Gå til innhold

KrF og metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi hun ikke tør si det, og det skjønner jeg godt slik KrF behandler varslere.

Anonymkode: a025f...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Cartman said:

Hvorfor skal vi henge ut flest mulig mennesker? Denne metoo kampanjen er noe SJW dritt uansett.

Kom fra en mann naturligvis. Hvorfor er det så mange menn som føler seg angrepet på grunn av at kvinner har fått nok av menn sin oppførsel og viser det tydelig?

Anonymkode: e0862...0db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Cartman skrev:

Hvorfor skal vi henge ut flest mulig mennesker? Denne metoo kampanjen er noe SJW dritt uansett.

Det burde bli en selvfølge at alle #MeToo-rapporter navngir trakassørene og overgriperne. De fortjener å bli eksponert!

Anonymkode: 24008...b91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kom fra en mann naturligvis. Hvorfor er det så mange menn som føler seg angrepet på grunn av at kvinner har fått nok av menn sin oppførsel og viser det tydelig?

Anonymkode: e0862...0db

Jeg har aldri gjort noe mot noen kvinne. Ville heller aldri invadert en annen persons intimsone uansett om det er snakk om mann eller kvinne. Menn sin oppførsel? Noen veldig få menn oppfører seg slikt. Den vanlige mann i gata driver ikke  på med seksuell trakassering. Dette er trakassering av "menn" som gruppe. Klassisk SJW retorikk fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde bli en selvfølge at alle #MeToo-rapporter navngir trakassørene og overgriperne. De fortjener å bli eksponert!

Anonymkode: 24008...b91

Kan man ikke heller gå til søksmål mot dem? Hva skal man oppnå med å drite folk ut i full offentlighet? Skal vi virkelig ha en lynsjekultur der mediene og samfunnstopper dømmer folk for trakassering og overgrep? Vi er en rettstat, ikke en bananrepublikk.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Cartman skrev:

Jeg har aldri gjort noe mot noen kvinne. Ville heller aldri invadert en annen persons intimsone uansett om det er snakk om mann eller kvinne. Menn sin oppførsel? Noen veldig få menn oppfører seg slikt. Den vanlige mann i gata driver ikke  på med seksuell trakassering. Dette er trakassering av "menn" som gruppe. Klassisk SJW retorikk fra deg!

Hvorfor er du så imot metoo om du ikke er blandt mennene og holdningene kampanjen retter seg mot?
Nettopp fordi du har en kvinneundertrykkende holdning det da.

Desverre så er det den vanlige mann i gata som har slike holdninger, og ikke "noen veldig få menn".

Det er ikke trakassering av menn som gruppe å ta for seg de skadelige holdningene mange av dere har,
men det er undertrykking av kvinner som gruppe å kalle fokus på dette samfunnsproblemet for dritt.
Det er ingen noensinne i metoo kampanjen som har sagt at alle menn driver på med seksuell trakassering, hvorfor forsvarer du menn som kampanjen ikke engang handler om, istedet for å forsvare alle kvinnene (90%) som opplever å bli seksuelt trakassering, voldtatt, utsatt for vold og annen skadelig misogynistisk kultur som objektivisering og sexisme, som er det kampanjen faktisk handler om? Hvorfor tar du ikke et standpunkt mot en slik misogynistisk kultur om du er blandt "de snille", i stedet for å bruke mannsjåvinismen din til å være enda mer misogynistisk å kalle menn for offerne her i en sak som dreier seg om systematisk undertrykking og seksuell trakassering av kvinner i patriarkatet? Du er åpenbart ikke så "snill og uskyldig" i kvinneundertrykkende holdninger som du tror du er.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/yvRdXx/Vi-menn-er-mulige-overgripere-Det-er-ikke-til-a-komme-fra--Thorgeir-Kolshus

notallmen.jpg

Anonymkode: 7036b...b39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så imot metoo om du ikke er blandt mennene og holdningene kampanjen retter seg mot?
Nettopp fordi du har en kvinneundertrykkende holdning det da.

Desverre så er det den vanlige mann i gata som har slike holdninger, og ikke "noen veldig få menn".

