Gå til innhold

Er det bare jeg som er sjalu eller...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du åpenbart prøver å detaljstyre hvem han har lov til å ha kontakt med på Snapchat og telefon peker i lang retning det ja. 

Du svarte forøvrig ikke på de andre spørsmålene mine.

Anonymkode: 335d6...8a7

Nei du det har jeg ikke behov for gitt ;)  

Anonymkode: 027d6...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mannlige venner, og disse ligger øverst på min snapliste. Fordi det er tilfeldigvis disse som svarer mest og jeg sender til alle nedover på lista. 

Anonymkode: 5a379...e3e

Dessuten er det så meningsløse ting som festbilder, jobbilder, bilder av reiser. De sender det samme. Sender bilde av en øl og skriver "skål", bilde av at de kjører bil. 

 

Anonymkode: 5a379...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mannlige venner, og disse ligger øverst på min snapliste. Fordi det er tilfeldigvis disse som svarer mest og jeg sender til alle nedover på lista. 

Anonymkode: 5a379...e3e

Jeg har også mannlige venner som ligger høyt oppe på min liste, men om du er i et forhold og stifter nye bekjentskap med mann eller dame så er det vel normalt å fortelle om de til partneren?

Anonymkode: 027d6...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei du det har jeg ikke behov for gitt ;)  

Anonymkode: 027d6...e5b

OK.

Jeg synes det er uproblematisk at han har en jente på snapchatten sin.

Det kommer ikke spesielt godt fram av innlegget ditt hvorfor du mener det er problematisk, og derfor lurer på om det er OK. 

Derfor stilte jeg spørsmålene, for å bedre forstå hva du mente problemet var.

Anonymkode: 335d6...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

OK.

Jeg synes det er uproblematisk at han har en jente på snapchatten sin.

Det kommer ikke spesielt godt fram av innlegget ditt hvorfor du mener det er problematisk, og derfor lurer på om det er OK. 

Derfor stilte jeg spørsmålene, for å bedre forstå hva du mente problemet var.

Anonymkode: 335d6...8a7

Du har jo allerede bestemt deg for at jeg detaljstyrer han uten å faktisk lese hele teksten, det synes jeg er synd. Han har ikke fortalt meg om henne, det er problemet! Dette har foregått siden i sommer, som også står... Du burde skjønne hva problemet er om du faktisk leser innlegget. 

Anonymkode: 027d6...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har jo allerede bestemt deg for at jeg detaljstyrer han uten å faktisk lese hele teksten, det synes jeg er synd. Han har ikke fortalt meg om henne, det er problemet! Dette har foregått siden i sommer, som også står... Du burde skjønne hva problemet er om du faktisk leser innlegget. 

Anonymkode: 027d6...e5b

Jeg leste dette. Og jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg kan ikke forstå at det skal være meldeplikt på absolutt alle man kjenner eller har en eller annen relasjon med, med mindre det er relevant for den andre parten.

Anonymkode: 335d6...8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det er stor forskjell på hva folk mener er rett og galt. Både jeg og dama er ganske aktive på Snapchat, og vi begge har begge kjønn høyt oppe på lista. 

Forholdet vårt er relativt nytt, men hun er klar over at jeg har flere nære jentevenner og jeg vet også at hun har nære guttevenner. For å være helt ærlig er jeg ingen stor fan av det, men jeg stoler såpass på hu, samtidig som jeg vil at hun skal ha et godt sosialt liv når jeg ikke er tilstede/opptatt. 

Vi har hatt noen samtaler rundt det, og vi er begge enige at vi er litt sjalu på hverandre der, men det tror jeg igrunn bare er sunt.

Anonymkode: 145ad...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du spør etter her.. Du sier at du har tatt opp ting som dette utallige ganger tidligere og at dere har pratet masse om det og lurer på om du skal ta det opp en gang til? Du skriver jo selv at du føler du ikke kommer noen vei med det, men du kan jo komme med ditt syn på saken selvsagt. Men her har dere kanskje forskjellige syn på hva som er greit og ikke når det kommer til kontakt med motsatt kjønn, men dette vil nok bli et evig irritasjonsmoment for deg i forholdet.

Anonymkode: 80fa0...e41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt opp lignende ting flere ganger, han vet hva du syns og jatter med når du finner det ut. Kan være at det er helt uskyldig denne gangen, men skjønner at du tviler på det når han har gått over streken med de to andre. Så jeg skjønner at du reagerer, er misstenksom og blir sjalu. Du kan jo spørre om du kan se når han åpner snapper fra henne, og måten han reagerer på vil nok svare deg om det er ett platonisk vennskap eller ikke. Og om det er det verste, så blir du å ta det opp med han som før. Og tidligere erfaringer viser at  uansett om dere er enige der og da, så blir du kanskje å ferske han i lignende episoder senere. Jeg vet det er slitsomt når du ikke stoler på den personen du er sammen med, men om du likevel syns det er verdt det, så håper jeg han blir din tillit verdig. Og om han ikke skjerper seg, så fins det flotte menn som blir å behandle deg fint og med den respekten du fortjener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2,5 år. Vi har vært samboere tidligere, men pga. jobb måtte han flytte mange timer unna. Vi tilbringer ca. halvparten av mnd. sammen da jeg er student og har mulighet til å reise mye til han og vi har det generelt veldig bra sammen. 

