håper å få deg noe. Trist å ha et så objektiviserende syn på kvinner.

Det finnes mange menn som behandler kvinner som medmennesker og kommer løpende og hjelper fordi de ser at de kan trenge hjelp. Uavhengig om kvinnen er stygg eller pen.
Og mange menn blir positivt påvirket av metoo. Et krav og en inspirasjon om holdningsendring fører til nettopp holdningsendring, men desverre ikke alle (som deg) som er interessert i å være et bra medmenneske.

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan snakke på dine egne vegne, men ikke snakk på andre menns vegne.
Det er sykt at du ser sånn på det og mener at menn bare hjelper pene jenter og hjelper kvinner for å få stjerne i boka.
Du tilhører heldigvis mindretallet :) Tipper du er en sånn en som klager på at kvinner friendzoner deg også, for eneste grunnen til at du har giddi å vært hyggelig med hun er fordi du håper å få deg noe. Trist å ha et så objektiviserende syn på kvinner.

Det finnes mange menn som behandler kvinner som medmennesker og kommer løpende og hjelper fordi de ser at de kan trenge hjelp. Uavhengig om kvinnen er stygg eller pen.
Og mange menn blir positivt påvirket av metoo. Et krav og en inspirasjon om holdningsendring fører til nettopp holdningsendring, men desverre ikke alle (som deg) som er interessert i å være et bra medmenneske.

Anonymkode: 86a26...bf9

jeg har aldri blitt friendzonet

jeg vet ikke om du er stokk dum, leker dum eller bare er naiv, det er plenty av menn som kommer løpende til hjelp bare fordi hun er pen eller vil ha en stjerne i boken, om du ikke viste det så må du våkne opp. 

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=White Knight

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pewdiepie skrev:

jeg har aldri blitt friendzonet

jeg vet ikke om du er stokk dum, leker dum eller bare er naiv, det er plenty av menn som kommer løpende til hjelp bare fordi hun er pen eller vil ha en stjerne i boken, om du ikke viste det så må du våkne opp. 

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=White Knight

 

Jeg vet at det finnes menn som er sånn ja, men det betyr ikke at det er derfor alle menn hjelper kvinner eller forhindrer drittsekk oppførsel mot kvinner fra andre menn.
Begrepet white knight i denne forstanden er forsåvidt skapt av internett mannsjåvinister som har kvinnesynet jeg beskrev over, og er ikke noe som vanlige menn som hjelper kvinner kjenner seg igjen i.

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det finnes menn som er sånn ja, men det betyr ikke at det er derfor alle menn hjelper kvinner eller forhindrer drittsekk oppførsel mot kvinner fra andre menn.
Begrepet white knight i denne forstanden er forsåvidt skapt av internett mannsjåvinister som har kvinnesynet jeg beskrev over, og er ikke noe som vanlige menn som hjelper kvinner kjenner seg igjen i.

Anonymkode: 86a26...bf9

jeg sa ALDRIG at alle menn var slik, hvorfor kverulerer du ? har du lest det jeg har skrevet?

jeg sa at MANGE menn holder på slik. Vanlige menn også. men men, du gidder vell ikke høre, du får bare forsette og være naiv og tro det bare er mannsjåvinister som holder på slik, alle menn er kåte og mange gjør ganske mye for å få seg noe. Kom deg ut av boblen din , verden er ikke perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, pewdiepie skrev:

jeg sa ALDRIG at alle menn var slik, hvorfor kverulerer du ? har du lest det jeg har skrevet?

jeg sa at MANGE menn holder på slik. Vanlige menn også. men men, du gidder vell ikke høre, du får bare forsette og være naiv og tro det bare er mannsjåvinister som holder på slik, alle menn er kåte og mange gjør ganske mye for å få seg noe. Kom deg ut av boblen din , verden er ikke perfekt

Det vet vi jo, det er jo derfor det kommer frem så ekstremt mange #metoo saker også. Og det er nettopp det synet og holdningen til kvinner som må endres. Man står ikke fri til å klå på en kvinne bare fordi man er kåt og krysser mange grenser for å få seg noe, og det skal ikke være sånn at fordi man hjelper en kvinne så skylder hun deg noe bare fordi du er kåt og hjalp henne med intensjon om å få deg noe tilbake. Det er holdningene til slike menn som må endres, og hvis du ikke forstår det eller vil bidra til det så er det du som bør komme deg ut av boblen din og begynne å ta ansvar for at vi alle kan få en bedre verden, slik resten av oss gjør.

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pewdiepie skrev:

jeg sa ALDRIG at alle menn var slik, hvorfor kverulerer du ? har du lest det jeg har skrevet?

jeg sa at MANGE menn holder på slik. Vanlige menn også. men men, du gidder vell ikke høre, du får bare forsette og være naiv og tro det bare er mannsjåvinister som holder på slik, alle menn er kåte og mange gjør ganske mye for å få seg noe. Kom deg ut av boblen din , verden er ikke perfekt

Jeg har faktisk aldri opplevd å bli trakassert av menn som bare er kåte. Selv disse prater som oftest vanlig. Og når jeg er kåt så seksuelt trakasserer jeg heller ingen. En del menn her inne sier jo selv at de er blitt trakassert av kvinner. Jeg er kvinne, jeg har ikke trakassert noen. Hvorfor skulle jeg beskyttet andre kvinner som trakasserer?

