Gå til innhold

Hva er greia med at folk skal være så tynne som mulig?!! Normalvektig er tingen:))


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år og forstår virkelig ikke greia med at alle skal se så tynne ut?!

jeg er selv normalvektig, altså verken overvektig eller undervektig. Spiser snop på lørdagene og noen ganger på fredagene. Pleier og spise sunne middager, men selfølgelig spiser jeg pizza osv.. noen dager også:) 

På værdagene kan det hende at jeg tar meg litt ekstra peanøtt smør, fordi det smaker godt(Hahhaha med skje altså). Gjør jo ikke det vær dag da! Ellers spiser jeg normalt sunt. 

Det jeg prøver og si er at jeg er glad og spiser når jeg er sulten. Jeg kjenner selv når magen min sier stopp men fortsetter når magen min sier mer, hvis dere skjønner.

jeg ser verken ut som en modell eller en rund ball! Hva er greia med at folk skal være så tynne som mulig? 

Jeg har selv slitt en liten periode med og sultet meg selv.... men endelig nå ser jeg hvor ufattelig mye gladere jeg kan være med og spise! Man skal ha lovt til og spise godteri i helgene og kose seg!

Hvorfor finnes det enda folk som presser unge jenter som meg til og ikke spise? Det er jo bare ondt gjort!

(jeg vet at noen sliter med sykdommer eller andre ting som gjør at de ikke kan gå med i vekt, så jeg mener ikke dem i dette innlegget)

Anonymkode: c22bb...328

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Jeg bryr meg mer om rettskriving enn om hvordan folk ser ut.

Anonymkode: 57ea5...803

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalvektig er  pr idag i realiteten overvektig. Folk blir tjukkere og tjukkere og gjemmer seg bak at det er normalt. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt hvor mye de skal veie, men vær iallfall ærlig med deg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg bryr meg mer om rettskriving enn om hvordan folk ser ut.

Anonymkode: 57ea5...803

Jeg er 15 år, og Desverre har jeg ikke 5 eller 6 i norsk...

poenget mitt var ikke at alle MÅ se sånn og sånn ut. Tror nokk du missforstod dessverre. 

Jeg mente bare at folk ikke skal sulte seg selv og være ulykkelige. At folk heller burde spise når de er sultne og være glade.

jeg mente også at feks bloggere må slutte og presse jenter som meg til å bære ulykkelige!

Anonymkode: c22bb...328

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 15 år og forstår virkelig ikke greia med at alle skal se så tynne ut?!

jeg er selv normalvektig, altså verken overvektig eller undervektig. Spiser snop på lørdagene og noen ganger på fredagene. Pleier og spise sunne middager, men selfølgelig spiser jeg pizza osv.. noen dager også:) 

På værdagene kan det hende at jeg tar meg litt ekstra peanøtt smør, fordi det smaker godt(Hahhaha med skje altså). Gjør jo ikke det vær dag da! Ellers spiser jeg normalt sunt. 

Det jeg prøver og si er at jeg er glad og spiser når jeg er sulten. Jeg kjenner selv når magen min sier stopp men fortsetter når magen min sier mer, hvis dere skjønner.

jeg ser verken ut som en modell eller en rund ball! Hva er greia med at folk skal være så tynne som mulig? 

Jeg har selv slitt en liten periode med og sultet meg selv.... men endelig nå ser jeg hvor ufattelig mye gladere jeg kan være med og spise! Man skal ha lovt til og spise godteri i helgene og kose seg!

Hvorfor finnes det enda folk som presser unge jenter som meg til og ikke spise? Det er jo bare ondt gjort!

(jeg vet at noen sliter med sykdommer eller andre ting som gjør at de ikke kan gå med i vekt, så jeg mener ikke dem i dette innlegget)

Anonymkode: c22bb...328

Gjorde alt jeg kunne for å bli stram over hele, mye av grunnen startet med moren min da jeg var 11. Hele barndommen frem til det var jeg så tynn og som 11 åring begynte jeg å utvikle meg og få former. Moren min gjorde alt hun kunne for at jeg skulle spise rett og mindre, samt trene mye. Den dansingen jeg drev med ga ikke nok trening i følge henne og jeg mistet gnisten der. Hun skulle hele tiden ha meg ut døra og i aktivitet. 

