Gå til innhold

Aloe vera mot forgrått ansikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gråter mye for tiden og det går kraftig utover ansiktet mitt. Har mye røde flekker hvor tårer har rent, og sår og irritert hud, har forsøkt fuktighetskrem, men det har ikke fungert. Hjelper aloe vera? Kan jo ikke se sånn ut på jobb etter helgen..

Anonymkode: cdc70...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt prøve aloe vera, men ville ellers prøvd å la huden være så mye som mulig. Ansiktshud kommer seg fort, så det blir sikkert bra til mandag:)

Anonymkode: fb32f...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne aloe vera som har stått i kjøleskap, veit hvordan det der føles. Jeg er helt avhengig av å ha det i hus, kan brukes på alt.

Anonymkode: 130fd...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dempe hoven og røde øyne kan du prøve å putte isbiter i en våt klut og holde på øynene litt. Demper hevelse.  Det samme gjør hydrokortison.  Ellers så hjelper foundation og concealer på rødhet, klarer meg ikke uten hvis jeg er rødflekkete i asniktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kaldt vann.

Anonymkode: 9904a...292

Kaldt vann, og en ansikt/øyekrem med mye fukt. Husk å vaske bort tårer, så det ikke begynner å klø. 

Anonymkode: bd458...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du risikerer heftig utslett dersom du er allergisk mot aloe vera. Ville holdt meg til kaldt vann. 

Anonymkode: e01d7...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gråter mye for tiden og det går kraftig utover ansiktet mitt. Har mye røde flekker hvor tårer har rent, og sår og irritert hud, har forsøkt fuktighetskrem, men det har ikke fungert. Hjelper aloe vera? Kan jo ikke se sånn ut på jobb etter helgen..

Anonymkode: cdc70...9d1

Funker neppe. 

Gjør dette, du: gå på badet og vask ansiktet. Så fukter du en klut med ISkaldt vann og legger den over ansiktet. Kjøl gjerne ned kluten et par ganger. Deretter tar du en tepose med sort eller grønn (urtete funker ikke) te og dypper i vann og legger over øynene  i 10-15 min (som agurkskiver på spa). Dersom du ikke har te kan en bomullsdott fuktet i kaffe gjøre nytten. 

Etter dette smører du inn ansiktet i en nøytral krem og går ut i verden.

Anonymkode: 0d2f0...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alo veraen gjorde det bare verre, fant en tråd, gammel tråd om det da jeg googla og skjønte at denne rødheten kommer av stress og alkohol ofte. Har stresset ekstremt i det siste og drukket litt for å roe nerva. Det har jo bare gjort det verre. Har fulgt tips om å legge på kulde, det har hjulpet litt. 

Ts

Anonymkode: cdc70...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...