Gå til innhold

Kähler Omaggio


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et par Omaggio-vaser fra Kähler. Jeg har dem med sølvstriper, og stripene har blitt ganske stygge i fargen, i hvert fall hvis man ser dem på nært hold. De har fått litt kobberaktig skjær i seg. 

Jeg lurer om andre har opplevd det samme? Har dere i så fall greid å fikse den stygge fargen? Jeg vurderer å bytte ut disse vasene med Omaggio-vaser som har striper i helt vanlige farger (blå, rosa etc.) Noen som vet om de vanlige fargene holder seg bedre? 

Anonymkode: dfa69...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et par Omaggio-vaser fra Kähler. Jeg har dem med sølvstriper, og stripene har blitt ganske stygge i fargen, i hvert fall hvis man ser dem på nært hold. De har fått litt kobberaktig skjær i seg. 

Jeg lurer om andre har opplevd det samme? Har dere i så fall greid å fikse den stygge fargen? Jeg vurderer å bytte ut disse vasene med Omaggio-vaser som har striper i helt vanlige farger (blå, rosa etc.) Noen som vet om de vanlige fargene holder seg bedre? 

Anonymkode: dfa69...22b

Er ikke designvaser god kvalitet som varer veldig lenge?

Kan du reklamere og få byttet dem?

Anonymkode: 5338f...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæ. Bææææææ. Bææææææææææææææææ! Bare sauer kjøper sånne vaser. Går 40 av dem på dusinet  

Bruk rustfjerner eller sølvpuss. 

Anonymkode: 90416...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke designvaser god kvalitet som varer veldig lenge?

Kan du reklamere og få byttet dem?

Anonymkode: 5338f...d20

Jeg har hatt dem en stund, kanskje 3 år, så tviler på at jeg får reklamasjon på dem. Man skulle allikevel tro at de skulle holde mye lenger når jeg bare har vasket dem med vann for hånd.

Anonymkode: dfa69...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bæ. Bææææææ. Bææææææææææææææææ! Bare sauer kjøper sånne vaser. Går 40 av dem på dusinet  

Bruk rustfjerner eller sølvpuss. 

Anonymkode: 90416...bcf

Jeg kjøper interiør utfra hva jeg selv syns er fint, jeg bryr meg ikke om mange eller få har samme vase. 

Det er hverken rust eller sølv på vasen, så jeg tror ikke tipsene dine vil funke. 

Anonymkode: dfa69...22b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper interiør utfra hva jeg selv syns er fint, jeg bryr meg ikke om mange eller få har samme vase. 

Det er hverken rust eller sølv på vasen, så jeg tror ikke tipsene dine vil funke. 

Anonymkode: dfa69...22b

Det kan faktisk være noe i sølvfargene som likner nok på sølv til at det anløper, og dermed kan fikses med sølvpuss. Test forsiktig på en liten flekk, evt. på stempelet under om det også er i sølvfarge. 

Anonymkode: 23b71...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt dem en stund, kanskje 3 år, så tviler på at jeg får reklamasjon på dem. Man skulle allikevel tro at de skulle holde mye lenger når jeg bare har vasket dem med vann for hånd.

Anonymkode: dfa69...22b

Synd hvis du ikke får reklamert, en vase burde holde seg pen mer enn 3 år. Særlig når du har behandlet dem forsiktig og kun vasket for hånd!

Håper du finner en løsning!

Anonymkode: 5338f...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet en Kählerforhandler og spurt om de har hørt om dette problemet fra andre. Kanskje kan du få råd om stell av vasen :) 

Selv har jeg to Omaggiovaser i «vanlige» farger, altså ikke metall eller perlemor. Jeg har hatt dem i 3-4 år og brukt dem ganske mye, og fargene har holdt seg fint. Jeg har lysestaker med fargede striper, også. De står framme ganske mye, og de har heller ikke blitt misfarget eller noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...