Gå til innhold

Jeg gjorde noe veldig dumt. Barnet vårt ligger på sykehus og jeg dro og lå med en annen mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er av de som ville visst og kunne gått videre sammen - om partneren jobbet med å finne ut av hvorfor reaksjon ble som den ble. Hadde jeg fått visst 5 år senere, tror jeg ikke jeg ville klart å stole på ham igjen.

Har du tenkt å teste deg for SUS ts? Hva gjør du i mellomtiden om du ikke forteller? 

Anonymkode: e5383...963

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mindre lavmål å prøve å holde familien sammen, enn å la det gå åt skogen pga et uoverveid feiltrinn i en fæl situasjon.

Men noen evner ikke se helheten, de er altfor opptatt av feiltrinnet og skal kun fokusere på det. Du kan gjerne tro du er bedre enn meg, men da må du evne å se helheten i ting, ikke bare en enkelthendelse. Dette gjelder stort sett alt vi foretar oss i samfunnet.

Anonymkode: 22555...8c6

Hehe.... helheten i dette er "familie i alvorlig krise. To foreldre som våker over sitt barn, veldig syke barn. To foreldre spm krangler pga anspenthet og stress over sykt barn. Den ene forelderen drar til sykt barn, mens den andre drar ut for å få bekreftelse, trøst og oppmerksomhet fra en annen mann i form av trøsteknull."

Ja du.....

Anonymkode: 86159...9ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som går ut på byen mens barnet ligger syk på sykehuset - det er DER du burde begynne med.  

Anonymkode: 339c2...7ce

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe.... helheten i dette er "familie i alvorlig krise. To foreldre som våker over sitt barn, veldig syke barn. To foreldre spm krangler pga anspenthet og stress over sykt barn. Den ene forelderen drar til sykt barn, mens den andre drar ut for å få bekreftelse, trøst og oppmerksomhet fra en annen mann i form av trøsteknull."

Ja du.....

Anonymkode: 86159...9ca

Japp. Man er som kjent ikke en maskin. Alle kan gjøre feil, men bør ikke nødvendigvis henrettes pga dette.

Anonymkode: 22555...8c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tilhører kanskje den delen av befolkningen som ikke ser mest kategorisk strengt på utroskap, men i akkurat denne situasjonen ville det trolig vært det siste jeg hadde funnet på. En familie i krise, og TS håndterer det med å være utro med en tilfeldig. Gud hjelpe, for en oppførsel.

Anonymkode: ca0a0...f1e

Ja, det er jo temmelig søkt oppførsel, og det er derfor hun må bruke denne hendelsen til å prøve å forstå hva som virkelig rører seg inni henne.

Ja, det er utroskap, men det er noe mer også; det er blant annet avreagering med alkohol på en krise, noe som kan være første trinnet mot et alkoholproblem. 

Og det er tydelig at i denne krise klarer de ikke å vende seg mot hverandre, og kanskje blir det vanskelig å også snakke med venner hvis de ikke har opplevd det samme.

TS; det finnes en del pasientforeninger som arbeider opp mot problematikk med syke barn, og mange av dem er veldig flinke og har kontaktpersoner man kan nå. Det høres ut som du mangler en å betro deg til som skjønner hvordan dette er for deg, og om du er aleine med smerten kan fort utroskap blir de minste problemet ditt... Det finnes foreninger for hjertesyke barn, leversyke barn, krefttsyke barn, barn med ernæringsproblemer, barn med psykiske problemer, og mange andre tilstander. Det finnes oversikt over foreningene blant annet her:  http://www.ffo.no/Medlemsorganisasjoner/ 

 

Anonymkode: df0fb...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS - ditt störste feilskjär var nok å bruke tid på KG for å fortelle om dette. Fordi her er utroskap den aller, aller störste synd, Er man utro - uansett - så er man ond, umoralsk og fortjener å bli steinet. Det er ingenting annet i hele verden man kan gjöre mot et annet menneske som er så ille. Ikke drap, ikke voldtekt, ingen type lögner eller noe som helst. 

Når det er sagt: nei, smart var det du gjorde neppe. Men  - som noen få andre her også har påpekt - livet er ikke svart/hvitt. Vi vet ikke hvordan vi reagerer i krisesituasjoner. At foreldre som har veldig syke barn krangler er helt vanlig. Hvor mange par som har mistet et barn er det ikke som går fra hverandre?? Det er MANGE. Fordi man greier ikke sörge sammen, man greier ikke å bearbeide denne grusomme opplevelsen sammen. Det er fakta, og det sier litt om det presset foreldre er under når det gjelder syke barn. 

Rådet du fikk fra en annen om å snakke med en god veninne tror jeg er viktig. Du trenger helt klart å bearbeide det du har värt gjennom på en eller annen måte, og det er ikke å gå på byen og drikke. Det ser du jo også selv. 

