Gå til innhold

Dere som har sluttet å bruke myye tid på utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en del tid på utseende, men jeg bruker mindre tid på sminke (daglig er det concealer, mascara og pudder bare). Det jeg bruker mye tid på, er først og fremst håret mitt (vask, hårhur etc). Skal man gå "naturlig" og lykkes med det, må man framheve andre ting. Jeg bruker også tid og penger på huden min - ikke bare "hudkrem", men virkelig skrubb, masker, kurer etc. Spesielt når man har bikket 30 som meg, ser man stor forskjell på hud som er virkelig renset og fuktet vs "døll" hud. Et pluss er at om jeg bruker sminke, ser den også bedre ut når huden under er av skikkelig kvalitet. Huden har også godt av at en er i bevegelse, at en drikker godt med vann og lengre karbad etc hvor en får slappet av godt og tar opp fuktighet i porene. Vil anbefale alle som ikke har vært der å ta seg minst ett besøk hos hudpleier, man føler seg skjemt bort og resultatet kan bli veldig bra. 

Anonymkode: 63ecf...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar og nyttige tips :hjerte: kanskje jeg skulle bestilt meg en frisørtime og gjøre det litt enklere ved å i det minste ha fint hår :) håret har blitt veldig nedprioritert i forhold til sminke. Trener litt men kan bli flinkere, og burde ihvertfall spise litt sunnere. Inspirerende, takk igjen! 

Skal tvinge meg unna instagram, er noen nydelige kvinner jeg søker opp flere ganger daglig som gjør at jeg føler meg helt stygg og håpløs, men der kan jeg skylde på meg selv som aktivt søker opp dårlig selvfølelse :rolleyes: så slutt på det!

Anonymkode: d3cec...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å bruke en god del sminke hver dag, til nå å kanskje sminke meg en gang i uka. Bruker hverken hudsminke eller øyensminken til vanlig. Jeg har aldri sett flawless ut, men jeg ser kanskje trøttere og mindre markert ut uten sminke, men hva sååå? Det betyr ingenting! Jeg ser ikke ustelt ut og jeg lukter ikke vondt. Jeg bruker tiden min på andre ting, både tiden det faktisk tar å sminke seg, og tiden du kanskje bruker på å se på og sammenligne deg med instaprofiler. 

Prøv også å tenke at du har andre verdier enn ansiktet ditt - sjarm, humor, kunnskap og glimt i øyet er mye mer sexy enn løsvipper og falske negler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk å ikke bruke sminke. Man blir vant til sitt sminkeløse ansikt, og etter en stund så ser det ganske absurd ut at folk kliner seg inn med diverse for å pynte på seg selv. 

Kanskje du kan trappe ned litt og gradvis venne deg til eget utseende? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skriblerinna said:

Helt uproblematisk å ikke bruke sminke. Man blir vant til sitt sminkeløse ansikt, og etter en stund så ser det ganske absurd ut at folk kliner seg inn med diverse for å pynte på seg selv. 

Kanskje du kan trappe ned litt og gradvis venne deg til eget utseende? 

Det har ikke vært uproblematisk i den forstand at jeg føler meg uhyre stygg uten og kjedelig med lite. Føler meg bare som et konturløst egg eller noe sånt :P skal forsåvidt ikke gå helt uten, men bruke mye mindre, og ikke ha falske elementer. Gikk med lite sminke på jobb i går, og det skal jeg fortsette med 🙌🏻

Anonymkode: d3cec...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke bruker noe sminke, dekker dere heller ikke over kviser? Jeg sliter med voksen bulløs akne, og synes det ser så stygt ut når jeg ikke sminker over de røde feltene. 

Anonymkode: cdc32...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...