Det er ikke trakassering av menn som gruppe å ta for seg de skadelige holdningene mange av dere har,
men det er undertrykking av kvinner som gruppe å kalle fokus på dette samfunnsproblemet for dritt.
Det er ingen noensinne i metoo kampanjen som har sagt at alle menn driver på med seksuell trakassering, hvorfor forsvarer du menn som kampanjen ikke engang handler om, istedet for å forsvare alle kvinnene (90%) som opplever å bli seksuelt trakassering, voldtatt, utsatt for vold og annen skadelig misogynistisk kultur som objektivisering og sexisme, som er det kampanjen faktisk handler om? Hvorfor tar du ikke et standpunkt mot en slik misogynistisk kultur om du er blandt "de snille", i stedet for å bruke mannsjåvinismen din til å være enda mer misogynistisk å kalle menn for offerne her i en sak som dreier seg om systematisk undertrykking og seksuell trakassering av kvinner i patriarkatet? Du er åpenbart ikke så "snill og uskyldig" i kvinneundertrykkende holdninger som du tror du er.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/yvRdXx/Vi-menn-er-mulige-overgripere-Det-er-ikke-til-a-komme-fra--Thorgeir-Kolshus

notallmen.jpg

Anonymkode: 7036b...b39

Har aldri sagt at jeg er "snil". Poenget mitt er at disse kvinnene må bli tøffere. I min familie så sier kvinnene (og mennene) klart ifra. Folk har da en tendens til å endre adferd rimelig raskt. Jeg har truffet nok av innpåslitne tullinger på byen, som skal lage bråk. Jeg setter dem på plass verbalt og de har en tendens til å bli veldig myke etter det. Dette lærte jeg fra min mor, som oppfører seg på samme måte. Gjennomsnittskvinnen må bli tøffere.

Når det er sagt så tar jeg selvfølgelig avstand fra voldtekt, seksuell trakassering og annen uakseptabel adferd. Det sier egentlig seg selv. Hadde den vanlige mann i gata oppført seg slik du påstår, så hadde ikke norske kvinner hatt den friheten de har. Norge er et av de mest liberale landene i verden på dette området. Vi er også veldig liberale i forhold til homoseksuelle og transseksuelles rettigheter, så det å fremstille norske menn som undertrykkere er bare tøv.

Hvis en norsk mann (eller kvinne) voldtar, trakasserer og stalker en person av samme/motsatt kjønn, så får offeret anmelde overgriperen. La rettssystemet avgjøre skyldspørsmålet, ikke media og samfunnstoppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cartman said:

Har aldri sagt at jeg er "snil". Poenget mitt er at disse kvinnene må bli tøffere.

Det er det de har blitt. Hvis du tar deg nær av det er det du som må slutte å bli så lett fornærmet.

Anonymkode: a025f...0ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det de har blitt. Hvis du tar deg nær av det er det du som må slutte å bli så lett fornærmet.

Anonymkode: a025f...0ca

På hvilken måte har de blitt tøffere? Varsle media og være anonym gjennom hele prosessen?

Jeg er ikke personlig fornærmet, da jeg ikke er involvert i seksuell trakassering. Jeg vil bare ikke la deg og andre slippe unna med hatretorikk rettet mot menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KrF er et parti der religion står sentralt. Da kan man ikke forvente annet enn at slike ting blir feid under teppet.

Anonymkode: dd8a0...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KrF er et hederlig parti og jeg kan ikke tenke meg at sånt som foregår i andre partier kan skje i KrF.

Anonymkode: 0ea2e...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

KrF er et hederlig parti og jeg kan ikke tenke meg at sånt som foregår i andre partier kan skje i KrF.

Anonymkode: 0ea2e...9f9

Så absolutt. KRF er det beste partiet på stortinget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Cartman said:

På hvilken måte har de blitt tøffere? Varsle media og være anonym gjennom hele prosessen?

Jeg er ikke personlig fornærmet, da jeg ikke er involvert i seksuell trakassering. Jeg vil bare ikke la deg og andre slippe unna med hatretorikk rettet mot menn.