Alt det maset gjorde meg deprimert. Det var mye mer hun ville ha kontroll på og, i tillegg var hun ellers aldri fornøyd med utseende mitt. Så da var aldri jeg det heller. 

Begynte med ny idrett som 15 åring og da brukte jeg strl 42 i bukser, så jeg var jo blitt stor i depresjonen. 12 måneder senere hadde jeg gått ned til bukse strl 34!! Moren min innså at jeg hadde gått ned noe i vekt og husker fremdeles den dagen vi skulle handle tøy. Hun ga meg en bukse i strl 40, for stor sa jeg. Så fikk en i 38, den var også for stor. Så fikk jeg inn en i str 36 og mamma ga seg over for jeg så ikke slank nok ut til den en gang. Strl 34 nektet hun nesten å gi meg, det var den som faktisk passet. Det sa meg at jeg fremdeles ikke så bra nok ut.

Etter fylte 16 fortsatte treningen ofte og mye. Jeg ble sammen med en fyr da jeg var 17 som var kontrollerende ift vekt også. Så ble det ennå mer kontroll på mat og trening.

Uansett hvor tynn jeg ble så var jeg aldri fornøyd så i en alder av 22 snudde jeg helt og begynte med styrke trening og spise mer mat. Hele tiden presse meg til å spise mest mulig. 

Før jeg ble gravid nå som 25 åring så har jeg hatt bmi på 23 og er faktisk fornøyd med kroppen min. Jeg gikk inn i et nytt forhold for 3 år siden og for første gang siden tidlig i barndommen begynte jeg å bruke sauser og dressing til maten. Jeg begynte å spise godis når det passet meg, normalt kosthold og brød i hverdagen. Opprettholder noe trening, men ikke hver dag, kun et par ganger i uka. Først nå er jeg fornøyd, har nok mye med at jeg har en samboer som roser kroppen min uansett hva og godtar at jeg spiser det jeg ønsker. Veldig uvant for meg.

Anonymkode: c3d3e...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde alt jeg kunne for å bli stram over hele, mye av grunnen startet med moren min da jeg var 11. Hele barndommen frem til det var jeg så tynn og som 11 åring begynte jeg å utvikle meg og få former. Moren min gjorde alt hun kunne for at jeg skulle spise rett og mindre, samt trene mye. Den dansingen jeg drev med ga ikke nok trening i følge henne og jeg mistet gnisten der. Hun skulle hele tiden ha meg ut døra og i aktivitet. 

Alt det maset gjorde meg deprimert. Det var mye mer hun ville ha kontroll på og, i tillegg var hun ellers aldri fornøyd med utseende mitt. Så da var aldri jeg det heller. 

Begynte med ny idrett som 15 åring og da brukte jeg strl 42 i bukser, så jeg var jo blitt stor i depresjonen. 12 måneder senere hadde jeg gått ned til bukse strl 34!! Moren min innså at jeg hadde gått ned noe i vekt og husker fremdeles den dagen vi skulle handle tøy. Hun ga meg en bukse i strl 40, for stor sa jeg. Så fikk en i 38, den var også for stor. Så fikk jeg inn en i str 36 og mamma ga seg over for jeg så ikke slank nok ut til den en gang. Strl 34 nektet hun nesten å gi meg, det var den som faktisk passet. Det sa meg at jeg fremdeles ikke så bra nok ut.

Etter fylte 16 fortsatte treningen ofte og mye. Jeg ble sammen med en fyr da jeg var 17 som var kontrollerende ift vekt også. Så ble det ennå mer kontroll på mat og trening.

Uansett hvor tynn jeg ble så var jeg aldri fornøyd så i en alder av 22 snudde jeg helt og begynte med styrke trening og spise mer mat. Hele tiden presse meg til å spise mest mulig. 

Før jeg ble gravid nå som 25 åring så har jeg hatt bmi på 23 og er faktisk fornøyd med kroppen min. Jeg gikk inn i et nytt forhold for 3 år siden og for første gang siden tidlig i barndommen begynte jeg å bruke sauser og dressing til maten. Jeg begynte å spise godis når det passet meg, normalt kosthold og brød i hverdagen. Opprettholder noe trening, men ikke hver dag, kun et par ganger i uka. Først nå er jeg fornøyd, har nok mye med at jeg har en samboer som roser kroppen min uansett hva og godtar at jeg spiser det jeg ønsker. Veldig uvant for meg.