Om du skal fortelle om dette til mannen? Vet ikke. Personlig mener jeg at et sånt tilfelle av utroskap er noe jeg ikke ville visst. Det er ingen unnskyldning ä väre i en presset og vanskelig situasjon, men det er en forklaring.  Jeg tenker at ved å fortelle om det, så overförer man byrden og hele saken på partneren. Man skal liksom väre «snill» og fortelle om sine feil, men det man gjör er å lage et helvete for partner, samtidig som man har lettet sin egen samvittighet.

I akkurat denne situasjonen kan det at du fikk avreagere litt (om enn ikke på verdens lureste måte) väre positivt for dere i fortsettelsen. Jeg vet at jeg banner i KG-kirka når jeg uttrykker det sånn, men jeg tenker at du fikk utlöp for sorg/fortvilelse etc og at du dermed kan väre bedre rustet til å nå se framover og dermed komme videre i en situasjon som har värt vanskelig for hele familien. 

Håper det går bra med barnet og at alt er i orden på den fronten. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, regine skrev:

TS - ditt störste feilskjär var nok å bruke tid på KG for å fortelle om dette. Fordi her er utroskap den aller, aller störste synd, Er man utro - uansett - så er man ond, umoralsk og fortjener å bli steinet. Det er ingenting annet i hele verden man kan gjöre mot et annet menneske som er så ille. Ikke drap, ikke voldtekt, ingen type lögner eller noe som helst. 

Når det er sagt: nei, smart var det du gjorde neppe. Men  - som noen få andre her også har påpekt - livet er ikke svart/hvitt. Vi vet ikke hvordan vi reagerer i krisesituasjoner. At foreldre som har veldig syke barn krangler er helt vanlig. Hvor mange par som har mistet et barn er det ikke som går fra hverandre?? Det er MANGE. Fordi man greier ikke sörge sammen, man greier ikke å bearbeide denne grusomme opplevelsen sammen. Det er fakta, og det sier litt om det presset foreldre er under når det gjelder syke barn. 

Rådet du fikk fra en annen om å snakke med en god veninne tror jeg er viktig. Du trenger helt klart å bearbeide det du har värt gjennom på en eller annen måte, og det er ikke å gå på byen og drikke. Det ser du jo også selv. 

Om du skal fortelle om dette til mannen? Vet ikke. Personlig mener jeg at et sånt tilfelle av utroskap er noe jeg ikke ville visst. Det er ingen unnskyldning ä väre i en presset og vanskelig situasjon, men det er en forklaring.  Jeg tenker at ved å fortelle om det, så overförer man byrden og hele saken på partneren. Man skal liksom väre «snill» og fortelle om sine feil, men det man gjör er å lage et helvete for partner, samtidig som man har lettet sin egen samvittighet.

I akkurat denne situasjonen kan det at du fikk avreagere litt (om enn ikke på verdens lureste måte) väre positivt for dere i fortsettelsen. Jeg vet at jeg banner i KG-kirka når jeg uttrykker det sånn, men jeg tenker at du fikk utlöp for sorg/fortvilelse etc og at du dermed kan väre bedre rustet til å nå se framover og dermed komme videre i en situasjon som har värt vanskelig for hele familien. 

Håper det går bra med barnet og at alt er i orden på den fronten. 

 

Meget godt skrevet. Er glad for å se at det finnes andre som også evner å se helheten, uten å dra folk til giljotinen med en gang.

Er veldig mange sneversynte moralister her, som sannsynligvis ikke er så plettfrie som de vil ha det til, i virkeligheten:-)

Anonymkode: 22555...8c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke dømme deg. Jeg gikk igjennom en abort et år og kranglet mye med samboeren det siste halve året. Opplevde manglende støtte. Drakk med klassekamerater og lå med en i klassen. Jeg fortalte aldri han det, men det ble uansett slutt mellom oss rimelig kjapt etterpå. 

Men jeg rettferdiggjør det ikke! Du burde egentlig ha dratt hjem og drukket der om ikke annet. Ringt en venninne kanskje? Psykolog, en psykiatrisk sykepleier på sykehuset?

TTrist at ditt barn er syk. Men jeg ville fortalt om jeg 100% ville at forhold skulle vare. Når ting roer seg ned.

I mitt tilfelle har jeg vel innsett det var siste sparket i ræva for å komme meg ut av forholdet. Jeg var ikke tiltrukket av han jeg lå med.. 

Anonymkode: bb838...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tilhører kanskje den delen av befolkningen som ikke ser mest kategorisk strengt på utroskap, men i akkurat denne situasjonen ville det trolig vært det siste jeg hadde funnet på. En familie i krise, og TS håndterer det med å være utro med en tilfeldig. Gud hjelpe, for en oppførsel.

Anonymkode: ca0a0...f1e

Hadde du spurt TS før denne situasjonen hadde hun sikkert svart det samme som deg. Det er nemlig slik det fungerer i en krise, man er ikke seg selv og reagerer ofte irrasjonelt og på måter man ikke kunne forestilt seg på forhånd.  

