Gå til innhold

Kunne du datet en mann som bor hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Anonymkode: 0226a...85a

Det er et sidespor ja, men mener det likevel er delvis relevant. Som de fleste svarene i tråden viser, så er det ekstremt få kvinner som vil ta i en mann som bor hjemme. Og da kan man jo lurer på hvorfor, og hva som har ført såpass mange menn inn i den fella...

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et sidespor ja, men mener det likevel er delvis relevant. Som de fleste svarene i tråden viser, så er det ekstremt få kvinner som vil ta i en mann som bor hjemme. Og da kan man jo lurer på hvorfor, og hva som har ført såpass mange menn inn i den fella...

Anonymkode: 97b59...122

Er det en "felle" å bo hjemme hos mamma når man er 30+? Bor du hjemme hos mamma?

Anonymkode: 0226a...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Ja , jeg kunne ha datet en mann som bor hjemme hvis han er ok ellers. Har selv bodd sammen med foreldrene og det var bare koselig. Men det er viktig at han gjør en del husarbeid hjemme og hjelper foreldrene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler av og til strømmen. Slipper husarbeid, unntatt mitt eget rom. Sparer penger på konto til den dagen jeg eventuelt flytter ut.

Ts

Anonymkode: 7e2b4...087

I dette tilfellet nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en "felle" å bo hjemme hos mamma når man er 30+? Bor du hjemme hos mamma?

Anonymkode: 0226a...85a

Nei, jeg gjør ikke det, men kjenner jo enkelte. Det er en "felle" fordi - som tråden viser - at det ikke er spesielt mange kvinner som ønsker å date noen som bor hjemme. Det igjen medfører at man ikke har mulighet til å få seg partner og barn, og senere i livet blir det ganske trist for mange. Og mens dette skjer, tar regjeringen inn mange fra den tredje verden med et mye større konkurranseinstinkt og maskulin oppdragelse enn norske gutter og menn. På et eller annet tidspunkt blir norske menn nødt til å forsvare seg. Det blir krig, spørsmålet er bare når det skjer. 

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg gjør ikke det, men kjenner jo enkelte. Det er en "felle" fordi - som tråden viser - at det ikke er spesielt mange kvinner som ønsker å date noen som bor hjemme. Det igjen medfører at man ikke har mulighet til å få seg partner og barn, og senere i livet blir det ganske trist for mange. Og mens dette skjer, tar regjeringen inn mange fra den tredje verden med et mye større konkurranseinstinkt og maskulin oppdragelse enn norske gutter og menn. På et eller annet tidspunkt blir norske menn nødt til å forsvare seg. Det blir krig, spørsmålet er bare når det skjer. 

Anonymkode: 97b59...122

Tror du virkelig at oss som har valgt litt smartere boløsninger enn hva som er forventet av oss har ork og gidd til å krige mot mer "maskuline" menn om damer? Du er ikke helt riktig. Nå velger kvinner uansett penger over maskulinitet, så trr ikke de stakkars maskuline fattiglusene fra Midtøsten har så mye å skilte på på sikt.

Anonymkode: 2fdee...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Det kunne jeg i  noen tilfeller, men basert på det du skriver så hadde jeg blitt skeptisk til deg. Grunnen er at du skriver du synes det er behagelig. Det høres ut som du får servert mat og klærne dine vasket av mor, og at du vil bo hjemme til du finner en kjæreste du kan flytte inn til som overtar oppgavene som gjør det behagelig for deg å bo hjemme. Når man er voksen, forventes det at man tar ansvar for sine egne voksenting. Punktum. 

 

Anonymkode: 1ef32...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, bare flytt ut, gå ut og lei en leilighet i stedet, hvis du skal ut på datingmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at oss som har valgt litt smartere boløsninger enn hva som er forventet av oss har ork og gidd til å krige mot mer "maskuline" menn om damer? Du er ikke helt riktig. Nå velger kvinner uansett penger over maskulinitet, så trr ikke de stakkars maskuline fattiglusene fra Midtøsten har så mye å skilte på på sikt.

