Gå til innhold

Ustabil type; hjelp til å forstå, evt. trøst søkes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr jevnlig siden begynnelsen av september 2017. Vi har hatt det veldig hyggelig sammen, tatt ting i et meget rolig tempo da vi begge har vært travle og har derfor bare hatt tid til å møtes i snitt en gang i uka. Halve datingperioden har vi kysset, kost og småtafset, men vi har ikke hatt sex da begge har uttrykt at vi trenger god tid for å komme til det punktet. 

Et  par ganger har han fått kalde føtter og lurt på om vi bør avslutte. Jeg har absolutt ikke tryglet han om å bli, men har uttrykt at jeg gjerne vil fortsette. Han har da overhodet ikke vært vond å be. Jeg har nesten fått litt inntrykk av at han har kommet med slike utsagn for å finne ut av hvor JEG står. 

Vi møttes sist på tirsdag hjemme hos han (hans insj) og alt virket like fint og flott som ellers. Jeg sendte melding i går og spurte om han ville komme til meg i morgen (søndag). Fikk da svar om at han hadde en halvveis avtale på søndag allerede, men at vi kunne avtale nærmere i dag. Fikk da en litt uggen følelse, og riktig nok: I kveld fikk jeg melding: 

"Hei, beklager at det kommer litt ut av det blå, men jeg må nesten være ærlig både ovenfor meg selv og deg. Som du kanskje har skjønt er det ikke akkurat noe one night stand jeg er ute etter, og selv om jeg oppriktig har syntes det har vært hyggelig å treffe deg så har jeg veldig liten tro på at vi vil fungere på lang sikt. Siden det nettopp er noe langsiktig jeg ønsker nå så føler jeg at jeg må avslutte det. Håper ikke jeg er alt for drittsekk for å ta dette over melding, men jeg ville ikke avtale å møtes for å gå igjen med en gang 😕" 

Jeg skjønner ikke hva som er greia. "Begrunnelsen" hans henger ikke helt på greip føler jeg. Jeg ble lei meg av denne meldingen, så fint om dere ikke kan være for krasse i svarene deres. 

Vil også gjerne ha innspill til hva jeg svarer på denne meldingen. 

 

Anonymkode: 37184...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den meldingen var da helt klinkende klar og kan ikke misforstås. Han har ikke de riktige følelsene for deg, kom deg videre.

Du bare svarer tilbake at «Det dr greit, lykke til videre i livet»

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen er tydelig på hva han vil, tenker jeg, selv om den ikke var så hyggelig. 

Anonymkode: 2702e...a45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He´s just not into you.

God jul og godt nyttår!  (også mover du on)

Anonymkode: 36efe...355

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde lagt ut en privat melding av denne typen og kalt meg ustabil på internett, og det var jeg som hadde skrevet den, så hadde jeg blitt rimelig forbannet. 

Anonymkode: 44c3f...d9b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg ts :troest:. Det var jammen en kald og knusende avvisning. Utrolig feigt å sende noe sånt på sms: han kunne i det minste ringt eller møtt deg når han har kastet bort 4 mnd av livet ditt. Støtter full-on æreskrenkelse som svar eller at du overser  han livet ut. 

 

Anonymkode: 96e78...1f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klem til deg ts :troest:. Det var jammen en kald og knusende avvisning. Utrolig feigt å sende noe sånt på sms: han kunne i det minste ringt eller møtt deg når han har kastet bort 4 mnd av livet ditt. Støtter full-on æreskrenkelse som svar eller at du overser  han livet ut. 

 

Anonymkode: 96e78...1f2

Tusen takk! Tror faktisk jeg skal svare tilbake at jeg er helt enig og at jeg hadde tenkt å ta det opp med han i morgen fordi jeg foretrekker å ta slikt ansikt til ansikt. Da føler jeg jeg får gitt han det lille stikket jeg trenger, for det ER faktisk skikkelig feigt og dårlig gjort å ta det over melding.

Anonymkode: 37184...d06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Tror faktisk jeg skal svare tilbake at jeg er helt enig og at jeg hadde tenkt å ta det opp med han i morgen fordi jeg foretrekker å ta slikt ansikt til ansikt. Da føler jeg jeg får gitt han det lille stikket jeg trenger, for det ER faktisk skikkelig feigt og dårlig gjort å ta det over melding.

Anonymkode: 37184...d06

Jeg bestemte meg for veldig lenge siden for at jeg skal oppføre meg som en voksen selv om ikke andre gjør det. Jeg foreslår at du bestemmer deg for det samme.

Anonymkode: 44c3f...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han der er ikke for deg. Bare å si det du skriver, og gå videre.

Anonymkode: 3b3a6...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Tror faktisk jeg skal svare tilbake at jeg er helt enig og at jeg hadde tenkt å ta det opp med han i morgen fordi jeg foretrekker å ta slikt ansikt til ansikt. Da føler jeg jeg får gitt han det lille stikket jeg trenger, for det ER faktisk skikkelig feigt og dårlig gjort å ta det over melding.

Anonymkode: 37184...d06

Hva med bare "Det går helt fint. Du trenger psykolog mer enn dame for å få bearbeidet aseksualiteten din, at du tror du kan bli kjent med noen med å treffe dem én gang i uka og at du er avhengig av sms for å dumpe folk. Lykke til videre!"

