Gå til innhold

Hva skal man egentlig med en partner i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå frister det ikke så mye egentlig. Jeg har nok bruddet og hvordan forholdet var den siste tiden fortsatt friskt i minne. Det var ikke noe tungt brudd, og det skjedde ikke noe fælt, men det frister ikke med et forhold hvor ting ikke fungerer. 

Men det jeg tenker at er viktig for meg er å være nær noen, føle seg elsket, dele alt mulig i hverdagen med og det seksuelle så klart.

Jeg lurer egentlig helt ærlig om jeg kommer til å treffe noen igjen, og tenker også at jeg kan klare meg helt fint alene. Men tror jeg hadde savnet noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stabil sex, utenom alt det andre som er nevnt.

Anonymkode: 20df1...81d

Det er heller ingen garanti i et forhold. Her får jeg stabil sex to ganger i året. 

Anonymkode: cd412...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del handler det om å dekke et behov for menneskelig relasjon. Alt fra fysisk nærhet, sex, emosjonell støtte, noen å dele absolutt alt med. En å danne en egen familie sammen med, slik at man kan utvide sfæren av mennesker å være glad i. Spørsmålet er heller hva man skal med en middelmådig partner? Hvis dere ikke har noe å snakke om og ingenting til felles - er det da noe poeng? 

Anonymkode: c1a60...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tryggheten og støtten man får (og gir selvsagt) når man har noen i livet som kjenner deg bedre enn de fleste, på godt og vondt. Det å ha noen å dele de små tingene med, hverdagen, en å kunne prate med og åpne seg for. Sex og nærhet med en man stoler på og elsker. 

Anonymkode: b3756...00a

 

8 timer siden, gladjenta93 skrev:

For meg handler det å ha en partner om gleden ved å en å kunne dele drømmer og mål med. En person som gir råd, støtter og er en lagspiller i livet og samlivet. Jeg anser det et privilegium å kunne bo sammen med sin beste venn som kun ønsker det beste for en :)

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelsen av å bli elsket, og å elske noen høyere enn livet selv, det er uslåelig <3

Anonymkode: c8eb4...bf2

 

8 timer siden, FantasDick skrev:

En som kjenner meg bedre enn meg selv. En som elsker meg. En jeg kan elske. En å dele hverdagen med. En som alltid er der, som jeg kan snakke med om alt, lene meg på, blåse ut til, spørre om råd. En å få barn med. En annen voksenperson å dele småbarnslivet med. En å le sammen med fordi vi har like lam humor. En å kose med, en som vet hvordan jeg vil koses med, en som kjenner kroppen min, en jeg elsker kroppen til. 

Ja, mange gode grunner, spør du meg. 

 

8 timer siden, TulleJenny skrev:

Nærhet, kos, tull og fjaserier :hjerte: Mannen min er min aller beste venn! Han kjenner meg vel nesten bedre enn jeg kjenner meg selv. Det føles godt å bli elsket selv når jeg vet hvor utfordrene jeg kan være :kyss:

 

8 timer siden, dashny skrev:

Fordi kjærlighet kan ikke måles med noenting annet. En bestevenn og livspartner å bygge en fremtid med, å dele hverdagen og livets med, å ofre seg selv for og som går gjennom ild og vann for deg. Ha mange minnerike opplevelser og gode stunder med og bygge et livslangt vennskap med og ha uendelig kjærlighet for og vica versa.

Ikke med hvem som helst, men med den som er din andre halvdel :) Så man føler seg hel på en måte som bare uendelig kjærlighet kan gjøre :)

Fantastisk! Her er det noen som har skjønt det, og noen har funnet det alle egentlig trakter etter.

Om noen tror "15 katter" kan erstatte menneskelige relasjoner, så mangler forståelsen av hva kjærlighet er. Det er ikke mulig å føle seg elsket uten at den andre faktisk kjenner deg på det dypeste plan. Lykke til med å oppnå en slik relasjon til dyr, eller til og med perifere venner. Så komplisert er det å bygge en slik relasjon, at det bare kan gjøres sammen med et menneske du velger deg ut i livet. Det er dette vi trenger en partner til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er hyggelig å bo sammen med noen man er glad i :)

Å spise middag med noen.

Noen som støtter deg når man trenger det.

Noen å reise spontant bort med.

Kos og sex.

Noen å dele husarbeidet og utgiftene med (ikke så viktig men et pluss)

Anonymkode: aa5f2...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å elske og bli elsket 

"Se" hverandre på ordentlig 

Speile hverandre 

Oppmuntre og trøste hverandre 

Være hverandres beskyttere

Hjelpe hverandre å bli bedre 

Planlegge livet sammen 

Nærhet og seksuell intimitet 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elaine Marley skrev:

Akkurat nå frister det ikke så mye egentlig. Jeg har nok bruddet og hvordan forholdet var den siste tiden fortsatt friskt i minne. Det var ikke noe tungt brudd, og det skjedde ikke noe fælt, men det frister ikke med et forhold hvor ting ikke fungerer. 

Men det jeg tenker at er viktig for meg er å være nær noen, føle seg elsket, dele alt mulig i hverdagen med og det seksuelle så klart.

Jeg lurer egentlig helt ærlig om jeg kommer til å treffe noen igjen, og tenker også at jeg kan klare meg helt fint alene. Men tror jeg hadde savnet noen. 

Jeg sitter med samme følelsen. Er midt i et brudd, tror jeg, jeg vet ikke og det er det verste. Men ting har vært ille den siste tiden og ingenting har funket. Og det jeg tenker er at om vi ikke kommer ut av dette sammen, blir jeg vel singel og alene. Venninner sier det er masse menn der ute og alt, men jeg føler bare ikke den at jeg vil møte noen..

Anonymkode: 8e426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kan dele alt med. En jeg kan være meg selv 100% med. En som vil de samme tingene som meg. En å utforske verden med. En som holder rundt meg om natta (og omvendt). Fantastisk sex når jeg vil (han er alltid klar (og omvendt)). En jeg kan se at elsker meg, som jeg elsker like høyt tilbake. 

Jeg har vel egentlig ikke bruk for han, sånn praktisk. Jeg klarte meg fint før han, hadde jobb, bil og leilighet. Men nå vil jeg ikke leve uten han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter med samme følelsen. Er midt i et brudd, tror jeg, jeg vet ikke og det er det verste. Men ting har vært ille den siste tiden og ingenting har funket. Og det jeg tenker er at om vi ikke kommer ut av dette sammen, blir jeg vel singel og alene. Venninner sier det er masse menn der ute og alt, men jeg føler bare ikke den at jeg vil møte noen..

Anonymkode: 8e426...980

Muligens det blir litt bedre når man får ting mer på avstand, men jeg blir litt motløs egentlig. 

Jeg har ikke prøvd så mye enda. Kun litt nettdating og det har i hvert fall ikke gitt meg mer tro på å møte noen. 

Faren kan vel være at jeg blir for avstengt og at ingen tør å prøve seg engang. 

Håper det ordner seg for deg, uansett hva du/dere velger å gjøre. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...