Anonymkode: 2fdee...675

Om du bor hjemme (hos foreldre) uten annen grunn enn at det er mer behagelig, så blir du pent nødt til å konkurrere mot mer maskuline menn fra andre verdensdeler ja, gitt at du ønsker deg dame selvsagt. Joda, mange av dem vil ikke drive det til noe stort siden mange ikke engang har grunnleggende utdannelse, men siden de kommer i stort antall totalt sett, så vil det likevel være en del av dem som både er mentalt og fysisk kapable til å gjøre det bra i Norge, og som har forutsetninger til å gjøre det karrieremessig bra. Både med tanke på arbeidslivet og sjanse på kvinner i datingmarkedet. Og menn fra disse verdensdeler er nok langt tøffere i konkurransesammenheng enn deg selv :)

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den samme som vil tvangsgifte alenemødre? Slik at du får deg dame, men også en mamma selv om du må flytte fra mor👍🏻😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gjør ikke det, men kjenner jo enkelte. Det er en "felle" fordi - som tråden viser - at det ikke er spesielt mange kvinner som ønsker å date noen som bor hjemme. Det igjen medfører at man ikke har mulighet til å få seg partner og barn, og senere i livet blir det ganske trist for mange. Og mens dette skjer, tar regjeringen inn mange fra den tredje verden med et mye større konkurranseinstinkt og maskulin oppdragelse enn norske gutter og menn. På et eller annet tidspunkt blir norske menn nødt til å forsvare seg. Det blir krig, spørsmålet er bare når det skjer. 

Anonymkode: 97b59...122

Du har fått med deg at TS bor hjemme hos mamma helt og holdent etter eget valg og ønske, fordi han synes det er mer behagelig? Er menn så stakkarslige nå at når de med vitende og vilje tar valg som muligens gjør dem mindre attraktive for mange kvinner så er det fordi samfunnet har laget en felle for dem? Virkelig?

Anonymkode: 365ec...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så turnoff at vaginaen ble tørr av å lese innlegget 🤢

Endret av Cyndaquil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått med deg at TS bor hjemme hos mamma helt og holdent etter eget valg og ønske, fordi han synes det er mer behagelig? Er menn så stakkarslige nå at når de med vitende og vilje tar valg som muligens gjør dem mindre attraktive for mange kvinner så er det fordi samfunnet har laget en felle for dem? Virkelig?

Anonymkode: 365ec...4f0

Jada, alle har selvfølgelig ansvar for seg selv når man har blitt myndig, det samme gjelder jo naturlig nok menn som velger å bo hjemme også. Men oppdragelse og foreldrenes væremåte ovenfor barna påvirker jo i stor grad voksenlivet også, og en overfeminin oppdragelse har ført til at flere menn har blitt myke og veike enn før, noe som også kan innvirke på en avgjørelse om de ønsker å bo hjemme. Hva slags oppdragelse som er politisk korrekt er igjen et resultat av kulturelle strømninger på samfunnsnivå, og man kan ikke undervurdere effekten av at den myke og mer feminine oppdragelsen av også gutter har vært fremtredende de siste tiårene. Sagt med andre ord, det er nok mange foreldre som har gjort gutta sine en bjørnetjeneste. Når man ikke oppdras til å bli "hardbarka" nok for voksenlivet, så er det mange som får seg et sjokk over at verden ikke fungerer helt slik foreldrene innbilte dem, f. eks. i arbeidslivet eller kjærlighetslivet. 

Jeg syntes ikke at man kan peke på "personlig" ansvar i et samfunnsperspektiv. Selvfølgelig har hver og enkelt ansvar for seg selv når man er voksen, men en mann som har blitt overbeskyttet i oppveksten og dermed ikke fått med seg den nødvendige ballasten og resiliensen i oppveksten, kan være like påvirket av dette som f. eks. en som har vokst opp med foreldre med rusproblematikk. Ingen kan rømme fra sin egen oppdragelse når alt kommer til alt, man formes på godt og vondt i barneårene. Ballasten man får som barn (evt. ikke får) tar man med seg videre som voksen.

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Nei. Jeg er ikke homofil. Hadde derimot ikke hatt noe problem med en kvinne som bodde hjemme, så lenge soverommet er godt lydisolert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 19 år, og ble ferdig med VGS for et halvt år siden. Jeg føler jeg har bodd hjemme litt for lenge jeg😅 Og har lyst til å flytte ut. Skal ut i august. Kan ikke vente med å bli selvstendig. Skjønner ikke at folk vil bo hjemme med mindre de er syke og trenger det. 

Anonymkode: 9f3f0...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du vil bo hjemme for å spare penger til å kjøpe egen bolig? Eller for at mamma skal vaske klærne dine og sette middag på bordet? 

Anonymkode: 62e62...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Du minner meg om Jesus. Han bodde også hjemme til han var 30, og hver gang han gjorde noe var det et under. Ble en meget populær mann i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...