Gå til innhold

Kunne du datet en mann som bor hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg er sjokkert over at ts foreldre gidder å finne seg i det. Han har sikkert vært en bortskjemt drittunge helt fra han var liten med en mor som bare duller og daller for han.

Ja, egentlig. På tide å kutte navlestrengen snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på tide å slutte å feste når du har blitt 30 år, og prioritere pengene dine på husleie istedet for jägershots og taxi hver helg.
Hvis du er på utkikk etter dame må du også ha en livsstil som er aktuelt for damer å blande seg med. En 30 år gammel dame vil ikke ha en mann med sånne prioriteringer og livsstil.

Anonymkode: 7d848...0eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig. Jeg er en mann på 30 som kun har bodd to måneder for meg selv før jeg flyttet hjem igjen til mine foreldre. Jeg har ikke noen økonomiske problemer og er i full jobb, men syntes det bare er mer behagelig å bo hjemme, i tillegg er det mye rimeligere. Har aldri hatt kjæreste og er på utkikk, men vet ikke hva dere jenter føler om at jeg bor hjemme? 

Anonymkode: 7e2b4...087

Jeg har vært sammen med en sånn mann , første og siste gang. 

Anonymkode: df7f4...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette var et tulleinnlegg.. normalt sett ville en vel vært flau over at noe sånt kom ut- at man bor hjemme og snylter på foreldrene fordi det er behagelig.. men så kom jeg på at jeg selv var sammen med en sånn mann engang.... eller mann, det var vel  å ta litt hardt i. Man er ikke en ekte mann når man fortsatt bor hjemme under sånne omstendigheter.. 

Anonymkode: df7f4...ce7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste kvinner har problemer med det fordi de vet at menn som har det bra er så stor kontrast i forhold til det de ser for seg. Der skal mannen jobbe og slave, streve og styre for å holde på jenta. Hun skal spille kostbar og vanskelig, og etter å ha jobbet hardt for å få henne så skal hun sette premisset for hvor de skal etablere seg og når hun skal ha barn. Har vi en osase vi kan flykte til så skjønner de godt at vi ikke gidder det styret der. Det går ikke på uselvstendighet, for kvinner har nøyaktig det samme forholdet til menn som er godt sammensveiset med kompisene sine også. De tåler det ikke. Et liv med kvinner skal være et slit for mannen, og idyll for henne, og da fungerer det ikke om han har et bedre liv å returnere til. Kvinner vil at menn lever harde, tøffe hardtarbeidende liv som får et liv med dem til å virke som en positiv greie.

Anonymkode: 1bc58...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte ikke at jeg bodde hjemme før jeg ble atten og flyttet ut jeg da, men folk er vel forskjellige.

Anonymkode: a5a0c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full jobb og bor fast hjemme hos mor?

Næææh, tror jeg hadde betakket meg, om han ikke gjorde sin del av husarbeid, lagde sin del av middagene og bodde der fordi han drev og sparte opp til egenkapital for bolig. 

Anonymkode: dcd8e...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste kvinner har problemer med det fordi de vet at menn som har det bra er så stor kontrast i forhold til det de ser for seg. Der skal mannen jobbe og slave, streve og styre for å holde på jenta. Hun skal spille kostbar og vanskelig, og etter å ha jobbet hardt for å få henne så skal hun sette premisset for hvor de skal etablere seg og når hun skal ha barn. Har vi en osase vi kan flykte til så skjønner de godt at vi ikke gidder det styret der. Det går ikke på uselvstendighet, for kvinner har nøyaktig det samme forholdet til menn som er godt sammensveiset med kompisene sine også. De tåler det ikke. Et liv med kvinner skal være et slit for mannen, og idyll for henne, og da fungerer det ikke om han har et bedre liv å returnere til. Kvinner vil at menn lever harde, tøffe hardtarbeidende liv som får et liv med dem til å virke som en positiv greie.

Anonymkode: 1bc58...53b

Nei, at han henger med kompisene, etter at han har styrt seg selv i det hjemmet han har betalt for selv, er noe helt annet enn at mamma vasker klærne hans og at han bare må holde i stand sitt eget rom som om han var et barn.

Vi ser jo alle på KG hvordan det går når slike menn får samboer - han vil enten leve i møkk eller forventer at dama/nye mamma skal ordne alt untatt småting for dem. Dermed finner de seg mest sannsynlig også snyltedamer som jobber deltid og forventer å bli forsørget, for hvem ellers vil bo med en mann som ikke løfter en finger hjemme?