Anonymkode: c3d3e...0fa

Trist at du hadde det sånn! Så bra å høre t du har det bedre nå:)

dette viser igjen at folk er lykkeligere når de kan spise

Anonymkode: c22bb...328

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være undervektig, men en kropp som trener styrke ser mye bedre ut en en slapp, tynn sofasliterkropp

Anonymkode: 82ea6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg :) jeg spiser stort sett sunt, men det er for helsens del og ikke vekta. Har ingen problem med å spise pizza fredag, og taco lørdag. Lørdagsgodt i form av chips og sjokolade er obligatorisk. Jeg har pupper og rumpe og elsker formene mine (5-6 kg for mye)! Har spurt samboer om jeg skal miste vekt - og han svarer «nei, da mister du puppene også - så la være». 

Anonymkode: dad69...fcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være undervektig, men en kropp som trener styrke ser mye bedre ut en en slapp, tynn sofasliterkropp

Anonymkode: 82ea6...195

Helt enig i at en kropp som trener styrke ser mye bedre ut.

jeg forstår ikke hvorfor det er så mye press om og se tynn ut, når det er mye finere og se sterk ut

Anonymkode: c22bb...328

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lenger interesse av å være beintynn. Selv om det gir masse oppmerksomhet. Vil ha pupper og sterk kropp. Skal veie 60 ifølge inbody scan PT tok med meg. Kanskje 65 sier han siden jeg får mer og mer muskler 

 

veide 46 da jeg var på slanker’n som tenåring og elsket det. Men har kommet meg videre. Spiser lite men gått opp masse av zyprexa så er sykt overvektig nå. Men det skal bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 15 år og forstår virkelig ikke greia med at alle skal se så tynne ut?!

jeg er selv normalvektig, altså verken overvektig eller undervektig. Spiser snop på lørdagene og noen ganger på fredagene. Pleier og spise sunne middager, men selfølgelig spiser jeg pizza osv.. noen dager også:) 

På værdagene kan det hende at jeg tar meg litt ekstra peanøtt smør, fordi det smaker godt(Hahhaha med skje altså). Gjør jo ikke det vær dag da! Ellers spiser jeg normalt sunt. 

Det jeg prøver og si er at jeg er glad og spiser når jeg er sulten. Jeg kjenner selv når magen min sier stopp men fortsetter når magen min sier mer, hvis dere skjønner.

jeg ser verken ut som en modell eller en rund ball! Hva er greia med at folk skal være så tynne som mulig? 

Jeg har selv slitt en liten periode med og sultet meg selv.... men endelig nå ser jeg hvor ufattelig mye gladere jeg kan være med og spise! Man skal ha lovt til og spise godteri i helgene og kose seg!

Hvorfor finnes det enda folk som presser unge jenter som meg til og ikke spise? Det er jo bare ondt gjort!

(jeg vet at noen sliter med sykdommer eller andre ting som gjør at de ikke kan gå med i vekt, så jeg mener ikke dem i dette innlegget)

Anonymkode: c22bb...328

Til å være bare 15 år, så høres du både klok og fornuftig ut. Midt i mellom og alt med måte er absolutt best. Det skal være lov å kose seg... med måte

 

Anonymkode: 0d2bb...0b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde alt jeg kunne for å bli stram over hele, mye av grunnen startet med moren min da jeg var 11. Hele barndommen frem til det var jeg så tynn og som 11 åring begynte jeg å utvikle meg og få former. Moren min gjorde alt hun kunne for at jeg skulle spise rett og mindre, samt trene mye. Den dansingen jeg drev med ga ikke nok trening i følge henne og jeg mistet gnisten der. Hun skulle hele tiden ha meg ut døra og i aktivitet. 

Alt det maset gjorde meg deprimert. Det var mye mer hun ville ha kontroll på og, i tillegg var hun ellers aldri fornøyd med utseende mitt. Så da var aldri jeg det heller. 

