Gå til innhold

Dere som jogger ute om vinteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker vintertights, men jogger ikke hvis det er veldig kaldt, dvs. under minus 10. Det får være grenser for hvor mye kald luft jeg skal ha ned i lungene. Ellers pleier jeg ha en tynn T-skjorte i ull, tynn fleecegenser (microfleece) og en vindjakke. Som oftest bruker jeg pannebånd også for jeg hater å fryse på ørene. Og selvsagt hansker. Bruker også gjerne ullsokker i joggeskoene og er det glatt har jeg isbrodder som jeg spenner på skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må visst gå til innkjøp av tykk tights eller kanskje helst skibukse som er vindtett. 

Jeg kan uansett ikke jogge ute i altfor kaldt  vær siden jeg har astma. Har bodd i utlandet noen år mens jeg begynte å jogge, så jeg må lære meg å kle meg etter norske forhold igjen. :)

ts

Anonymkode: d8830...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2XU har tights med foder. Husker ikke hva de heter. De er svarte/plaine og kostet kansje et par hundre mer enn de vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige joggesko. Men som regel relativt bart her jeg bor. 2XU eller adidas tights på beina. Blåser det mye bruker jeg to tightser. To lag sportsokker med nike sokker ytterst, de holder det innerste paret på plass også om det ikke også er nike. T-skjorte hvis det ikke er veldig kaldt, da bruker jeg langermet t-skjorte i bomull, orker ikke syntetfibre rett på kroppen på overkroppen. Og tynn glatt treningsjakke, har flere fra adidas, puma og nike. Bruker to jakker om det er mer enn seks, syv minus, eller når det blåser. Bor ved kysten. 

Anonymkode: b6fbb...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare korte turer og når det ikke er glatt som fy. Bruker en varm jakke og pannebånd, ellers vanlig tøy.

Anonymkode: 668ae...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, jeg må visst gå til innkjøp av tykk tights eller kanskje helst skibukse som er vindtett. 

Jeg kan uansett ikke jogge ute i altfor kaldt  vær siden jeg har astma. Har bodd i utlandet noen år mens jeg begynte å jogge, så jeg må lære meg å kle meg etter norske forhold igjen. :)

ts

Anonymkode: d8830...0ca

Jeg går for skibukse. Har akkurat vært ute og løpt med en fra Craft, det var akkurat passe varmt. Her er det -3-4 nå, men buksa holder ned til -10-15. Er det +/- null, holder det vanligvis med en vanlig thights, syns jeg. 

Anonymkode: db6ca...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går for skibukse. Har akkurat vært ute og løpt med en fra Craft, det var akkurat passe varmt. Her er det -3-4 nå, men buksa holder ned til -10-15. Er det +/- null, holder det vanligvis med en vanlig thights, syns jeg. 

Anonymkode: db6ca...9c6

Jeg bor i innlandet og her er det kaldt i vinter! Stikker og kjøper meg skibukse i dag. ts :)

Anonymkode: d8830...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper med vintertights fra craft, vindtett på låra, har løpesko med brodder, bruker tynne ullsokker på beina (de kosta 40kr på xxl, og funker utmerket).  Bruker en genser beregnet for trening på vinteren (favoritten er av merket craft). Utenpå løper jeg med en gammel softshell jakke, den er vindtett. Har i tillegg gamasjer. Kjøpte noen fancy dyre som var beregnet for løping. Men de som funker best er de gamle skigamasjene som går til opp under kneet. På hode har jeg som regel ikke noe, nå pleier ikke jeg å gå med lue. Men på henda har jeg noen tynne bomulls hansker, som jeg etterhvert putter i lomma. 

 

Skal sies at jeg løper i skogen og vi har store mengder snø nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Jogger du seriøst med en Ulvang Rav genser?? Blir ikke det vanvittig varmt?

Jeg blir fort kald på lårene og rumpa, så jeg må ha longs under skibuksa så lenge det er minusgrader. Ulltrøye og vindtett jakke på overkroppen. Pannebånd og hansker. Og refleks! Bruker sko med pigger kun når det er hålke, er det vanlig godt vinterføre så funker det fint med vanlige joggesko for meg.

Anonymkode: ff0e8...1f8

Jeg er en frysepinne uten like, da.. Så, nei, blir egentlig ikke så varmt :):fnise: Fryser på overkroppen med en gang. Jeg pleier å lukke opp glidlåsen etter et par km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prelunia skrev:

Jeg er en frysepinne uten like, da.. Så, nei, blir egentlig ikke så varmt :):fnise: Fryser på overkroppen med en gang. Jeg pleier å lukke opp glidlåsen etter et par km.

Herregud, jeg hadde dødd av heteslag :fnise:

Anonymkode: ff0e8...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger i vanlig tights (ved kaldere enn -10 har jeg longs under), genser eller ullundertrøye (avhengig av temperaturen) og en tynn løpejakke. Vanlige sokker eller ullsokker, hansker, pannebånd, buff. Er det glatt ute bruker jeg løpebrodder. De er begrenet for løping, og faller derfor ikke av. Er altså som piggsko, men du slipper å kjøpe ett par sko som brukes kun om vinteren :)

Anonymkode: 50433...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på vær og temp. Jeg bor i Bergen, hvor det som regel ikke er så veldig mange minusgrader, men hvor til gjengjeld vind og nedbør gjør at følt temperatur kan være langt lavere enn faktisk temperatur. 

Jeg har vintertights med litt foring og vindtette partier, den er gull verdt på de sureste dagene. Ellers kan jeg fint løpe i vanlige tights med ullstilong under om det er kaldt, men ikke vind/vått. 

Anonymkode: 61257...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...