Anonymkode: 96e78...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr jevnlig siden begynnelsen av september 2017. Vi har hatt det veldig hyggelig sammen, tatt ting i et meget rolig tempo da vi begge har vært travle og har derfor bare hatt tid til å møtes i snitt en gang i uka. Halve datingperioden har vi kysset, kost og småtafset, men vi har ikke hatt sex da begge har uttrykt at vi trenger god tid for å komme til det punktet. 

Et  par ganger har han fått kalde føtter og lurt på om vi bør avslutte. Jeg har absolutt ikke tryglet han om å bli, men har uttrykt at jeg gjerne vil fortsette. Han har da overhodet ikke vært vond å be. Jeg har nesten fått litt inntrykk av at han har kommet med slike utsagn for å finne ut av hvor JEG står. 

Vi møttes sist på tirsdag hjemme hos han (hans insj) og alt virket like fint og flott som ellers. Jeg sendte melding i går og spurte om han ville komme til meg i morgen (søndag). Fikk da svar om at han hadde en halvveis avtale på søndag allerede, men at vi kunne avtale nærmere i dag. Fikk da en litt uggen følelse, og riktig nok: I kveld fikk jeg melding: 

"Hei, beklager at det kommer litt ut av det blå, men jeg må nesten være ærlig både ovenfor meg selv og deg. Som du kanskje har skjønt er det ikke akkurat noe one night stand jeg er ute etter, og selv om jeg oppriktig har syntes det har vært hyggelig å treffe deg så har jeg veldig liten tro på at vi vil fungere på lang sikt. Siden det nettopp er noe langsiktig jeg ønsker nå så føler jeg at jeg må avslutte det. Håper ikke jeg er alt for drittsekk for å ta dette over melding, men jeg ville ikke avtale å møtes for å gå igjen med en gang 😕" 

Jeg skjønner ikke hva som er greia. "Begrunnelsen" hans henger ikke helt på greip føler jeg. Jeg ble lei meg av denne meldingen, så fint om dere ikke kan være for krasse i svarene deres. 

Vil også gjerne ha innspill til hva jeg svarer på denne meldingen. 

 

Anonymkode: 37184...d06

Du bare svarer takk for beskjed og lykke til.

Det er mye bedre å få denne beskjeden nå enn etter ett år. Meldingen er helt ok. Han skrev som det er og på en grei måte. Han har ikke de riktige følelsene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med bare "Det går helt fint. Du trenger psykolog mer enn dame for å få bearbeidet aseksualiteten din, at du tror du kan bli kjent med noen med å treffe dem én gang i uka og at du er avhengig av sms for å dumpe folk. Lykke til videre!"

Anonymkode: 96e78...1f2

Det oser jo bitterhet lang vei :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen var helt ok. Hadde jo vært bedre å møte deg og si det face to face. Men mange sliter med dette, og dere har jo strengt tatt ikke vært sammen så lenge... 

Bare svar at det er greit og at du ønsker han lykke til. Ikke noe mer. Og så går du videre.

 

Anonymkode: 5d5f9...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mortem skrev:

Det oser jo bitterhet lang vei :ler: 

Mulig, men når hun er så nesegrus dumpa som dette kan hun like gjerne prøve såre han tilbake hvis hun vet hva som sårer han og kan bruke det. 

Anonymkode: 96e78...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Tror faktisk jeg skal svare tilbake at jeg er helt enig og at jeg hadde tenkt å ta det opp med han i morgen fordi jeg foretrekker å ta slikt ansikt til ansikt. Da føler jeg jeg får gitt han det lille stikket jeg trenger, for det ER faktisk skikkelig feigt og dårlig gjort å ta det over melding.

Anonymkode: 37184...d06

Så du skal ta igjen fordi du ble dumpet? Høres litt barnslig ut. 

Syntes ikke du bør sende han noen stikk da han faktisk gav deg en saklig og voksen begrunnelse. At han er ute etter noe permanent, men at han har innsett at du ikke er den rette.

Om du begynner sende han stikk og passiv-aggressive kommentarer vil bare dette bekrefte hans ståsted ytterligere og han vil tenke "i dodged a bullet there"

Endret av WubWub
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Så du skal ta igjen fordi du ble dumpet? Høres litt barnslig ut. 

Syntes ikke du bør sende han noen stikk da han faktisk gav deg en saklig og voksen begrunnelse. At han er ute etter noe permanent, men at han har innsett at du ikke er den rette.

Om du begynner sende han stikk og passiv-aggressive kommentarer vil bare dette bekrefte hans ståsted ytterligere og han vil tenke "i dodget a bullet there"

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit å få en slik beskjed på mld egentlig. Jeg datet en fyr i en måneds tid, vi reiste til og med på tur sammen en langhelg. PÅ selve turen sa han at han ville date andre fordi han ikke ville slå seg med det første og beste. Det ble en lang tur hjem..

Anonymkode: 1b386...3f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres om han har dobbeldatet, så har han fått mer følelse for den andre enn for deg, og dermed dumper han deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar: takk for beskjed og lykke til videre 😊

Ikke virk lei deg eller bitter. Ikke gi han den.

Anonymkode: fdb1d...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...