Gå til innhold

Jeg gjorde noe veldig dumt. Barnet vårt ligger på sykehus og jeg dro og lå med en annen mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at mange ser på  bakgrunnen til TS sin utroskap som formildende. Jeg vil si jeg oppfatter den som skjerpende.

Anonymkode: ca0a0...f1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange ser på  bakgrunnen til TS sin utroskap som formildende. Jeg vil si jeg oppfatter den som skjerpende.

Anonymkode: ca0a0...f1e

Er helt enig.

Hvor er mannen oppi dette? Har ikke han like mye behov for nærhet som kan lindre smerten litt? Han satt på sykehuset å gråt seg i søvn for å ha et mareritt å våkne opp å oppdage at dette er realiteten. 

Kan si jeg hadde blitt veldig svak å sårbar i denne situasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Er helt enig.

Hvor er mannen oppi dette? Har ikke han like mye behov for nærhet som kan lindre smerten litt? Han satt på sykehuset å gråt seg i søvn for å ha et mareritt å våkne opp å oppdage at dette er realiteten. 

Kan si jeg hadde blitt veldig svak å sårbar i denne situasjonen. 

Helt utrolig at så mange bagatelliserer TS sine handlinger. I de fleste tråder angående utroskap «halshugges» den som har vært utro. Her er det ekstraordinært ille.

Anonymkode: ca0a0...f1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg skjønner denne ikke var så lett å forklare for deg.

Anonymkode: 22555...8c6

Fordi du definerer hvor rett du har, ut fra hvor mange «likes» du får på et nettforum. Men nå orker jeg ikke å synke lengre ned i nivå. Du skjønner hva jeg mener, men kverulerer.

Anonymkode: e5756...03f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Jeg greier ikke å anse at et menneske som har gjort et feiltrinn skal sees på som en vandrende kreftsvulst. Det blir for meg en søkt oppfatning av et medmenneske. I denne saken er det heller ingen som "puler rundt" men har begått en feil en gang pga en vanskelig situasjon. Men jeg forstår at du må få det til å høres verre ut enn det er, for å fremme poenget ditt. Det gjør det derimot ikke mer riktig.

Det er nok ikke kun snakk om "smak" men heller evnen til å skjønne at folk begår feil og evnen til å likevel se på de som mennesker og ikke vandrende kreft.

Btw: Iom at du ser på TS som en vandrende kreftsvulst, hvor lenge gjelder da dette? Livet ut? Eller er det rom for tilgivelse og forståelse en gang ila livet? La oss si hun lever i 40 år til.

Anonymkode: 22555...8c6

Jeg trenger troligvis ikke å tilgi henne, så det spørsmålet kunne mannen svart på, hvis han fikk vite det. Jeg tilgir ikke.

Anonymkode: e5756...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Mest likes»? Troller du, eller er du 15 år?

Anonymkode: e5756...03f

Fortsatt uforståelig at du ikke skjønte meningen min med likesene.

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du definerer hvor rett du har, ut fra hvor mange «likes» du får på et nettforum. Men nå orker jeg ikke å synke lengre ned i nivå. Du skjønner hva jeg mener, men kverulerer.

Anonymkode: e5756...03f

Sorry, men her tar du feil. Igjen. Jeg har aldri sagt hvor "rett" jeg ar, jeg bare uttrykker mitt synspunkt om saken og dertilhørende "utroskap". Og i da skrivende stund er det 65 stk som er enig i det jeg sier. Det er ikke jeg som får likesene, men derimot meningen jeg uttrykte.

Du vrir det til som at noen har rett og ikke rett i denne saken.Det finnes det som kjent ikke noe fasitsvar på, da folk har ulike meninger. Men å kalle folk for kreftsvulster og slikt utfra denne saken kan neppe sies å være rett uansett.

Anonymkode: 22555...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger troligvis ikke å tilgi henne, så det spørsmålet kunne mannen svart på, hvis han fikk vite det. Jeg tilgir ikke.

Anonymkode: e5756...03f

Så denne personen og andre i lignende situasjoner ville vært som kreft for deg livet ut? Hva om det var folk i nær familie eller slekt som gikk i baret?