Anonymkode: dcd8e...7af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste kvinner har problemer med det fordi de vet at menn som har det bra er så stor kontrast i forhold til det de ser for seg. Der skal mannen jobbe og slave, streve og styre for å holde på jenta. Hun skal spille kostbar og vanskelig, og etter å ha jobbet hardt for å få henne så skal hun sette premisset for hvor de skal etablere seg og når hun skal ha barn. Har vi en osase vi kan flykte til så skjønner de godt at vi ikke gidder det styret der. Det går ikke på uselvstendighet, for kvinner har nøyaktig det samme forholdet til menn som er godt sammensveiset med kompisene sine også. De tåler det ikke. Et liv med kvinner skal være et slit for mannen, og idyll for henne, og da fungerer det ikke om han har et bedre liv å returnere til. Kvinner vil at menn lever harde, tøffe hardtarbeidende liv som får et liv med dem til å virke som en positiv greie.

Anonymkode: 1bc58...53b

Du har hvertfall ikke peiling på damer nei..... Men godt forsøk på en tåpelig hypotese :edie:

Anonymkode: 7d848...0eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste kvinner har problemer med det fordi de vet at menn som har det bra er så stor kontrast i forhold til det de ser for seg. Der skal mannen jobbe og slave, streve og styre for å holde på jenta. Hun skal spille kostbar og vanskelig, og etter å ha jobbet hardt for å få henne så skal hun sette premisset for hvor de skal etablere seg og når hun skal ha barn. Har vi en osase vi kan flykte til så skjønner de godt at vi ikke gidder det styret der. Det går ikke på uselvstendighet, for kvinner har nøyaktig det samme forholdet til menn som er godt sammensveiset med kompisene sine også. De tåler det ikke. Et liv med kvinner skal være et slit for mannen, og idyll for henne, og da fungerer det ikke om han har et bedre liv å returnere til. Kvinner vil at menn lever harde, tøffe hardtarbeidende liv som får et liv med dem til å virke som en positiv greie.

Anonymkode: 1bc58...53b

Ok så motsetningen til å leve et hardt liv er å bo hjemme og bli dullet med av mamma?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde en sur drittkjerring til dame og så generaliserer du alle kvinner? Jeg var sammen med en møkkamenn. Hmmmmmm, konklusjon: MENN SUGER!!

Anonymkode: 13290...2ce

Det faller ikke naturlig for alle, skal jeg si deg. Noen er så klønete at det er en lidelse. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd hjemme hele mitt liv. Aldri opplevd at damer har stilt seg negativt til det. Forstår sannelig ikke at det skal være noe sjekketriks å presentere seg som hjemløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på situasjonen. Jeg datet en mann på over 30 som bodde hjemme hos bestemoren sin når vi datet, det var ikke noe problem eller noe som plaget meg i det hele tatt. Han hadde sine grunner til hvorfor han midlertidig bor der og han ordnet for det meste sine egne ting. Men det oppstår jo et problem synes jeg, når du skal flytte ut og må lære hvordan det er å bo for deg selv i en alder av 30, spesielt om du har tenkt til å vente med å flytte ut til du finner en kjæreste du kan bo med. Med mindre du bidrar såpass mye i hjemmet til foreldrene dine nå at det ikke ville vært en stor overgang da. Men når du sier at du bor hjemme fordi det er behagelig, så tenker jeg at du får servert middag, ikke trenger ta egen klesvask/oppvask, vask og rydding av hus, ikke betale noe særlig med regninger osv. Det blir det et problem av. Da er det lurere for deg å flytte ut for deg selv før du får deg samboer.

Anonymkode: 71832...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke mammadalt bare fordi du flytter hjem i igjen. Selv dro jeg fra dama for to år siden og flyttet hjem, enkelt og greit fordi jeg sparer penger og fordi jeg syns det er triveligere enn med et masete og overstresset kvinnfolk som gjerne skal planlegge neste måneds middager i dag. Ordner alt selv, eneste forskjellen er at jeg er roomies med morsan og farsan, som er knakende kjekt siden de er flotte mennesker og jeg kan hjelpe dem med snømåking og plenklipping på deres litt eldre dager. Kjøper større hus neste år, som jeg skal eie HELT alene uten surt kvinnfolk. Kall meg mammadalt om du vil, jeg er helt økonomisk uavhengig neste år, i en alder av 31.