Begynte med ny idrett som 15 åring og da brukte jeg strl 42 i bukser, så jeg var jo blitt stor i depresjonen. 12 måneder senere hadde jeg gått ned til bukse strl 34!! Moren min innså at jeg hadde gått ned noe i vekt og husker fremdeles den dagen vi skulle handle tøy. Hun ga meg en bukse i strl 40, for stor sa jeg. Så fikk en i 38, den var også for stor. Så fikk jeg inn en i str 36 og mamma ga seg over for jeg så ikke slank nok ut til den en gang. Strl 34 nektet hun nesten å gi meg, det var den som faktisk passet. Det sa meg at jeg fremdeles ikke så bra nok ut.

Etter fylte 16 fortsatte treningen ofte og mye. Jeg ble sammen med en fyr da jeg var 17 som var kontrollerende ift vekt også. Så ble det ennå mer kontroll på mat og trening.

Uansett hvor tynn jeg ble så var jeg aldri fornøyd så i en alder av 22 snudde jeg helt og begynte med styrke trening og spise mer mat. Hele tiden presse meg til å spise mest mulig. 

Før jeg ble gravid nå som 25 åring så har jeg hatt bmi på 23 og er faktisk fornøyd med kroppen min. Jeg gikk inn i et nytt forhold for 3 år siden og for første gang siden tidlig i barndommen begynte jeg å bruke sauser og dressing til maten. Jeg begynte å spise godis når det passet meg, normalt kosthold og brød i hverdagen. Opprettholder noe trening, men ikke hver dag, kun et par ganger i uka. Først nå er jeg fornøyd, har nok mye med at jeg har en samboer som roser kroppen min uansett hva og godtar at jeg spiser det jeg ønsker. Veldig uvant for meg.

Anonymkode: c3d3e...0fa

Trist at du vokste opp med en slik mor. Herregud hun burde ikke hatt barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Maleficenta skrev:

Trist at du vokste opp med en slik mor. Herregud hun burde ikke hatt barn.

Jeg vet. Hun gjorde mye annet og som er ganske mye verre. På mitt tynneste hadde jeg vel 16 i bmi. Har aldri hørt at moren min syns jeg var fin. 

Anonymkode: c3d3e...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 15 år og forstår virkelig ikke greia med at alle skal se så tynne ut?!

jeg er selv normalvektig, altså verken overvektig eller undervektig. Spiser snop på lørdagene og noen ganger på fredagene. Pleier og spise sunne middager, men selfølgelig spiser jeg pizza osv.. noen dager også:) 

På værdagene kan det hende at jeg tar meg litt ekstra peanøtt smør, fordi det smaker godt(Hahhaha med skje altså). Gjør jo ikke det vær dag da! Ellers spiser jeg normalt sunt. 

Det jeg prøver og si er at jeg er glad og spiser når jeg er sulten. Jeg kjenner selv når magen min sier stopp men fortsetter når magen min sier mer, hvis dere skjønner.

jeg ser verken ut som en modell eller en rund ball! Hva er greia med at folk skal være så tynne som mulig? 

Jeg har selv slitt en liten periode med og sultet meg selv.... men endelig nå ser jeg hvor ufattelig mye gladere jeg kan være med og spise! Man skal ha lovt til og spise godteri i helgene og kose seg!

Hvorfor finnes det enda folk som presser unge jenter som meg til og ikke spise? Det er jo bare ondt gjort!

(jeg vet at noen sliter med sykdommer eller andre ting som gjør at de ikke kan gå med i vekt, så jeg mener ikke dem i dette innlegget)

Anonymkode: c22bb...328

Og denne tankemåten er det som gjør det lett å holde seg sunt slank hele livet. Høre på kroppen, ikke over- eller underspise. Ikke nekte seg alt godt heller, da sprekker man til slutt. Fortsett sånn, du! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er det "som skal være så tynn som mulig"? Ingen jeg kjenner i hvert fall. Sorry, men du virker bare oppmerksomhetssyk med en sånn tråd. Gjør som du vil, spis det du vil, og la andre være og spise som de ønsker. 

Anonymkode: 872bb...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg bryr meg mer om rettskriving enn om hvordan folk ser ut.

Anonymkode: 57ea5...803

Er du ansatt som norsk lærer her inne? 

Anonymkode: e20eb...b82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Værdagene* Tenkte først at du mente dager med et spesielt dårlig vær. 😅

Anonymkode: 0bc37...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk skal få gjøre som de vil, om de så måtte ønske å være syltynne eller overvektige. Det er opp til den enkelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...