Du tar feil på så mange nivåer at det er ikke gøy engang, men det er vel sånn det er når ikke man klarer å tenke rasjonelt. Flere av de som har varslet er ikke anonyme, inkludert hun denne tråden handler om, ingen har kommet med hatretorikk, og jeg er ikke kvinne. Skjerp deg.

Anonymkode: a025f...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil på så mange nivåer at det er ikke gøy engang, men det er vel sånn det er når ikke man klarer å tenke rasjonelt. Flere av de som har varslet er ikke anonyme, inkludert hun denne tråden handler om, ingen har kommet med hatretorikk, og jeg er ikke kvinne. Skjerp deg.

Anonymkode: a025f...0ca

Hvor mange kvinner har stått frem med historiene sine. Ikke mange! Ikke hatretorikk mot menn? Bare les dette sitatet fra tråden:

"Hvorfor er du så imot metoo om du ikke er blandt mennene og holdningene kampanjen retter seg mot?
Nettopp fordi du har en kvinneundertrykkende holdning det da.

Desverre så er det den vanlige mann i gata som har slike holdninger, og ikke "noen veldig få menn". "

 

Den vanlige mann i gata har altså kvinneundertrykkende holdninger, ikke noen veldig få menn. Kanskje lese tråden før du kommenterer? Du tar feil på så mange nivåer at det er ikke morsomt en gang.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cartman said:

Den vanlige mann i gata har altså kvinneundertrykkende holdninger, ikke noen veldig få menn. Kanskje lese tråden før du kommenterer? Du tar feil på så mange nivåer at det er ikke morsomt en gang.

Nei, jeg er enig. De som mener som deg, at dette bør feies under teppet hvis ikke det er så alvorlig at det er straffbart i en rettsak, er nok et mindretall selv om det kanskje er større enn man skulle ønske.

Anonymkode: a025f...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cartman skrev:

Har aldri sagt at jeg er "snil". Poenget mitt er at disse kvinnene må bli tøffere. I min familie så sier kvinnene (og mennene) klart ifra. Folk har da en tendens til å endre adferd rimelig raskt. Jeg har truffet nok av innpåslitne tullinger på byen, som skal lage bråk. Jeg setter dem på plass verbalt og de har en tendens til å bli veldig myke etter det. Dette lærte jeg fra min mor, som oppfører seg på samme måte. Gjennomsnittskvinnen må bli tøffere.

Når det er sagt så tar jeg selvfølgelig avstand fra voldtekt, seksuell trakassering og annen uakseptabel adferd. Det sier egentlig seg selv. Hadde den vanlige mann i gata oppført seg slik du påstår, så hadde ikke norske kvinner hatt den friheten de har. Norge er et av de mest liberale landene i verden på dette området. Vi er også veldig liberale i forhold til homoseksuelle og transseksuelles rettigheter, så det å fremstille norske menn som undertrykkere er bare tøv.

Hvis en norsk mann (eller kvinne) voldtar, trakasserer og stalker en person av samme/motsatt kjønn, så får offeret anmelde overgriperen. La rettssystemet avgjøre skyldspørsmålet, ikke media og samfunnstoppene.

På hvilken måte har de blitt tøffere? Varsle media og være anonym gjennom hele prosessen?

Øh, det er de jo. Kvinner har sagt fra i hundrevis av år og de siste 50 årene organisert seg i aktivt arbeid og organisasjoner mot blandt annet dette problemet. Kvinnemarsjen foregår 8 mars i hele verden hvert år, men du har kanskje ikke fått det med deg eller?
Kvinner sier fra, og blir latterliggjort av noen menn slik du driver med nå. Kvinner sier i fra og får beskjed om å finne seg i det, at gutter er gutter og at de må tåle det. Kvinner sier i fra og blir trua med å få sparken fordi de lager dårlig stemning fordi de reagerer. Selv har jeg fått juling fordi jeg har sagt i fra til menn på byen.
Fordi flertallet menn er misogynister, ja inkludert deg siden du bagatelliserer menns skyld og prøver å gjøre kvinnene til de ansvarlige, så tåler dere ikke at kvinner blir tøffere. Bare se på deg selv i denne tråden her hvordan synspunkt du har på metoo der kvinner er tøffe og sier i fra til noe mye større enn sjefen sin siden sjefen sin har ignorert det når de har sagt fra før!

