Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hvor mange kcal

Recommended Posts

AnonymBruker

Noen som vet ca hvor mange kcal dette er? 

 

Havregrøt av ca 2 dl havregryn og ca 3 dl skummet melk, 100 gram cottage cheese og en kiwi

Wok med wokmix (aner ikke mengde) og 120g laks med 1pk blue dragon chop suey saus

500ml crabbies og 75g snickers

Anonymkode: 168ba...76d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

2 dl havregryn: 292 kcal, 3 dl skummetmelk: 99 kcal, 100 gram cottage cheese: 103 kcal, 1 hel kiwi (ca 90g): 56 kcal

Wok med wokmix: ca 100 kcal pr 100 gram, 120 gram laks: 247 kcal, blue dragon chop suey saus: 74 kcal pr pakke

500 ml crabbies: 255 kcal, 75 gram snickers 367 kcal

Værsågod :)

Anonymkode: f5d71...3eb

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 dl havregryn: 292 kcal, 3 dl skummetmelk: 99 kcal, 100 gram cottage cheese: 103 kcal, 1 hel kiwi (ca 90g): 56 kcal

Wok med wokmix: ca 100 kcal pr 100 gram, 120 gram laks: 247 kcal, blue dragon chop suey saus: 74 kcal pr pakke

500 ml crabbies: 255 kcal, 75 gram snickers 367 kcal

Værsågod :)

Anonymkode: f5d71...3eb

Vil du si dette er greit mtp næringsinnhold når jeg slanker meg?

Bytter vanligvis ut crabbiesen og snickersen med annen mat, men siden det er lørdag liker jeg å kose meg litt. 

Anonymkode: 168ba...76d

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

For å gå ned i vekt bør du ligge på 500-1000 kcal i underskudd hver dag. For å regne ut hvor mange kcal du i utgangspunktet trenger, kan du gange vekten din med 33 (fysisk aktivitet er ikke med i beregningen, så dette er cirka.). 75kg x 33 er for eksempel 2475 kcal. En person som veier 75kg bør derfor spise mellom 1975 og 1475 kcal hver dag for å gå ned i vekt. 1000 kcal i minus pr dag vil tilsvare en vektnedgang på ca 1kg i uken, 500 kcal i minus pr dag tilsvarer vektnedgang på ca 0,5 kg. 

Fra mitt ståsted syns jeg du spiser litt lite. Legg inn et ekstra måltid mellom havregryn og wok. Feks knekkebød, brød, frukt eller nøtter.

Jeg vil ikke anbefale deg å spise mindre enn ca 1500 kcal daglig. Det er viktig å få i seg nok mat (men ikke for mye) for å oppnå en jevn og varig vektnedgang. Det er heller ikke nødvendig å legge seg sulten, da spiser du heller litt mer selvom du har spist ´´opp´´ dine daglige kalorier 

:) 

 

Anonymkode: f5d71...3eb

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å gå ned i vekt bør du ligge på 500-1000 kcal i underskudd hver dag. For å regne ut hvor mange kcal du i utgangspunktet trenger, kan du gange vekten din med 33 (fysisk aktivitet er ikke med i beregningen, så dette er cirka.). 75kg x 33 er for eksempel 2475 kcal. En person som veier 75kg bør derfor spise mellom 1975 og 1475 kcal hver dag for å gå ned i vekt. 1000 kcal i minus pr dag vil tilsvare en vektnedgang på ca 1kg i uken, 500 kcal i minus pr dag tilsvarer vektnedgang på ca 0,5 kg. 

Fra mitt ståsted syns jeg du spiser litt lite. Legg inn et ekstra måltid mellom havregryn og wok. Feks knekkebød, brød, frukt eller nøtter.

Jeg vil ikke anbefale deg å spise mindre enn ca 1500 kcal daglig. Det er viktig å få i seg nok mat (men ikke for mye) for å oppnå en jevn og varig vektnedgang. Det er heller ikke nødvendig å legge seg sulten, da spiser du heller litt mer selvom du har spist ´´opp´´ dine daglige kalorier 

:) 

 

Anonymkode: f5d71...3eb

Takk! 

Sånn ellers mtp næring utenom kalorier da, er det greit?

Anonymkode: 168ba...76d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...