Gå til innhold

Ny kjæreste som prioriterer jobb fremfor alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i noen måneder nå. I begynnelsen da vi datet så møttes vi rundt 1 - 2 dager i uka og dette synest jeg fungerte bra på det tidspunktet hvor vi bare datet. Jeg visste at han jobbet mye, men nå kjenner jeg at det begynner å toppe seg litt. Han jobber for et firma hvor han jobber med alt ifra lastebil til gravemaskin - mye og forskjellig. I tillegg på vinterstid har han vakt annenhver uke der han har ansvar for brøyting og salting (kan jobbe hele kvelden og natten) i tillegg til at han jobber som normalt på dagtid. Den uka han ikke har vakt så har han barna sine, og vi har motsatt uker med barn. Det vil si at vi har veldig veldig lite tid sammen, annet enn at han besøker meg på kveldstid når mine barn har lagt seg, og noen ganger når jeg har barnefri og hans barn har lagt seg (han har store barn slik at han kan dra ut). Dette blir maks 2 ganger i uka. Han har sagt flere ganger på eget initiativ at han skal snakke med moren til barna om å bytte litt på dagene slik at vi får mer tid sammen. Dette er en mnd siden han sa, men ingen endring der.

Men, så kommer vi til det som gjør at det topper seg for meg. I helgen skulle barna hans bort og jeg har også barnefri. Jeg prøver å bli frisk fra en lungebetennelse og tok dermed fri fra jobbehelgen min. I helgen skulle vi være sammen. Så kom han på besøk i går kveld og jeg hadde sett frem til en natt sammen, vi får aldri mulighet til å sove sammen. Det har skjedd 2 ganger på nesten 4 mnd. Så når klokken blir 12, så sier han at han lovde en kompis / kollega at han skulle ta vakten for han i dag (tidlig morgen), så han måtte hjem å sove litt før han måtte ut. Men at han kom til å bli ferdig på formiddagen og deretter skulle han sage ned noen trær så kunne vi møtes og ha tid sammen. Men nå får jeg snap om at han hadde tatt på seg enda mer jobb. Orket ikke svare han engang. Han er en person som ikke klarer å si nei ang jobb og lar seg utnytte, på bekostning av vår tid sammen (og barna hans). Min fetter som jobber sammen med han sa at han er en super fyr, men at hans store minus er at han aldri klarer å si nei.

Jeg klarer ikke å bygge videre på noe når vi møtes så sjeldent og sporadisk - føler det har stagnert og at vi ikke kommer oss "noen vei" ved å bare tilbringe noen timer hos meg på kveldstid maks to ganger i uka. Vi har dratt på kino og på restaurant to ganger i løpet av disse mnd, og det er det eneste vi har gjort sammen. I julen skulle vi dra ut sammen og kose oss, han hadde fri fra vakt, jeg hadde fått barnevakt, men han dro likevel på jobb og jeg måtte dra ut alene. Føler jeg aldri kan legge planer med han, det er liksom ikke vits. Min mor inviterte oss på middag før jul, og det endte med at han fikk en tlf og måtte dra med én gang etter middagen var kom i magen. Han kan fint si nei til jobb, men gjør det ikke.

Er det her totalt dødfødt? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 19532...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hos oss det der. Ingen barn her da men. Tærer på forholdet, når man aldri kan planlegge og alt styres ut ifra yr og om det er meldt snø..

Anonymkode: 66067...31b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dødfødt. Og jeg reagerer på at han bytter dager med barna for å få mer tid til deg. Det betyr vel at han får mindre tid med ungene? Hvilken mann er det som gjør noe sånt?

En av dere må lære dere å si nei.

Anonymkode: 7bbce...77e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er dødfødt. Og jeg reagerer på at han bytter dager med barna for å få mer tid til deg. Det betyr vel at han får mindre tid med ungene? Hvilken mann er det som gjør noe sånt?

En av dere må lære dere å si nei.

Anonymkode: 7bbce...77e

Han skal bytte dager, ikke gi fra seg dager.

TS - dere må snakke om hvordan dere vil ha det sammen. Har du fortalt ham på en ordentlig måte hvordan dette går innpå deg? Har dere snakket om fremtiden? Dere må bli enige om premissene for forholdet deres.

