Gå til innhold

En venn av meg er bv pedagog, driter i hvordan barn har det i andre land.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste av oss gjør ting vi "ikke burde". Hvem her kan si at de kun har klær i skapet som ingen barn har vært med å sy, der menneskene har gått godt betalt? Ikke meg i hvertfall, selv om jeg prøver. iPhone har jeg også. Vi burde alle kjøre mindre bil, gi mer til fattige, være flinkere til å inkludere flyktninger, og handle mindre. 

Ja, han formulerte seg kanskje på en litt krass måte, men bortsett fra det er han vel helt normal. Det blir feil å sette høyere moralske krav til ham bare fordi han jobber i barnevernet. 

Anonymkode: d99fe...7c3

Ja. Jeg har også ting som kan være produsert av slaver og det er normalt. Men vi kan gjøre det mindre normalt. Om jeg ikke tar feil forsøkte vel krf å gjøre noe med dette ved å merke ting i butikker, men høyre\ frp gikk ikke med på den. 

 

Han formulerte seg krast ja, men også ganske klar på at han mente det. De betyr ingenting mens barn her betyr alt. Feil. 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man elske barn for å jobbe i barnevernet? 

Jeg vurderte å bli BVpedagog, men jeg er på ingen måte over snittet glad i barn. Men det å gjøre en forskjell for et barn, hjelpe både barn og foreldre, oppleve skjebner og ha mulighet til å bidra, den tanken likte jeg. 

Om man går ned på nivå til hvert enkelt barn i u-land, så tror jeg alles hjerter blør. Treåringen på TV reklamen, som er hjemme alene hele dagen, herregud, vis meg den som IKKE hadde tatt i mot dette barnet med åpne armer! 

Jeg tror du har trigget på deg denne karen, han gidder ikke diskutere det med deg, og serverer deg et fjasete svar. 

Du burde ikke dømme han ut fra det svaret, for du kjenner han neppe godt nok til å vite hva han la i det. (Ref møtes via felles bekjent to ganger i året). 

Anonymkode: 0f290...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Sant nok. Men ganske huleboersk å drite i dem man ikke har ett personlig forhold til 

Anonymkode: 85a91...e46

Du driter i de fleste du ikke har et personlig forhold til, du også. Tenk på alle de millioner av mennesker som lider rundt i verden. Du ofrer dem sannsynligvis knapt en tanke engang. Kanskje du tenker litt "stakkars dem" når de kommer på nyhetene eller det er innsamlingsaksjon, men ellers glemmer du dem sannsynligvis.

Vi må nesten lukke øynene for mye for å komme oss gjennom hverdagen. Hvis vi hadde vært laget slik at alt av lidelse hadde gått like mye inn på oss, så hadde vi sannsynligvis begått selvmord alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Dette fatter jeg ikke. Han er ikke en nær venn, men en jeg treffer 2 ganger i halvåret igjennom en annen venn. 

 

Var med dem i går, da diskuterte vi diverse når det gjelder barnevern. Han la ut om ditt og datt, der han syntes foreldre ikke skulle ha barna. 

 

Men etter en stund begynte han å forkynne materialisme. Altså rett og slett ting. Han elsket duppedingser som han kalte det, har alltid det nyeste iphonen osv. Samt det og det plagget, helst nike. Når han nevnte nike så kom jeg på at dette ikke er ett rent etisk selskap. Mye barne arbeid og elendige arbeidsforhold mange steder. 

 

Da tok jeg dette opp om han så det som ett dilemma siden han var opptatt av å jobbe for barn her til lands. Svaret var "NEI, det driter jeg i og hva som skjer på andre siden av kloden kan ikke jeg gjøre noe med". Jeg orket ikke si noe mer.

 

Så spørsmålet mitt er da, hvor opptatt av å hjelpe andre er egentlig slike folk? Er det bare loven som får enkelte til å handle?

 

Er selv bv pedagog men jobber i ett annet yrke, så dette er ikke ett anti barnevern tråd, bare så det er sagt. 

 

Anonymkode: 85a91...e46

Hvorfor må hen være så opptatt av barn i andre land?! Alle kan ikke være lik deg! 

