Gå til innhold

Dere som har sluttet å bruke myye tid på utseende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sykt avhengig av mye sminke i 12 år nå, og har sett at de siste 3 årene har det blitt trendy med samme sminkemengde jeg har brukt. Det har gjort det enda vanskeligere å utfordre meg selv som jeg nå gjør: å bli mer naturlig. Nå finnes det ikke en eneste falsk negl eller vipp på meg, eneste jeg har av falskhet er sminke, som er meget redusert (bare mascara og litt lys øyenskygge kontra full liner og sterke farger). 

Det er litt hardt for meg å se sånn ut etter 12 års «perfeksjon», men jeg vil gjerne fortsette selv om jeg føler meg betraktelig styggere nå. Ser ut som et konturløst egg ved siden av de flotte instajentene (tenk Hellylife). 

Hva er din erfaring med å gå utenfor komfortsonen og se mer naturlig ut? 

Anonymkode: d3cec...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir vant til det etterhvert. Går glatt over alt uten sminke og tenker ikke på det. Aner ikke hva Hellylife er for noe da, og sitter aldri å ser på instajenter. 

Anonymkode: 88526...bfa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg fra en helt annen kant enn deg, for jeg har aldri brukt mye sminke, aldri brukt falske negler eller øyenvipper (mest drastiske jeg har gjort er å farge deler av øyenbrynene slik at alle hårene får lik farge :fnise:).

Men! Det jeg tenker du kan gjøre er å istedet for å bruke mye penger på sminke kan du bruke mer penger på hudprodukter som gode ansiktsmasker, tonere, hudkremer osv. Da får man fin, naturlig glød og hudens naturlige farge vil komme fram. Og slutt å sammenligne deg med andre som er på nett, da føler du deg automatisk mye penere.

Litt sminke som brynsfarge, solpudder, nude leppestift og maskara kan du fortsatt bruke hvis du vil, de instagrampene menneskene har på mer sminke enn de innrømmer.

Anonymkode: cb0fe...45b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt sminke når jeg var 14-15 men etter det gadd jeg rett og slett ikke mer. Har ikke fått negative kommentarer på det siden folk er vant med mitt naturlige fjes. Vet ikke hva jeg skal si, vær glad i ditt naturlige jeg??

Anonymkode: 088f8...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt mye tid på utseendet, kalaj og litt mascara, VIPS Ferdig.

 

Gidder ikke overfladiske verdier.

Anonymkode: 72b53...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at du må slutte gradvis, ta et skritt om gangen. Dvs feks bruke litt mindre mascara for hver dag, tørre å gå en tur på butikken eller et annet sted ute blant folk uten sminke. Eller du kan bruke penger som motivasjon, at du legger av de pengene du normalt ville brukt på sminke ila av mnd og spare de opp til en eller annen form for belønning. Og tenk på tanken om å slippe å måtte fjerne sminken før du legger deg, det er deilig det:nori:

Anonymkode: dae83...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk så mange komplimenter når jeg gikk uten sminke/med kun mineralpudder og brynspudder , at det var ikke noe vanskelig overgang for meg. Etter noen uker og jeg prøvde å sminke meg som før så innså jeg i speilet at jeg så ut som en klovn eller transvesitt, man bare ser seg blind på det fordi gammel vane er vondt og vende og man får en forvrengt oppfatning over hva man faktisk kler.  I mestefall i dag bruker jeg en tinted fuktighetskrem, rouge, brynspudder og mascara, men går uten sminke mesteparten av tiden og drar fortsatt like mye, om ikke flere menn, og blir ikke like uglesett og hatet av kvinner heller :)

Hilsen #teamnatural

Anonymkode: 2d354...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så misunnelig på dere som ser bra ut uten sminke. Jeg har aldri, og da mener jeg virkelig aldri, sett noen som ser så jævlig ut uten sminke som meg. Ingen god fuktighstskrem kan fikse det her. Sover ikke godt uten sminke i tilfelle brannalarmen går. Da er det helt krise. Må sminke meg for å gå på do om natta også, deler jo hus med andre. Dette sitter ikke bare i hodet, folk har ved flere anledninger ledd av det sminkeløse trynet mitt. Jeg er 30 og helt føkka.

Anonymkode: 020f5...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt mye sminke, kun mascara her. Hadde jeg gjort motsatt av deg, begynt med masse, så hadde jeg også følt meg rar. Sminke er kun vane. Du blir vant med ditt nye «jeg» med tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun instajenta du nevnte så jo bare vanvittig kjedelig ut. Deler utseende med ørten stykker

Anonymkode: 2ecd0...5ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du ser fantastisk ut! Er det ikke litt godt at folk faktisk kan se forskjell på deg og andre? Alle ser jo klin like ut med den type sminke 

Anonymkode: 1389e...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sykt avhengig av mye sminke i 12 år nå, og har sett at de siste 3 årene har det blitt trendy med samme sminkemengde jeg har brukt. Det har gjort det enda vanskeligere å utfordre meg selv som jeg nå gjør: å bli mer naturlig. Nå finnes det ikke en eneste falsk negl eller vipp på meg, eneste jeg har av falskhet er sminke, som er meget redusert (bare mascara og litt lys øyenskygge kontra full liner og sterke farger). 