Og vit at vi er mange som setter pris på de som brøyter og salter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å bygge videre på noe når vi møtes så sjeldent og sporadisk - føler det har stagnert og at vi ikke kommer oss "noen vei" ved å bare tilbringe noen timer hos meg på kveldstid maks to ganger i uka. Vi har dratt på kino og på restaurant to ganger i løpet av disse mnd, og det er det eneste vi har gjort sammen. I julen skulle vi dra ut sammen og kose oss, han hadde fri fra vakt, jeg hadde fått barnevakt, men han dro likevel på jobb og jeg måtte dra ut alene. Føler jeg aldri kan legge planer med han, det er liksom ikke vits. Min mor inviterte oss på middag før jul, og det endte med at han fikk en tlf og måtte dra med én gang etter middagen var kom i magen. Han kan fint si nei til jobb, men gjør det ikke.

Er det her totalt dødfødt? Eller overreagerer jeg?

Du sier jo selv her at du ikke klarer å bygge videre på noe med han når det er så sjeldent og sporadisk. Etter bare noen måneder sammen så er dere vel fremdeles i forelskelsesfasen, og at han da prioriterer jobb så høyt så ville jeg tenkt at et forhold med denne mannen innebærer at det blir mye jobb og ikke mindre. Eller så sier han sjeldent nei til jobb nå fordi forholdet er såpass ferskt, men med tanke på at han er villig til å endre dagene han har barna sine så er vel kanskje ikke det årsaken..

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dødfødt. Og jeg reagerer på at han bytter dager med barna for å få mer tid til deg. Det betyr vel at han får mindre tid med ungene? Hvilken mann er det som gjør noe sånt?

En av dere må lære dere å si nei.

Anonymkode: 7bbce...77e

Dette reagerte jeg og på. Han er villig til å bryte rutinene til barna sine for å få mer tid med den nye kjæresten, men han er ikke villig til å si nei til ekstravaker på jobb. Da har du jo uansett ingen garanti for at den nye rutinen med barna blir brukt til jobb og ikke deg. 

Anonymkode: 6ed73...16d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er nok å møtes to ganger i uke som kjærester. Det tar også tid å bli vant til ny tilværesle. Ang. jobben så varer ikke vinter i et helt år. Det blir nok bedre etterhvert. Helt ok fyr med et normalt forhold til jobb. Dere finner nok ut av overnatting etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jenta7 skrev:

Jeg synes at det er nok å møtes to ganger i uke som kjærester. Det tar også tid å bli vant til ny tilværesle. Ang. jobben så varer ikke vinter i et helt år. Det blir nok bedre etterhvert. Helt ok fyr med et normalt forhold til jobb. Dere finner nok ut av overnatting etterhvert. 

Han har sagt at det blir enda verre og enda mer jobbing til sommeren.... Det klarer jeg ikke å se for meg engang

Ts

Anonymkode: 19532...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ClickB4it skrev:

Han skal bytte dager, ikke gi fra seg dager.

TS - dere må snakke om hvordan dere vil ha det sammen. Har du fortalt ham på en ordentlig måte hvordan dette går innpå deg? Har dere snakket om fremtiden? Dere må bli enige om premissene for forholdet deres.

Og vit at vi er mange som setter pris på de som brøyter og salter!

Ehhhh...litt logiske problemer?

Anonymkode: 7bbce...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo selv her at du ikke klarer å bygge videre på noe med han når det er så sjeldent og sporadisk. Etter bare noen måneder sammen så er dere vel fremdeles i forelskelsesfasen, og at han da prioriterer jobb så høyt så ville jeg tenkt at et forhold med denne mannen innebærer at det blir mye jobb og ikke mindre. Eller så sier han sjeldent nei til jobb nå fordi forholdet er såpass ferskt, men med tanke på at han er villig til å endre dagene han har barna sine så er vel kanskje ikke det årsaken..

Dette reagerte jeg og på. Han er villig til å bryte rutinene til barna sine for å få mer tid med den nye kjæresten, men han er ikke villig til å si nei til ekstravaker på jobb. Da har du jo uansett ingen garanti for at den nye rutinen med barna blir brukt til jobb og ikke deg. 

Anonymkode: 6ed73...16d

Bytte helger altså. Men det går jo ikke så lenge han har vakt de helgene han ikke har barna, da må han eventuelt bytte vaktuke med en kollega, så jeg ser jo at det er lettere sagt enn gjort. Jeg vet ikke. Kanskje han bare kommer med lovnader han vet han ikke kan holde fordi han er redd for å miste meg.

Det rare er at han innrømmet til meg at han var dårlig på å prioritere eksen sin og at han satte henne veldig til side, og derfor forfalt forholdet. Skulle da tro han hadde lært?

Ts

Anonymkode: 19532...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette reagerte jeg og på. Han er villig til å bryte rutinene til barna sine for å få mer tid med den nye kjæresten, men han er ikke villig til å si nei til ekstravaker på jobb. Da har du jo uansett ingen garanti for at den nye rutinen med barna blir brukt til jobb og ikke deg. 