Det som er greia nå er at jeg (nok en gang) har oppdaget en ny jente på snapchatten hans. Han mener hun bare er der fordi de snakker om jobb. Han sier han møtte henne i en sosial setting i sommer med andre guttekompiser (alle de er i et forhold). Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke kan snakke om jobb på fb? Hun ligger høyt oppe på lista hans på snap. Er det bare jeg som overreagerer? Hvis han ikke skjuler noe, hvorfor forteller han meg ikke bare om henne? Han har et stort sosialt nettverk og han møter en gang i blant de venninnene han har hatt lenge over på en kaffe. Jeg spurte om det hadde vært naturlig for han å møte denne jenta han nå snapper med på en kaffe, og han svarte nei på det spørsmålet... Er det da noe venninne? Jeg føler ikke at jeg kommer noen vei ved å ta det opp heller, for vi har snakket om dette utallige ganger. Jeg er lite sjalu, lar han stort sett få gjøre som han vil, men dette her plager meg enormt. Han er en sosial type, jeg vil aldri ta fra han det livet. Det er noe av det jeg liker med han som person.

Vi har hatt et par runder før på bruk av snap/sosiale medier, hva man sier og ikke sier til venninner/jenter når man er i et forhold. Bl.a. har han tidligere i forholdet køddet seksuelt med ei "venninne"/bekjent, dette innså han at ikke var ok. Han har også hatt flere tlf. samtaler med ei jente han tidligere har holdt på med. Alt dette har skjedd bak min rygg, men som jeg har funnet ut på egenhånd. Vi har snakket om disse tingene og lagt det bak oss, men jeg føler at han ikke lærer av det. 

 

Anonymkode: 027d6...e5b

Når du snoker på snapchatten hans og reagerer på at det dukker opp jentenavn der, vil jeg ikke anse deg som " lite sjalu" ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo om dette er normalt eller om jeg må ta det opp med han nok en gang da...

Anonymkode: 027d6...e5b

Slike ting skal rett og slett ikke være noe man er nødt til å ta opp. Det er en selvfølge. Det er derfor folk prøver å fortelle deg at her har du godtatt for mye over tid. Han gidder ikke å respektere deg. Dere har diskutert saken før, antagelig kommet til en enighet, likevel gjør han ikke det dere var enige om. 

Når dere er rundt 30 skal du ikke være nødt til å passe på kjæresten din på denne måten. Etter 25 skal konsekvenstenkningen være kommet på plass, så det er ikke slik at mannen ikke vet hva han risikerer. 

Og for the record, det at man aldri krangler er ikke nødvendigvis et godt tegn i et forhold....

 

Anonymkode: 9d3cd...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke han virker som han er moden for seriøst forhold. Han vet jo at han tidligere har gått over streken og burde jo ha forstått for lengst. Skjønner ikke hvorfor de har kontakt i utgangspunktet heller jeg.. Ikke finn deg i noe som helst. Snakk om grenser og vær tydelig på hva som er ok hvis dere skal fortsette sammen. 

Anonymkode: b50e0...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss oppsummere: Han har en historie med å chattes seksuelt med andre selv om at han er i forhold med deg, og du på dine side føler deg berettiget til å overvåke hans sosiale medier og fortelle ham hva han skal gjøre. Det virker ikke så mye et spørsmål om hvorvidt du er sjalu, men at han ikke aksepterer dine regler og at du derfor blir "mamma" og prøver å styre ham. Dere er rett og slett ikke enige om reglene for forholdet deres. 

Anonymkode: 9c94c...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hovedproblemet her er snap, Facebook eller akkurat denne settingen her. Problemet virker å være at du ikke er trygg på kjæresten din. Grunnene til det kan jo være mange, men du skriver at han har gått over streken tidligere, det er jo typisk noe som skaper utrygghet hos partner.

Prøv å tenke etter hva det er som gjør deg utrygg, det kan være manglende bekreftelser, tidligere opplevelser, eller bare så enkelt som at du har et stort behov for bekreftelser. Så får du med deg kjæresten din og snakker om dette. Det burde være i hans interesse at dere begge skal ha det godt og føle dere trygge på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting skal rett og slett ikke være noe man er nødt til å ta opp. Det er en selvfølge. Det er derfor folk prøver å fortelle deg at her har du godtatt for mye over tid. Han gidder ikke å respektere deg. Dere har diskutert saken før, antagelig kommet til en enighet, likevel gjør han ikke det dere var enige om. 

Når dere er rundt 30 skal du ikke være nødt til å passe på kjæresten din på denne måten. Etter 25 skal konsekvenstenkningen være kommet på plass, så det er ikke slik at mannen ikke vet hva han risikerer. 

Og for the record, det at man aldri krangler er ikke nødvendigvis et godt tegn i et forhold....

 

Anonymkode: 9d3cd...21d

Amen!

Frasen "jeg er ikke spesielt sjalu" er som regel en evfemisme for "jeg er egentlig bare en dørmatte".

Anonymkode: 7b6cf...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...