Du framstår som et meget dømmende vesen. Men, men. Deg om det:-)

Anonymkode: 22555...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dømme deg, og mener ikke nødvendigvis at det er feil av deg å ikke fortelle det, personlig hadde jeg ikke hatt samvittighet til å ikke fortelle det til mannen min. Har dessverre vært utro selv og valgte å være ærlig om det da det føltes galt å ikke fortell det. Men dersom du bestemmer deg for å fortelle det bør du vente til situasjonen roer seg. Vil nesten si at det er mer egoistisk å fortelle det nå når dere står midt oppi dette enn det er å holde det skjult.

Anonymkode: f39dd...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Dette må være noe av det verste jeg har lest. Får håpe du tar kontakt med fastlegen din og får deg en time til psykiater. 

 

Og mannen din har det ille nok som det er akkurat nå, så dette bør du bære på selv, til tross for at du helt sikkert har lyst til å få tilgivelse av ham så snart som mulig.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en artikkel alle burde lese:

https://morgenbladet.no/ideer/2015/11/helt-normal-utroskap

Det er en forferdelig ting å gjøre, men utroskap handler ofte - som Sissel Gran skriver - om å føle seg levende igjen. Sånn sett er det lett å se at man i en situasjon som du har vært i lengter etter å føle seg levende, fri og sett.

Men hva du bør gjøre nå... Jeg vet rett og slett ikke. Det kommer an på hvordan du leverer med dette, om du tror det er risiko for at noe sånt gjentar seg og hvordan du tror mannen din vil ta dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Dette er en artikkel alle burde lese:

https://morgenbladet.no/ideer/2015/11/helt-normal-utroskap

Det er en forferdelig ting å gjøre, men utroskap handler ofte - som Sissel Gran skriver - om å føle seg levende igjen. Sånn sett er det lett å se at man i en situasjon som du har vært i lengter etter å føle seg levende, fri og sett.

Men hva du bør gjøre nå... Jeg vet rett og slett ikke. Det kommer an på hvordan du leverer med dette, om du tror det er risiko for at noe sånt gjentar seg og hvordan du tror mannen din vil ta dette.

Jada, unnskyldninger fra utro folk. De driter i at deres partnere sitter knust tilbake, bare de føler seg levende. Hva skjedde med å oppsøke psykolog, begynne med hobby, utdanning eller noe annet? MÅ man pule for å føle seg levende? Enda med helt tilfeldige folk på byen, som kan ha klamydia, hiv og sånt? 

Anonymkode: 38bba...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada, unnskyldninger fra utro folk. De driter i at deres partnere sitter knust tilbake, bare de føler seg levende. Hva skjedde med å oppsøke psykolog, begynne med hobby, utdanning eller noe annet? MÅ man pule for å føle seg levende? Enda med helt tilfeldige folk på byen, som kan ha klamydia, hiv og sånt? 

Anonymkode: 38bba...436

Jeg tror ikke det finnes et menneske som er uenig i at det er langt mer konstruktivt å gå til psykolog eller gjøre andre ting enn å være utro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig helt hårreisende egoistisk å måtte føle seg SETT når barnet ditt ligger på sykehuset og kjemper for livet. Det er da man skal driter i egne behov og nykker. Det er barnet som skal bli sett i slik situasjon. Som sagt, hva skjer hvis barnet blir sykt igjen eller mannen blir syk, hvis dette er ts sin måte å takle problemer på? Da er det tilbake til byen og finne neste ledige pikk. Patetisk. 

Anonymkode: 38bba...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, CamillaCollett skrev:

Jeg tror ikke det finnes et menneske som er uenig i at det er langt mer konstruktivt å gå til psykolog eller gjøre andre ting enn å være utro.

Neida, men dere som er utro må jo selvfølgelig unnskylde dere med et eller annet. 

Anonymkode: 38bba...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men dere som er utro må jo selvfølgelig unnskylde dere med et eller annet. 

Anonymkode: 38bba...436

Jeg synes det er interessant at en parterapeut forstår fenomenet. En parterapeut er et menneske som møter mennesker i parkriser og vet en god del om menneskelige reaksjoner på godt og vondt. I blant oppfører mennesker seg på destruktive måter og handler mot bedre vitende og mot eget verdisyn. Det er virkelig ikke bra, men det er sånt som foregår her i verden uten at jeg klarer å sette meg til doms over det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men dere som er utro må jo selvfølgelig unnskylde dere med et eller annet. 

Anonymkode: 38bba...436

Jeg har ikke vært utro selv noen gang, men jeg ser absolutt at det er mekanismer som gjør at mennesker kan ta dårlige valg.

