Gå til innhold

Har et spørsmål til muslimer her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at muslimer som ønsker å bryte ut av religionen, blir bannlyst og utstøt av familie og venner, hvorfor er det slik?

Håper noen kan svare.

Anonymkode: f8cac...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at muslimer som ønsker å bryte ut av religionen, blir bannlyst og utstøt av familie og venner, hvorfor er det slik?

Håper noen kan svare.

Anonymkode: f8cac...ca5

Det må du spørre familiene om som har barn som konverte til islam og fra islam.

Eller så er det bare å spørre seg selv, hvis du ikke er muslim, hvordan man ville reagert om ens datter kom hjem med hijab og sa at hun var blitt muslim eller sønn for den saks skyld.

Stiller du deg det spørsmålet, så har du fått svaret, og da trenger du ikke en muslim for å svare!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Det må du spørre familiene om som har barn som konverte til islam og fra islam.

Eller så er det bare å spørre seg selv, hvis du ikke er muslim, hvordan man ville reagert om ens datter kom hjem med hijab og så at hun var blitt muslim eller sønn for den saks skyld.

Stiller du deg det spørsmålet, ja så har du fått svaret, og da trenger du ikke en muslim for å svare!

Det gir ikke svar, jeg ville aldri utstøtt mine barn for det, om jeg hadde hatt noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det gir ikke svar, jeg ville aldri utstøtt mine barn for det, om jeg hadde hatt noen.

Og du mener at hvis en muslim svarer så skal det representere alle muslimer i hele verden og hvis en kristen svarer så skal det representere svar for alle kristne i hele verden og dersom en hindu, budist, jøde osv så skal det representere alle i hele verden.

Ved bruk av sunn fornuft og logikk så kjønnet man at reaksjoner er individuelle. Det er bare å gå inn i forumet som heter samliv og relasjoner så kan du høre hårresende ting om hvordan norske menn og kvinner er med hverandre. Lurer du på hva gjelder norske forhold så er det bare å lese tråden barn og familie så vil man få sjokk. Da kan du skrive at du ikke ville ha gjort ditten og datten, men andre gjør faktisk det du ikke ville ha gjort!

Folk er forskjellige i personlighet og karakter. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødstraff for frafall. Legg til en dæsj ære og islams inndeling i folks verdi etter religion så sier det seg selv.

 

Anonymkode: e5f28...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allmennkunnskap at det for muslimer generelt er en ekstremt mye større belastning å "komme ut" som ateist eller annerledes troende, enn det er for f.eks kristne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Det er allmennkunnskap at det for muslimer generelt er en ekstremt mye større belastning å "komme ut" som ateist eller annerledes troende, enn det er for f.eks kristne.

Da har ikke du hørt hvordan muslimske konvertitter blir behandlet i arabiske land, altså de som konverter fra kristendommen. Det er rett og slett skrekkhistorier som aldri kommer fram til vestlig media.

Ut fra hva jeg har hørt og lest av de som forteller sin historie, så er reaksjonene person og kulturelt betinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange kulturer er religiøs tilhørighet ikke mulig å skille fra moral. Islam represnterer den eneste rette moral.

Å bryte med islam er det samme som å erklære seg umoralsk. En umoralsk person er det samme som en hore.

En familie som har en hore/umoralsk person som medlem, mister sin respekt i miljøet. En familie uten respekt er det samme som man i det ville vesten kalte "outlaw", En katastrofe for enhver familie.

Derfor er brudd med islam, særlig blant jenter en katastrofe for hele storfamilien, både i Norge og i hjemlandet.

Det finnes unntak. Særlig for menn, og dersom de forlater islam for et bedre materielt liv i Vesten er det ikke sanksjoner, men noe alle ser på som en nødvendig "martyr-handling".

Anonymkode: e9a73...7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mange kulturer er religiøs tilhørighet ikke mulig å skille fra moral. Islam represnterer den eneste rette moral.

Å bryte med islam er det samme som å erklære seg umoralsk. En umoralsk person er det samme som en hore.

En familie som har en hore/umoralsk person som medlem, mister sin respekt i miljøet. En familie uten respekt er det samme som man i det ville vesten kalte "outlaw", En katastrofe for enhver familie.