Det er litt hardt for meg å se sånn ut etter 12 års «perfeksjon», men jeg vil gjerne fortsette selv om jeg føler meg betraktelig styggere nå. Ser ut som et konturløst egg ved siden av de flotte instajentene (tenk Hellylife). 

Hva er din erfaring med å gå utenfor komfortsonen og se mer naturlig ut? 

Anonymkode: d3cec...6d1

Det er en stor forandring for deg, og det tar tid før du blir vant til ditt "nye jeg". Ta godt vare på huden, strål fra innsiden. Det hjelper utrolig mye! Et menneske som tar vare på huden sin og stråler fra innsiden (Jeg har det bra, jeg ser bra ut og jeg føler meg fin f.eks.) Når du tenker sånn, så synes det veldig på utsiden! Det samme gjelder smil. Smil mer. Et smil lyser opp øynene, man får det glimtet. 

Jeg har aldri brukt mye sminke. Det meste jeg var på var øyenskygge, mascara, pudder :) Nå er det sjeldent jeg sminker meg. Det hender jeg slenger på litt mascara, men det er sjeldent. Foretrekker å gå uten sminke :) Men jeg tar vare på huden min og stråler fra innsiden. Det var en periode der jeg ikke hadde det bra med meg selv, fra innsiden, og det syntes på utsiden. Det syntes på kroppsholdning, ansiktet og hva jeg strålte ut til andre. Så tenkt litt over om det er noe der du kan endre på og! 

Og slutt å se på instagram jentene. Jada, noen av dem er uendelig vakre. Men husk at de som regel har spesielle symmetriske ansiktsformer, som gjør at de er naturlig ekstra pene. Noen bruker mye sminke. Andre ser helt normal ut, verken stygg/pen, men sminker seg og doller seg opp osv..Instagram jentene, de fleste i hvertfall ser ut til å ta vare på seg selv. 

Bilder jeg blir inspirert av er for eksempel bilder tatt ute i naturen eller i studio, med naturlig lys, uten sminke. Har de fregner, vis de frem! Fine linjer i ansiktet/rynker osv. Vis de frem! Det er vakre bilder! Naturlig og pent. 

Hvordan du bærer deg selv har veldig mye å si. Hvordan du stråler og ter deg har mye å si. Ta vare på huden og deg selv, så kommer du til å føle deg vakker snart :) Ble nå et rotete innlegg, men det får så være..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slutte å følge perfekte jenter på insta hjalp meg. Husker det var en låt når jeg var liten som gikk typ «don’t read beautymagazines, they will only make you feel ugly». Det er mye sannhet i det, og jeg tenker insta er dagen beautymagazines. 

Anonymkode: dfbd9...0b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så misunnelig på dere som ser bra ut uten sminke. Jeg har aldri, og da mener jeg virkelig aldri, sett noen som ser så jævlig ut uten sminke som meg. Ingen god fuktighstskrem kan fikse det her. Sover ikke godt uten sminke i tilfelle brannalarmen går. Da er det helt krise. Må sminke meg for å gå på do om natta også, deler jo hus med andre. Dette sitter ikke bare i hodet, folk har ved flere anledninger ledd av det sminkeløse trynet mitt. Jeg er 30 og helt føkka.

Anonymkode: 020f5...6f7

Vi ser ikke alltid nødvendigvis så bra ut, men vi bryr oss jo ikke om det. Jeg tviler på at du ser så jævlig ut, og selv om du gjorde det så er det ikke verd å ta til seg ondskapsfull oppførsel fra andre. Det er ikke greit å le av andres utseende, uansett hvordan de ser ut. Men det er ikke det at noen ble forbauset av å se deg uten sminke, når de er vant til å se deg med? Folk blir vant til hvordan vi ser ut, og da kan det være stor forskjell, men hvis folk er vant til å se deg uten sminke, så reagerer ingen på det, og synes heller at du ser litt rar ut med sminke. 

Anonymkode: 88526...bfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg sjelden/aldri ser slike instajenter live, og at de må ha fryktelig mye fritid for å få til å se sånn ut.

Jeg har ikke fritid, lyst eller behov for å bruke så mye sminke. Jeg har gått fra litt pudderfoundation og maskara, til noen ganger å bruke pudder. Fikk meg kjæreste uten sminke, og når han ser meg med sminke får jeg alltid skryt. Det er hyggelig, men han setter likevel pris på usminket og naturlig, fremfor instapen.

Anonymkode: d2bb9...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Minlillesky skrev:

Det er en stor forandring for deg, og det tar tid før du blir vant til ditt "nye jeg". Ta godt vare på huden, strål fra innsiden. Det hjelper utrolig mye! Et menneske som tar vare på huden sin og stråler fra innsiden (Jeg har det bra, jeg ser bra ut og jeg føler meg fin f.eks.) Når du tenker sånn, så synes det veldig på utsiden! Det samme gjelder smil. Smil mer. Et smil lyser opp øynene, man får det glimtet. 

