Gå til innhold

Tørketrommel død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satte på tørketrommel tidligere i dag. Da jeg skulle ta ut tøyet var det halvtørt. Begynte å sjekke og trommelen rr helt død. Dvs ikke lys eller noe. 

Har sjekket sikringer ol. Har også tømt innvendig filter. 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? 

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Satte på tørketrommel tidligere i dag. Da jeg skulle ta ut tøyet var det halvtørt. Begynte å sjekke og trommelen rr helt død. Dvs ikke lys eller noe. 

Har sjekket sikringer ol. Har også tømt innvendig filter. 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? 

Anonymkode: 65090...58d

Du kan jo sjekke at kontakten står i og at det er strøm i støpselet du bruker (prøv det med en hårføner eller noe) hvis tørketrommelen er død bør du ikke prøve å reparere den selv (brannfare) 

Er den under 5 år er  dette sannsynligvis en reklamasjonssak. Er den eldre enn det må du nok kjøpe en ny (eller brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men har allerede sjekket strømtilgang... Får lete frem kvittering og snakke med butikken kanskje...

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prt90 skrev:

Du kan jo sjekke at kontakten står i og at det er strøm i støpselet du bruker (prøv det med en hårføner eller noe) hvis tørketrommelen er død bør du ikke prøve å reparere den selv (brannfare) 

Er den under 5 år er  dette sannsynligvis en reklamasjonssak. Er den eldre enn det må du nok kjøpe en ny (eller brukt)

Med mindre trommelen er totalvrak eller av aller billigste Kina-variant burde det være lønnsomt å i alle fall sjekke om den kan repareres. Jeg har hatt reparatør for å se på både tørketrommel og vaskemaskin flere ganger, og ofte har reparasjonen bestått i å bytte et ganske rimelig kretskort. 

Anonymkode: 6d1c4...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre trommelen er totalvrak eller av aller billigste Kina-variant burde det være lønnsomt å i alle fall sjekke om den kan repareres. Jeg har hatt reparatør for å se på både tørketrommel og vaskemaskin flere ganger, og ofte har reparasjonen bestått i å bytte et ganske rimelig kretskort. 

Anonymkode: 6d1c4...c5c

Den er rundt 4 år tror jeg- usikker om den har bikket 5 akkurat. Whirlpool- så midt på treet i kvalitet vil jeg tro. 

Kommer de hjem og reparerer da? 😅 ikke så inni dette 

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er rundt 4 år tror jeg- usikker om den har bikket 5 akkurat. Whirlpool- så midt på treet i kvalitet vil jeg tro. 

Kommer de hjem og reparerer da? 😅 ikke så inni dette 

Anonymkode: 65090...58d

Min er også fra Whirlpool, og jeg mener den var eldre enn din når den ble reparert. Her kom reparatøren hjem til meg, og det har jeg inntrykk av er helt vanlig når det gjelder hvitevarer. De er jo ikke bare å ta med seg under armen på bussen, for å si det sånn. :)  Jeg har hatt hjemmebesøk av reparatører for både vaskemaskin, tørketrommel, komfyr og oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 6d1c4...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, har typen hatt spiker i bukselommene igjen, nå da??😠😀 Nei, seriøst: Hadde faktisk dette problemet selv, for etpar år siden: I mitt tilfelle var det kortslutning eller selve nettdelen (altså mot motor eller reim). Selve info-panelet og knotter funka (så man tror at alt funker). Reparatøren måtte bytte en strøm/nettdel. Irriterende penger ut av vindu (sorry), men enkel reparasjon som han gjorde hjemme (men jeg kunne velge om han skulle ta med seg eller ei)... tvi tvi ☺

Endret av F S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kanskje helt banalt ut, men har du sjekket om lyspæren inni kan taes ut og om den er gått? Det er noen maskiner som dør helt når pæren ryker. Hvordan i all verden det er mulig vet jeg ikke, men vi byttet pære i vår en gang og da var den bra igjen. Det er nesten så jeg tror produsentene gjør dette bevisst i håp om at forbrukeren skal kaste en egentlig fungerende maskin for å kjøpe ny.

Anonymkode: 5e651...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyspære??Hvor finner jeg den da? 
Skal sjekke og ringe reparatør som kan komme hjem. Men om den er under 5 år gammel er det reklamasjon?

