Gå til innhold

Noen som har strikket Tirilgenser med hullmønster? Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på tredje forsøket for å få hullmønsteret riktig. Jeg forstår ikke helt hvor jeg skal begynne på ,ønsteret. Jeg har de forrige gangene begynt på mønsteret ved armen hvor omgangen min begynner. Altså like etter raglanfellingen. Jeg leser nå mønsteret igjen og slik jeg leser det nå ser det ut til at jeg skal begynne mønsteret på midten altså midt mellom ermene?

Jeg skjønner heller ikke helt det som står om fellingene. Følgende står skrevet i oppskriften:

Strikk diagram, tell ut fra midt foran hvor omgangen begynner og fell som diagrammet viser = 90 (størrelse M) masker. Hvis omgangen begynner med en felling forskyver omgangen seg med 1 eller to masker (Dette forstår jeg ikke. Er dette en forklaring av mønsteret, eller skal jeg felle noen masker som ikke er beskrevet i diagrammet. ). Fell jevnt fordelt til 80 (størrelse M) masker (av denne setningen forstår jeg fra 90 masker når mønsteret er ferdig til 80 masker til hals?)

Anonymkode: c4983...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Du kan begynne ved armen er omgangen begynner. Mønsteret går over et visst antall masker og du må telle så du har starten på mønsteret midt foran, men det trenger ikke være der du begynner på mønsteret.

er feks mønsteret over 14 masker må du telle så du begynner slik at du feks har strikket 14 eller 28 masker når du kommer midt foran på genseren..

Anonymkode: cda02...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en forklaring på hvordan man teller seg fram til hvor man skal starte på mønsteret. Denne videoen snakker om et erme, men fremgangsmåten er den samme på bolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...