Jeg har aldri brukt mye sminke. Det meste jeg var på var øyenskygge, mascara, pudder :) Nå er det sjeldent jeg sminker meg. Det hender jeg slenger på litt mascara, men det er sjeldent. Foretrekker å gå uten sminke :) Men jeg tar vare på huden min og stråler fra innsiden. Det var en periode der jeg ikke hadde det bra med meg selv, fra innsiden, og det syntes på utsiden. Det syntes på kroppsholdning, ansiktet og hva jeg strålte ut til andre. Så tenkt litt over om det er noe der du kan endre på og! 

Og slutt å se på instagram jentene. Jada, noen av dem er uendelig vakre. Men husk at de som regel har spesielle symmetriske ansiktsformer, som gjør at de er naturlig ekstra pene. Noen bruker mye sminke. Andre ser helt normal ut, verken stygg/pen, men sminker seg og doller seg opp osv..Instagram jentene, de fleste i hvertfall ser ut til å ta vare på seg selv. 

Bilder jeg blir inspirert av er for eksempel bilder tatt ute i naturen eller i studio, med naturlig lys, uten sminke. Har de fregner, vis de frem! Fine linjer i ansiktet/rynker osv. Vis de frem! Det er vakre bilder! Naturlig og pent. 

Hvordan du bærer deg selv har veldig mye å si. Hvordan du stråler og ter deg har mye å si. Ta vare på huden og deg selv, så kommer du til å føle deg vakker snart :) Ble nå et rotete innlegg, men det får så være..

Er det ikke veldig vanskelig å få det bra på innsiden med motivasjonen å skulle bli pen på utsiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt hardt for meg å se sånn ut etter 12 års «perfeksjon», men jeg vil gjerne fortsette selv om jeg føler meg betraktelig styggere nå. Ser ut som et konturløst egg ved siden av de flotte instajentene (tenk Hellylife). 

Hva er din erfaring med å gå utenfor komfortsonen og se mer naturlig ut? 

Veldig mange kvinner er mye flottere uten noen form for sminke i det hele tatt, og mange menn liker det veldig god. Ta vare på deg selv og trene litt og leve sunt så bærer du alderen med stolthet. Respekt ovenfor kvinner som tørr å gjøre det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så misunnelig på dere som ser bra ut uten sminke. Jeg har aldri, og da mener jeg virkelig aldri, sett noen som ser så jævlig ut uten sminke som meg. Ingen god fuktighstskrem kan fikse det her. Sover ikke godt uten sminke i tilfelle brannalarmen går. Da er det helt krise. Må sminke meg for å gå på do om natta også, deler jo hus med andre. Dette sitter ikke bare i hodet, folk har ved flere anledninger ledd av det sminkeløse trynet mitt. Jeg er 30 og helt føkka.

Anonymkode: 020f5...6f7

Det er nok bare i hodet ditt. De ler nok ikke av at du er stygg, men kanskje fordi du føler deg så stygg.
Du blir mer og mer vant til å se deg selv uten sminke, og da begynner du å like deg mer også :)
Det er helt ekstremt sånn du holder på nå :(

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å slutte å følge perfekte jenter på insta hjalp meg. Husker det var en låt når jeg var liten som gikk typ «don’t read beautymagazines, they will only make you feel ugly». Det er mye sannhet i det, og jeg tenker insta er dagen beautymagazines. 

Anonymkode: dfbd9...0b3


Enig, det er noe av det beste en kvinne kan gjøre for seg selv, slutte å følge sånne profiler, og slutte å se på programmer som Kardashians osv. Det som ikke kommer frem på sånne perfekte insta profiler er at selvom bildene er tatt hjemme hos seg selv, så har de proffe fotografistudio-lys, lysreflekterende skjermer, proff kamera og proff lyskastere bak kameraet som ikke vi ser.
Også bruker de x antall timer på å redigere bildene i fotoshop også i tillegg.
ALLE hadde sett så pene ut med profesjonellt lys og lysreflekterende skjermer, proff kamera og alt det der.
Det gjenspeiler ikke virkeligheten sånn man ser ut i vanlig lys eller på gata.

Anonymkode: 2d354...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom å bruke en del sminke, eller ingenting i det hele tatt. Er komfortabel med mitt sminkeløse ansikt selv om jeg ikke er noen skjønnhet. Ser kjedelig ut, men men. Merker at om jeg bruker mye sminke i perioder, så blir det vanskelig å gå uten sminke, men om jeg går helt uten flere uker i strekk, da blir det rart å sminke seg :)

Jeg har en venninne som "må" sminke seg selv om hun bare skal være hjemme. Sminke prioriteres alltid. Står opp kl 5 om nødvendig. Da blir det som en tvangstrøye, hadde aldri orket.

Hopp i det, ta deg en dag uten sminke og hold hodet hevet!

Anonymkode: cca26...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...