Gå til innhold

En venn av meg er bv pedagog, driter i hvordan barn har det i andre land.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til deg, TS, som er så moralsk forarget over en barnevernspedagog. Tenk over dette: "Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis du virkelig ønsker at barn skal ha det bra, kan du ikke drite i det samtidig. Det er ikke noe må, men samtidig står man da ikke for sine egne meninger. 

Anonymkode: 85a91...e46

Det er for så vitt sant......

Anonymkode: 1ed8a...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært på KG for mye, forbinder jeg nå BV med bakteriell vaginose.

Anonymkode: d512a...2e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg og mer om barn som lever i fattigdom og faenskap her i Norge. Jeg vleger å engasjere meg i mitt land så får andre engasjere seg i "fattige barn fra Afrika".

Anonymkode: b804a...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for så vitt sant......

Anonymkode: 1ed8a...913

Vidt

Anonymkode: d512a...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Det har med barnevern å gjøre, fordi han var veldig opptatt av barns vilkår og trygghet. 

Hvorfor er det ikke min oppgave å gi informasjon dersom jeg har den? Det er en "stor" sak fordi jeg hater dobbeltmoral. 

Sitter ikke på en høy hest, men ja, jeg unngår å støtte selskap jeg vet driver med ting fanden selv ville vert stolt av og ja jeg undersøker en god del. Alt nei, men en god del. 

Dersom det hadde vært snakk om en vanlig kjøttulf som pratet om å ha seg med damer hadde ikke dette blitt ett tema nei. 

Anonymkode: 85a91...e46

Fordi du et en "liten lort" på jorda akkurat som alle oss andre, og din mening er ikke noe mer høyverdig enn andres. 

Lev som du ønsker selv, men drit i å belære og i å predikere. Men, uansett det er bare deg selv dwtte går utover, da folk ikke gidder å omgåes deg til slutt.

 

Endret av Perle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var han selv som førte temaet om sin egen jobb. Selvfølgelig er det større grunn til at han skal være mer opptatt av det en andre, rent logisk sett. Når du kjøper ett såkalt produkt, støtter du fysisk opp mot det produktet. Det er din måte å si, "detta er bra" på. 

 

Om du velger å ignorere det eller ikke. Så er forbrukers etikk kanskje det viktigste i en kapitalistisk verden. Det er ren logikk. 

Anonymkode: 85a91...e46

Du må gjerne fortelle oss hva slags klær, møbler, kjøkkenutstyr, mat, hobbyartikler, hygieneprodukter, medisiner og ikke minst elektronikk du kjøper, ts. Hva slags dingseboms skriver du de innleggene her fra, for eksempel? Sitter du på en bibliotek-PC? 

Anonymkode: 60223...6f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du er alternativet til disse slavearbeiderne?

Hvis du bryr deg så mye, hvorfor kan du ikke gjøre noe med det selv istedet for å kreve at vennene dine skal bry seg? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette fatter jeg ikke. Han er ikke en nær venn, men en jeg treffer 2 ganger i halvåret igjennom en annen venn. 

 

Var med dem i går, da diskuterte vi diverse når det gjelder barnevern. Han la ut om ditt og datt, der han syntes foreldre ikke skulle ha barna. 

 

Men etter en stund begynte han å forkynne materialisme. Altså rett og slett ting. Han elsket duppedingser som han kalte det, har alltid det nyeste iphonen osv. Samt det og det plagget, helst nike. Når han nevnte nike så kom jeg på at dette ikke er ett rent etisk selskap. Mye barne arbeid og elendige arbeidsforhold mange steder. 

 

Da tok jeg dette opp om han så det som ett dilemma siden han var opptatt av å jobbe for barn her til lands. Svaret var "NEI, det driter jeg i og hva som skjer på andre siden av kloden kan ikke jeg gjøre noe med". Jeg orket ikke si noe mer.

 

Så spørsmålet mitt er da, hvor opptatt av å hjelpe andre er egentlig slike folk? Er det bare loven som får enkelte til å handle?

 

Er selv bv pedagog men jobber i ett annet yrke, så dette er ikke ett anti barnevern tråd, bare så det er sagt. 

 

Anonymkode: 85a91...e46

Uansett hva hen er utdannet som:

hvorfor må man bry seg om hva som skjer der ute i verden? 

Anonymkode: e759b...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, NotNaomi skrev:

Det hjelper ikke barnearbeidere at vi kjøper produktene deres heller . Tvert i mot kan du si .

Vil en utgjøre en forskjell , eller i det minste bidra til å få slutt på barneslaveri , så kan en jo la være å kjøpe produktene deres , ikke sant ?

Og hva skal de fattige barna gjøre mens de venter på forandring, og ingen vil ansette dem eller kjøpe produktene de lager?  Sulte?

Jeg forsvarer ikke barnearbeid, men jeg har et mer realistisk enn idealistisk syn på problematikken.  Og kanskje har barnevernspedagogen det samme

Anonymkode: cb391...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Perle skrev:

Fordi du et en "liten lort" på jorda akkurat som alle oss andre og din mening er ikke noe mer verdt enn andres. Lev som du ønsker selv, men drit i å plage andre.

 

Så derfor skal den lille lorten bare til stille og se den andre veien som resten gjør? 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre, i noen tilfeller at arrogante,makktkåte personer jobber i barnevernet!!!!!!! 