Anonymkode: 6ed73...16d

Nettopp. Det sier seg selv at hvis det er noe for ts å hente på å bytte dager, så betyr det at det er noe for ungene å miste. Med mindre han har unger som er oppe fra 23 til langt på natt, da...

Anonymkode: 7bbce...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en tier på at dette i hvert fall delvis var grunnen til bruddet med moren til barna hans. Jeg tror du må velge om du kan leve med en slik mann eller ikke. Du kan ikke regne med å forandre ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ClickB4it skrev:

Han skal bytte dager, ikke gi fra seg dager.

TS - dere må snakke om hvordan dere vil ha det sammen. Har du fortalt ham på en ordentlig måte hvordan dette går innpå deg? Har dere snakket om fremtiden? Dere må bli enige om premissene for forholdet deres.

Og vit at vi er mange som setter pris på de som brøyter og salter!

Ja, jeg fortalte han det istad, for han merket at det var noe da han ringte meg da han var ferdig på jobb. Begynner kanskje å miste litt gnisten/interessen. Da sa han at han skjønte det og at han har tenkt mye på det samme, men at han har tenkt til å gjøre noe med det, det tviler jeg på. Han har sagt så mange ganger at han skal slutte å være dumsnill og ta på seg andres jobb, men så kommer han noen dager senere og sier han må jobbe lenger eller gjøre noe ekstra for en annen fordi den personen "alltid hjelper han når han trenger hjelp". Mulig dette bare er personligheten hans og da er det ikke noe å gjøre.. synd, for jeg er veldig glad i han.

Ts

Anonymkode: 19532...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Violetta skrev:

Vedder en tier på at dette i hvert fall delvis var grunnen til bruddet med moren til barna hans. Jeg tror du må velge om du kan leve med en slik mann eller ikke. Du kan ikke regne med å forandre ham.

Ja, det tror faktisk jeg også at det er. De var sammen i 15 år da, så kan tenke meg at hun sikkert ble veldig lei. Hun møtte en ny med én gang det ble slutt og giftet seg nesten tvert, så antar det var noe hun følte at hun manglet i forholdet med kjæresten min.

Ts

Anonymkode: 19532...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehhhh...litt logiske problemer?

Anonymkode: 7bbce...77e

Hva mener du nå? I en overgangsperiode vil det muligens bli mindre tid, noen vil jo måtte ta to uker på rad, eventuelt kan man bytte midt i uken for å dele tilnærmet likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er arbeidslivet for mange TS. Vi er mangei. yrker som jobber ganske mye. Jobber heldigvis ikke natt selv, men det kan være ekstremt lange dager. Og det er ikke alltid like enkelt å si nei, i dagens arbeidsmarked er det mer "gjør dette, eller begynn å se deg om etter en annen jobb". Man kan ikke alltid velge. 

Anonymkode: 2aa04...940

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er arbeidslivet for mange TS. Vi er mangei. yrker som jobber ganske mye. Jobber heldigvis ikke natt selv, men det kan være ekstremt lange dager. Og det er ikke alltid like enkelt å si nei, i dagens arbeidsmarked er det mer "gjør dette, eller begynn å se deg om etter en annen jobb". Man kan ikke alltid velge. 

Anonymkode: 2aa04...940

Det er helt sant. Og inntekt må man selvfølgelig ha. Men greia er at det er onkelen min som eier firmaet og er sjefen hans, så jeg vet at han jobber mer enn han er nødt til. Det har både fetteren min og tanten min sagt. At de har snakket med han om det, at han må begynne å tenke mer på seg selv og ikke jobbe så himla mye. Men fyren greier ikke å si nei. Bare frustrerende når vi hadde avtalt en helg sammen, noe vi aldri har hatt hittil, også velger han det bort for å hjelpe en kompis ved å ta over vakta hans.. 

Ts

Anonymkode: 19532...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i noen måneder nå. I begynnelsen da vi datet så møttes vi rundt 1 - 2 dager i uka og dette synest jeg fungerte bra på det tidspunktet hvor vi bare datet. Jeg visste at han jobbet mye, men nå kjenner jeg at det begynner å toppe seg litt. Han jobber for et firma hvor han jobber med alt ifra lastebil til gravemaskin - mye og forskjellig. I tillegg på vinterstid har han vakt annenhver uke der han har ansvar for brøyting og salting (kan jobbe hele kvelden og natten) i tillegg til at han jobber som normalt på dagtid. Den uka han ikke har vakt så har han barna sine, og vi har motsatt uker med barn. Det vil si at vi har veldig veldig lite tid sammen, annet enn at han besøker meg på kveldstid når mine barn har lagt seg, og noen ganger når jeg har barnefri og hans barn har lagt seg (han har store barn slik at han kan dra ut). Dette blir maks 2 ganger i uka. Han har sagt flere ganger på eget initiativ at han skal snakke med moren til barna om å bytte litt på dagene slik at vi får mer tid sammen. Dette er en mnd siden han sa, men ingen endring der.

