Gå til innhold

Ustabil type; hjelp til å forstå, evt. trøst søkes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns svaret hans var helt greit jeg. Siden dere ikke har truffet hverandre så mye heller så syns jeg igrunnen ikke det hadde vært nødvendig å tatt detet face to face. Syns også at han formulerte seg på en hyggelig måte. Så å kalle han ustabil på grunn av dette syns jeg er litt spesielt av deg.

Anonymkode: 385f6...0d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ustabil er nok ikke riktig basert på det du skrive, mer usikker.

Virker som han har forsøkt, men at han dessverre ikke har de rette følelsene for deg.

Han har sagt dette på en ryddig måte, om enn konsist og litt lite empatisk

Det kan være for at det ikke skal være tvil.

Å ta det over melding er feigt, men ikke noe du burde la deg påvirke av i retning å komme med stikk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste?  Ikke skriv noenting tilbake! Klarer du det Ts??

Anonymkode: dcc7b...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker seg noe langvarig og ser ikke for seg at det er med deg. Siden han har prøvd å avslutte et par ganger tidligere har han nok prøvd og sett det an mye, kanskje også derfor han har gjort dette over melding. Gjorde han det over melding de andre gangene også? Synes ikke det var frekt det han skrev, han er jo i det minste ærlig. 

Anonymkode: 98497...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2018. 

Å gjøre det slutt via melding(SoMe) er helt innafor så lenge man ikke er offisielt sammen, introdusert hverandre for familie med mer. 

 

Anonymkode: 7ee76...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare svart: "Det er helt greit. Jeg var inne på samme tanken selv, så jeg er enig. Ha det bra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er lei deg over å bli dumpet. Men det er vel ganske grei begrunnelse han har kommet med, at han ikke tror det vil fungere på lang sikt. Han har det sikkert fint med deg, men at det mangler noe som han er ute etter i et forhold. Og de fleste har vel ikke så lyst å spesifisere hva man synes mangler, for det blir jo som å kritisere en person. Jeg synes ikke du skal gi han noe stikk, for det har motsatt virkning. Da virker det jo som du tar deg veldig nær av det og vil hevne deg. Gi bare et positivt svar: Takk for beskjed og lykke til videre :) .

Men du har kanskje svart han allerede uansett?

Anonymkode: f2f87...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 17.00, AnonymBruker skrev:

"Begrunnelsen" hans henger ikke helt på greip føler jeg. Jeg ble lei meg av denne meldingen, så fint om dere ikke kan være for krasse i svarene deres. 

Det er neppe noen trøst, men: slike begrunnelser henger så godt som aldri på greip. Hva med "du er en flott fyr, en kjernekar,du har mer moralsk ryggrad enn de fleste menn (nå skal det rett nok ikke mye til) og er virkelig alt jeg trodde jeg ønsket meg - men jeg vil ikke ha deg - jeg utvikler ikke følelser for deg"? (Anta litt sitatfusk, det er tre år siden)

Å bli forsmådd er alltid vondt.

Men du må nok innse det at dette er noe det ikke ble noe som helst av. Jeg synes forresten ikke det er særlig greit å "ta det pr. sms" - sjøl om han har gjort det litt bedre enn å skrive: "Hei, [ditt navn]. D R slutt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er tungt,men dette ville jeg ikke brukt mer tid på.Skriv bare "Det er greit,ha lykke til videre",eller noe i den duren.Vis at du hever deg over det.

Deretter er det veldig viktig at du kommer deg videre,og nullstiller deg.

Bruk tid på å bygge opp igjen selvtilliten og begynn å se etter andre å date.Slett han fra mobil og alle sosiale medier med en gang.Erfaringsmessig har slike vinglete menn en tendens til å dukke opp igjen senere.Da er det viktig at de ikke får noe som helst respons fra deg.Dette gjelder også det som tilsynelatende virker som uskyldige meldinger av typen "God jul","Gratulerer med dagen" osv.Svar aldri på noe! Du risikerer i så fall å bli gående i årevis i et slags av-og-på "forhold" som aldri fører noe steds hen. 