Anonymkode: e759b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: veldig ekkelt at du bruker ordet «driter». Kvalmt.

Anonymkode: e759b...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jabx skrev:

Du driter i de fleste du ikke har et personlig forhold til, du også. Tenk på alle de millioner av mennesker som lider rundt i verden. Du ofrer dem sannsynligvis knapt en tanke engang. Kanskje du tenker litt "stakkars dem" når de kommer på nyhetene eller det er innsamlingsaksjon, men ellers glemmer du dem sannsynligvis.

Vi må nesten lukke øynene for mye for å komme oss gjennom hverdagen. Hvis vi hadde vært laget slik at alt av lidelse hadde gått like mye inn på oss, så hadde vi sannsynligvis begått selvmord alle sammen.

Man kan føle med og være medmenneske med alle, selv mot vår verste fiende :). Jeg unner ingen å ha det vondt. Det er mye urett både i Norge og ute i verden. Man kan ikke redde alle, men man trenger ikke å legge alle vekk for det om. Ikke døm andre for hva de er og ikke er ut fra hva man skriver. Det er mye du ikke vet om de du ikke kjenner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, slagelse skrev:

Man kan føle med og være medmenneske med alle, selv mot vår verste fiende :). Jeg unner ingen å ha det vondt. Det er mye urett både i Norge og ute i verden. Man kan ikke redde alle, men man trenger ikke å legge alle vekk for det om. Ikke døm andre for hva de er og ikke er ut fra hva man skriver. Det er mye du ikke vet om de du ikke kjenner :)

Dette er jo bare svada, men du gjentar delvis det jeg påpeker om at ingen sitter der og bekymrer seg over alle som har det vondt i verden. Alle "stenger av" for ubehageligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Dette er jo bare svada, men du gjentar delvis det jeg påpeker om at ingen sitter der og bekymrer seg over alle som har det vondt i verden. Alle "stenger av" for ubehageligheter.

Det er ikke første gang at du kommer med grunnløse beskyldninger om svada. Du kjenner ikke meg personlig. Har du da kompetanse til å kunne fortelle meg hva jeg skal føle og ikke for andre? Jeg har medfølelse med andre, til og med for de jeg ikke er spesielt glad i. Jeg unner ikke mine verste fiender å måtte lide. Jeg råder deg til å ha respekt for at andre mener noe annet enn deg og for at du har tatt feil i våre diskusjoner. God natt og sov godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle som vet at klær/ulike merker som er lagd med barnearbeid, ikke burde kjøpe disse plaggene, uansett yrke. Det viser til dårlig moral. Jo flere som lar vær å kjøpe det, jo bedre er det. Da tjener disse fæle bedriftene mindre penger, og målet burde jo være at ingen kjøpte klærne og bedriften gikk konk.

Jeg skjønner hva du mener, Ts. Du har en barnevernspedagog som jobber for at barn skal ha det bra, og som driter i de barna på andre siden av kloden. Barn er barn, uansett hvor i verden. Like uskyldige. Man får ikke gjort så mye for å hjelpe dem, men det vil i lengden hjelpe hvis man ikke kjøper plagg av disse bedriftene. Lite du får gjort med hans holdninger.

For å støtte opp under at vi ikke liker barnearbeid, går det an å dele linker/artikler der det står hvilke merker/klær som er lagd av barn, for å få andre folk til å bli bevisste hva de ikke burde kjøpe. Ta for eksempel meg: jeg visste ikke at Nike ble lagd av barn. Nå vet jeg det(på grunn av deg), og nå vil jeg ikke kjøpe noe av det. Har heldigvis ikke kjøpt særlig av det merket før 

Jeg er for at rovdyr skal få være i fred i norsk natur, og deler mange artikler om at vi ikke på skyte ulven. Og all den søpla vi kaster, skader mange dyr. Det er mye vi mennesker gjør som er skadelig for naturen, og vi må spre artikler og informasjon for å gjøre folk bevisste å det(det er ikke alle som tenker over det, før de leser en tilfeldig artikkel på face eller VG). Lurt å dele og spre 

Anonymkode: a4b67...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...