Men, så kommer vi til det som gjør at det topper seg for meg. I helgen skulle barna hans bort og jeg har også barnefri. Jeg prøver å bli frisk fra en lungebetennelse og tok dermed fri fra jobbehelgen min. I helgen skulle vi være sammen. Så kom han på besøk i går kveld og jeg hadde sett frem til en natt sammen, vi får aldri mulighet til å sove sammen. Det har skjedd 2 ganger på nesten 4 mnd. Så når klokken blir 12, så sier han at han lovde en kompis / kollega at han skulle ta vakten for han i dag (tidlig morgen), så han måtte hjem å sove litt før han måtte ut. Men at han kom til å bli ferdig på formiddagen og deretter skulle han sage ned noen trær så kunne vi møtes og ha tid sammen. Men nå får jeg snap om at han hadde tatt på seg enda mer jobb. Orket ikke svare han engang. Han er en person som ikke klarer å si nei ang jobb og lar seg utnytte, på bekostning av vår tid sammen (og barna hans). Min fetter som jobber sammen med han sa at han er en super fyr, men at hans store minus er at han aldri klarer å si nei.

Jeg klarer ikke å bygge videre på noe når vi møtes så sjeldent og sporadisk - føler det har stagnert og at vi ikke kommer oss "noen vei" ved å bare tilbringe noen timer hos meg på kveldstid maks to ganger i uka. Vi har dratt på kino og på restaurant to ganger i løpet av disse mnd, og det er det eneste vi har gjort sammen. I julen skulle vi dra ut sammen og kose oss, han hadde fri fra vakt, jeg hadde fått barnevakt, men han dro likevel på jobb og jeg måtte dra ut alene. Føler jeg aldri kan legge planer med han, det er liksom ikke vits. Min mor inviterte oss på middag før jul, og det endte med at han fikk en tlf og måtte dra med én gang etter middagen var kom i magen. Han kan fint si nei til jobb, men gjør det ikke.

Er det her totalt dødfødt? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 19532...d2c

Det der hadde ikke jeg giddet. Han har tydeligvis ikke tid til noe forhold. Jeg hadde droppa hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jenta7 skrev:

Jeg synes at det er nok å møtes to ganger i uke som kjærester. Det tar også tid å bli vant til ny tilværesle. Ang. jobben så varer ikke vinter i et helt år. Det blir nok bedre etterhvert. Helt ok fyr med et normalt forhold til jobb. Dere finner nok ut av overnatting etterhvert. 

Han har ikke et normalt forhold til jobb når han tar på seg så sykt mye ekstra. Er faktisk og ganske dårlig gjort å hele tiden ta på seg ekstra på tross av at han allerede egentlig er opptatt. Er man på middagsbesøk hos moren til kjæresten så går man ikke bare fra bordet og stikker på jobb. Da sier man til den som ringer at dessverre. Jeg kan ikke ta på meg ekstra jobb nå. 

Sikker på at han ditcher sine egne unger like mye. Vedder på at dette jobbstyret er årsaken til at hans forrige forhold gikk til helsike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Maleficenta skrev:

Han har ikke et normalt forhold til jobb når han tar på seg så sykt mye ekstra. Er faktisk og ganske dårlig gjort å hele tiden ta på seg ekstra på tross av at han allerede egentlig er opptatt. Er man på middagsbesøk hos moren til kjæresten så går man ikke bare fra bordet og stikker på jobb. Da sier man til den som ringer at dessverre. Jeg kan ikke ta på meg ekstra jobb nå. 

Sikker på at han ditcher sine egne unger like mye. Vedder på at dette jobbstyret er årsaken til at hans forrige forhold gikk til helsike.

De var sammen i 4 måneder, han hadde nok barnefri, han spiste middagen og dratt på jobb. Det er helt ok. Det var en middag før jul, ikke julemiddagen. Og hadde det vært julemiddagen, hadde jeg ikke reagert heller så lenge han hadde barnefri. Han skal faktisk ta vare på barna sine og seg selv. Folk har forskjellige prioriteringer i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...