Du har ikke mye samfunnsinnsikt om du mener at kvinner har stor frihet, og at alle er liberale til homofile og transpersoner - det stemmer overhodet ikke.
Kvinner må ta forhåndsregler mot overgrep og seksuell trakassering omtrent hver gang de går ut døra. Ikke gå i for korte shorts, ikke vise for mye hud, ikke gå i enkelte strøk, gjemme håret sitt på vei hjem fra byen og gå som en mann fordi det minsker faren for catcalling og overgrep, organisere seg i klubben og hjelpe hverandre til å sperre for at ekle menn kommer tett på hverandre, må  holde mobilen i handa og ringe hverandre så fort de er trygt hjemme.
Ikke kan vi danse som vi vil, ikke kan vi gå i hva vi vil, eller ferdes hvor vi vil, uten å risikere å bli seksuelt trakassert. Og hva skjer når kvinner anmelder menn for overgrep? Jo da stiller andre menn spørsmålstegn til henne, og ikke til overgriperen, "hva hadde hun på seg da?" "Åja, men hun flørta jo med han så hun ba jo om det" "Hun burde ikke ha drukket så mye da" "Hvorfor skrek du ikke høyere?". Hemsedal saken er en av mange eksempler.

Grunnen til at det er viktig med søkelys på misogyny og seksuell trakassering i media er fordi det er et holdningsproblem som finnes i alle deler av samfunnet, blandt mannen i gata, trollet på internett, og samfunnstopper, og for å få en stopp på slike holdninger mot kvinner må man belyse problemene patriarkatet har i det offentlige, og ikke bevise det bak lukka dører i en rettsal. Alle kan se at det skjer, og nå må også alle endre de misogynistiske holdningene sine. Tiden er virkelig inne for det!

1 time siden, Cartman skrev:

Jeg er ikke personlig fornærmet, da jeg ikke er involvert i seksuell trakassering. Jeg vil bare ikke la deg og andre slippe unna med hatretorikk rettet mot menn.

Det gir ikke mening at du hevder du ikke er involvert i seksuell trakassering når du sitter her å latterliggjør kvinner som står opp mot det, ved å latterliggjøre og bagatellisere er du jo involvert, og derfor føler du at det er en hatretorikk rettet mot menn, fordi det er rettet mot menn som deg - ikke mot ALLE menn.

1 time siden, Cartman skrev:

Hvor mange kvinner har stått frem med historiene sine. Ikke mange! Ikke hatretorikk mot menn? Bare les dette sitatet fra tråden:

"Hvorfor er du så imot metoo om du ikke er blandt mennene og holdningene kampanjen retter seg mot?
Nettopp fordi du har en kvinneundertrykkende holdning det da.

Desverre så er det den vanlige mann i gata som har slike holdninger, og ikke "noen veldig få menn". "

 

Den vanlige mann i gata har altså kvinneundertrykkende holdninger, ikke noen veldig få menn. Kanskje lese tråden før du kommenterer? Du tar feil på så mange nivåer at det er ikke morsomt en gang.

Øh? Det er hundretusener av kvinner som har stått frem med historiene sine.

Sitatet mitt påpeker, som jeg også gjør i denne posten, at du HAR en undertrykkende holdning når du latterliggjør seksuell trakassering og overgrep og legger skylden og oppgaven på endring på kvinnene og ikke på mennene som utfører det.
Å påpeke at det i seg selv er kvinneundertrykkede er ikke en "hatretorikk" mot menn, det er et faktastatement om mange menn inkl. deg og din holdning - igjen, du beviser at du tåler jo ikke at kvinner blir tøffere å sier i fra, noe som du nettopp har sagt at du hevder at du vil kvinner skal bli.

 

facepalm.gif

Anonymkode: 7036b...b39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...