Gå til innhold

– Metoo gjør noe med tilliten vår til politikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.moss-avis.no/nyheter/moss/politikk/metoo-gjor-noe-med-tilliten-var-til-politikere/s/5-67-563986

– I politikken fokuseres det på uenighet, konflikter og tøffe diskusjoner. Folk skjeller hverandre ut for dårlig lederskap. For å trives i et sånt landskap, kreves det bestemte karaktertyper. ...».

Anonymkode: 4c75b...31c

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Metoo har ikke endret min tillit til politikere en smule. Politikerforakten har forlengst gått over i politikerhat. Overgrep, seksuelle eller andre, er ikke annet enn hva man kan forvente fra sånne, uansett om de tilhører Rødt, Arbeiderpartiet, Høyre, eller FrP. Man bør holde både seg selv, og de man er glade i, unna den slags lavmålsskapninger, ellers risikerer man å bli politikerens neste offer.

Anonymkode: 6d245...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra at folk får opp øya for hvor utbredt seksuell trakassering er, og det gjelder ikke kun fra politikere eller maktpersoner men også den helt vanlige mannen i gata.

Anonymkode: 9e4a4...c4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste politikere er en gjeng med covert/overt narcisssists.

Anonymkode: 2b11b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

– Samtidig kan vi ikke bare ha prektige politikere som ikke har gjort noe galt. Folkevalgte politikere skal også representere snittet i befolkningen, sier omdømmeeksperten.

Jeg synes jeg er litt omdømme-ekspert selv, og jeg mener at politikere skal holdes til en høyere standard. Folk som har gjort kriminelle handlinger har ingenting i politikken å gjøre da det vitner om lav moral. 

Det Giske har gjort er ikke kriminelt, han har utvist dårlig skjønn, og dette burde ikke ha felt ham fra nestlederstillingen. 

Det Ulf Leirstein har gjort er mye verre å på meg virker det som Frp og Høyre på et vis slipper lett med sine saker grunnet at det er i kjølvannet til Giske.

Anonymkode: aec4c...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes #meetoo har bidratt til å gjøre tilliten bedre i samfunnet. Spesiellt når det kommer frem i lys at seksuell trakassering forventes å bli tatt på høyeste alvor slik det bør og skal. 

I mange år har jeg sett hvordan folk vegrer seg fra å varsle om upassende seksuell oppførsel. Det er enda trist at så mange bagatelliserer noe så alvorlig som dette. Og da snakker vi ikke om filleting, men faktisk upassende seksuell oppførsel. 

Har man ekstra personalansvar så har man ekstra ansvar for å respektere andre mennesker sine soner. Det er ingenting å være uenig i.

Anonymkode: 8fa48...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes jeg er litt omdømme-ekspert selv, og jeg mener at politikere skal holdes til en høyere standard. Folk som har gjort kriminelle handlinger har ingenting i politikken å gjøre da det vitner om lav moral. 

Det Giske har gjort er ikke kriminelt, han har utvist dårlig skjønn, og dette burde ikke ha felt ham fra nestlederstillingen. 

Det Ulf Leirstein har gjort er mye verre å på meg virker det som Frp og Høyre på et vis slipper lett med sine saker grunnet at det er i kjølvannet til Giske.

Anonymkode: aec4c...a0d

Du vet ikke hva som er kommet frem i alle varslingssakene til Giske. Dessuten er det å forvente at tissemann og seksuell adferd blir satt på pause når man har et så stort ansvar for å være en leder i AP. 

Det kan ikke bare forventes at man klarer å holde kåtheten sin i sjakk mens man er på jobb, men også forlanges. 

 

At du prøver å bagatellisere dette og si at det var litt feil, men ikke nok til at han skal miste jobben sier mest om deg.

Anonymkode: 8fa48...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...