Og husk:Dette er noe de fleste som dater opplever,.Det sier ingenting om din personlighet eller hvor attraktiv du er.Enkelte menn (og kvinner) vet desverre ikke hva de vil når de dater,og noen er kanskje ikke mentalt klar for å ha et forhold uansett hvor bra kandidater de treffer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Når du nærmest må dra han tilbake flere ganger så burde det ringe noen varsellamper allerede da. Synes også meldingen han sendte var konsis og on the point. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som skriver at du ikke bør virke bitter eller bør hevne deg. Bare send en ok melding tilbake. Dessuten er den beste hevnen å være glad og fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Hvis noen hadde lagt ut en privat melding av denne typen og kalt meg ustabil på internett, og det var jeg som hadde skrevet den, så hadde jeg blitt rimelig forbannet. 

Anonymkode: 44c3f...d9b

Regner med "ustabil" her er ment som i at forholdet deres var ustabilt/usikkert fordi han ikke visste hva han ville.

 

Synes det er feigt og dårlig oppførsel å dumpe noen på SMS, men det var jo rimelig klar beskjed. Du kan jo be om å møtes for å få en dypere forklaring, men det virker jo som om han har bestemt seg. Prøv å ikke send sånne passiv-aggressive meldinger, det vil du angre på senere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes at du kunne svart at du skjønner hva han prater om og er enig i at dere ikke trenger å bruke tiden til hverandre når det ikke er noe fremtid for dere sammen.

Og så synes jeg at du kan nevne at i fremtiden hvis han havner i samme situasjon med noen andre så anbefaler du ham om å ta det face to face da det blir unødvendig ekstra sårende å sende en melding.

Ønsker deg TS lykke til videre på ferden :hug:

Anonymkode: f87b5...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 17.00, AnonymBruker skrev:

 

Et  par ganger har han fått kalde føtter og lurt på om vi bør avslutte. Jeg har absolutt ikke tryglet han om å bli, men har uttrykt at jeg gjerne vil fortsette.

Anonymkode: 37184...d06

jeg ser rød blinkelys peke på hele spekteret her.

dere er av en eller annen grunn ikke seksuelt kompatible og da blir det bare pinlig å fortsette

Anonymkode: 95e0e...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han avviste deg på en vanlig måte? er ikke alltid lett å avvise noen fordi man får dårlig samvittighet, derfor har han vært rar og sender den meldingen. Synes det er bedre å få melding enn ansikt til ansikt, det gjør vondere. Hadde vært noe annet om dere var kjærester, ble selv dumpa på melding når jeg bodde på andre siden av landet (vi hadde vært sammen i 8 måneder). Det er jo bra at han ikke har utnyttet deg og ikke hatt sex med deg. Han kunne bare vært ute etter det også bare dratt.

Anonymkode: 3f3f8...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes at du kunne svart at du skjønner hva han prater om og er enig i at dere ikke trenger å bruke tiden til hverandre når det ikke er noe fremtid for dere sammen.

Og så synes jeg at du kan nevne at i fremtiden hvis han havner i samme situasjon med noen andre så anbefaler du ham om å ta det face to face da det blir unødvendig ekstra sårende å sende en melding.

Ønsker deg TS lykke til videre på ferden :hug:

Anonymkode: f87b5...e3f

Dette!

Anonymkode: 6a8f4...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terence

En helt fair måte å si ifra på. Det beste du kan gjøre for deg selv og ditt eget menneskeverd er å være like fair tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange merkelige svar, synes jeg. At hun skal lyve og fortelle at hun også mener det, eller at hun skal være frekk og direkte ufin. Ingen av delene lurt, mener jeg. Hvorfor er det slik at det skal være skammelig og flaut å være såret? Har man tapt da? Er kjærlighet en konkurranse der man vinner om man ikke viser såre følelser? Mitt råd til ts er å være ærlig. Skriv heller "Nå ble jeg ganske lei meg. Jeg hadde håpet på at det kunne bli mer mellom oss, men jeg respekterer selvfølgelig ditt valg."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...