Anonymkode: 1bc58...53b

Ikke samme situsjon som i HI, som kun har bodd borte 2 måneder i hele sitt liv.

Ts kommer også til å få "sur" dame ( vis han klarer å få seg dame) fordi når partneren er lat, tafatt og et forvokst barn som forventer å ha det behagelig uten å bidra kommer det til å bli mas og sure miner! 

Mødre ødelegger barna/voksne menn sine og deres fremtidige muligheter for gode forhold når de aldri blir stilt krav til eller at det forventes at de bidrar.

Nb, blir ikke imponert av at du er økonomisk uavhengig som 31 åring, WHF, det skulle bare mangle 

Endret av Torelli
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Torelli skrev:

Ikke samme situsjon som i HI, som kyn har bodd borte 2 måneder i hele sitt liv.

Ts kommer også til å få "sur" dame ( vis han klarer å få seg dame) fordi når partneren er lat, tafatt og et forvokst barn som forventer å ha det behagelig uten å bidra kommer det til å bli mas og sure miner! 

Mødre ødelegger barna/voksne menn sine og deres fremtidige muligheter for gode forhold når de aldri blir stilt krav til eller at det forventes at de bidrar.

Ja, og hva skyldes det? Stikkord er "feminisme" og at kvinner har fått for mye sosial makt. 

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og hva skyldes det? Stikkord er "feminisme" og at kvinner har fått for mye sosial makt. 

Anonymkode: 97b59...122

Jeg vet ikke hva det skyldes, men ser ikke en innlysende link til feminismen. 

Endret av Torelli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Torelli skrev:

Jeg vet ikke hva det skyldes, men ser ikke en innlysende lunk til feminismen. 

I oppdragelsen, så legges det for det meste vekt på kvinnelige verdier og når det kommer til opplæring i "blomster og bier", det kvinner mener er attraktiv. Men mang en mann har blitt både overrasket og frustrert når den beinharde virkeligheten innhenter dem, og de må innse at det kvinner sier er attraktivt ikke nødvendigvis er en egenskap blant dem kvinner faktisk velger som partnere. 

Og parallelt med dette stemmes det ironisk nok på partier som tillater storstilt innvandring - særlig menn - fra verdensdeler der menn kulturelt er oppdratt til å være mye mer kompromissløse og i det hele tatt med et langt større innslag av klassiske maskuline idealer. Norske gutter og menn kommer til å slite i konkurransen med disse i tiden som kommer, når velferdsstaten etterhvert reduseres og arbeidsløsheten skyter i været på grunn av automatisering. 

Så ja, disse tendensen skaper flere menn som bor lenge hjemme, til de er godt over 30. Så får vi se hva en tilværelse der man ikke kan ta del i mange av livets goder (som f. eks. kjærlighet og gode jobber) gjør med disse mennene over tid, når de får kjent på det å leve i ensomhet i mange tiår. I det minste tipper jeg vi ser langt mindre oppslutning om den feminine "nanny staten" vi ser nå. I verste fall kan det bli blodig. 

Anonymkode: 97b59...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

I oppdragelsen, så legges det for det meste vekt på kvinnelige verdier og når det kommer til opplæring i "blomster og bier", det kvinner mener er attraktiv. Men mang en mann har blitt både overrasket og frustrert når den beinharde virkeligheten innhenter dem, og de må innse at det kvinner sier er attraktivt ikke nødvendigvis er en egenskap blant dem kvinner faktisk velger som partnere. 

Og parallelt med dette stemmes det ironisk nok på partier som tillater storstilt innvandring - særlig menn - fra verdensdeler der menn kulturelt er oppdratt til å være mye mer kompromissløse og i det hele tatt med et langt større innslag av klassiske maskuline idealer. Norske gutter og menn kommer til å slite i konkurransen med disse i tiden som kommer, når velferdsstaten etterhvert reduseres og arbeidsløsheten skyter i været på grunn av automatisering. 

Så ja, disse tendensen skaper flere menn som bor lenge hjemme, til de er godt over 30. Så får vi se hva en tilværelse der man ikke kan ta del i mange av livets goder (som f. eks. kjærlighet og gode jobber) gjør med disse mennene over tid, når de får kjent på det å leve i ensomhet i mange tiår. I det minste tipper jeg vi ser langt mindre oppslutning om den feminine "nanny staten" vi ser nå. I verste fall kan det bli blodig. 

Anonymkode: 97b59...122

Hva har dette med trådens tema å gjøre?

Anonymkode: 0226a...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...