Derfor er brudd med islam, særlig blant jenter en katastrofe for hele storfamilien, både i Norge og i hjemlandet.

Det finnes unntak. Særlig for menn, og dersom de forlater islam for et bedre materielt liv i Vesten er det ikke sanksjoner, men noe alle ser på som en nødvendig "martyr-handling".

Anonymkode: e9a73...7fa

Dette har du fra?

Da har du ikke hørt om kristne jenter som konverter til islam i midtøsten. De blir banket av familien, fengslet hjemme og fryst ut hvis de flykter. Poenget mitt er ikke å si at den ene er verre en den andre, men det er ille alle veier. Menneske på sitt verste!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, omarel said:

Da har ikke du hørt hvordan muslimske konvertitter blir behandlet i arabiske land, altså de som konverter fra kristendommen. Det er rett og slett skrekkhistorier som aldri kommer fram til vestlig media.

Ut fra hva jeg har hørt og lest av de som forteller sin historie, så er reaksjonene person og kulturelt betinget.

Det stemmer, jeg kan ikke huske å ha hørt en eneste historie om folk som konverterer fra kristendom til islam og må betale en høy pris for det. Det er godt mulig det er en underkommunisert del av virkeligheten for mange.

Og jeg er enig i at dette nok handler mer om personer og kulturer enn religionen i seg selv, men religioner slik de praktiseres i dag kan gi større eller mindre rom for avvik. Vi hører sjelden om f.eks jøder som risikerer å bli drept av sine foreldre fordi de blir ateister. Kristendommen har hatt en god utvikling i så måte, jeg håper det samme vil skje med islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Det stemmer, jeg kan ikke huske å ha hørt en eneste historie om folk som konverterer fra kristendom til islam og må betale en høy pris for det. Det er godt mulig det er en underkommunisert del av virkeligheten for mange.

Og jeg er enig i at dette nok handler mer om personer og kulturer enn religionen i seg selv, men religioner slik de praktiseres i dag kan gi større eller mindre rom for avvik. Vi hører sjelden om f.eks jøder som risikerer å bli drept av sine foreldre fordi de blir ateister. Kristendommen har hatt en god utvikling i så måte, jeg håper det samme vil skje med islam.

Sant det, det er en del vi muslimer må reformere i vår religion av praktiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer ikke fram i norske media.

Link

Tidligere kristen som konverterte til islam forteller om fengsler i kirkene i Egypt. Og da lurer jeg hvorfor etniske nordmenn bruker kristendommen i Norge som målestokk for hva som er kristent?!

Det er så mye etniske nordmenn ikke vet om, av forferdelige ting som skjer i Jesu navn i muslimske land. Gjør muslimer urett så roper vesten høyt. Kanskje det er i den muslimske tankesettet å akseptere, mens man i vestens tankesett så roper man høy.

Poenget er at dere bør slutte å tro det beste om dere selv og det verste om andre, menneske har indre demoner uansett etnisitet eller religion.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, omarel said:

Dette har du fra?

Da har du ikke hørt om kristne jenter som konverter til islam i midtøsten. De blir banket av familien, fengslet hjemme og fryst ut hvis de flykter. Poenget mitt er ikke å si at den ene er verre en den andre, men det er ille alle veier. Menneske på sitt verste!

Haha sammenligner du Kristendom med Islam? Da er det lite vits å diskutere med deg. Takk til deg :)

Anonymkode: 77047...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøk å være veganer noen måneder og se reaksjonene du får fra vanlige nordmenn bare for det. Nå gang det med enda sterkere overbevisninger om at man selv har rett. Man blir sett på som rar og lett utstøtt bare for å være litt eksentrisk nordmann. tenk hvordan det er når man går imot alle tradisjoner og normer

Anonymkode: 27647...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha sammenligner du Kristendom med Islam? Da er det lite vits å diskutere med deg. Takk til deg :)

Anonymkode: 77047...52e

Jeg sammenligner ikke religion med religion, men utøverne med hverandre. Hvis du ikke ser forskjellen er det faktisk godt at du ikke er med videre.

Slik du feilaktig tolker meg, mener du at kristne er beretiget å utstøtte de som går fra vekk fra kristendommen?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...