Gå til innhold

Får man dårligere råd når man har kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker hvis man bor i hver sin leilighet. Noen ganger kan det fort bli til at kjæresten er mer hos deg enn du er hos han/henne. Da sier det seg selv at det går mer i mat og også mer i strøm, siden begge dusjer.

Noen som har erfaring med dette? Merker dere at dere får det mer trangt når dere har kjæreste? 

Anonymkode: 77cb0...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da får man dårligere råd. Etter at jeg flyttet sammen med kjæresten, har jeg fått bedre råd. 

Anonymkode: ea45b...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man hver for seg, vil utgiftene bli større når den ene kommer og benytter seg av mat, dusj, strøm etc. Når man flytter sammen er min erfaring at kvinnen får dårligere råd, og mannen får bedre. Han spiser mer, så mye mer penger går til mat når vi deler matbudsjettet likt. 

Anonymkode: 74445...1d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor man hver for seg, vil utgiftene bli større når den ene kommer og benytter seg av mat, dusj, strøm etc. Når man flytter sammen er min erfaring at kvinnen får dårligere råd, og mannen får bedre. Han spiser mer, så mye mer penger går til mat når vi deler matbudsjettet likt. 

Anonymkode: 74445...1d4

Med andre ord så får man dårligere råd uansett om man bor sammen eller ikke?

Anonymkode: 77cb0...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner får bedre råd, menn får dårligere råd.

Anonymkode: 13a74...3fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord så får man dårligere råd uansett om man bor sammen eller ikke?

Anonymkode: 77cb0...832

Nei, man får ALLTID bedre råd av å bo sammen, siden man deler boutgifter. Men kvinnen sparer inn mindre enn mannen siden hun plutselig deltar på hans matinntak. 

Anonymkode: 33478...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på situasjonen. Jeg får dårligere råd fordi jeg reiser til ham på besøk (avstandsforhold). Om han flytter hit, må jeg trolig betale mer enn ham for hus etc. Jeg eier leilighet nå og har leieboer. Jeg spiser mer enn ham, så det blir ikke dyrere pga det. Men får vi unger blir jo det dyrt :)

Anonymkode: 88424...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min erfaring er at man får dårligere råd, også som samboere om man ikke har en jevn fordeling og kontrakt på at utgifter skal trekkes likt, helst ved automatisk trekk pr måned fra begges konto inn til en felles leie og utgiftskonto.
Har opplevd å vært samboer med mann som så på det som gratis og sparing å bo sammen med meg. Han tok strømregninga av og til men det gikk jo ikke opp i opp med alt ekstra jeg betalte for mat til to og husly for han.

Anonymkode: b8339...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvordan man deler på utgiftene?

Anonymkode: d3238...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dilemma jeg lurer på hvordan par løser det: mat. Jeg spiser ikke så veldig mye og bruker 2000 kr i måneden på mat. Jeg har ikke kjæreste og jeg har ikke god råd. Hva om en kjæreste spiser for mange mer 1000 enn deg selv? Slik at en selv går i minus? Skal man da betale mindre for mat, eller fortsatt likt?

Jeg vasker helt sikkert oftere klær enn en mann. Vil strømregningen med klesvask gå opp i opp, eller vil fortsatt maten være dyrere i måneden?

Anonymkode: e1ece...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man spiser for mer, går det også an å begynne å kjøpe billigere mat. 

Anonymkode: 88424...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et dilemma jeg lurer på hvordan par løser det: mat. Jeg spiser ikke så veldig mye og bruker 2000 kr i måneden på mat. Jeg har ikke kjæreste og jeg har ikke god råd. Hva om en kjæreste spiser for mange mer 1000 enn deg selv? Slik at en selv går i minus? Skal man da betale mindre for mat, eller fortsatt likt?

Jeg vasker helt sikkert oftere klær enn en mann. Vil strømregningen med klesvask gå opp i opp, eller vil fortsatt maten være dyrere i måneden?

Anonymkode: e1ece...bf4

Jeg og min kjæreste har satt opp fellesutgifter sammen og setter inn lik sum på en konto. Strøm, husleie, internett osv 

Vi har satt opp 4000 på mat, altså 2000 hver og lrver veldig godt på det. Annen mat utenom det, lunsj kjøpt i kantine osv kjøper vi selv. (vi kjøper inn så vi kan lage  og ta med hjemmefra) Jeg tulpasser meg kjæresten min siden han er student og sparer penger. 

Helt på krona får man det jo ikke. Hvis mannen din spiser veldig  mye mer enn deg,og tjener mer enn deg spør han om å putte inn litt mer i potten? 

Anonymkode: ea45b...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et dilemma jeg lurer på hvordan par løser det: mat. Jeg spiser ikke så veldig mye og bruker 2000 kr i måneden på mat. Jeg har ikke kjæreste og jeg har ikke god råd. Hva om en kjæreste spiser for mange mer 1000 enn deg selv? Slik at en selv går i minus? Skal man da betale mindre for mat, eller fortsatt likt?

Jeg vasker helt sikkert oftere klær enn en mann. Vil strømregningen med klesvask gå opp i opp, eller vil fortsatt maten være dyrere i måneden?

Anonymkode: e1ece...bf4

Svaret er kommunikasjon.

Anonymkode: dd349...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et dilemma jeg lurer på hvordan par løser det: mat. Jeg spiser ikke så veldig mye og bruker 2000 kr i måneden på mat. Jeg har ikke kjæreste og jeg har ikke god råd. Hva om en kjæreste spiser for mange mer 1000 enn deg selv? Slik at en selv går i minus? Skal man da betale mindre for mat, eller fortsatt likt?

Jeg vasker helt sikkert oftere klær enn en mann. Vil strømregningen med klesvask gå opp i opp, eller vil fortsatt maten være dyrere i måneden?

Anonymkode: e1ece...bf4

Ifølge Statnett koster en maskinvask under en krone, så du skal vaske rimelig mye dersom dette skal ha den helt store effekten på budsjettet.

Endret av applestories
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer mer penger når  jeg ikke bor sammen med noen.

Anonymkode: 2bfec...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Bor man hver for seg, vil utgiftene bli større når den ene kommer og benytter seg av mat, dusj, strøm etc. Når man flytter sammen er min erfaring at kvinnen får dårligere råd, og mannen får bedre. Han spiser mer, så mye mer penger går til mat når vi deler matbudsjettet likt. 

Anonymkode: 74445...1d4

Se under.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, man får ALLTID bedre råd av å bo sammen, siden man deler boutgifter. Men kvinnen sparer inn mindre enn mannen siden hun plutselig deltar på hans matinntak. 

Anonymkode: 33478...07e

 

Så hvorfor velger dere å bidra med hans budsjett fromfor at dere betaler 60/40 siden han spiser mer? Du kan nesten ikke kalge på dette når det er du selv som velger at du har lyst til å sponse han.

 

Anonymkode: 58f34...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter erfaring og ha snakket med en haug av andre folk samt deltatt i debatter på sukker treffene fra sukker.no så vet jeg at menn blir mye tynnere i lommeboka når de inngår forhold med damer

Anonymkode: b7f24...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

etter erfaring og ha snakket med en haug av andre folk samt deltatt i debatter på sukker treffene fra sukker.no så vet jeg at menn blir mye tynnere i lommeboka når de inngår forhold med damer

Anonymkode: b7f24...5fc

Ja, de som ikke vil gjøre husarbeid får damer som ikke vil jobbe fullt. 

Anonymkode: 88424...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...