Jeg kunne helt klart tilgitt en partner som gjorde en feil en gang - om han var ærlig med det relativt raskt. I en slik situasjon som i tråden her, kanskje når barnet var hjemme igjen og hverdagen litt tilbake. Og han ikke hadde utsatt meg for smitterisk i mellomtiden.

Jeg tror ikke jeg kunne klart å stole på en som over tid valgte å fokusere ut fra parforholdet uten å gå fra meg, eller en som valgte å ikke fortelle meg om det før det kanskje kom som en forsnakkelse eller forsøk på å lette egen samvittighet etter lang tid/år.

Anonymkode: e5383...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid
På 14.1.2018 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Barnet vårt har hatt en kritisk tilstand siden jul(trenger å anonymisere) men er nå på bedringens vei selv om vi ikke får reise hjem før om to uker. Denne tiden har vært et sant helvetet med bekymringer, null søvn og et annet barn som krever sin del av oppmerksomhet. I går hadde jeg og mannen en krangel(var han som skulle være med barnet på sykehuset) og jeg skulle egentlig dra hjem til andre barnet vårt. Men barnet ville fælt overnatte hos min søster og mitt tantebarn. Sa det var ok. Istedenfor å dra hjem dro jeg på byen og etter tre glass begynte jeg å gråte. For jeg rakk ikke gråte når barnet var på det dårligste. Etter det dro jeg på et annet utested, tok et par drinker til og møtte en veldig søt mann. Vi klinte og dro hjem til han og hadde sex. Liker han ikke på den måten og han er glemt nå. Er jeg en grusom person? Jeg hadde så veldig behov for nærhet fra en mann i det øyeblikket.

Anonymkode: 0474b...fd5

 

 

På 14.1.2018 den 0.57, AnonymBruker skrev:

Og burde jeg fortellee mannen?

Du hadde ikke trengt å skrive alt dette. Det hadde holdt med : " ......møtte en veldig søt mann. Vi klinte og dro hjem til han og hadde sex. Og burde jeg forelle mannen? " 

Du har ingen gode unnskyldninger for begå utroskap. Barn på sykehus, sårbar og manglende nærhet gjør ikke noe forskjell. Og ja, du burde fortelle mannen din. Tenk om det var han som gjorde det du har gjort - er helt sikker på at innlegget ditt hadde vært et helt annet.   

Utroskapet fortsetter helt til du forteller om det. Bryr du deg om ham forteller du selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Jeg synes det er interessant at en parterapeut forstår fenomenet. En parterapeut er et menneske som møter mennesker i parkriser og vet en god del om menneskelige reaksjoner på godt og vondt. I blant oppfører mennesker seg på destruktive måter og handler mot bedre vitende og mot eget verdisyn. Det er virkelig ikke bra, men det er sånt som foregår her i verden uten at jeg klarer å sette meg til doms over det.

 

Helt greit at man forstår, men du forsvarer jo ts og fremstiller utroskap som bagatell. 

Anonymkode: 38bba...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit at man forstår, men du forsvarer jo ts og fremstiller utroskap som bagatell. 

Anonymkode: 38bba...436

Da vil jeg gjerne få påpeke at jeg på ingen måte mener at utroskap er en bagatell. Det er alvorlig og feil og alt som finnes. Nettopp fordi det er alvorlig er det vanskelig å si hvordan hun skal gå videre. Skal hun servere mannen sin nok et slag i ansiktet i situasjonen de er i nå? Jeg er ikke sikker. Denne familien trenger ikke voksne som er enda mer nedbrutt enn det de allerede er. Men hvis hun velger å ikke fortelle må hun også vite at hun aldri noensinne gjør noe lignende igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Da vil jeg gjerne få påpeke at jeg på ingen måte mener at utroskap er en bagatell. Det er alvorlig og feil og alt som finnes. Nettopp fordi det er alvorlig er det vanskelig å si hvordan hun skal gå videre. Skal hun servere mannen sin nok et slag i ansiktet i situasjonen de er i nå? Jeg er ikke sikker. Denne familien trenger ikke voksne som er enda mer nedbrutt enn det de allerede er. Men hvis hun velger å ikke fortelle må hun også vite at hun aldri noensinne gjør noe lignende igjen.

Neida, mye bedre at han får høre det fra andre eller blir smittet med noe. 

Anonymkode: 38bba...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...