Gå til innhold

Sint på sambo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags rolle har de avtalt at han skal ha i barnets liv? Skal han ha noe samvær med barnet utover vanlige vennebesøk hos foreldrene? Skal han kalles for onkel, og hvis så, hva skal du som hans kone kalles? Skal donorbarnet få vite at han er biologisk far? Forventer foreldrene at han ville stille opp som barnevakt? Har han reflektert over hvordan hans fremtidige barn vil se på dette donorbarnet, og har han noen plan for hvordan han skal snakke med dem om dette? Skal de oppdras til å se på donorbarnet som et slags søsken, en slektning eller bare som en venn? Hva svarer han når du spør ham hvorfor han ikke diskuterte dette med deg først? 

Anonymkode: 0e949...ad1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kjæresten bestemt seg for å gjøre noe slikt, så hadde jeg gått i fra han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt rasende! Han hadde måttet velge mellom meg og denne venninda/donoravtalen her!
Fy faen så respektløst og frekt!

Anonymkode: a04d1...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han helt gærn? Denne karen hadde gått på hode og ræva ut.

Anonymkode: e7323...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Rent praktisk er det en mye mer komplisert prosedyre enn sæddonasjon. Dette kan du lese deg til selv.

Er det argumentet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RoH skrev:

Er det argumentet? 

Er ikke det holdbart, synes du? Selv ville jeg aldri utsatt meg for et slikt inngrep om det hadde vært aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Arabella skrev:

Er ikke det holdbart, synes du? Selv ville jeg aldri utsatt meg for et slikt inngrep om det hadde vært aktuelt.

Nei jeg mener det kan sammenlignes 100%. Om en kvinne ønsker å donere egg til en venninne eller om en mann ønsker å donere sæd til en venninne. Risikoen er ikke spesielt høy og "inngrepet" er ikke spesielt komplisert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RoH skrev:

Nei jeg mener det kan sammenlignes 100%. Om en kvinne ønsker å donere egg til en venninne eller om en mann ønsker å donere sæd til en venninne. Risikoen er ikke spesielt høy og "inngrepet" er ikke spesielt komplisert. 

Har du satt deg inn i hvordan det foregår, alle forberedelser, selve inngrepet? Hvorfor bruker du anførselstegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke snakk om samvær og bidrag? Og jeg antar det ikke er snakk om naturlig bedekning. 

Helt greit for meg. 

Anonymkode: 6690d...0d1

Problemet er jo at han ikke vil ha barn med ts, men det er ikkeno problem å være biologisk far til venninnas barn. 

Anonymkode: ed395...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ja. Han bestemmer over sin egen sperm. Spør ikke ei kvinne om lov. 

Neida, du spør visst ikke kvinner om noe som helst. Samtidig som du ikke klarer å få deg dame. Rart det der. 

Anonymkode: ed395...ea4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Axl Rose skrev:

Ja. Han bestemmer over sin egen sperm. Spør ikke ei kvinne om lov. 

Mener du også at det er fritt frem for en mann å ligge med hvem han vil, selv om han er i et forhold? Gjelder det på samme måte for den andre parten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, du spør visst ikke kvinner om noe som helst. Samtidig som du ikke klarer å få deg dame. Rart det der. 

Anonymkode: ed395...ea4

Jeg klarer det, men jeg vil ikke i forhold. Spør om mye jeg. 

Denne fyren bestemmer over sin egen sperm, sånt skal ikke noen spørre om. Takler ikke dama det så gå. Dere damer bestemmer jo over deres kropp. 

2 minutter siden, Arabella skrev:

Mener du også at det er fritt frem for en mann å ligge med hvem han vil, selv om han er i et forhold? Gjelder det på samme måte for den andre parten?

Så klart er det ikke greit at en mann ligger med hvem han vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke ok på så mane nivåer at jeg har ikke ord. Dersom dette paret er en del av vennekretsen deres blir det bare snålt, og behovet for å fortelle barnet at samboeren din er hans/hennes biologiske far vil nok melde seg dersom dere får egne barn og disse kanskje blir interessert i hverandre på romantisk vis. Sæd får man lett tak i på Storken i Danmark, så det er ikke slik at dette paret vil gå glipp av deres eneste sjanse til å bli foreldre dersom mannen din ikke tilbyr sin sæd. 

Dette hadde faktisk vært en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 7c53b...b5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Lille svarte Sambo» er det jeg tenker på når folk bruker ordet «sambo». Uvitenhet og rasistisk. Samboer hvis man er oppegående.

Til saken, noe spesielt, men så mye som folk ligger rundt i dag og får barn med Gud og hvermannsen så ser jeg ikke på det å donere sæd som enormt problematisk. Problematisk = å ikke snakke med deg først. 

Anonymkode: 0f9e4...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...