Anonymkode: 9551d...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, got2go skrev:

Hva tror du er alternativet til disse slavearbeiderne?

Hvis du bryr deg så mye, hvorfor kan du ikke gjøre noe med det selv istedet for å kreve at vennene dine skal bry seg? 

De er slaver, så alternativene er null men vi støtter det. 

 

Vi kan som sagt velge bort å kjøpe fra produsenter vi vet er de verste. Det vet vi funker. Hvis det svir økonomisk hos dem, fikser de strax opp sin egen policy. Hvis det ikke svir økonomisk, fortsetter business as usual. 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem med at man kan bry seg om en gjeng og på en måte ignorere noe i en annen kategori. Det er en prioritering. 

 

Men spørsmålet mitt er, hva tror man egentlig på her? Når du fysisk støtter opp om barneslaveri\ grufulle arbeidsforhold og samtidig er hinsides opptatt av at barn skal ha det perfekt i Norge. 

Anonymkode: 85a91...e46

Du burde kanskje foreta et nærmere dybdeintervju for å finne ut hva han virkelig mener.

Dette med barnearbeid er ikke svart/hvitt. Hva tror du disse barna måtte finne på eller ble utsatt for om alle selskaper. brått sluttet med dette? 

Hva foretrekker du?

En gradvis nedbygging, der man samtidig sørger for at de barna som går ut av fabrikken/ ikke blir tatt inn i fabrikken, ikke havner i barneprostitusjon eller må klare seg helt alene på gata, fordi foreldrene ikke har råd til å tape den lille inntekten de kan få, eller en økt andel gatebarn og barneprostituerte, samt foreldre som selger barna sine på gata? 

Jeg ligger også stort sett unna produkter som bruker en stor andel barnearbeid, men helt ærlig synes jeg det ville vært bedre om man fant bedre systemer på dette. I Bangladesh ser ikke verden ut som den gjør hos oss.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe praktisk med det da istedet for å drive meningspåvirkning. Reis dit og hjelp dem

Anonymkode: 2fa6c...5b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Er vel mulig å være nasjonalist og barnevenn på samme tid? Eller være misantrop og jobbe som bvpedagog likevel. Jeg har til og med hørt om prester som ikke tror på Gud!  

Noen folk jobber med sånt ikke ut av gode intensjoner eller omsorg, men at de selv liker hverdagen i jobben sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste av oss gjør ting vi "ikke burde". Hvem her kan si at de kun har klær i skapet som ingen barn har vært med å sy, der menneskene har gått godt betalt? Ikke meg i hvertfall, selv om jeg prøver. iPhone har jeg også. Vi burde alle kjøre mindre bil, gi mer til fattige, være flinkere til å inkludere flyktninger, og handle mindre. 

Ja, han formulerte seg kanskje på en litt krass måte, men bortsett fra det er han vel helt normal. Det blir feil å sette høyere moralske krav til ham bare fordi han jobber i barnevernet. 

Anonymkode: d99fe...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må gjerne fortelle oss hva slags klær, møbler, kjøkkenutstyr, mat, hobbyartikler, hygieneprodukter, medisiner og ikke minst elektronikk du kjøper, ts. Hva slags dingseboms skriver du de innleggene her fra, for eksempel? Sitter du på en bibliotek-PC? 

Anonymkode: 60223...6f0

Jeg er ikke bedre en alle andre, det er ikke poenget heller. Alt jeg gjør er å ikke kjøpe fra dem vi vet har 0 etikk. Apple, amazone, nike og nestle for eksempel skyr jeg som pesten. 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, absinthia skrev:

Du burde kanskje foreta et nærmere dybdeintervju for å finne ut hva han virkelig mener.

Dette med barnearbeid er ikke svart/hvitt. Hva tror du disse barna måtte finne på eller ble utsatt for om alle selskaper. brått sluttet med dette? 

Hva foretrekker du?

En gradvis nedbygging, der man samtidig sørger for at de barna som går ut av fabrikken/ ikke blir tatt inn i fabrikken, ikke havner i barneprostitusjon eller må klare seg helt alene på gata, fordi foreldrene ikke har råd til å tape den lille inntekten de kan få, eller en økt andel gatebarn og barneprostituerte, samt foreldre som selger barna sine på gata? 

Jeg ligger også stort sett unna produkter som bruker en stor andel barnearbeid, men helt ærlig synes jeg det ville vært bedre om man fant bedre systemer på dette. I Bangladesh ser ikke verden ut som den gjør hos oss.

Ja det har du rett i. Dette er nyansert og delvis kompleks. Enkelte steder ville nok situasjonen ha løst seg dersom selskapene hadde trukket seg ut også. Da de undergraver politikken i enkelte Småland og kjøper sin egen private arme for å slå ned på opposisjoner, helt sykt men det skjer og det er nok snakk om andre type selskap en her, Chevron er ett om jeg ikke husker feil. 

Salen er uansett den at dersom vi slutter å kjøpe av etiske årsaker. Så fatter disse selskapene dette og forandrer på ting. Deres motiv er kun penger og dersom de taper penger gjør de noe. Dette vet vi. Dersom de ikke taper penger men heller tjener mer dersom etikk ikke betyr noe, fortsetter de bare.

 

Det verste her er ikke at barna er i arbeid. Det verste er forholdene de jobber i. 

 

 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...