 

ts

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, F S skrev:

Åh, har typen hatt spiker i bukselommene igjen, nå da??😠😀 Nei, seriøst: Hadde faktisk dette problemet selv, for etpar år siden: I mitt tilfelle var det kortslutning eller selve nettdelen (altså mot motor eller reim). Selve info-panelet og knotter funka (så man tror at alt funker). Reparatøren måtte bytte en strøm/nettdel. Irriterende penger ut av vindu (sorry), men enkel reparasjon som han gjorde hjemme (men jeg kunne velge om han skulle ta med seg eller ei)... tvi tvi ☺

Ble det kostbart? Takk for svar. :)

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble det kostbart? Takk for svar. :)

Anonymkode: 65090...58d

Jeg var så utrolig heldig at jeg fikk det gratis, heeeelt på slutten av garanti-perioden. God effektiv service (Siemens). 

Hvis jeg skal tippe, blir det nok en tusenlapp eller to (?)

Du har ikke en litt SPESIELT teknisk kyndig i nærheten da (venn eller fam), som kanskje kan begrense/avklare litt (så det om mulig blir lettere for servicemannen) kanskje det kan begrense kostnadene litt? Eller at dere selv frakter el.? I teorien er det mulig å reparere selv, men da må man vel være litt nerd 😀

Sender deg en klem jeg TS!!! Veier ikke helt opp men...! ☺

Endret av F S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lyspære??Hvor finner jeg den da? 

Den som lyser opp inni trommelen når døren er åpen. På innsiden rett over døråpningen på trommelen. Mulig du må skru av et lite deksel for å komme til. Pæren ser vanligvis omtrent slik ut: https://www.nettoparts.net/shop/lyspaere-rosenlew-toerketrommel-22341p.html?dfw_tracker=9086-ELE4963-FI01&gclid=EAIaIQobChMI8LDAz-bX2AIVzcqyCh27UAB6EAQYAiABEgL5MvD_BwE

Anonymkode: 5e651...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, F S skrev:

Jeg var så utrolig heldig at jeg fikk det gratis, heeeelt på slutten av garanti-perioden. God effektiv service (Siemens). 

Hvis jeg skal tippe, blir det nok en tusenlapp eller to (?)

Du har ikke en litt SPESIELT teknisk kyndig i nærheten da (venn eller fam), som kanskje kan begrense/avklare litt (så det om mulig blir lettere for servicemannen) kanskje det kan begrense kostnadene litt? Eller at dere selv frakter el.? I teorien er det mulig å reparere selv, men da må man vel være litt nerd 😀

Sender deg en klem jeg TS!!! Veier ikke helt opp men...! ☺

Takk for god klem 😊😊😊 det var hyggelig på en søndagskveld😊😊😊

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for god klem 😊😊😊 det var hyggelig på en søndagskveld😊😊😊

Anonymkode: 65090...58d

... og klemmen varer heeelt du har fikset maskinen igjen, altså!!!  😊😊 Ha en riktig fin uke som kommer, hører gjerne hvordan det går! 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips en gang min var i uorden og han som skulle fikse den ikke hadde tid.

" legg den med på siden"

jeg gjorde det og da den var snudd tilbakr så funket den igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kim91 skrev:

Fikk et tips en gang min var i uorden og han som skulle fikse den ikke hadde tid.

" legg den med på siden"

jeg gjorde det og da den var snudd tilbakr så funket den igjen.

Øy er det sant!? Det skal jeg jaggu prøve! 

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
På 13.1.2018 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Den er rundt 4 år tror jeg- usikker om den har bikket 5 akkurat. Whirlpool- så midt på treet i kvalitet vil jeg tro. 

Kommer de hjem og reparerer da? 😅 ikke så inni dette 

Anonymkode: 65090...58d

De kommer hjem å reparerer den. Bare å ringe. Har du sjekket filteret i døren og det nederst på maskinen?  De prøver å spørre litt for å finne ut hva som er galt, og oppgir om d er reklamasjon, evnt ca detkan koste. Pris er ca 1100 pluss deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

De kommer hjem å reparerer den. Bare å ringe. Har du sjekket filteret i døren og det nederst på maskinen?  De prøver å spørre litt for å finne ut hva som er galt, og oppgir om d er reklamasjon, evnt ca detkan koste. Pris er ca 1100 pluss deler

Den er 4år så da har jeg garanti fremdeles.... takk for svar! 

Anonymkode: 65090...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...