Anonymkode: da5ed...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Terence
5 timer siden, Ardwinna skrev:

JA: "Du ser tiltrekkende og hyggelig ut! Prate over en øl/drink?"
NEI!: "Jævla sexye pupper du har da! *Tafse-grafse-glise-grynte* Pule?"

JA: Flørte ved hjelp av blikk, smil og ta kontakt for å prate.
NEI!: Flørte ved å klå og grafse før du en gang har åpnet kjeften og snakket med vedkommende, og ta ethvert nei som et ønske om enda mer aggressive fremstøt.

Ganske greie kjøreregler. De fleste kvinner takler både fyllerør og dårlig flørting uten å føle seg forulempet og krenket nok til å skrike "METOO!" Heldigvis takler de fleste menn også både alkohol innabords og lettkledde damer uten å gå helt i apemodus og fikle med puppene og rumpa/skrittet før de har sjekket responsen på mer uskyldige fremstøt.

Dette er kun greie kjøreregler for de menn du ser for deg i hodet ditt (6/10 og opp). Men mye av det du skriver under "JA" er risky business for menn som er 2/10 på utseendeskalaen, og som derfor allerede er sett på som creepy (markert i bold). For la oss ikke late som at utseende ikke har mye å si for akkurat hvor grensene går for seksuell trakassering. Dette er noe av det som gjør det forvirrende for enkelte. For ikke alle forstår at disse grensene til en viss grad er individuelt betinget, ikke bare i forhold til den enkelte kvinne, men også i forhold til den enkelte mann. 

En 8/10 kan generelt ta seg vesentlig større friheter hva angår fysisk flørting enn hva en 2/10 kan. Så lenge vi bare snakker om hvilken respons man får der og da, så er det selvsagt helt ok (ingenting nytt i at pene mennesker får bedre respons). Men når det i praksis blir et juridisk spørsmål, hvor utseende skiller en "kriminell" fra en "ikke-kriminell", eller man risikerer offentlig gapestokk i sosiale medier (#meeto) fordi man gjør akkurat det samme som kompiser, men er stygg i tillegg, da blir trakasseringshysteriet med en gang noe langt mer alvorlig og usympatisk.

Endret av Terence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok i allefall tro at det har ført til at forsiktige og hensynsfulle menn nok tar noe mindre kontakt og initiativ. Vi så særlig under #Jegharopplevd at det var mye rart som ble rapportert, alt fra forferdelige overgrep, til uskyldige middagsinvitasjoner og jeg forstår at mange nok vil begrense seg både av hensyn til hvordan den andre kan oppleve det, og at en selv risikerer å få livet snudd på hodet. 

At folk tar mer hensyn er selvfølgelig bra, men jeg tror samtidig at dette kan bidra til å skape en enda mer usunn sjekkekultur. På samlivsdelen av forumet ser vi mange, særlig kvinner, som er missfornøyde med "datingkjøret" på Tinder og andre nettløsninger, og at menn som sjekker dem opp ofte er usympatiske og kun ute etter sex. Når vi gjør sjekking i hverdagen vanskeligere og/eller mer uglesett er jeg redd dette også vil bidra til den usunne sjekkekulturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Terence skrev:

Dette er kun greie kjøreregler for de menn du ser for deg i hodet ditt (6/10 og opp). Men mye av det du skriver under "JA" er risky business for menn som er 2/10 på utseendeskalaen, og som derfor allerede er sett på som creepy (markert i bold). For la oss ikke late som at utseende ikke har mye å si for akkurat hvor grensene går for seksuell trakassering. Dette er noe av det som gjør det forvirrende for enkelte. For ikke alle forstår at disse grensene til en viss grad er individuelt betinget, ikke bare i forhold til den enkelte kvinne, men også i forhold til den enkelte mann. 

En 8/10 kan generelt ta seg vesentlig større friheter hva angår fysisk flørting enn hva en 2/10 kan. Så lenge vi bare snakker om hvilken respons man får der og da, så er det selvsagt helt ok (ingenting nytt i at pene mennesker får bedre respons). Men når det i praksis blir et juridisk spørsmål, hvor utseende skiller en "kriminell" fra en "ikke-kriminell", eller man risikerer offentlig gapestokk i sosiale medier (#meeto) fordi man gjør akkurat det samme som kompiser, men er stygg i tillegg, da blir trakasseringshysteriet med en gang noe langt mer alvorlig og usympatisk.

Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Utseendet har faktisk ingenting å si for meg eller de damene jeg kjenner. En gris er en gris, uansett hvor striglet og pen han er er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ardwinna skrev:

Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Utseendet har faktisk ingenting å si for meg eller de damene jeg kjenner. En gris er en gris, uansett hvor striglet og pen han er er.

Enig. Voldtekt er voldtekt og like traumatisk enten det er en som ser ut som Brad Pitt eller Gollum.
Det er et av de dummeste argumentene jeg hører fra menn, at kvinner bedømmer handlingen etter utseendet, ofte er dette mindre pene menn selv som nok en gang prøver å blame andre for at de ikke drar damer selv. Seksuell trakassering er upassende, uønsket og krenkende oppførsel og er ikke noe bedre om overgriperen er pen. Dette er ikke en kampanje mot stygge menn, det er en kampanje mot respektløse menn med dårlig kvinnesyn!

Anonymkode: 86a26...bf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...