Gå til innhold

Hva typ mat/snacks pakker dere i fødebagen og evt hvor mye?


Maleficenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bestilte en pizza :P Husker ikke om vi hadde sjokolade oppi der også, men den ble K så fall ikke spist. Tror ikke jeg spiste noe av pizzaen heller for jeg hadde så vondt. 

Anonymkode: 28849...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å lage noen pizzasnurrer denne gangen, og pakke ned. Også en farrisflaske til mannen og noe drikke til meg selv. 

Det første måltidet etter første fødsel var noen glass saft, og brødskive med agurk og paprika. Det var himmelsk godt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde med en pose nøtter. Fikk ikke spist noe uansett, det var det siste jeg tenkte på. Så vidt jeg drakk noe. Fikk mat etter fødsel og ellers var det kiosk osv på sykehuset, så led ingen nød :) Tviler på jeg tar med noe spesielt denne gangen her. 

Anonymkode: 2c0ae...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekjeks og energidrikk. Fikk ikke anledning til å spise under fødselen (veldig intense rier..), men dette gikk ned på høykant et par timer etter fødsel!

Og ja.. det første måltidet etter fødsel.. to skiver med salami og hvitost.. helt fantastisk! 150 Michellin-stjerner! Minst! :hoppendeglad:

Anonymkode: 28564...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har med en pakke tur-mix fra Polly med nøtter og sjokolade, samt en pakke havrecookies med tranebær. Sist gang klarte jeg ikke spise noe som helst under fødselen, hadde mer enn nok med å få i meg drikke - men tenker at mannen kan spise av det, eller så kan vi ha det etterpå. Mannen kommer sikkert til å ta med seg en matpakke også. Jeg som fødende får jo mat der hvis jeg vil ha, men det gjør ikke han, så kjekt å ha med noe, spesielt hvis det er på natta og kiosker og kafeer er stengt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokoladekjeks og energidrikk. Fikk ikke anledning til å spise under fødselen (veldig intense rier..), men dette gikk ned på høykant et par timer etter fødsel!

Og ja.. det første måltidet etter fødsel.. to skiver med salami og hvitost.. helt fantastisk! 150 Michellin-stjerner! Minst! :hoppendeglad:

Anonymkode: 28564...b44

Gleder meg noe sinnsykt til skive med salami og majones!! Har gjort det siden uke 5. Heldigvis er der en dagligvarebutikk med godt utvalg rett i nærheten av sykehuset, i tilfelle sykehuset ikke har majones og riktig type salami :fnise: Åh nå fikk jeg skikkelig cravings her.. 

Tenker å kjøpe med en sjokolade iallefall. 

 

Anonymkode: e11f1...82c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Myke tranebærbarer jeg kjøpte i Sverige (kjempegode! Kanskje det var CORNY?). 

Cola 

Maarud Fried Chicken potetgull

 

Fikk ikke spist noe, men fikk drukket litt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med nøtter, sjokolade og Pepsi Max. Og lakris! 

Anonymkode: cbb1a...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg noe sinnsykt til skive med salami og majones!! Har gjort det siden uke 5. Heldigvis er der en dagligvarebutikk med godt utvalg rett i nærheten av sykehuset, i tilfelle sykehuset ikke har majones og riktig type salami :fnise: Åh nå fikk jeg skikkelig cravings her.. 

Tenker å kjøpe med en sjokolade iallefall. 

 

Anonymkode: e11f1...82c

Salami med majones gleder jeg meg også til! Fikk tårer i øynene da jeg leste det. Haha:) hormonell

Anonymkode: f86fd...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ferdig med produksjonen, men etter førstemann var det havresuppa klokka grytidlig om morgonen eg såg fram til ved neste fødsel😉

Eg hadde ikkje med noko mat, men var veldig glad for ei Pepsi Max😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøttemiks med sjokolade. Fikk ikke spist under fødselen, men det var sykt greit å ha når jeg ble tatt av ekstremsult midt på natta på barsel. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting. Det er kiosk/café på sykehuset, automater man kan bruke døgnet rundt, man får mat og drikke på føden. Og gjennom tre fødsler har jeg uansett aldri hatt lyst på annet enn bittelitt saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med med en blå Gatorade til fødselen (tips fra internettet). Drakk en slurk. Orket ikke mat under fødsel og i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Liven_ skrev:

Sjokkert over at folk tar med så usunn mat 

 

:ac:

Det er vel fordi man pakker fødebagen gjerne uker i forkant, og det å legge ned bananer og ferske rundstykker er vel ikke noe særlig. Ser heller ikke problemet med å hive innpå noen kjeks under/etter fødsel. Hilsen snart førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannflaske til både meg og mannen. Jeg fikk også lefser med spekeskinke fordi jeg hadde savnet det, men vi fikk jo alle måltider på barsel.

Anonymkode: 5ff81...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med salte kjeks, hvit castello og spekeskinke🙈😂 Hadde det i en matboks med kjøleelment ute i bilen, og dette smakte himmelsk etter småen var ute! 

Anonymkode: f473d...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Ingenting.. Får jo mat på sykehuset. Er du så heldig og får en så lett fødsel at du kan spise/drikke under fødselen får du heller sende mannen ut etter noe snacks. 

Det eneste jeg har tenkt på er: "Å FYTTI GRISEN, JEG DØR AV SMERTE". Verdens deiligste hamburger hadde ikke frista engang. 

Men.. Hvis du MÅ ha noe.. så kanskje en pakke kjeks.

Etter 16 timer med "nå dør jeg snart", fikk vi  (ja, mannen og!) toast av jordmor. De lar deg ikke sulte.

Endret av N-Nøff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...