Anonymkode: 79caa...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet vårt har hatt en kritisk tilstand siden jul(trenger å anonymisere) men er nå på bedringens vei selv om vi ikke får reise hjem før om to uker. Denne tiden har vært et sant helvetet med bekymringer, null søvn og et annet barn som krever sin del av oppmerksomhet. I går hadde jeg og mannen en krangel(var han som skulle være med barnet på sykehuset) og jeg skulle egentlig dra hjem til andre barnet vårt. Men barnet ville fælt overnatte hos min søster og mitt tantebarn. Sa det var ok. Istedenfor å dra hjem dro jeg på byen og etter tre glass begynte jeg å gråte. For jeg rakk ikke gråte når barnet var på det dårligste. Etter det dro jeg på et annet utested, tok et par drinker til og møtte en veldig søt mann. Vi klinte og dro hjem til han og hadde sex. Liker han ikke på den måten og han er glemt nå. Er jeg en grusom person? Jeg hadde så veldig behov for nærhet fra en mann i det øyeblikket.

Anonymkode: 0474b...fd5

Det syntes jeg var temmelig lavmål ja....

Og at du hadde overskudd og interesse av å dra på byen i en sånn situasjon er helt utrolig. Beklager, men min sympati får du ikke. Og ja, dette må du fortelle. Og ja, selvsagt vil han bli ute av seg og sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går helt fint. En reaksjon i en vanskelig tid. Ingen trenger å vite, blir nok bare verre om du sier noe.

Hadde holdt kjeft for evig.

Anonymkode: 22555...8c6

Helt enig.

Anonymkode: ce616...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, regine skrev:

TS - ditt störste feilskjär var nok å bruke tid på KG for å fortelle om dette. Fordi her er utroskap den aller, aller störste synd, Er man utro - uansett - så er man ond, umoralsk og fortjener å bli steinet. Det er ingenting annet i hele verden man kan gjöre mot et annet menneske som er så ille. Ikke drap, ikke voldtekt, ingen type lögner eller noe som helst. 

Tullprat. Ingen andre enn du som har sagt dette i tråden. Selv om det finnes mange verre ting i verden, så betyr ikke det at utroskap skal bagatelliseres. 

Anonymkode: 8b083...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hatt en tøff periode med et sykt barn, du fikk en reaksjon (vi reagerer alle ulikt) jeg vill ringt fastlegen på mandag og fått til en prat. Syntes ikke du skal fortelle mannen din dette her, hadde situasjonen vært en annen så hadde det stilt seg annerledes. 

Anonymkode: 9c3d1...ca0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS ble gravid under dette romatiske knullet med en rundbrenner på byen, eller fikk noen sykdommer som hun dele med mannen senere. 

TS er virkelig en kvalitets dame som mannen kan stole på når ting blir tungt og vanskelig. Det en flott og sterk kvinne som står som bauta når andre svikter. En hederskvinne. Det er slike kvinner Norge vil ha.

Anonymkode: ec2d6...fa1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange forklarer dette som en naturlig måte å avreagere på i TS sin situasjon. Det synes jeg er svært merkelig.

Alle menn som ønsker seg et raskt k**ll kan bare ta oppstilling utenfor barneavd. på sykehuset.

Anonymkode: ca0a0...f1e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser at mange forklarer dette som en naturlig måte å avreagere på i TS sin situasjon. Det synes jeg er svært merkelig.

Alle menn som ønsker seg et raskt k**ll kan bare ta oppstilling utenfor barneavd. på sykehuset.

Anonymkode: ca0a0...f1e

Men husk å ta med en kartong av den billigste vinen på polet. 

Anonymkode: ec2d6...fa1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og burde jeg fortellee mannen?

Anonymkode: 0474b...fd5

Ikke fortell, legg det på at du opplever en livskrise og ikke er tilregnelig akkurat nå. Ikke gå på byen og utsett deg for lignende situasjoner igjen før du er mer i kontroll. 

Anonymkode: 69da6...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at en del damer reagerer med trøstesex når det er tunge tider ref. denne tråden.

Det som skremmer meg mest er at de også finner gode unnskyldninger som gjør det greit å holde på sånn.

For dem som har opplevd utroskap i denne divisjonen finner ikke dette så veldig formildende egentlig. Det blir liksom ikke fair slossing, men mere blind vold. 

Hadde dette vært en mann så hadde hylekoret bedt dama ta med seg barna å flytte helst til en hemmelig adresse slik at barnefar aldri mere skal få se sine barn. For slike svin fortjener ikke å ha omsorg for barn. 

Beklager, men jeg blir veldig skremt av enkeltes bagatellisering av et såpass stort svik ihvertfall i en så sårbar situasjon som saken her omhandler.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Japp. Man er som kjent ikke en maskin. Alle kan gjøre feil, men bør ikke nødvendigvis henrettes pga dette.

Anonymkode: 22555...8c6

Ehh jo norske fengseler er fulle av noen som bare gjorde en feil 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...